Duitse studente vindt schilderij in bedbank van vlooienmarkt

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

BERLIJN - Een Duitse studente die enige tijd geleden op een vlooienmarkt in Berlijn voor 150 euro een bedbank kocht, heeft meer dan waar voor haar geld gekregen.

Toen ze thuis de bank tot bed uitklapte, bleek er een schilderij in verstopt te zitten. Het 26 bij 39 centimeter grote kunstwerk is een olieverf op schalie, vervaardigd in de periode 1605-1620 door een onbekende kunstenaar uit de kring van de Venetiaanse schilder Carlo Saraceni. Het bracht afgelopen weekend op een kunstveiling in Hamburg 19.200 euro op. jns

Bron: De Standaard.be van 30 oktober 2007
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Nonde, das verdorie sjans hebben. Kga direct ne keer de bedden bij mij thuis onderzoeken ;)
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

19.200, moet da nie wa meer zijn voor zo een oud schilderij? Alez, ik zou daar nog een 0 achter verwachten. Maar ik ken daar natuurlijk niks van.
Please help, looking for a way to get rich and fast
tomg1804
Pro Member
Pro Member

BungaMan schreef:19.200, moet da nie wa meer zijn voor zo een oud schilderij? Alez, ik zou daar nog een 0 achter verwachten. Maar ik ken daar natuurlijk niks van.
26 x 39cm is nu niet meteen een heel groot schilderij.
Daarbij komt nog dat het van een onbekende schilder is, ik denk dat deze 2 zaken veel verklaren waarom die prijs inderdaad relatief laag is. Denk ik, he.
Tenslotte nog even vermelden dat het schilderij geveild werd, dus dit is de prijs dat de hoogste bieder er voor over heeft en niet hoeveel het schilderij in werkelijkheid waard is (ik veronderstel dat dit zelfs minder zal zijn dan die €19200).

nog even dit:
Moest het nu het verdwenen paneel zijn van het Lam Gods (je weet wel: het paneel van 'de rechtvaardige rechters'), dan zou dat ook maar een 'aalmoes' van €20.000 opleveren terwijl het eigenlijke paneel veel meer waard is. (link)
Dus iedereen in zijn tweedehands meubels kijken of dit paneel er niet tussen zit. :lol:
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Of die grootte van zulk belang is zou ik niet zo zeker durven zeggen.. Sommige schilderijen hebben ondenkbaar veel detail en hoeven dus niet erg groot te zijn..

Ik blijf het spijtig vinden dat zulke scans niet online te vinden zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”