Ownership veranderen voor buitenlandse domeinnamen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi,

misschien staat deze post niet in het juiste forum, maar ik vond niet direct iets beter...

Wel, het bedrijf waar ik voor werk heeft zijn hoofdzetel in België (kantoren + fabriek) met verschillende afdelingen in het buitenland. Die buitenlandse vestigingen zijn meestal niet meer dan een klein kantoortje met voornamelijk een verkoopafdeling. Voor elk land zijn er domeinnamen voorzien.

(.be, .nl, .de, .co.uk, .fr, dk, .pl, .hu en verder ook .com)

Nu is het zo dat die verschillende domeinen op verschillende plaatsen geregistreerd zijn en als registered owner het lokale bedrijf hebben, meestal geregistreerd op naam van de vertegenwoordiger daar.

Nu wil de directie graag dat de registraties op naam van de BVBA in België komen (voor .be is dat uiteraard zo, voor .com en .nl ook)

We hebben hiervoor ook contact genomen met onze technische partner, en die wil graag ook de hosting centraliseren (bij hen uiteraard).
Ik kan aannemen dat daar voordelen aan zijn, maar op het moment zouden wij dit liefst laten zoals het is: geen onnodige kosten, geen problemen met opnieuw aanmaken van emailadressen voor de lokale afdelingen, geen herconfig van de mailclients ginder etc...

Ik moet teogeven dat ik hier net iets te weinig van ken, dus als iemand hier wat meer kennis van heeft, wat is er slim?
De bezorgdheid van het management hier in België is dat als de domeinen geregistreerd staan op naam van de lokale vertegenwoordiger, en er kopt ruzie dan willen we niet die domeinnaam kwijt of daar een lange procedure voor doorlopen om hem terug te krijgen.

Ik hoorde via-via dat het zelfs niet gaat om het ownership van buitenlandse domainnamen naar België om te zetten. Klopt dat?

Tweede vraagje betreft de logingegevens van de registratie zelf. Is het normaal dat de owner die zelf heeft, op ligt dat bij de technische partner?

Die van de .com site hebben we zelf, die van de .fr ook (ownership nog niet gewijzigd, maar de Fransman deed niet moeilijk en stuurde gisteren alles door), de .nl en .be niet, ook al zijn we daar wél zelf owner van.

Ik hoop dat iemand me even wat advies kan geven. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door gert.jansen 30 okt 2007, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Domeinregistratie en dan herconfiguratie van emailclients in hetzelfde verhaal?? Ik denk dat je het wat te ruim ziet :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

selder schreef:Domeinregistratie en dan herconfiguratie van emailclients in hetzelfde verhaal?? Ik denk dat je het wat te ruim ziet :)
Mja dat komt omdat ik denk dat onze Belgische provider in 1 ruk door ook alle hosting wil overnemen. Zij vroegen om te checken welke emailadressen er geconfigureerd zijn...

Ik weet dus niet echt meer zeker of hun bedoeling en de onze nog dezelfde is.
onze provider schreef:.co.uk
------------
-> staat volledig klaar om de transfer te initialiseren. xxx
-> zou via zijn email adres (onduidelijk welk) toestemming moeten kunnen geven.
--> ik kan dit van start laten gaan van zodra we weten of we op dit
--> domein email adressen dienen te configuren.

.fr
--------
--> ik zou de registratie op een bedrijf met vestiging in frankrijk
-> kunnen zetten: hiervoor moet xxxxx een
> > officiëel adres zijn. Bovendien heb ik dan ook een sidn nummer nodig
> > (franse btw nummer)
> > --> ook hier moeten we weten of we emailadressen dienen te configureren.
Dit heeft bij ons toch voor enige verwarring gezorgd...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zolang de nameservers niet veranderen, verandert er technisch gezien niet. De spelregels zijn wel per top-level-domain verschillend. Ik weet niet of je huidige agent voor domeinnamen in staat is al die TLD's over te nemen. In principe is het simpel: hoofdzetel doet verzoek voor wijziging registrant via de agent, en de huidige owner krijgt een mailtje die hij moet beantwoorden, formulier moet faxen, website waar hij een code moet intypen, ... en als dat gebeurd is, is alles in orde :).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Let er ook op dat sommige (eigenlijk de meeste) TLD's niet toelaten om een domeinnaam te registreren op een buitenlandse entiteit. Er zijn er meer en meer die het wel doen (ka-tsjing!), maar velen nog niet.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”