Luchthaven Charleroi -> DHL -> bagage kwijt
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik weet dat dit niet op dit forum thuishoort, maar er zijn hier nogal wat mensen die op de hoogte zijn over vanalles en nog wat, dus misschien iemand hier die mij verder kan helpen met een telefoonnummer voor hulp of nog iets anders.
Eerst mijn verhaal:
Van donderdag 20 september tot zondag 23 september zijn mijn vriendin en ik op citytrip geweest naar Edinburgh. We vlogen met Ryan Air vanuit Charleroi naar de luchthaven Prestwick - Glasgow.
Zondag 23 september zijn we teruggekeerd vanuit Prestwick - Glasgow naar Charleroi. Aangekomen in Charleroi was onze bagage niet aanwezig. Wij een aangifte gedaan op de luchthaven en we krijgen een tracking nummer om de zoektocht naar onze bagage te volgen.
Maandagavond 24 september krijgen we telefoon van de luchthaven dat onze bagage gevonden is in Prestwick - Glasgow en dat ze dinsdagmorgen op Charleroi verwacht wordt. Onze bagage zal dan aan DHL meegegeven worden en woensdag 26 september mochten we DHL verwachten om onze bagage af te leveren.
Woensdag 26 september en donderdag 27 september zien wij niemand van DHL (zowel mijn vriendin en ik zijn constant thuis geweest) en vinden we zelfs geen kaartje van hen in de bus.
Vrijdag 28 september bellen we terug naar de luchthaven. Zij vallen uit de lucht en zeggen dat ze het dossier afgesloten hebben op het moment dat ze de bagage aan DHL hebben meegegeven. Zij gaan DHL contacteren en ons contacteren indien ze iets meer weten.
Het weekend gaat voorbij en ook op maandag 1 oktober horen we nog altijd niets van zowel DHL als de luchthaven. Op dinsdag 2 oktober bellen we opnieuw naar de luchthaven. Opnieuw hetzelfde verhaal, maar ze gingen het opnieuw opnemen met DHL.
Op woensdag 3 oktober krijgen wij plots telefoon van DHL met de mededeling of wij onze bagage niet ontvangen hebben? Nee, mevrouw. Hebben jullie niets ondertekent voor ontvangst? Nee, mevrouw, wij hebben hier niemand van DHL aan onze deur gezien. De onvriendelijke mevrouw aan de telefoon deelt ons mee dat zij onze bagage nergens in het systeem van DHL kan terugvinden en of wij ook astublieft willen stoppen met naar de luchthaven van Charleroi te bellen, want zij is bezig met de zaak om onze bagage te vinden. Een onvriendelijke en intimiderend telefoontje dus.
Ondertussen hebben we toch nog een paar keer een telefoontje gepleegd naar zowel de luchthaven als naar DHL. Van de luchthaven krijgen wij te horen dat zij onze bagage aan DHL gegeven hebben en dat ze niets meer kunnen doen (snap ik natuurlijk) en van DHL krijgen wij te horen dat ze 'op zoek' zijn naar onze bagage.
We zijn ondertussen 16 oktober, ongeveer drie weken nadat DHL onze valies in bezit heeft gekregen (als hetgeen de luchthaven zegt waar is natuurlijk). Ze kunnen zo blijven zeggen dat ze op zoek naar onze valies en volgend jaar zijn ze nog op zoek.
Welke stappen moet ik ondernemen? Ik krijg van zowel de luchthaven als DHL geen enkele medewerking. Het verlies van een valies met een berg kledij van zowel mij als mijn vriendin loopt als snel op naar een heel hoog bedrag. Ik laat dat niet zomaar voorbij gaan. Maar ik vraag me af wat ik nu kan doen? Schadeclaim indienen? Bij wie doe ik dat dan? Naar de politie gaan om klacht neer te leggen?
Iemand met kennis van zaken wat mijn opties zijn?
Dank u wel.
Eerst mijn verhaal:
Van donderdag 20 september tot zondag 23 september zijn mijn vriendin en ik op citytrip geweest naar Edinburgh. We vlogen met Ryan Air vanuit Charleroi naar de luchthaven Prestwick - Glasgow.
Zondag 23 september zijn we teruggekeerd vanuit Prestwick - Glasgow naar Charleroi. Aangekomen in Charleroi was onze bagage niet aanwezig. Wij een aangifte gedaan op de luchthaven en we krijgen een tracking nummer om de zoektocht naar onze bagage te volgen.
Maandagavond 24 september krijgen we telefoon van de luchthaven dat onze bagage gevonden is in Prestwick - Glasgow en dat ze dinsdagmorgen op Charleroi verwacht wordt. Onze bagage zal dan aan DHL meegegeven worden en woensdag 26 september mochten we DHL verwachten om onze bagage af te leveren.
Woensdag 26 september en donderdag 27 september zien wij niemand van DHL (zowel mijn vriendin en ik zijn constant thuis geweest) en vinden we zelfs geen kaartje van hen in de bus.
Vrijdag 28 september bellen we terug naar de luchthaven. Zij vallen uit de lucht en zeggen dat ze het dossier afgesloten hebben op het moment dat ze de bagage aan DHL hebben meegegeven. Zij gaan DHL contacteren en ons contacteren indien ze iets meer weten.
Het weekend gaat voorbij en ook op maandag 1 oktober horen we nog altijd niets van zowel DHL als de luchthaven. Op dinsdag 2 oktober bellen we opnieuw naar de luchthaven. Opnieuw hetzelfde verhaal, maar ze gingen het opnieuw opnemen met DHL.
Op woensdag 3 oktober krijgen wij plots telefoon van DHL met de mededeling of wij onze bagage niet ontvangen hebben? Nee, mevrouw. Hebben jullie niets ondertekent voor ontvangst? Nee, mevrouw, wij hebben hier niemand van DHL aan onze deur gezien. De onvriendelijke mevrouw aan de telefoon deelt ons mee dat zij onze bagage nergens in het systeem van DHL kan terugvinden en of wij ook astublieft willen stoppen met naar de luchthaven van Charleroi te bellen, want zij is bezig met de zaak om onze bagage te vinden. Een onvriendelijke en intimiderend telefoontje dus.
Ondertussen hebben we toch nog een paar keer een telefoontje gepleegd naar zowel de luchthaven als naar DHL. Van de luchthaven krijgen wij te horen dat zij onze bagage aan DHL gegeven hebben en dat ze niets meer kunnen doen (snap ik natuurlijk) en van DHL krijgen wij te horen dat ze 'op zoek' zijn naar onze bagage.
We zijn ondertussen 16 oktober, ongeveer drie weken nadat DHL onze valies in bezit heeft gekregen (als hetgeen de luchthaven zegt waar is natuurlijk). Ze kunnen zo blijven zeggen dat ze op zoek naar onze valies en volgend jaar zijn ze nog op zoek.
Welke stappen moet ik ondernemen? Ik krijg van zowel de luchthaven als DHL geen enkele medewerking. Het verlies van een valies met een berg kledij van zowel mij als mijn vriendin loopt als snel op naar een heel hoog bedrag. Ik laat dat niet zomaar voorbij gaan. Maar ik vraag me af wat ik nu kan doen? Schadeclaim indienen? Bij wie doe ik dat dan? Naar de politie gaan om klacht neer te leggen?
Iemand met kennis van zaken wat mijn opties zijn?
Dank u wel.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Nee, ik heb geen verzekering genomen. Maar het is ook niet meer de luchthaven die ze kwijt gespeeld is, maar DHL. Dus zelfs al had ik een verzekering, dan doet het er niet toe, want daar valt het koerierbedrijf DHL niet onder.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Nee, dat is het hem net. Ik heb een tracking nummer van de luchthaven toen ze mijn bagage uit Schotland naar hier gebracht hebben. De luchthaven zegt dat ze hem aan DHL gegeven hebben en vanaf dan is alle spoor bijster.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik werk bij DHL (ICT, maar goed). Wanneer een zending "in het netwerk" komt, is deze steeds voorzien van een eigen DHL 'way bill'. Deze (air) way bill kan je online tracen: http://www.dhl.be/publish/be/nl/eshippi ... g.low.html.
Wat die dame van CS (Customer Solutions) zegt ivm het niet kunnen terugvinden van de zending, kan kloppen, maar dan lijkt mij toch plausibel dat deze al voorzien was van een shipping label.
Aan de andere kant, ontvangt de versturende partij (in dit geval de luchthaven of de carrier) een proof of pickup.
Eigenlijk komt het hierop neer (volgens wat ik kan afleiden uit je posting): zowel shipper als DHL zouden je een bewijs moeten kunnen voorleggen van versturing. Daar dienen deze tenslotte voor: als shipper wil je je klant een bewijs van shipping kunnen voorleggen, als express dienst heb je deze nodig voor POD's (Proof Of Deliveries) en uiteraard ook voor facturatie.
Wat die dame van CS (Customer Solutions) zegt ivm het niet kunnen terugvinden van de zending, kan kloppen, maar dan lijkt mij toch plausibel dat deze al voorzien was van een shipping label.
Aan de andere kant, ontvangt de versturende partij (in dit geval de luchthaven of de carrier) een proof of pickup.
Eigenlijk komt het hierop neer (volgens wat ik kan afleiden uit je posting): zowel shipper als DHL zouden je een bewijs moeten kunnen voorleggen van versturing. Daar dienen deze tenslotte voor: als shipper wil je je klant een bewijs van shipping kunnen voorleggen, als express dienst heb je deze nodig voor POD's (Proof Of Deliveries) en uiteraard ook voor facturatie.
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Dat is het hem net. Ik krijg zowel van de shipper (dus de luchthaven) als DHL geen bewijzen vast dat zij mijn bagage hebben. Voor zover ik weet, heeft DHL zelfs mijn bagage niet.
Nu ja, zij ontkennen niet dat ze hem niet hebben. Ze zeggen gewoon dat ze hem niet in het systeem voorkomen.
Grmbl... ik moet maar eens van de luchthaven in Charleroi hun bewijs van verzending via DHL vast zien te krijgen.
Nu ja, zij ontkennen niet dat ze hem niet hebben. Ze zeggen gewoon dat ze hem niet in het systeem voorkomen.
Grmbl... ik moet maar eens van de luchthaven in Charleroi hun bewijs van verzending via DHL vast zien te krijgen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Meestal starten ze bij lost shipments "tracers" op, het ganse netwerk wordt dan als het ware "in alert" geplaatst wat betreft die specifieke zending.
Als DHL je géén bewijs van shipping kan afleveren, stel ik mij toch vragen bij de luchthaven... Zeggen: "Wij hebben het aan DHL gegeven" volstaat niet hé, ze moeten dat ook kunnen *bewijzen*. Kunnen ze dat niet, dan lijkt het mij voor de hand te liggen dat ze je met een kluitje het riet in sturen...
Als DHL je géén bewijs van shipping kan afleveren, stel ik mij toch vragen bij de luchthaven... Zeggen: "Wij hebben het aan DHL gegeven" volstaat niet hé, ze moeten dat ook kunnen *bewijzen*. Kunnen ze dat niet, dan lijkt het mij voor de hand te liggen dat ze je met een kluitje het riet in sturen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
trouwens, jij hebt je bagage in 'bewaring' gegeven bij de luchthaven, niet bij DHL.
Wat zij er dan mee doen om die op z'n bestemming te krijgen is hun zaak, daar heb jij niets mee te maken. De luchthaven moet dat oplossen.
J.
Wat zij er dan mee doen om die op z'n bestemming te krijgen is hun zaak, daar heb jij niets mee te maken. De luchthaven moet dat oplossen.
J.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik vind het vreemd dat je het altijd hebt over de luchthaven.
Het is de luchtvaartmaatschappij die verantwoordelijk is voor je bagage. Zij hebben uiteraard een akkoord met de bagageverwerkers op de luchthaven maar ze blijven de eindverantwoordelijkheid dragen.
Dus in jouw geval zou ik Ryan Air schriftelijk in gebreke stellen. Eerlijk gezegd had ik de luchthaven nooit verlaten zonder zo'n ingebreke stelling van Ryan Air.
Kijk hier ook eens maar ik vrees dat ze een beetje hetzelfde zeggen zoals ik:
http://www.joker.be/IMG/nieuws/AIREUrechten2005.pdf
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=10931
Het is de luchtvaartmaatschappij die verantwoordelijk is voor je bagage. Zij hebben uiteraard een akkoord met de bagageverwerkers op de luchthaven maar ze blijven de eindverantwoordelijkheid dragen.
Dus in jouw geval zou ik Ryan Air schriftelijk in gebreke stellen. Eerlijk gezegd had ik de luchthaven nooit verlaten zonder zo'n ingebreke stelling van Ryan Air.
Kijk hier ook eens maar ik vrees dat ze een beetje hetzelfde zeggen zoals ik:
http://www.joker.be/IMG/nieuws/AIREUrechten2005.pdf
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=10931
Probeer ook eens Ryan Air te contacteren en een bevestiging te krijgen dat jouw bagage in Charleroi is afgeleverd. Dan weet je in ieder geval met zekerheid dat het in de luchthaven is toegekomen ipv dat ze in Charleroi hiervoor ook maar wat uit hun duim zuigen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Heb je dan tenminste een bewijs dat je je bagage aan ryan air gegeven hebt.DarthDavy schreef:Dat is het hem net. Ik krijg zowel van de shipper (dus de luchthaven) als DHL geen bewijzen vast dat zij mijn bagage hebben. Voor zover ik weet, heeft DHL zelfs mijn bagage niet.
Nu ja, zij ontkennen niet dat ze hem niet hebben. Ze zeggen gewoon dat ze hem niet in het systeem voorkomen.
Grmbl... ik moet maar eens van de luchthaven in Charleroi hun bewijs van verzending via DHL vast zien te krijgen.
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik heb ondertussen het tracking nummer van DHL van de luchthaven gekregen.
Van die ConsuWijzer? Bestaat daar een Vlaamse (Belgische) versie van?
Van die ConsuWijzer? Bestaat daar een Vlaamse (Belgische) versie van?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Het werk van de ConsuWijzer wordt bij ons gedaan door de verschillende ombudsdiensten.DarthDavy schreef:Ik heb ondertussen het tracking nummer van DHL van de luchthaven gekregen.
Van die ConsuWijzer? Bestaat daar een Vlaamse (Belgische) versie van?
ConsuWijzer is het informatieloket voor consumenten van de Nederlandse overheid. Het is ontstaan uit een samenwerking tussen drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta).
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
*zucht* het nummer van de verzending van mijn valies is bij DHL onbekend.
Terug naar de luchthaven gebeld en daar krijgen ik enkel te horen dat zij het met DHL zullen regelen en ik moet wachten...
Tsjah... wachten... ik kan zo blijven wachten. Ik vraag me echt af wat ik kan doen.
Terug naar de luchthaven gebeld en daar krijgen ik enkel te horen dat zij het met DHL zullen regelen en ik moet wachten...
Tsjah... wachten... ik kan zo blijven wachten. Ik vraag me echt af wat ik kan doen.

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Yups, het nummer is onbekend.
Kzit in een ferme kl*te situatie.
Luchthaven hun standpunt: bagage is afgegeven aan DHL. AWB-nummer is 1128114772.
DHL over dat nummer: wij kennen dat nummer niet.
Voor de rest noppes. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Kzit in een ferme kl*te situatie.
Luchthaven hun standpunt: bagage is afgegeven aan DHL. AWB-nummer is 1128114772.
DHL over dat nummer: wij kennen dat nummer niet.
Voor de rest noppes. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Kan "de luchthaven" jou dit zwart op wit tonen? Vraag hen de AWB door te faxen... Daarop staat steeds de code van de chauffeur, bijv. B506B. Van zodra je dat weet, kan DHL nagaan wie de pickup daar gedaan heeft. En: vanaf dat ogenblik is de zending officieel in het netwerk opgenomen... Ik heb de zending ook getraceerd en bestaat idd niet. Wat mij verbaast, is dat die AWB begint met "111', dit zou (volgens wat ik er nog van weet) "422" moeten zijn voor een domestic zending...
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Update: Shipment receipt gekregen. Alles staat correct ingevuld (wel geen naam van koerier, enkel handtekening).
Dus terug naar DHL gebeld. Nummer bestaat niet in de systemen (het nummer dat ik eerder gegeven heb, klopt ook).
"Jah, meneer, wij weten niet waar uw zending is. Volgens de computer bestaat uw zending niet."
"Maar ik heb hier wel een shipment receipt waar een zending opstaat van Charleroi naar bij mij thuis die nooit afgeleverd is."
Nog een beetje gezever, maar kwam erop neer dat ze me niet konden helpen. Zending verloren en het leek er niet op dat DHL ook maar met iets over de brug ging komen.
We waren ondertussen aan het onderzoeken welke onze opties zijn om te ondernemen tegen DHL (als ze dachten dat ik het zo ging laten, dan kennen ze mij nog niet), kregen we vandaag telefoon van de luchthaven van Charleroi. Een persoon uit Nederland heeft naar de luchthaven van Charleroi gebeld dat hij een pakket ontvangen heeft op mijn naam. Die luchthaven heeft die persoon zijn gegevens opgenomen en nu mag DHL de brokken lijmen.
Ik hoop dat ik mijn valies nu wel rap ga krijgen. Wat doet die in godsnaam in Nederland???
Dus terug naar DHL gebeld. Nummer bestaat niet in de systemen (het nummer dat ik eerder gegeven heb, klopt ook).
"Jah, meneer, wij weten niet waar uw zending is. Volgens de computer bestaat uw zending niet."
"Maar ik heb hier wel een shipment receipt waar een zending opstaat van Charleroi naar bij mij thuis die nooit afgeleverd is."
Nog een beetje gezever, maar kwam erop neer dat ze me niet konden helpen. Zending verloren en het leek er niet op dat DHL ook maar met iets over de brug ging komen.
We waren ondertussen aan het onderzoeken welke onze opties zijn om te ondernemen tegen DHL (als ze dachten dat ik het zo ging laten, dan kennen ze mij nog niet), kregen we vandaag telefoon van de luchthaven van Charleroi. Een persoon uit Nederland heeft naar de luchthaven van Charleroi gebeld dat hij een pakket ontvangen heeft op mijn naam. Die luchthaven heeft die persoon zijn gegevens opgenomen en nu mag DHL de brokken lijmen.
Ik hoop dat ik mijn valies nu wel rap ga krijgen. Wat doet die in godsnaam in Nederland???
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
't Zou kunnen dat er een "gerecycleerd" AWB nummer is gebruikt, maw van een zending die in het verleden werd uitgevoerd door DHL. Lijkt mij zoiets te zijn, uiteraard staat die "oude" zending niet bij de meest recente zendingen in het netwerk...
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Samenvattingske van het shipment receipt
- Shipment from:
rayan air
rominz francia
aéroport de Charleroi
reu des fusillés 1
gosselies 6041
- Mijn adres is juist.
- Shipment details:
* datum 1/10/2007
* airwaybili nr: 1128114772
* service typre: domestic
* number of pieces:1
* total weight: 7,3 kg (s)
* insured amount: €0,00
* volumetric weight: 0kg (s)
- Billing information:
* payment type: shipper account
* filled account: 271540339
- Reference information:
* reference: CRLFR15146
- Description of contents: personal belongings
- International information
* declared value: € 0,00
* duties and taxes: paid by recipient
- Naam courier niet ingevuld wel een paraf/handtekening
- Opgehaald om tijd niet ingevuld wel cirkel rond PM
Wat ik niet snap dat dit helemaal niet terug te vinden en dat ik op de goodwill van een brave Nederlander moet rekenen om mijn spullen terug te krijgen.
- Shipment from:
rayan air
rominz francia
aéroport de Charleroi
reu des fusillés 1
gosselies 6041
- Mijn adres is juist.
- Shipment details:
* datum 1/10/2007
* airwaybili nr: 1128114772
* service typre: domestic
* number of pieces:1
* total weight: 7,3 kg (s)
* insured amount: €0,00
* volumetric weight: 0kg (s)
- Billing information:
* payment type: shipper account
* filled account: 271540339
- Reference information:
* reference: CRLFR15146
- Description of contents: personal belongings
- International information
* declared value: € 0,00
* duties and taxes: paid by recipient
- Naam courier niet ingevuld wel een paraf/handtekening
- Opgehaald om tijd niet ingevuld wel cirkel rond PM
Wat ik niet snap dat dit helemaal niet terug te vinden en dat ik op de goodwill van een brave Nederlander moet rekenen om mijn spullen terug te krijgen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Ben je zeker dat ze DHL gebruikt hebben? De airwaybill nummer heb ik net even getraceerd bij Fedex: http://www.fedex.com/Tracking?ascend_he ... 1128114772

Er schort iets met dat AWB nummer, heb dat van in het begin "in het snuitje" gehad...
Vraag eens aan die Nederlander hoe je spullen bij hem zijn terecht gekomen?

Er schort iets met dat AWB nummer, heb dat van in het begin "in het snuitje" gehad...
Vraag eens aan die Nederlander hoe je spullen bij hem zijn terecht gekomen?
Toch niet door maffiabende afgeleverd? zo kun je wel eens 'n pakje met drugs aan huis krijgen.
Opgezocht via Google, in oude melding-pakjesbezorger (PDF)
Opgezocht via Google, in oude melding-pakjesbezorger (PDF)
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Telefoon gehad van DHL Nederland. Valies is blijkbaar op weg naar hier.
Fingers crossed dat ie deze keer WEL aankomt.
Fingers crossed dat ie deze keer WEL aankomt.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Just mailke gehad van mijn vriendin. Onze valies is blijkbaar afgeleverd door DHL.
Knap werk van DHL. Valies gekregen op 1 oktober in Charleroi en dan via een detourke in Nederland op 26 oktober bij mij thuis in Roeselare afgeleverd.
En op de 26 dagen dat mijn valies op reis was in België en Nederland wist niemand bij DHL waar ze was.
Kmoe zeggen dak enorm veel vertrouwen heb gekregen met deze ervaring in de transportfirma DHL.
Knap werk van DHL. Valies gekregen op 1 oktober in Charleroi en dan via een detourke in Nederland op 26 oktober bij mij thuis in Roeselare afgeleverd.
En op de 26 dagen dat mijn valies op reis was in België en Nederland wist niemand bij DHL waar ze was.
Kmoe zeggen dak enorm veel vertrouwen heb gekregen met deze ervaring in de transportfirma DHL.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Dat zal ik als ik vanavond thuiskom es bekijken zie.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Idd, er hangt een nieuwe formulier aan met een nieuw AWB nummer, nl 579 0892 542. Daaronder hangt nog het oude formulier met idd het nummer 1128114772. Beide formulieren zijn correct ingevuld met het juiste adres en al. Op het originele staat er trouwens ook duidelijk DOM (van domestic) op. Hoe deze dus in Nederland verzeild geraakt is, beats me.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat is logistiek zenne. Ze 'smijten' dat op een lopende band en als er eens eentje verkeerd word geswapped dan vliegt 'm ernaast of via een andere band voor een andere regio/zone. Op m'n werk sturen we maandelijks een 300-tal of meer pakketjes groot en klein via DPD en we hebben al een paar keer meegemaakt dat er een pakket voor Nederland op weg was naar Engeland. Gelukkig is dat mooi te zien op de tracking van DPD.DarthDavy schreef:Idd, er hangt een nieuwe formulier aan met een nieuw AWB nummer, nl 579 0892 542. Daaronder hangt nog het oude formulier met idd het nummer 1128114772. Beide formulieren zijn correct ingevuld met het juiste adres en al. Op het originele staat er trouwens ook duidelijk DOM (van domestic) op. Hoe deze dus in Nederland verzeild geraakt is, beats me.
Gelukkig dat ze niks overseas versturen behalve dan het kanaal over xD
Nu goed, in dit geval was het maar een kwestie van 5 werkdagen voor het pakket bij onze klant was.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Volgens mij is er idd wat mis gelopen tijdens de triage in de HUB. Barcode niet ingescand, dus is het pakket niet te zien in de systemen. Wsch per toeval in NL terecht gekomen, had dus evengoed in Timboektoe kunnen zijn...
Is idd geen reclame voor DHL, maar deze dingen gebeuren nu eenmaal. En dat gebeurt bij de concurrentie ook hoor... Nu ja, heb het maar voor hé. Toch blij dat je valies terecht is!

Is idd geen reclame voor DHL, maar deze dingen gebeuren nu eenmaal. En dat gebeurt bij de concurrentie ook hoor... Nu ja, heb het maar voor hé. Toch blij dat je valies terecht is!
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Onze goeie "vrienden" in Praag?verb schreef:Ik heb nog een tijdje contact gehad met uw collega's in Tsjechie, mijn werkgever had massa's problemen met de servicepoint websiteMacE501 schreef:Ik werk bij DHL (ICT, maar goed)


- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Kan ik allemaal wel volgen, maar wat ik niet snap: een pakket waarvan de barcode niet ingescand is, hoe kan dat dan ooit de deur uitgaan?
En hoe kunnen ze het gaan afleveren bij één of andere Nederlandse persoon? Ik heb die persoon zijn naam gekregen, kan hem hier natuurlijk niet posten, maar die mens zijnen naam heeft niets maar dan ook niets met mijn naam te zien. Ook woonplaats ofzo lijkt in de verste verte niet op mijn woonplaats.
Ik heb de persoon getelefoneerd om hem te bedanken, want had het niet van zijn goodwill afgehangen om naar de luchthaven van Charleroi te bellen met de melding dat er een verkeerd pakketje afgeleverd was, dan had ik mijn valies waarschijnlijk nooit terug gezien.
Bon eind goed al goed, maar de goede afloop is te danken aan een vriendelijke, eerlijke Nederlander.
En hoe kunnen ze het gaan afleveren bij één of andere Nederlandse persoon? Ik heb die persoon zijn naam gekregen, kan hem hier natuurlijk niet posten, maar die mens zijnen naam heeft niets maar dan ook niets met mijn naam te zien. Ook woonplaats ofzo lijkt in de verste verte niet op mijn woonplaats.
Ik heb de persoon getelefoneerd om hem te bedanken, want had het niet van zijn goodwill afgehangen om naar de luchthaven van Charleroi te bellen met de melding dat er een verkeerd pakketje afgeleverd was, dan had ik mijn valies waarschijnlijk nooit terug gezien.
Bon eind goed al goed, maar de goede afloop is te danken aan een vriendelijke, eerlijke Nederlander.

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Hoe dat kan? Wel, never under estimate human error maar vooral ook 'gemak': "Oesje, wa's da hier? Hup, smijt!", in de 'heavy' naar NL bijv. /end fantasie
Nee, alle gekheid op een stokje, these things happen. Jammer dat het jou is overkomen natuurlijk.

Nee, alle gekheid op een stokje, these things happen. Jammer dat het jou is overkomen natuurlijk.