Telenet express 2 pc's aansluiten.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kunt maar 2 PC's achter een Telenet router hangen. Als je meer PC's aansluitbaar wil maken, kun je je eigen router kopen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Zet een switch tussen je TN modem en je pc's.
je zal 2 ip's krijgen
je zal 2 ip's krijgen
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je zal één publiek IP krijgen maar je zal twee verschillende LAN (lokale) IP's krijgen. Je router regelt dan het verkeer van die twee computers naar het Internet toe en vice versa.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
usb aansluiten op de telenet modem werkt niet!!!
een switch of router zal je moeten kopen...
telenet biedt trouwens de switch aan op zijn website als je dit eens goed had gelezen, voor aansluiten van meerdere pc's..
een switch of router zal je moeten kopen...
telenet biedt trouwens de switch aan op zijn website als je dit eens goed had gelezen, voor aansluiten van meerdere pc's..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Als je een switch gebruikt krijg je 2 publieke ip'sdie_ene schreef:Via switchke hé, en je krijgt maar 1 publiek ip naar wat ik heb vernomen.
- Goztow
- userbase crew
Huh? Hoe kom je daarbij?ditCh schreef:Als je een switch gebruikt krijg je 2 publieke ip'sdie_ene schreef:Via switchke hé, en je krijgt maar 1 publiek ip naar wat ik heb vernomen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
een switch is geen router , een switch stuurt enkel de data door
naar iedere lijn.
met een switch krijg je 2 ip's
naar iedere lijn.
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Base
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Omdat een switch geen dhcp heeftGoztow schreef:Huh? Hoe kom je daarbij?ditCh schreef:Als je een switch gebruikt krijg je 2 publieke ip'sdie_ene schreef:Via switchke hé, en je krijgt maar 1 publiek ip naar wat ik heb vernomen.
Hoi,
Wat ook kan is je pc opzetten als router.
Bij deze configuratie is er 1 pc die als server "dienst doet" maw in 1 pc (bijvoorkeur de sterkste) stopt men 2 netwerkkaarten.
1 netwerkkaart voor internet toegang
1 netwerkkaart voor het lokaal netwerk
Indien u Windows 95 - 98 - Me gebruikt moet u ook nog een internet Connection Sharing Program installeren.
Als ICS (Internet Connection Sharing) raadt ik u vooral Wingate aan!
Nadeel: Wanneer u met een niet - server pc online wil gaan moet u steeds de server opzetten!
Wanneer u slechts 2 pc's met elkaar wil verbinden kunt u gebruik maken van een crossover UTP kabel. Indien u meerdere pc's wil verbinden gebruikt u een hub en een gewone (straight) UTP kabel.
Greetz
Wat ook kan is je pc opzetten als router.
Bij deze configuratie is er 1 pc die als server "dienst doet" maw in 1 pc (bijvoorkeur de sterkste) stopt men 2 netwerkkaarten.
1 netwerkkaart voor internet toegang
1 netwerkkaart voor het lokaal netwerk
Indien u Windows 95 - 98 - Me gebruikt moet u ook nog een internet Connection Sharing Program installeren.
Als ICS (Internet Connection Sharing) raadt ik u vooral Wingate aan!
Nadeel: Wanneer u met een niet - server pc online wil gaan moet u steeds de server opzetten!
Wanneer u slechts 2 pc's met elkaar wil verbinden kunt u gebruik maken van een crossover UTP kabel. Indien u meerdere pc's wil verbinden gebruikt u een hub en een gewone (straight) UTP kabel.
Greetz
goztow gozzybke schreef:Hoi,Goztow schreef: Eh? Namemate? WTF?
Wat bedoel je met Namemate?
WTF
- Goztow
- userbase crew
Ik ben nogal een C&C-fan, ja . Wat me opvalt is dat hij Gozzy gebruikt terwijl mijn tweede nickname "Gozy" is, wat gewoon een afkorting is van Goztow. En om nu net diezelfde nick maar dan met twee "z" tegen te komen, hier op userbase is toch wel heel veel toeval .
Ik quote de hoi omdat ik niet het volledig bericht wil quoten.
Ik quote de hoi omdat ik niet het volledig bericht wil quoten.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Nah, een switch is slimmer dan dat. Op den duur weet een switch perfect van welke poort naar welke poort hij een pakket moet sturen.ik000ike schreef:een switch is geen router , een switch stuurt enkel de data door
naar iedere lijn.
En hub daarintegen stuurt elk binnenkomend pakket op alle poorten naar buiten inderdaad, maar een switch niet
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ok, sorry Goztow
Ik was volledig niet mee en vreese dat ze op Userbase zoals op GoT begonne, zagen als ne mens ne goeiendag zegt in zijn post
Gelukkig blijft UB zoals het altijd al geweest is
Ik was volledig niet mee en vreese dat ze op Userbase zoals op GoT begonne, zagen als ne mens ne goeiendag zegt in zijn post
Gelukkig blijft UB zoals het altijd al geweest is
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je krijgt wel degelijk twee publieke IP-adressen, en hiervoor heb je dus ofwel een hub of switch nodig. De USB poort is normaal gedisabled op de TN modems (en zelfs al moest dat werken is het nog af te raden).die_ene schreef:Via switchke hé, en je krijgt maar 1 publiek ip naar wat ik heb vernomen.
TN verkoopt geen routers... wel Access Points (welke zich gedragen zoals een switch, maar dan wireless). Bij het gebruik van een router heb je altijd een "onbeperkt" aantal IP-adressen, al zijn dat geen publieke adressen.Lord Utopia schreef:Je kunt maar 2 PC's achter een Telenet router hangen.
-
- Starter
gewoon een router aanschaffen, kan je ook draadloos werken en nog meer mogelijkheben
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De kans is reeel dat beide PC's in een apart subnet zitten en je communicatie tussen beide zelf op je meter komt. Het is dus inderdaad beter een router (tenzij je echt de twee externe adressen nodig hebt) te plaatsen om dergelijk ellende te voorkomen.Peterken schreef:Betekent dit ook dat die 2 pc's in een verschillend netwerk zitten dan?