Ik gebruik Netlimiter om mijn verbruik te toetsen aan de verbruiksmeter van Dommel.
Nu heeft de laatste versie ook een firewall die semi-automatisch "rules" aanmaakt voor ieder programma dat het net op wil of gecontacteerd wordt vanaf het net.
Ik zie echter dat, wanneer ik de toelating geef om op het net gaan, de aangemaakte rule enkel in eerste instantie ofwel "inkomend" ofwel "uitgaand" verkeer toelaat.
Ik heb tot hiertoe altijd al zelf een tweede rule aangemaakt voor dat programma, bijvoorbeeld voor Outlook, omdat dit programma verzendt en ontvangt.
Is dit een goede denkwijze?
Heeft er iemand ervaring met Netlimiter 2?
Netlimiter 2 Pro
ik gebruik het ook, vooral voor te zien welk programma veel verbruikt en wat niet, en als ik iets upload via ftp dat ik dan ff de upload cap van bittorrent.
maar ik gebruik de firewall niet aangezien er een firewall in m'n router zit
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb ook een firewall in mijn router (staat ingesteld op max. security) maar ik vind de firewall van Netlimiter wel handig daar hij je direkt verwittigd als een programma of een of andere service het net op wil.toettoet schreef:ik gebruik het ook, vooral voor te zien welk programma veel verbruikt en wat niet, en als ik iets upload via ftp dat ik dan ff de upload cap van bittorrent.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
gebruik het ook, voor zelfde reden 
handig om keyloggers op te sporen
je kunt toegang geven per "keer" dat hij probeert te connecten of te zeggen zulke soort connecties altijd doorlaten voor deze prog

handig om keyloggers op te sporen
je kunt toegang geven per "keer" dat hij probeert te connecten of te zeggen zulke soort connecties altijd doorlaten voor deze prog