ADSL voor 25 EURO/maand

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Joris02
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2007, 16:41

Meneer,
Als je het juist moeten weten met wie hij samenwerkt, vraag het eens beleefd? He zijn toch geen geheimen.
Maar anders al even gedacht aan Telenet?
Die geven toch een snelle verbinding, maar op de testsite zitten er ook vele sukkelaars tussen.
Wel rekenig houden met kabels trekken, en wat slameurwerk als je niet bij de inkom zit.
Daarom wacht ik ook nog even met dat Telenet gedoe anders was ik ook al weg met mijn lage snelheid bij Scarlet.
Allemaal nog een goede avond
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Joris02 schreef:Meneer,
Als je het juist moeten weten met wie hij samenwerkt, vraag het eens beleefd? He zijn toch geen geheimen.
Maar anders al even gedacht aan Telenet?
Die geven toch een snelle verbinding, maar op de testsite zitten er ook vele sukkelaars tussen.
Wel rekenig houden met kabels trekken, en wat slameurwerk als je niet bij de inkom zit.
Daarom wacht ik ook nog even met dat Telenet gedoe anders was ik ook al weg met mijn lage snelheid bij Scarlet.
Allemaal nog een goede avond
Al gedacht aan iemand anders dan Telenet en Belgacom ? EDPnet of E-Leven ? Ook zij leveren 6 Mbps*.

Tenzij je té ver van de centrale woont.
Tinneke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2007, 19:34

http://www.dx-solutions.be/
Ziet er zeer aantrekkelijk uit, maar hoe kunnen wij weten dat hij reseller is van Scarlet?
Want daaraan heb ik de pest.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tinneke schreef:http://www.dx-solutions.be/
Ziet er zeer aantrekkelijk uit, maar hoe kunnen wij weten dat hij reseller is van Scarlet?
Want daaraan heb ik de pest.
Aan de resellers of aan de Scarlet? :P

Voor de laatste keer, het is niet omdat Scarlet je maar 1 Mbps geeft als je op 3 km zit, dat je bij EDPnet/DX/E-leven ook maar 1 Mbps krijgt.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Tinneke schreef:http://www.dx-solutions.be/
Ziet er zeer aantrekkelijk uit, maar hoe kunnen wij weten dat hij reseller is van Scarlet?


Strikt genomen is hij een reseller van Fulladsl want als je op zijn site bij installatie gaat kijken zie je :

# Inkomende mailserver (POP3): pop.fulladsl.be
# Uitgaande mailserver(SMTP): smtp.fulladsl.be

maar daar fulladsl overgenomen is door Scarlet (volgens ik hier al heb gelezen) is hij dus eigenlijk een reseller van Scarlet.

In ieder geval, zoals Lord Utopia schrijft : "...het is niet omdat Scarlet je maar 1 Mbps geeft als je op 3 km zit, dat je bij EDPnet/DX/E-leven ook maar 1 Mbps krijgt"
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

maar daar fulladsl overgenomen is door Scarlet (volgens ik hier al heb gelezen) is hij dus eigenlijk een reseller van Scarlet.



Dit kan je eenvoudig zelf controleren door je IP adres op te zoeken bij
bvb RIPE

Voorbeeldje van mij:
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form ... mit=Search

Lijkt me duidelijk wat de info is van RIPE :-D

http://www.ripe.net/
Joris02
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2007, 16:41

Ik belde mailde even naar Full adsl om eventueel mijn snelheid te kennen die zij zouden kunnen geven ( momenteel Scarlet provider aan 1 Mbps )
Ik kreeg onmiddellijk deze mail terug :

Geachte,
Bedankt voor uw mededeling.
Dit zal eveneens 1mbps zijn.
Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Email: [email protected]
Tel: 078/077165
Fax: 078/077166

Werkt full adsl met iets van Scarlet om het zo vlug mogelijk te kunnen weten?
Zo zal onze vriend http://www.dx-solutions.be/ ook maar één enkel simpele 1 mbps kunnen bezorgen?
Ik zit zo'n 3 km van de centrale
We kijken dus eens verder naar een andere provider, niettegenstaande
http://www.dx-solutions.be/ voor hetzelfde ( 1 mbps ) veel goedkoper is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als het echt zo snel is gegaan, hebben ze het wsl niet eens opgemeten :P.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Heb je dit ook al gevraagd aan Dx-Solutions?

Die mannen steken er wel tijd in om mensen aan een zo goed mogelijke snelheid op te leveren hoor.

M'n neef zat ook ver van de centrale en hebben ze hem toch 3.3 Mbps gegeven zonder problemen ...

best bij hen checken

Die tests komen er, zal voor volgende week zijn, deze week kom ik niet meer thuis, wat is het kotleven toch leuk hé :)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

voila, speedtest gedaan
Bijlagen
speedtest-dx-solutions.gif
(44.84 KiB) 148 keer gedownload
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wow, dat zijn goeie waarden :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hoe ver zit je van de centrale?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ljd schreef:hoe ver zit je van de centrale?
2400 meter, als je kijkt naar zijn berichten :P
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

idd, 2400m

bleek dat m'n zus ook an het downloaden was voor school ...

Your DOWNLOAD Speed:
5212 kbps or 652 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
497 kbps or 62 KB/sec

deze door ikke alleen
ronnya
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2007, 14:57
Locatie: 3990 peer

Ik ben ook van plan om over te gaan naar DX-solutions. Heb ook gezien dat ze afhangen van scarlet en was natuurlijk ook bezorgd en heb daarom de volgende mail gestuurd (mijn afstand tot de centrale zou 1947 m zijn):

[color=red]Geachte,
Klopt het dat dx-solution afhangt van FullADSl en dat deze overgenomen is door Scarlet?
Indien dit zo is vind ik het vreemd dat ik volgens u een 6mbit signaal kan krijgen en dat scarlet zegt dat ik niet meer dan 4mbit moet verwachten. Op menig forum regent het klachten over scarlet, vooral dat er maar snelheden van 1mbit worden gehaald, zelfs bij afstanden van minder dan 2km.
Kan u hierover enige verheldering brengen.
MVG,
[/color]

Hun antwoord is:

Beste,
Het internet is niet zomaar een provider, er zijn meerdere factoren.
Wij hebben idd een overeenkomst met fulladsl, scarlet ... maar ook met Belgacom ...
Er zijn een beperkt aantal netwerken in Belgie/ telenet, scarlet, Belgacom ... waardoor alle providers een keuze moeten maken.
Het netwerk is één, maar de infrastructuur ertussen is iets anders. Iedereen heeft zo z'n eigen infrastructuur en dat maakt het onderscheid.
Het is niet omdat Scarlet U aan 1mbps oplevert, dat U bij ons 1Mbps zult krijgen, zo het werkt het niet.
Wij kunnen U opleveren aan 6mbps.
Mvg en hopelijk is de verklaring voldoende voor U,
Dx-Solutions


Ik heb dezelfde mail ook naar academic broadband gestuurd maar deze hebben nog niet geantwoord, wel hebben ze ook bevestigd dat de afstand 1950 m is en een lijn van 6mbps kunnen opleveren.

Om DX-solutions te nemen zou ik een Discoverylijn van BGC nemen (6.85€). Het abo Mobistar at home (bellen met gsm naar alle vaste lijnen in belgie 7/7 24/24, 40 uren per maand voor 10€). Je moet dan ook wel een standaard abo bij mobistar hebben, de goedkoopste is 5€.
Totale prijs is dan 47€.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wat een duidelijk antwoord! Dx-Solutions lijkt me een goeie kleine provider
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

xenne schreef:wat een duidelijk antwoord! Dx-Solutions lijkt me een goeie kleine provider


'k Heb me net ingechreven bij DX-solutions. Met deze ben ik van Scarlet af :-D (alhoewel ik ook respect heb voor personen die voor Scarlet kiezen...ieder zijn keuze hé)
Wat me bij Dx-solutions opvalt (al voor ik een abonnnement bij hun had genomen) is de ongelooflijk snelle reaktie, keer op keer... Ge zou bijna denken dat dat niet meer van deze tijd is :P. Als hun snelheid nu nog zo goed is als hun service dan ben ik met "mijn gat in de boter gevallen".

Een goede, efficiënte provider... het bestaat dus toch nog! :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

williamjr007 schreef:
xenne schreef:wat een duidelijk antwoord! Dx-Solutions lijkt me een goeie kleine provider


'k Heb me net ingechreven bij DX-solutions. Met deze ben ik van Scarlet af :-D (alhoewel ik ook respect heb voor personen die voor Scarlet kiezen...ieder zijn keuze hé)
Wat me bij Dx-solutions opvalt (al voor ik een abonnnement bij hun had genomen) is de ongelooflijk snelle reaktie, keer op keer... Ge zou bijna denken dat dat niet meer van deze tijd is :P. Als hun snelheid nu nog zo goed is als hun service dan ben ik met "mijn gat in de boter gevallen".

Een goede, efficiënte provider... het bestaat dus toch nog! :wink:
proficiat met uw keuze, hopelijk blijkt dit een goede te zijn. het klinkt iig goed :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

williamjr007 schreef:Wat me bij Dx-solutions opvalt (al voor ik een abonnnement bij hun had genomen) is de ongelooflijk snelle reaktie, keer op keer... Ge zou bijna denken dat dat niet meer van deze tijd is :P.



Was in’t begin ongeveer ook zo bij dommel… :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kaise1 schreef:
williamjr007 schreef:Wat me bij Dx-solutions opvalt (al voor ik een abonnnement bij hun had genomen) is de ongelooflijk snelle reaktie, keer op keer... Ge zou bijna denken dat dat niet meer van deze tijd is :P.



Was in’t begin ongeveer ook zo bij dommel… :wink:

voor zo ver ik mij kan herinneren was dommel hun service altijd even slecht als nu
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:
kaise1 schreef:
williamjr007 schreef:Wat me bij Dx-solutions opvalt (al voor ik een abonnnement bij hun had genomen) is de ongelooflijk snelle reaktie, keer op keer... Ge zou bijna denken dat dat niet meer van deze tijd is :P.



Was in’t begin ongeveer ook zo bij dommel… :wink:

voor zo ver ik mij kan herinneren was dommel hun service altijd even slecht als nu


Hehe, maar hun lijn is wel stabiel en je hebt een lekkere limiet
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

LoSeR schreef:
kaise1 schreef:
williamjr007 schreef:Wat me bij Dx-solutions opvalt (al voor ik een abonnnement bij hun had genomen) is de ongelooflijk snelle reaktie, keer op keer... Ge zou bijna denken dat dat niet meer van deze tijd is :P.



Was in’t begin ongeveer ook zo bij dommel… :wink:

voor zo ver ik mij kan herinneren was dommel hun service altijd even slecht als nu


Ik herinner het toch anders hoor toen ze begonnen rond eind 2005-2006 met hun netconnect 50 GB accounts . (eigen ervaring + las veel positieve ervaringen van andere users tentijde)
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

Pico schreef:Blijkbaar is de prijs nog wat gezakt: van 25€ naar 22,5€
en de snelheid omhoog: 6Mbps download & 640 Kbps upload.


Inmiddels terug 25€, idd zeer aantrekkelijk ivm Edpnet, behalve dan bij overschrijding 40GB is het 0,9 euro/GB (da zen bekan telenet tarieven)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”