Eicon MultiPC: de moeite waard?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Ik heb hier sinds 20 min weer internet. Gisteren al heel de dag gebeld met de helpdesk, werd ik weer doorverbonden, om kort samen te vatten, een chaos daar op die helpdesk.

Nu, ze hebben het toch gemaakt gekregen. Het probleem was dat m'n wachtwoord op alle centrales geweigerd werd en dat daarbij de ABD database verkeerd stond ingesteld in mijn profiel. Daardoor kon ik dus sinds gisteren morgend niet meer connecteren.

Nu, m'n router is nu ook juist opgesmeuld en ik ben dus van plan om vandaag nog een andere te gaan halen. Nu zit ik hier met die groene platte vis die enorm traag gaat en steeds m'n connectie verbreekt. Daarbij nog eens komend dat ik met 2 pc's online zou moeten. Het gaat dus niet met deze.

Ik had al even rondgekeken op de Belgacom website voor een nieuwe router. Die Eicon MultiPC is eigenlijk de enigste die doet wat ik vraag, denk ik, namelijk met 2 pc's tesamen online gaan (router dus). Verder zie ik daar geen andere router staan. Nu wilde ik even vragen of het wel de moeite waard is om die router aan te schaffen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heatryn schreef:Nu, m'n router is nu ook juist opgesmeuld en ik ben dus van plan om vandaag nog een andere te gaan halen. Nu zit ik hier met die groene platte vis die enorm traag gaat en steeds m'n connectie verbreekt. Daarbij nog eens komend dat ik met 2 pc's online zou moeten. Het gaat dus niet met deze.


Niet totaal waar : mijn opstelling is ook met "die groene platte vis", en via ICS kun je zonder problemen met 2 PC's tegelijk online hoor !
Wel met het nadeel dat de "server" (waar de modem aanhangt) dan altijd online moet zijn en dus moet aanstaan.

Soit, als je echt een router wilt...
If you can't beat them, confuse them.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Als je iets nuttigs te zeggen hebt, doe het dan, anders hou je beter je mond. Met jouw uitleg ben ik geen stap verder en ik weet ook wel dat dat mogelijk is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Huh... en jij verwacht nu een mooi antwoord van iemand :???:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heatryn schreef:Als je iets nuttigs te zeggen hebt, doe het dan, anders hou je beter je mond. Met jouw uitleg ben ik geen stap verder en ik weet ook wel dat dat mogelijk is.


Attitude ! Niet met mij hé kindje.

Met mijn uitleg weet je bv. wel al dat jouw uitleg niet klopt ! Dus als jij gehele waarheden verkondigt in het vervolg, dan zal ik niet meer reageren op je berichtgeving. Afgesproken ?

Als jij onwaarheden in de wereld wilt sturen, ook al weet je - naar eigen zeggen - dat het onwaarheden zijn, dan is het mijn recht/plicht (als forumbezoeker) daarop te reageren. Want misschien zijn er nog mensen op dit forum die jouw onmetelijke kennis niet hebben, maar wel ook een platte vis en 2 PC's hebben waarmee ze tegelijkertijd op het net willen... en afgaand op jouw berichtje zouden deze mensen kunnen denken dat ze een router nodig hebben. Wat dus niet het geval is.

Mvg.


/Edit : mezelf ff verduidelijkt.
Laatst gewijzigd door CueBoy op 28 okt 2003, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can't beat them, confuse them.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

laat dit niet evolueren tot een flame war, kalmeer beiden een beetje, de (tegen)reacties zijn van alle2 overdreven

die router ken ik niet, er staan op het dorum enkele modellen die aangeraden worden, bekijk deze mss eens
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waar kan ik die modellen vinden die aangeraden worden ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

de enkele modellen die hier gezegd zijn, zijn al oud,

over routers kan ik niet veel info geven, ik heb hier de sth tweaked staan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je gebruikt nu de Speedtouch USB als modem, maar aangezien je in het verleden een andere router had, welke modem gebruikte je toen? Want een USB-modem ga je niet op je router kunnen insteken. De voordelen van een router boven een systeem met 1 router-pc met USB modem zijn wel duidelijk, dus Heatryn heeft wel degelijk gelijk als hij liever een router heeft, maar dat kost natuurlijk de nodige centjes.
Goeie routers zijn de USRobotics Broadband Router ( http://www.usr-emea.com/products/p-netw ... 2&loc=emea ) of eentje van SMC, die zijn ook zeer betrouwbaar: http://www.smc-europe.com/english/products/broad.html . Maar voor alle routers geldt: een Ethernetmodem nodig.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Het kan goed zijn dat Heatryn gelijk heeft, maar hij mag dat wel wat beleefder zeggen. Cueboy handelt ook maar om goed te doen.

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Maar voor alle routers geldt: een Ethernetmodem nodig.


Niet echt correct... kijk alvast maar bij SMC op http://www.smc-europe.com/english/produ ... 04BRA.html

Onder 'Allerlei' was ik in het topic 'USB versus Ethernet' hier trouwens naar op zoek. Blijkbaar zijn er echter weinig die dit gebruiken met ADSL, of hoe los je dit anders op ?

Bedoeling is een pure ethernet verbinding te hebben (dus geen dialer software of dergelijke op de PC - net zoals bij Telenet).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Excuses voor het off-topic gaan : het gaat er mij niet over wie al dan niet gelijk heeft : een quote uit het allereerste bericht van dit topic
Nu zit ik hier met die groene platte vis die enorm traag gaat en steeds m'n connectie verbreekt. Daarbij nog eens komend dat ik met 2 pc's online zou moeten. Het gaat dus niet met deze.


Dit is gewoonweg onwaar, of geeft op zijn minst de indruk dat je een router nodig hebt als je met meerdere PC's online wilt gaan... en daar heb ik op gereageerd.
Dat Heatryn (een 'zij' volgens mij, maar soit) daar giftig op wenst te reageren, het zij zo... maar niet ten koste van mijn persoontje :-)
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Gewoon ff voor de geïnteresseerden ...

Mijn favoriete router is een D-Link Di-604 .. dit is een router/firewall met 4-ports switch en kan je krijgen voor +/- 50€

Je hebt wel een ethernet ADSL modem nodig (d-link verkoopt ook dit voor een goedkope prijs , dsl-300g)

MVG,

Siske
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

x2504 schreef:
meon schreef:Maar voor alle routers geldt: een Ethernetmodem nodig.


Niet echt correct... kijk alvast maar bij SMC op http://www.smc-europe.com/english/produ ... 04BRA.html

Ik zei wel degelijk "router". Als je een modem/router wilt ... ;-)
Natuurlijk kan je voor zo'n alles-in-1 oplossing gaan (iemand nog wireless er bij ? Siemens Santis 50)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Heatryn, je hebt hélémaal niet zo te reageren. Je hebt gewoon overgereageerd.

Cueboy, heeft de puntjes op de i gezet en heeft ergens een punt, enja, we weten wat je bedoelt heatryn, jij wil niet met een server werken. Maar dat is geen reden om zo hevig te reageren. Dergelijke posts hebben we hier niet nodig.

Wat betreft die routers waar ge nen usb modem kunt op in pluggen: mja, die bestaan, zijn iets duurder en een merde om ze te configureren, ik heb er toch wat probs mee gehad. Stabiel.. niet lang genoeg zelf getest.. ben er geen voorstander van.. als het met een usb modem moet, laat ik die liever via rhlinux-oude pc draaien. Minder duur, meer configbaar.. allez ja.

Ethernet routers genieten mijn voorkeur, gaat vnl uit naar SMC's :)
Een type dat ik binnenkort eens ga proberen is de SPT 510i. Bestaat ook voor non ISDN (-> zonder i). Al positieve reacties over gehoord. BGC zou die ook schijnen te verdelen.
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Sorry voor misschien mijn iets te heftige tegenpost. Maar m'n router is daarjuist opgesmeuld en daarmee kan ik dus niet lachen. Dan ben ik echt pist.

Het is nu wel opgelost geraakt met die router, ik heb hem eens opengevezen en nu lijkt het opgelost te zijn. Ik heb alles terug mooi geconfigureerd en nu is die toch al een halve dag stabiel aan het draaien.

En wat dat overreageren betreft: als m'n internet het niet meer doet ben ik echt niet te genieten hoor. :-D

En als het dan ook nog eens niet werkt door de schuld van Skynet dan ... :lol:

Nu werkt dus alles normaal, hopelijk voor nog lang.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Niet altijd alles op Skynet steken ;-)

Gouden tip: als je internet het niet doet, blijf dan even weg van het publiek.. want zo maak je het niet aangenaam. Doe dan liever wat later nen post als ge wat kalmer zijt. ben er zeker van dat ge dat ook kunt ;-).

Probleem is opgelost. Kzou zeggen Cueboy en Heatryn, kapt daar nen emmer zand over... even elkaar verkeerd verstaan kan altijd gebeuren op een moeilijke dag eh :). (i can tell :))
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Inderdaad The Oddity. :-D

Het klopt van het niet altijd op Skynet te steken, maar het nu was het gewoon toeval: m'n router begaf het twee nachten geleden en diezelfde morgen had Skynet me geblockt in de centrale. Na het wachtwoord te hebben gereset kan ik weer normaal surfen. :lol:

Ja, we gooien er een emmertje zand over. 8)

Aan mijn kant is het misverstand volledig vergeten.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”