Windows XP formateren (niet mogelijk)

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

hey

ik wil een computer formateren en windows xp opnieuw installeren. dit omdat de computer heel wat vertraagd is tijdens het opstarten.

Ik ga zoals altijd als volgt te werk.

windows installatie cd inleggen->computer opstarten->f12->opstarten van cd-rom... en dan als ik in het 'blauwe scherm kom' waar je normaal kan kiezen om windows te herstellen, installeren, of verwijderen.

ik kies steeds om een partitie (c:/) te verwijderen-> en daarna te formateren en opnieuw de software installeren.

in het blauwe scherm kies ik dus ENTER om windows te installeren -> windows sp home edition setup krijg ik vervolgens te zien

de volgende lijst geeft de bestaande partities en niet-gepartitioneerde ruimte op deze computer weer.

in deze lijst (waar normaal C:/) staat. is helemaal leeg.

ik kan kiezen tussen enter : om windows xp op een geselecteerde partitie te installeren

c: om een partitie in niet gepartitioneerde ruimte te maken

d: geselecteerde partitie verwijderen.


bij het kiezen van een van de volgende opties krijg ik volgende error:

er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen. het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: setupdd.sys

page_fault_in_monpaged_area

als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kundt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

controleren of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze geïnstalleerd is. is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig heeft.

als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verijsderen of uit te schakelen. schakel bios- geheugenopties zoals caching of maken van schaduwkopieën uit.

als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgnes de veilige modus te kiezen.

technische informatie (mogelijk in het engels)

***stop: 0x00000050 (0xe41153c8 0x000000000,0xf7416fe,0x000000002)
***setupdd.sys - address f416f3e base at f73f2000, datestamp 3d6dd67f

.... telkens ik het opnieuw probeer krijg ik dezelfde fout. wat alle nieuwe hard en software verwijderen uitschakelen betreft: hoe doe ik dit het best? is dit bij control panel alles handmatig verwijderen onder hard en software? :-s

ik heb vroeger wel eens een gelijkaardig scherm gehad op deze computer als ik de hama video editor usb conector verwijderde verwijl windows actief was dan kreeg ik ook zo'n scherm te zien. kan het met dit programma of hardware te maken hebben? raar omdat ik er verder geen problemen van ondervind. de hama video usb heb ik trouwens verwijderd voor het opstarten van de computer.


kan iemand me zeggen wat ik het best doe?
zodat ik geen overbodig werk doe, of nog meer beschadiging aanbreng door hard en software te verwijderen dat ik beter laat staan... omdat ik in het verleden al eens te vlug dingen verwijderd heb die niet mochten vraag ik liever eerst uitleg aan mensen die er wel iets van kennen :-D

bedankt he
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Wel als ge uw XP wilt formatteren dan doe je dat zo (ik heb niet alles gelezen)

1) cd insteken
2) booten (soms instellen via BIOS)
3) doorklikken daar op F8 (agreement)
4) dan kom je op uw partitiescherm
5) verwijder alle partities
6) maak de nieuwe partities aan die nodig zijn (beetje meespelen)
7) xp installeren op een nieuw gemaakte partitie
8) xp zal bestanden beginnen kopieren en daarna rebooten
9) xp zal installeren (de echte installatie)
10) xp werkt

Uw probleem draait em rond puntje 5 & 6. Onderaan kunt ge partities selecteren en deze verwijderen via "D" (verwijder ze allemaal, als het mag hé!) daarna moet je in de niet gepartitioneerde-ruimte een nieuwe partitie aanmaken om de installatie op door te voeren.

Begrijp je dit een beetje? Anders leg ik het wel nog eens verder uit
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

page_fault_in_monpaged_area is meestal gebakken geheugen, of rot medium.

Memtest86 downloaden, op DVD schrijven, van booten en zien of uw RAM nog goed is...
Ofwel een andere CD van XP nemen, als je hem zelf schrijft, probeer eens aan 1 speed...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

of rot medium


Define please :-D
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

@snakeshit: inderdaad ik heb niet alle stappen netjes getypt ... maar ik heb ze zo wel uitgevoerd :-)... maar bij jou nr5/ verwijder alle partities loopt het dus spaak. de bestaande partities worden niet weer gegeven.

als ik dan toch partities probeer te verwijderen gebeurt er helemaal niks. als ik partities probeer bij te maken krijg ik dus de error zoal ik hierboven beschreven heb.

@ selder: als ik memtest86 download krijg ik te zien of mijn ram geheugen stuk is of niet? als die kapot is moet deze vervangen worden door een nieuwe zeker? als ik het goed voorheb heb ik 2ram latjes. dus als 1kapot is = niet mogelijk om te formatteren van partities? als ik na de memtest86 het kapot ram latje verwijder kan ik wel formatteren?
klopt dit of heb ik het aan het verkeerde einde?
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Je kan proberen met telkens 1 latje te installeren om zo het slechte exemplaar eruit te halen.

Misschien dat het na de installatie wel lukt om windows te starten en gebruiken met dat ?defekte? latje.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Mahimahi schreef:
of rot medium


Define please :-D


"CD met fouten" :)

En ja, die memtest86 gaat je laten zien of dat je geheugen kapot is of niet. Als je fouten krijgt. Als je het defecte latje eruit haalt, dan is de kans groot dat je wel kan formatteren... Een defect latje is defect ja, dat gaat geen enkele fabrikant repareren, gewoon vervangen die hap. Grote kans dat je nog lifetime guarantee hebt op je geheugen.

Die "extended" tests van memtest86 duren wel zo'n 9 uur ofzo, dus best 's nachts opzetten en 's morgens controleren...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

oke ik weet al weer iets meer

stomme vraag misschien maar ik ga het toch vragen :lol: :
als ik 2 latjes heb van 1GB per latje en er is eentje stuk
dan is m'n computer in totaal nog maar 1GB ipv 2GB ? niet?

waarom heeft het dan nog zin, als het formatteren gelukt is,
om het kapotte latje terug te plaatsen?

PS: hoe ga ik na of er lifetime guarantee opzit? want het gaat hier over een dell computer en eerder is het moederbord al stuk gegaan en het is heel moeilijk om van dell te horen te krijgen of er al dan niet iets in garantie is :?

PPS: kan iemand me vertellen welke memtest86.com ik het best download onder FREE DOWNLOADS? want er staan er zoveel tussen ik heb gewoon een windows xp computer is het memtest863.3 release of iso image dat ik moet downloaden?
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Het kan zijn dat het defekt latje nog wel herkend wordt en je toch de volle capaciteit voorgeschoteld krijgt.

In dit geval zal het door de installatie zijn dat die fout zichtbaar is.

Wat de life time garantie betreft: dat is merkgebonden en ik vermoed vooral door de maker van het geheugen, waarschijnlijk niet door dell
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

memyselfandi schreef:PPS: kan iemand me vertellen welke memtest86.com ik het best download onder FREE DOWNLOADS? want er staan er zoveel tussen ik heb gewoon een windows xp computer is het memtest863.3 release of iso image dat ik moet downloaden?


Ik gebruik deze: http://www.memtest.org/ en daar: http://www.memtest.org/download/1.70/me ... 70.iso.zip
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

memyselfandi schreef:PS: hoe ga ik na of er lifetime guarantee opzit? want het gaat hier over een dell computer en eerder is het moederbord al stuk gegaan en het is heel moeilijk om van dell te horen te krijgen of er al dan niet iets in garantie is :?


http://support.dell.com/support/topics/ ... l=en&s=dhs

Service Tag invullen en voila ... makkelijker kan niet :)

Volgens mij is er bij een Dell nooit een onderdeel waar lifetime warranty op zit ... naar mijn weten zelfs bij geen enkele system builder.

Moest er toch bijvoorbeeld Kingston in zitten en je belt naar Kingston verwijzen ze je gewoon door naar Dell want dat is de OEM system builder.

Zelfde verhaal als je je harde schijf van bvb een Compaq terug wil sturen naar bvb Seagate .. je vult je HDD serienummer in en er komt de boodschap dat OEM schijven via de system builder moeten omgeruild worden.


Waar tegenwoordig wel extra warranty op zit bij Dell zijn moederborden waar de 'caps' bol staan of zelfs gesprongen/lekkend. Dat is bij Dell als productiefout aanvaard en als ze moeilijk doen aan de telefoon moet je gewoon wat aandringen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Caps bol = lifetime? Ik heb er hier onlangs eentje moeten doen vervangen en mij hadden ze gezegd dat die fout 3 jaar in garantie was.
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

Beste mensen nu zit ik volledig in de rats.

Ik heb de 2 latjes van elk 1GB elk om de beurt verwijderd maar het formatteren lukte vervolgens nog steeds niet. Nadien heb ik ze dan maar alle bij terug geplaatst. Nadien kon ik nog 1x mijn computer opnieuw opstarten (die heb ik tijdens het opstarten wel handmatig uitgeschakeld omdat het opstarten heel erg lang duurde en omdat ik moest vertrekken :oops: ) met als gevolg dat het nu onmogelijk nog lukt om de computer op te starten. deze loopt soms vast als ik het dell schermpje te zien krijg. gebeurt het vastlopen niet hier dan gebeurt het altijd onmiddellijk nadat het zwart opstartscherm met windowslogo zichtbaar is.

nadien krijg ik volgende waarschuwing:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. if this screen appears again, follow these steps:

disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities check your hard drive configuration, and check for any updated drivers. run CHKDSK/F to check. for hard drive corruption, and then restart your computer.

technical information:

*** stop: 0x00000024
(0x00190203, 0x8a30cb20, 0xc0000102, 0x00000000)


kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is
hoe ik dit kan oplossen

PS: zelf in veilige modus of 'terug draaien' in de tijd is onmogelijk de computer heeft nog voor windows opgestart is dezelfde waarschuwing.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”