Verbruiksmeter
Bij mij werkt de telemeter wel, maar ik durf gewoon niet te schrijven wat daar op staat.
Ik snap ook niet waar al die klachten van komen. Bij mij werkt het al 1,5 jaar perfect, met slechts heel af en toe een iets tragere verbinding.
Ook de telefoon werkt perfect, betalingen perfect in orde.
Mij niet gelaten, hoe minder zielen hoe sneller de lijn. Eigenlijk walgelijk wat voor een geluk de eerste klanten (zoals ik) hebben in vgl met klanten van andere providers. Telemeter???? Nooit van gehoord.
Ik snap ook niet waar al die klachten van komen. Bij mij werkt het al 1,5 jaar perfect, met slechts heel af en toe een iets tragere verbinding.
Ook de telefoon werkt perfect, betalingen perfect in orde.
Mij niet gelaten, hoe minder zielen hoe sneller de lijn. Eigenlijk walgelijk wat voor een geluk de eerste klanten (zoals ik) hebben in vgl met klanten van andere providers. Telemeter???? Nooit van gehoord.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik ben al 3 jaar bij Versatel/Tele2, maar de problemen met de verbruiksmeter zijn toch al meer dan een half jaar aan de gang.
Vroeger kon je je verbruik van de dag zelf al zien, maar nu...
Vroeger kon je je verbruik van de dag zelf al zien, maar nu...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Als ge rond de 80 GB per maand zit, zijt ge leecher eerste klas. Zelfs als ik wilde zou ik dat niet legaal vol krijgen . Maja, da's weer die eeuwige discussie eh...pluppie schreef:Eigenlijk niet, maar deze maand heb ik me wel even laten gaan.
Normaal zit ik rond de 70-80 GB. Deze maand maal 4
Als ge wat broncode wilt hebben van die meter, 'm spuwde net dit uit:
Code: Selecteer alles
<?php
//*************************************
// Last Update 29/sep/2006 9:03
//*************************************
require_once("../logic/error.php");
require_once("../classes/cls_dbv3.php");
require_once("../logic/inc_init.php");
// Additional classes
require_once("../classes/cls_customer_v2.php");
require_once("../classes/cls_ldap_v3.php");
//************************************
// Get page details
// 29/sep/2006 9:03
//************************************
$page = array(
"pagelogic" => "../mytele2/logic/usage.php",
"template" => array( "nl" => "../templates/nl/tele2_mytele2_v1.php",
"fr" => "../templates/fr/tele2_mytele2_v1.php"),
"title" => array( "nl" => "Mijn TELE2 - Verbruiksmeter",
"fr" => "Mon TELE2 - Consommation"),
"header_info" => "../mytele2/headers/usage.php",
"startbody" => array("nl" => null ,
"fr" => null),
"content" => array("nl" => "../mytele2/interface/nl/usage.php" ,
"fr" => "../mytele2/interface/fr/usage.php"),
"endbody" => array("nl" => "../mytele2/footers/nl/usage.php" ,
"fr" => "../mytele2/footers/fr/usage.php"),
"menu_left" => array("nl" => "../mytele2/menu/nl/inc_menuleft.php" ,
"fr" => "../mytele2/menu/fr//inc_menuleft.php"),
"menu_right" => array( "nl" => "../mytele2/menu/nl/inc_submenu_right.php" ,
"fr" => "../mytele2/menu/fr/inc_submenu_right.php")
);
//*******************************************
// Load Logic
if (!empty($page["pagelogic"])){
if (file_exists($page["pagelogic"])){
include($page["pagelogic"]);
} else{
trigger_error("Could not include filelogic (" . $page["pagelogic"] .")", E_USER_ERROR);
}
}
// Load template
if (!empty($page["template"][$language])){
if (file_exists($page["template"][$language])){
include($page["template"][$language]);
} else{
trigger_error("Could not include filetemplate (" . $page["template"][$language] .")", E_USER_ERROR);
}
}
//******************************************
// Check if loading times are acceptable
// 4/okt/2006 13:33
//******************************************
if($app["loadtime"]["start"] < mktime(date("H"), date("i") , date("s") - $app["loadtime"]["acceptable"], date("M"), date("d"), date("Y"))){
trigger_error("LOADING TIME EXCEEDED: " . date("Ym/d H:i:s",$app["loadtime"]["start"]) . " -> " . date("Ym/d H:i:s", mktime(date("H"), date("i") , date("s") , date("M"), date("d"), date("Y"))) . " (" . (mktime(date("H"), date("i") , date("s"), date("M"), date("d"), date("Y")) - $app["loadtime"]["start"] ) ." sec)" , E_USER_NOTICE);
}
?>
-
- Plus Member
Haal dat weg, jong! Userbase gaat daar last mee krijgen. Als Tele2 een probleem maakt van vrijgegeven wachtwoorden, wat gaat er dan van komen van broncodes
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Bwa, d'er staat niks speciaals in die broncode. Ne php-leek kan er maar van lerenPoedelbrein schreef:Haal dat weg, jong! Userbase gaat daar last mee krijgen. Als Tele2 een probleem maakt van vrijgegeven wachtwoorden, wat gaat er dan van komen van broncodes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
//offtopicmeon schreef:Bwa, d'er staat niks speciaals in die broncode. Ne php-leek kan er maar van lerenPoedelbrein schreef:Haal dat weg, jong! Userbase gaat daar last mee krijgen. Als Tele2 een probleem maakt van vrijgegeven wachtwoorden, wat gaat er dan van komen van broncodes
Unstructured Exception Handling is wel wat verleden tijd (maar in dit geval nog redelijk aanvaardbaar)
Ik zal je dan maar verrassen. Ik download meestal heel weinig (buiten deze maand). Het grote verkeer komt vooral van streaming tv via mijn media center. En dat is gene zever.meon schreef:Als ge rond de 80 GB per maand zit, zijt ge leecher eerste klas. Zelfs als ik wilde zou ik dat niet legaal vol krijgen . Maja, da's weer die eeuwige discussie eh...pluppie schreef:Eigenlijk niet, maar deze maand heb ik me wel even laten gaan.
Normaal zit ik rond de 70-80 GB. Deze maand maal 4
- meon
- Administrator
- Contacteer:
crapiecorn schreef://offtopic
Unstructured Exception Handling is wel wat verleden tijd (maar in dit geval nog redelijk aanvaardbaar)
Code: Selecteer alles
Server: Apache/1.3.26 (Unix) Debian GNU/Linux PHP/4.3.3
-
- Plus Member
Gewoon die €5 niet betalen, zou'k zo zeggen. Ze kunnen u aanrekenen wat ze willen als ge't zo lang niet hebt kunnen nakijken.
Zijn er al mensen waarbij de verbruiksmeter al terug werkt ?
Bij mij alvast niet (sinds mei staat hij al stil).Ik heb wel een mail gestuurd naar tele2 over dit probleem en ze crediteren nu het extra bijbetaalde (boven 10GB) terug.
Misschien moeten er meer mensen dit terug doen want dan komt er misschien schot in de zaak,!
Bij mij alvast niet (sinds mei staat hij al stil).Ik heb wel een mail gestuurd naar tele2 over dit probleem en ze crediteren nu het extra bijbetaalde (boven 10GB) terug.
Misschien moeten er meer mensen dit terug doen want dan komt er misschien schot in de zaak,!
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik kan via Router Status het verbruik zien sinds laatste reset:
Uptime: 49 days, 13:42:50
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 491,60 / 4,72
Dus als ik mijn route/modem telkens de 17de van de maand even opnieuw laat opstarten, zou ik dan mijn verbruik in 't oog kunnen houden.
Maar klopt dit ?
Dus als ik mijn route/modem telkens de 17de van de maand even opnieuw laat opstarten, zou ik dan mijn verbruik in 't oog kunnen houden.
Maar klopt dit ?
Lijkt me idd geen slecht idee als dit klopt.lacer schreef:Ik kan via Router Status het verbruik zien sinds laatste reset:
Maar klopt dit ?
Worden telefoongesprekken bij VOIP ook aanzien als Data Transferred?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Kort en bondig : JaTorpens schreef:lacer schreef:Ik kan via Router Status het verbruik zien sinds laatste reset:
Worden telefoongesprekken bij VOIP ook aanzien als Data Transferred?
Hoera !!! De verbruiksmeter is weer terug !
Alleen klopt de boel helemaal nog niet. Vorige maand maar 1.3 gb verbruikt !!!! Van de nieuwe periode vanaf 17/10/07 nog geen gegevens.
Eindelijk terug na bijna een half jaar niks en dan werkt het nog niet zoals het moet !
Is dit ook zo bij andere tele2 users?
Alleen klopt de boel helemaal nog niet. Vorige maand maar 1.3 gb verbruikt !!!! Van de nieuwe periode vanaf 17/10/07 nog geen gegevens.
Eindelijk terug na bijna een half jaar niks en dan werkt het nog niet zoals het moet !
Dat contract ligt natuurlijk ook ergens in een donkere kelder verstopt en is absoluut onmogelijk na te lezen.Poedelbrein schreef:Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd
dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?
ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo
http://www.tele2.be/nl/tele2/downloads/
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Plus Member
Ge hebt precies het contract al hebben afgesloten om het te mogen nalezen. Wat als ge nog geen internet hebt? Dan kunt ge't niet nalezendbr schreef:Dat contract ligt natuurlijk ook ergens in een donkere kelder verstopt en is absoluut onmogelijk na te lezen.Poedelbrein schreef:Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd
dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?
Klopt, maar als er in hun contract staat dat je 15 euro moet betalen omdat hun het leuk vinden om 15 euro aan te rekenen dan zit je, je bent zelf verplicht zelf onderzoek te doen naar het product of dienst die je afsluit.Poedelbrein schreef:Ge hebt precies het contract al hebben afgesloten om het te mogen nalezen. Wat als ge nog geen internet hebt? Dan kunt ge't niet nalezendbr schreef:Dat contract ligt natuurlijk ook ergens in een donkere kelder verstopt en is absoluut onmogelijk na te lezen.Poedelbrein schreef:Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd
Daarom heb je ook wettelijk 7 dagen bedenktijd op telefonisch afgesloten contracten.
Ik heb ook gelezen dat het van die limiet er niet instaat, telefonisch is mij eerder gezegd dat je nooit meer betaald als die 40,90 tenzij je telefoonkosten maakt natuurlijk, maar ook dat staat er niet bij.
Voorlopig dus geen Tele2 om die reden.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Hier lijkt het wel ok te zijnmws schreef:Hoera !!! De verbruiksmeter is weer terug !
Laatst gewijzigd door Torpens 24 okt 2007, 08:28, in totaal 1 gewijzigd.
Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
Voor blijvende issues of vragen verwijs ik jullie wel door naar customer service (ik kan hier wel problemen aandragen, maar het wordt enkel hoger gezet qua prio als er véél telefoontjes over binnenkomen).
correctie: <b>ex</b>-T2m...
-
- Plus Member
Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebbenT2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Aha, daardoor dat men verbruik vorige maand ineens met 6Gb toenam tov de vorige checkT2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies.
Gaan we voor de huidige periode (17/10-16/11) ook waardes krijgen of is dit een maand erna zoals nu ?
Mvg
idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...Poedelbrein schreef:Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebbenT2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
-
- Starter
Lolrsca4ever schreef:idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...Poedelbrein schreef:Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebbenT2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
ja want TELE2 moet al die helpdeskagenten en accomodatie en tools betalen dus veel gesprekken = VEEL winst ? Laat ik jullie dan eve uit die illusie helpen: helpdesks kosten de provider geld ipv op te brengen, voor alle duidelijkheid.
Be a model or just look like one
-
- Plus Member
caterpillar schreef:Niet als de helpdesk onderbemand is, zodat ge een gemiddelde van 45 minuten naar een muziekje moet luisteren terwijl het u evenveel kost als naar een tele-flirtlijn te bellen en ze ondertussen de helpdeskagenten dubbele shifts laten draaien en nog geeneens een volledige shift per dag uitbetalen. Die helpdesk van Tele2 brengt hun serieus veel geld op.rsca4ever schreef:idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...Poedelbrein schreef:Wat de klanten weer een pak kost, en Tele2 weer'n hoop opbrengt, terwijl't in de eerste plaats al geen half jaar plat zou mogen gelegen hebbenT2m schreef:Op dit moment wordt de data gesynchroniseerd van alle sessies, dit kan enkele dagen duren maar moet in orde komen. Kunnen jullie maandag feedback geven?
Lol
ja want TELE2 moet al die helpdeskagenten en accomodatie en tools betalen dus veel gesprekken = VEEL winst ? Laat ik jullie dan eve uit die illusie helpen: helpdesks kosten de provider geld ipv op te brengen, voor alle duidelijkheid.
Woeps - heb zonet de cijfertjes doorspit - kost H O P E N geld!idd want tele2 verdient wel geld aan die gesprekken met de helpdesk ...
Back to subject: de verbruiksmeter zal permanent zo'n 3 dagen achter lopen. Ik bekijk wat de issues daarrond zijn en of er hoegenaamd realtime reporting mogelijk is.
correctie: <b>ex</b>-T2m...