Als je het mij vraagt nog niet al te veel plaatsen waar het reeds beschikbaar is hoor. Maar kom, het is altijd al een begin. Nu nog wachten totdat Belgacom verplicht zijn netwerk dient open te stellen zodat er een veel ruimer aanbod ontstaat, die voor veel meer mensen beschikbaar zal zijn. Wat dan normaal gezien ook de prijs tengoede zal komen ... dat zal nog afwachten worden de jongens en meisjes kennende van Belgacom zullen ze 20000 redenen zoeken om gigantische bedragen te gaan vragen voor een product die in onze buurlanden 90% goedkoper kan gekregen worden.
Maar swoit, heel goed bezig EDPnet, een kus van de juf en een bank vooruit. Proficiat
pennywise schreef:degoutant gewoon, woon in de 2060 in antwerpen, maar totaal geen dekking ...
afstand voor mij voor het momen tot aan de dichtste centrale is 3.3 km
Ik zit ook op 4.2 KM van de centrale (in Haasrode) terwijl ik eigelijk vlak bij Leuven zit maarja ze zullen ongeveer even ver zijn zeker, veel is er spijtig genoeg niet aan te doen vrees ik. Daarmee ook dat ADSL2+ niet echt iets voor mij is want zou daar slechtere snelheden op halen dan op gewone ADSL. (3.3 Mbit wat ik nu heb en op ADSL2+ zou ik 2Mbit halen)
TomG schreef:Ik denk dat het belangrijker is om te kijken of en wat van VDSL2 diensten alternatieve ISP's zullen kunnen aan bieden.
Kort antwoord: geen. Belgacom wil geen bitstream toegang aanbieden aan de isp's voor VDSL via de ROPkes.
Is het al zeker dat BGC ook hun wil effectief kan doorvoeren?
Moet ik mij daar anders bij voorstellen dat je bij operator x of y altijd bij een 4 Mbit profiel zal blijven hangen? :s
.... als het aan BGC zou liggen, zou zelfs dat niet meer mogelijk zijn. We zullen wel zien of het BIPT effectief zijn rol als neutrale waakhond kan vervullen, nietwaar.
Ze kunnen toch niet iedereen hun arm omdraaien en hen verplichten om over te schakelen naar vdsl2 .....
Het blijft afwachten wat er gebeurd in het "Broba 2008" concept, of belgacom daar verplicht zal
worden van Adsl2+ te leveren of niet. dus nog een beetje geduld.....