USB versus Ethernet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kan iemand mij de voordelen vertellen van een ADSL oplossing via USB of Ethernet ? Persoonlijk zou ik liefst een ethernet oplossing hebben (geen extra software op men PC, geen programma voor dial-up, ...), maar ik kan blijkbaar nergens dergelijk aanbod vinden (alle ADSL providers maken reclame met goedkope USB spullen).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij ethernet geen extra software ? Lijkt me niet echt logisch, want je gaat altijd (dus zowel bij een USB als bij een ethernet oplossing) extra software moeten installeren, al zijn het maar de drivers voor je modem.

Het echte verschil tussen USB en ethernet ? De ethernet modems worden aanzien als zijnde stabieler als USB modems...
En met stabieler bedoel ik : ethernetmodems verliezen niet zo snel de synchronisatie bv.
If you can't beat them, confuse them.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

in windows XP zit de software om te verbinden met een ethernet modem standaard in, dus moet je eigenlijk geen nieuwe software installen, bij de andere versien van windows moet dit wel nog

en een ethernetmodem is idd veel stabieler, ik zou persoonlijk nooit voor een usb modem gaan, zeker niet als je wat verder van de centrale woont. want dan heb je de meerprijs van een ethernet modem snel terug verdient
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, het ligt er aan. Voor sommige Ethernetmodems ga je nog via PPPoE moeten 'inbellen' vanuit je besturingssyteem, voor andere komt Internet binnen alsof het via een netwerk komt en doet de modem dus aan DHCP en NAT. De Speedtouch Home is een voorbeeld van dat laatste. Vandaar dat die ook zo eenvoudig kon getweaked worden naar een router; de mogelijkheden zater er al allemaal in, maar waren beperkt tot 1 extern adres. Dus geen software nodig, behalve de winsock modules en zo, maar die dingen zitten vrijwel standaard in windows of een ander OS.
Het klopt dat die dingen in het algemeen minder problemen hebben met synchronisatie, maar als er problemen zijn met USB ligt het meestal toch ergens anders aan dan aan de modem. USB trekt ook erg veel stroom uit je PC. Volgens de USB-specificaties mag een USB-apparaat maximaal 5 loads (500 mAh) uit de systeemkast trekken, en vaak zitten die modems daar over. Niet alle kasten kunnen dat leveren en het gevolg is dat de modem gewoon uit valt.
Bovendien is het zo dat de kwaliteit van je verbinding met een USB modem vaak staat en valt bij de te gebruiken drivers. Heb je dus een 'exotische' usb-modem heb je weinig kans dat je drivers gaat vinden voor bvb onder Linux.
Voordeel van USB-modems is dat ze tegenwoordig wel érg goedkoop zijn.
Nadeel van USB is dat je ze niet aan een router kan hangen, mocht dat ooit het geval gaan zijn. Bij een Ethernet-modem is dat geen probleem.
Ethernet-modems trekken hun stroom uit het stopcontact, dus je hebt weer een extra aansluiting nodig.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mja, het ligt er aan. Voor sommige Ethernetmodems ga je nog via PPPoE moeten 'inbellen' vanuit je besturingssyteem, voor andere komt Internet binnen alsof het via een netwerk komt en doet de modem dus aan DHCP en NAT. De Speedtouch Home is een voorbeeld van dat laatste.


Ik heb een speedtouch home en ik moet echt toch nog wel inbellen via pppoe (niet dat dat een probleem is)
De speedtouch home doet enkel aan dhcp en nat _nadat_ hij getweaked is. En een router kan je er niet echt van maken, tenzij je er een hub aan hangt. (en hem getweaked hebt)

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat ik bedoelde met geen extra software is het feit dat wanneer je een deftige ethernetkaart hebt deze normaal door Windows meteen herkend wordt.

Op basis van de antwoorden heb ik dan meteen een tweede vraag... ik wil absoluut niet 'inbellen'. Ik was in de veronderstelling dat de 'ethernet-modem' dit ging doen. Heeft die geen mogelijkheid om de nodige parameters in te stellen zodat voor mijn PC het net lijkt alsof ik een gewone ethernetverbinding heb (yep... zoals Telenet dus werkt).

Welke 'ethernetmodems' voldoen hieraan ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

geen enkele ethernet modem (meer) vroeger wel de speedtouch home als je hem tweakte, maar dat gaat niet meer bij de nieuwe modellen

als je dat wilt, dan zal je een router moeten aanschaffen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heeft er iemand informatie over dergelijke routers ? Welke zijn de meest gebruikte, wat is de prijs en waar kan je ze kopen ?

Ik vind op de Belgacom website ook een "Thomson Speed Touch Multi-PC (PSTN) 119 EUR**" (hun "Thomson Speed Touch Ethernet (PSTN) 79 EUR**" volstaat waarschijnlijk niet voor wat ik wil). Is dit dergelijke router, want van alle ADSL apparatuur kan ik blijkbaar nergens deftige specificaties vinden :cry:
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Kijk, mensen die ik ken hebben onlangs zo'n pakket gaan halen bij BGC met een gratis modem erin( weet niet welk type dat is, er staat gewoon Belgacom op die modem) en die moeten niet inbellen. (het is een externe ethernet modem)

Dus het bestaat, maar vaag mij niet wat juist.

BTW, ik zie niet echt in wat het probleem is om in te bellen (duurt 2 seconden) en als je wil zet je dan nog in je startup, dan gebeurt het automatisch als je opstart...

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het zou leuk zijn moest je iets meer info kunnen geven over die modem... waarschijnlijk is dit een OEM model van een ander merk (Belgacom maakt zeker en vast geen eigen modems). Hoe ziet het ding eruit, welke aansluitingen heeft het, zit er onderaan geen stickertje op met het model, ...

Probleem met in te bellen... ik heb een aantal devices (dus geen PCs) welke dit vereisen (en dus gewoonweg niet kunnen inbellen). Deze toestellen moeten gewoon een internet verbinding hebben zonder boeh of bah.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik zal zien wanneer ik die mensen nog is zie en dan laat ik je iets weten.

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alvast bedankt voor de moeite :!:

Eentje heb ik blijkbaar al gevonden... de ADSL Barricade SMC7401BRA (bij MPL.be voor 105 euro). Iemand hier ervaring mee ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Weetgraag heeft een Barricade SMC7404BRA dacht ik. Dus dezelfde als de uwe, maar met een ingebouwde 4-poorts switch. En hij is er heel tevreden van? Gemakkelijk in gebruik en instellingen en zo. Maar toch genoeg opties om ook de geavanceerde gebruiker zijn ding te laten doen.

Cheers
Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

USB heeft nog een nadeel : namelijk dat het voor een veel hogere processorbelasting zorgt dan ethernet. Iemand die met een oude PC werkt kan via ethernet zonder problemen de volle snelheid halen, met USB zal dat veel minder lukken.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

x2504,

even op wijzen dat er in het forum reeds een aantal topics zijn die rond ethernet vs usb handelen :)

Wat betreft:

Probleem met in te bellen... ik heb een aantal devices (dus geen PCs) welke dit vereisen (en dus gewoonweg niet kunnen inbellen). Deze toestellen moeten gewoon een internet verbinding hebben zonder boeh of bah.


Dat ze geen DUN kunnen opstarten, heb ik het volste geloof in, maar je zal toch iets moeten kunnen instellen, nen gateway, nen proxy of whatever.. dat ge niks kunt instellen.. kan bijna niet..
Over welke toestellen heb je het?

In geval van nen xbox ofzo is het meestal gewoon voldoende om nen siwtch te hangen, het internet over 1 pc te sharen. (waar je eventueel wel inbelt...) en dan haalt dat device die niet kan inbellen zijn internet feed via de gateway of de proxy (=uwen server, waar de modem aanhangt).
Dit is de goedkoopste oplossing. De duurdere is een ethernetmodem. Of router.

-SpeedTouch 510 lijkt een degelijk toestel te zijn. Dat waar Nob van spreekt doet me daar aan denken.

Nog een verschil tussen USB en Ethernet, usb is meestal een pak goedkoper dan ethernet en voldoende voor de doorsnee mens.
I love it when a plan comes together!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb gezocht, maar kon geen bestaande thread vinden... enfin, sorry hiervoor.

De toestellen zijn dedicated spullen die meet data doorgeven en ontvangen. Ze communiceren puur met TCP sockets, en kennen ook wel HTTP en proxy toestanden... maar geen 'geavanceerde dialup' toestanden.

Vandaar ook niet echt de behoefte aan duurdere routers en switches... een gewoon basis ding dat een ethernet interface heeft, en zelf de dialup verzorgt is prima. Een extra PC er gaan naast zetten voor ICS te doen is dus helemaal te gek.

Telenet is in theorie veel beter op dit gebied... maar het is niet altijd evident kabel te krijgen op de plaatsen waar ik hem nodig heb (daar waar telefoon geen probleem is).

Oh ja... die Speedtouch 510... waar kan ik daar specs van vinden... en een richtprijs (zelfde vraag trouwens voor de SMC)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die SMC kan je hier vinden.

En de Speedtouh hier

Je kan deze dingen heel eenvoudig vinden via google, maar ja.

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb ze ondertussen ook gevonden (pfff... niet altijd evident as je van nul start). Enfin, blijkbaar is er ook nog een Speedtouch 530 welke hetzelfde is als een 510, maar dan zonder switch (je kan echter wel via een hub meerdere PCs aansluiten).
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo,

Zoals SuBZero al schreef heb ik niet de 7404BRA maar de 7004BRA
met de 4poorts hub en ben daar in combinatie met de Alcatel(niet meer verkrijgbaar)Speed touch home heel tevreden mee. De route doet in feite zelf de setup en je kan er zelf ook veel in aanpassen er zit een Firewall in en een printerserver. Dus in feite heel wat mogelijkheden, de router staat zoals The Oddity schreef ook in andere topics beschreven. Zoek eens op SMC of router en je vind het wel.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:geen enkele ethernet modem (meer) vroeger wel de speedtouch home als je hem tweakte, maar dat gaat niet meer bij de nieuwe modellen

als je dat wilt, dan zal je een router moeten aanschaffen


Een D-Link DSL-300G is géén router en kan je wel zelf laten "inbellen". Je kan kiezen: ofwel d.m.v. een PPoE verbinding vanaf je PC, ofwel via een profiel op de modem (config via browser) ... je kan meerdere profielen instellen ... Enorm goedkoop ding en zeer goed qua prestaties.

MVG,

Siske
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nob schreef:
Mja, het ligt er aan. Voor sommige Ethernetmodems ga je nog via PPPoE moeten 'inbellen' vanuit je besturingssyteem, voor andere komt Internet binnen alsof het via een netwerk komt en doet de modem dus aan DHCP en NAT. De Speedtouch Home is een voorbeeld van dat laatste.


Ik heb een speedtouch home en ik moet echt toch nog wel inbellen via pppoe (niet dat dat een probleem is)
De speedtouch home doet enkel aan dhcp en nat _nadat_ hij getweaked is. En een router kan je er niet echt van maken, tenzij je er een hub aan hangt. (en hem getweaked hebt)

greetz,

Nob


Zodra een modem NAT doet is het een router. Dat er maar 1 ethernet aansluiting opzit maakt niet uit, je kunt er idd een switch of hub aanhangen.

Je hebt tegenwoordig wel erg goedkoop routers (oa van DrayTek) die inbellen EN een ingebouwde 4 poorts switch hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Je hebt tegenwoordig wel erg goedkoop routers (oa van DrayTek) die inbellen EN een ingebouwde 4 poorts switch hebben.


Enig idee waar ik die kan vinden... en aan welke prijs ?

Een up-to-date hardware lijstje met shops en prijzen zou misschien een leuk idee zijn voor de site.
Gast

Ja ok in theorie heb je gelijk, maar je bent er dan ook niks mee (toch niet voor op pc, je kan evengoed inbellen vanop pc) als er maar 1 RJ45 aansluiting opzit. En dat is dan wat ik wou zeggen waarop je nog een hub/switch nodig hebt.

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh, met die 510 heb je toch voldoende?

Je configged de modem via webinterface en daarna hang je dat device er dan aan via een ethernetkabel.. en klaar is kees...Wat devices is dat trouwens.. meer verzendt dan ontvangt is maar vaag ;-)

Nu, is er geen enkele pc, die op die locatie staat? Want dan kan je simpel met een ics oplossing werken.. indien niet.. nen router...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
FDR115
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jul 2003, 20:24
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

r2504- Het word hier wat ingewikkeld...
Ik had oorspronkelijk de SpeedTouch USB
Heb ik als reserve opzij gezet omdat ik;
1) een netwerkje wilde instaleren
2) de USB bij mij nogal wat voor problemen kon zorgen.
3) ik zonder veel instalatiepoespas gelijk welke PC
zo snel mogelijk direct op het net wilde krijgen.
Heb me dan een netwerkmodem aangeschaft.
Als eerste hab ik een router SMC 7401 Baricade aangeschaft.
= zeer degelijk toestel, wel iets té veel toeters en bellen voor
de niet zo ervaren gebruiker.
= wel nogal duur
= router/firewall/ADSL-modem in één
(!) Ik had soms het probleem dat de modem diende gereset te worden.
Dit viel niet erg veel voor, maar de thuisblijvers hadden er wel
te klagen over als ze weer niet op het internet konden...
Nu heb ik me een TRUST 445A SPEEDLINK XDSL Web Station aangeschaft
= 4p-Switch/router/firewall/ADSL-modem in één.
= redelijk goedkope (én voor u dé ) totaaloplossing. ( 124€ )
= gemakkelijk te configureren.
gewoon via uw browser op de routerpagina éénmaal uw internet
instellingen ingeven, op de (elke) pc instellen om verbinding te maken
via LAN..... en je bent vertrokken.
(!) Ik ben ook zoals de meeste hier denk ik nogal sceptisch tegenover
Trust produkten, maar deze router is gewoon een toptoestel
in een trust-kleedje. Ik kan hem warm aanbevelen.
http://www.trust.nl/products/product.htm?artnr=13521
Te vinden bij ; Droomland, Krefel, Makro, PhotoHall, Carrefour,
Hieronder vind je hem voor 105€
http://www.supercompany.be/index.html


Je hebt wel nog een netwerkkaart nodig in je PC die wél nog moet geconfigureerd worden, maar in elke standaard PC zijn die al aanwezig.
En de laatste OSen WIN2K en WINXP herkennen en instaleren die automatisch.

Zeer belangrijk, deze netwerkrouters zijn vele malen sneller én stabieler dan de USB-modems.
Laatst gewijzigd door FDR115 29 okt 2003, 17:37, in totaal 2 gewijzigd.
Who is General Failure and why is he reading my hard disk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

The Oddity schreef:Euh, met die 510 heb je toch voldoende?


Yep, maar ben maar aan het kijken wat alternatieven zijn, en wie wat gebruikt.

The Oddity schreef:Wat devices is dat trouwens.. meer verzendt dan ontvangt is maar vaag ;-)


Dedicated spullen... dus geen PC, maar hoopje electronica. Is voor professionele toepassingen waarbij machines op afstand moeten bediend kunnen worden, en/of status en video uitgelezen worden. Enfin... beetje vanalles.

The Oddity schreef:Nu, is er geen enkele pc, die op die locatie staat? Want dan kan je simpel met een ics oplossing werken.. indien niet.. nen router...


Nee dus, kost teveel en is gewoon onstabiele balast.
Gast

Toeval... de Thomson Speedtouch 510 (v4 of niet ?) staat nu bij Carrefout te koop aan 79 euro.
wiggyboy
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2003, 00:56
Locatie: Kapellen

Hoi,

Het is al een hele tijd geleden dat ik aangelogd was (userbase) en dan was het omdat ik zelf problemen had met het surfen via Internet Explorer.

Na veel sukkelen (wellicht vooral door synchronisatieproblemen zoals in vorige reacties beschreven) heb ik dan toch maar besloten over te schakelen van een USBmodem naar een Ethernetmodem.

Mijn Thomson Speed Touch Multi-PC (PSTN) kost op dit ogenblik 119 EUR in de Belgacomwinkels en kan vier PC's tegelijkertijd bedienen (ik veronderstel met een ingebouwde router want mijn lokaal netwerk gaat ook via dit kastje).

Mijn ervaring : een nieuwe wereld ging voor me open.
Dit werd pas ADSL-surfen uit de boekjes.

Mijn vorige USB-modem kwam ook uit de Belgacomboetiek (ASUS). Maar probeer hier maar eens een deftige XP-driver voor te vinden. Diegene die je op de skynet-site terugvindt, bleek alvast niet digitaal ondertekend te zijn (XP!) en bij ASUS zelf zwijgen ze over dit modelletje(ASUS - AAM6000UG) in alle toonaarden. Vreemd hoor.

Bij de speedtouch liep dit wel even anders. Als xp-gebruiker was er inderdaad geen extra zoektocht naar drivers meer nodig. Nog nooit heb ik zo snel iets geïnstalleerd dat ook nog deftig werkt. En voor het prijsverschil moet je het niet doen.
:-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is een feit ja dat ethernetmodems een heel stuk gebruiksvriendelijker zijn qua installatiegemak en stabiliteit. Daarom kan ik enkel aanraden altijd te opteren voor een ethernetmodem, tenzij dat gezien een promotie (gratis modem, combinatie, special offers) een usb-modem voordeliger lijkt.
canabeez

Nog een leuke opmerking: een tijdje geleden besliste ik ook
om over te schakelen naar een ethernet adsl modem (had zo'n
crappy asus usb ding) omdat er geen deftige linux drivers voor
waren.
Ik heb dan zo'n d-link DSL300-G (denk dat dat het modelnumber
is, ben niet thuis, kan het dus ook niet zien)
en leuk pluspuntje aan die ethernetmodems is ook de ping!
Ik speel regelmatig q3 rocket arena en overal daalde mijn ping met
15 tot zelfs 30 ms!! en dat merk je echt wel hoor ;)

Dus gamers go 4 ethernet ;)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

wiggyboy schreef:Maar probeer hier maar eens een deftige XP-driver voor te vinden. Diegene die je op de skynet-site terugvindt, bleek alvast niet digitaal ondertekend te zijn (XP!)


Wat betreft dat digitaal ondertekenen, dat betekent dus niks eh! Dat wil enkel zeggen dat MS niet geverifieerd heeft of die Driver compatibel is.. maw of die driver langs Ms gepasseerd is. Dat moet dus niet... zolang dat de verdeler maar zorgt dat hij Xp compatibel is...

En dat zijn ze normaal wel op Belgacom Skynet. Zelfde problematiek geldt trouwens voor SpeedTouch USB. Voor XP is er ook geen digitaly signed driver: negeer die melding: draait prima!
Wel is, dat die asus modems altijd wel grote probleemgevallen geweest zijn.. qua drivers en stabiliteit ;-)... dus kan wel aan driver liggen.. maar wou even inpikken op die digitaly signed.. dat dat dus niet expliciet moet.. staat trouwens in het Solution Center van Skynet ook ;-).

canabeez schreef:leuk pluspuntje aan die ethernetmodems is ook de ping!


Vreemd, denk dat dit wel aan je config lag.. ik heb al getest met beide type modems ethernet en usb en die draaien prima.. quasi geen verschil op de ping. Héél miniem. Dus zoveel maakt het denk ik niet uit voor de ping. Gewoon zien dat alles mooi configged is.
I love it when a plan comes together!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

USB is niet gemaakt voor netwerkverbindingen, maar eerder voor kleinere randapparatuur. Het is dan zo ie zo geen logische keuze, en zal zeker meer resources en overhead betekenen dan een normale ethernetkaart.

Voor 69 euro (Speedtouch 510 v4) heb je reeds een Ethernet ADSL modem... dus ik zie echt niet in waarom je nog extra problemen wil in huis halen met drivers en andere niet standaard dingen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”