Vandaag heeft mijn scarlet one box gestopt met werken. The ADSL led en ethernet led branden, doch geen verbinding te krijgen met internet.
Proberen te bellen naar helplijn scarlet, doch telefoon werkt niet, de led van phone1 blijft uit. Ik kan niet bellen, ik kan niet op het internet, hoe moet ik scarlet bereiken ???????????
Power on/off van scarlet one verhelpt het probleem.
Scarlet gecontacteerd, uiteindelijk gaan ze de box vervangen.
Scarlet zegt nu dat het "normaal" is dat deze boxen gemiddeld 1 keer per week vast lopen. Reden is de warmte die ze produceren waardoor de printplaten en vooral de koperbanen uitzetten en instabiliteit veroorzaken. Dat is eigenlijk niet gemaakt om continu op te staan zegt men bij scarlet. Eigenlijk zeggen ze dat ze een slechte box hebben gekozen, die niet goed gedesigned is. De meneer zei me ook dat ik ook niet continue berekeningen kan maken, dus die box ook niet. Mijn box staat volledig vrij.
Ik voel me eigenlijk bij de neus genomen !
Vrijdag komen ze die vervangen. We zullen zien.
Nog iemand met zulke slechte ervaringen ? Scarlet users group ?
Scarlet one box is slecht
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49
Da's natuurlijk naast de kwestie. Die box is gewoon niet goed ontworpen en Scarlet heeft gewoon de verkeerde keuze gemaakt en de klant is de pineut, want uiteindelijk laat je dat spul op staan opdat men u zou kunnen bellen. Als hij vastloopt kan men u ook niet meer bellen en dat zal je pas weten als je zelf wil bellen of op internet wilt gaan.
Allé, bedankt scarlet.
Allé, bedankt scarlet.
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49
Ik hoop het ten zeerste. Afwachten tot ze vrijdag komen.
- Vladimirke
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier heeft de eerste box ruim 2,5 jaar continue gedraaid zonder dat die uitgezet werd. Enkel bij onweer zette ik die uit.JohnyTurbo schreef:Dat is eigenlijk niet gemaakt om continu op te staan zegt men bij scarlet.
Nog iemand met zulke slechte ervaringen ?
Toen ze defect ging belde ik op vrijdag en op maandag erna zijn ze die komen vervangen.
Ik mag dus niet klagen.
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49
Allé, dan is er nog hoop.
Ik zal zien.
Ik zal zien.
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49
Vrijdag is Scarlet one box vervangen. Staat nu ook op hogere pootjes, kwestie van voldoende afkoelingslucht te kunnen doorlaten.
Zelfde dag al probleem. Telefoon valt weg. Via support scarlet instelling moeten wijzigen in VoDSL configuratie : PCR waarde moeten verlagen tot 148. Lijkt oK
Maandag (vandaag) proberen te bellen, doch lijn valt uit na zo'n 5 minuten. Eerst had dochter dit probleem aan mij gemeld, ik heb dan de test gedaan, om 18:36 en om 18:42 valt alles uit : alle leds weg, geen internet meer en ook geen telefoon. Power off noodzakelijk.
Wat is hier aan de hand ? Iemand gelijkaardige problemen ?
Zelfde dag al probleem. Telefoon valt weg. Via support scarlet instelling moeten wijzigen in VoDSL configuratie : PCR waarde moeten verlagen tot 148. Lijkt oK
Maandag (vandaag) proberen te bellen, doch lijn valt uit na zo'n 5 minuten. Eerst had dochter dit probleem aan mij gemeld, ik heb dan de test gedaan, om 18:36 en om 18:42 valt alles uit : alle leds weg, geen internet meer en ook geen telefoon. Power off noodzakelijk.
Wat is hier aan de hand ? Iemand gelijkaardige problemen ?
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Mijn scarletbox doet het nu 2 jaar zonder problemen.
En ik moet gelukkig niet wekelijks resetten.
Het probleem kan ook bij je bekabeling zitten of aan je verbinding.
Maar aangezien je box vervangen is kan het probleem daar niet meer zitten.
In het begin toen ik scarlet one had waren wat kinderziekten-problemen.. en telkens hielp een reset (power off). Het kan dus zijn dat uw lijn niet goed is.
En ik moet gelukkig niet wekelijks resetten.
Het probleem kan ook bij je bekabeling zitten of aan je verbinding.
Maar aangezien je box vervangen is kan het probleem daar niet meer zitten.
In het begin toen ik scarlet one had waren wat kinderziekten-problemen.. en telkens hielp een reset (power off). Het kan dus zijn dat uw lijn niet goed is.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ik heb volledig hetzelfde probleem
eerst was het bijna dagelijks, dan heb ik de stand eens verandert.
Nu is het iedere week ongeveer een keer dat hij vastloopt
misschien moet ik daar ook eens voor bellen?
eerst was het bijna dagelijks, dan heb ik de stand eens verandert.
Nu is het iedere week ongeveer een keer dat hij vastloopt
misschien moet ik daar ook eens voor bellen?
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:49
Je kan best altijd voor uw probleem bellen. Het is helemaal niet normaal dat die boxen problemen hebben. Punt is dat ze gewoon slechte koop zijn, goedkoop en van povere kwaliteit.
Ondertussen zijn ze dus langsgekomen om mijn box nogmaals te vervangen en dit omdat ik na 5 minuuten bellen dus alles kwijt was, zowel telefoonlijn als internet. Enkel reset box kon helpen.
Iemand is dan langsgekomen. Een eerste box was ook slecht, die werkte ook niet. Vraag ook om de powersupply te vervangen. Deze persoon zei dat die soms ook oorzaak zijn van het probleem.
Uiteindelijk heb ik een box voor ADSL2 gekregen. Normaal kan dat niet, maar hier dus wel.
Ik heb de test gedaan en zo'n 7-tal minuten gebeld.
Tot op heden lijkt het nog te werken, maar ik houd mijn hart vast.
Success ermee !
Ondertussen zijn ze dus langsgekomen om mijn box nogmaals te vervangen en dit omdat ik na 5 minuuten bellen dus alles kwijt was, zowel telefoonlijn als internet. Enkel reset box kon helpen.
Iemand is dan langsgekomen. Een eerste box was ook slecht, die werkte ook niet. Vraag ook om de powersupply te vervangen. Deze persoon zei dat die soms ook oorzaak zijn van het probleem.
Uiteindelijk heb ik een box voor ADSL2 gekregen. Normaal kan dat niet, maar hier dus wel.
Ik heb de test gedaan en zo'n 7-tal minuten gebeld.
Tot op heden lijkt het nog te werken, maar ik houd mijn hart vast.
Success ermee !
eh ... iemand al eens gecheckt bij Allied Data Technologies de BOUWER van de fameuze box ?
ScarletBox
ScarletBox
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Hier draait die nu bijna 2 jaar zonder problemen. staat wel rechtop, zodat die gaatjes genoeg lucht krijgen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
sinds enkele maanden moet ik ook regelmatig (lees enkele keren per week) resetten.
een viertal weken geleden is mijn box volleidg uitgevallen, resetten hielp niet meer. 'k ben toen zelf gaan omwisselen (en heb in Vilvoorde 20 minuten moeten wachten vooraleeer iemand mij in 't Nederlands kon tewoordstaan!). sindsdien moet ik (nieuwe?) box dagelijks resetten.
uiteindelijk heb ik bedankt voor niet-geleverde diensten en sinds vorige week terug overgestapt naar skynet...
een viertal weken geleden is mijn box volleidg uitgevallen, resetten hielp niet meer. 'k ben toen zelf gaan omwisselen (en heb in Vilvoorde 20 minuten moeten wachten vooraleeer iemand mij in 't Nederlands kon tewoordstaan!). sindsdien moet ik (nieuwe?) box dagelijks resetten.
uiteindelijk heb ik bedankt voor niet-geleverde diensten en sinds vorige week terug overgestapt naar skynet...
Bij mijn ADSL modem Speedtouch 530, heb ik voor betere koeling hogere pootjes ondergekleefd.Block schreef:Hier draait die nu bijna 2 jaar zonder problemen. staat wel rechtop, zodat die gaatjes genoeg lucht krijgen.
(staat dus horizontaal, zo'n kleefpootjes te verkrijgen in de Brico)
Deze valt niet uit, gewoon om betere koeling te bekomen.
Was wel even off topic, daar ik geen Scarlet gebruiker ben.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Zit nu al aan m'n 2de scarlet one box, gelukkig is het maar de VoDSL die uitvalt, en niet de volledige DSL (alhoewel ik ook een Speedtouch 716 als backup heb)
Steeds binnen de paar dagen opgewisseld, geen problemen mee!
Steeds binnen de paar dagen opgewisseld, geen problemen mee!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset