E-LEVEN Comtrend CT-5071T configuratie?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

Goeien dag,

Ik ben een klant bij E-LEVEN, maar heb veel problemen om mijn modem te configureren, internet loopt zeer traag dus. Kunt u mij helpen ermee alsjeblieft? Of better nog een config backup file ergens uploaden (met veranderde login&pass natuurlijk).

Alvast bedankt.
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

Heb zelf een CT-6381 dus een config kan ik je niet echt doorsturen, hieronder echter de belangrijkste instellingen.

ATM PVC Configuration
This screen allows you to configure an ATM PVC identifier (VPI and VCI) and select a service category. Otherwise choose an existing interface by selecting the checkbox to enable it.

VPI: [0-255] 8
VCI: [32-65535] 35

Service Category: UBR without PCR
Enable Quality Of Service : check to enable
Connection type : PPP over Ethernet (PPPoE)
Encapsulation mode : LLC/SNAP-BRIDGING
Username: bXXXXX@E-LEVEN, opgelet dat je kleine letter b gebruikt, geen hoofdletter
Pasword: hetgene je toegestuurd werd, opgelet geen hoofdletters gebruiken
PPPoe service name laat je blank
Authentication mode : auto
Dial on demand (with idle timeout timer): niet aanvinken
Inactivity Timeout (minutes) [1-4320]: niet aanvinken
PPP IP extension : niet aanvinken
Use Static IP Address : niet aanvinken
Enable PPP Debug Mode : niet aanvinken
Enable IGMP Multicast : niet aanvinken
Enable WAN Service : aanvinken
Service Name : pppoe_8_35_1 (zou daar reeds ingevuld moeten staan)
Let er tenslotte ook nog op dat de NAT service enabled is.

Deze config zou moeten werken.
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

Dank u vriendelijk. ^_^ Ik had het eindelijk kunnen configureren zoals het hoort: door het modem zelf en niet door WinXP.

Maar het loopt nog steeds zeer traag. Precies smallband - onder 10kb/sec. Ik ga mandag 's nekeer bellen naar die kerels van E-LEVEN. Normaal zou ik 6Mbit hebben. Die stommeriken toch, ik ben al een maand bezig zodat die mij een modem konden bezorgen. Nu heb ik hem eindelijk gekregen (door persoonlijk naar hun kantoor te komen), maar het werkt nog steeds niet zoals het hoort verdomme... Vergeef mijn uitbarsting der woede, het wordt gewoon teveel aan mijn zenuwen. Ik raad niemand aan om naar die firma te gaan: aanbod is interessant, maar service...

Bedankt nog 's. En ik hoop dat het snel goe komt bij mij. :)
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

paraTECH schreef:Dank u vriendelijk. ^_^ Ik had het eindelijk kunnen configureren zoals het hoort: door het modem zelf en niet door WinXP.

Maar het loopt nog steeds zeer traag. Precies smallband - onder 10kb/sec. Ik ga mandag 's nekeer bellen naar die kerels van E-LEVEN. Normaal zou ik 6Mbit hebben. Die stommeriken toch, ik ben al een maand bezig zodat die mij een modem konden bezorgen. Nu heb ik hem eindelijk gekregen (door persoonlijk naar hun kantoor te komen), maar het werkt nog steeds niet zoals het hoort verdomme... Vergeef mijn uitbarsting der woede, het wordt gewoon teveel aan mijn zenuwen. Ik raad niemand aan om naar die firma te gaan: aanbod is interessant, maar service...

Bedankt nog 's. En ik hoop dat het snel goe komt bij mij. :)


Ikzelf zit met een ADSL2+ connectie bij hen, en heb daar tot nu toe nog geen klagen van.

Ik weet niet of jij Frans spreekt, maar in verband met trage connecties en de oorzaken daarvan kan je veel terugvinden op het franstalige broertje van userbase http://www.adsl-bc.org
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

Het heeft geen zin om dit probleem zelf proberen op te lossen. Ik ben er zeker van dat ik op de smallband zit nu bij E-LEVEN, er is een aanwijzing: ik had deze ochtend de snelheid van 150kb/sec geregistreerd, maar die daalde binnen enkele seconden tot 10kb/sec...

Ik ga alweer 's moeten bellen naar die mensen. *sigh*
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

paraTECH schreef:Het heeft geen zin om dit probleem zelf proberen op te lossen. Ik ben er zeker van dat ik op de smallband zit nu bij E-LEVEN, er is een aanwijzing: ik had deze ochtend de snelheid van 150kb/sec geregistreerd, maar die daalde binnen enkele seconden tot 10kb/sec...

Ik ga alweer 's moeten bellen naar die mensen. *sigh*


Een snelheidsmeter buiten deze van userbase kan je ook vinden op deze site van e-leven
http://speedtest.e-leven.be/apache2-def ... dtest5.php

Weet je hoeveel je gedownload hebt de laatste 2 maanden?
EarVant
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2007, 12:36

Allereesrt zal ik mijn situatie uitleggen:

Ik woon in Leuven.
Altijd al UPC gehad, maar dan moest Telenet aan concurrentie vervalsing gaan doen (een kleiner bedrijf, dat de strijd met je aan gaat en meer levert dan jezelf, gaan opkopen en dan hun betere aanbod gewoon gaan schrappen), dus moest ik gaan zoeken naar een andere oplossing, want in geen geval ga ik Telenet (er hangt een technisch prijsje om daadwerkelijk mensen te voorzien van internet, diegene in een stadskern gaat minder kosten om van internet te voorzien dan diegene op't platteland, dus neemt Telenet hetgeen het zou kosten om diegene op't platteland te voorzien als hun standaard prijsbasis en tellen er dan nog 'ns een een bedragje bij op, omdat ze dat kunnen als marktleider die andere bedrijven opkopen en laten verdwijnen) nemen, en Belgacom is zelfs duurder (maar betere dienstverlening). Dus blijven Dommel en E-leven over.

Door gebrek aan tijd (UPC abonnement was afgelopen en wou niet te lang zonder internet zitten) heb ik dan maar gekozen voor E-Leven. Laat maar achterwege dat dat allemaal snel kon gebeuren: 3 weken wachten om gewoon je lijn via BGC te activeren voor E-Leven, maar tussen BGC en 11 iets misgelopen en dachten ze een Discoverylijn te activeren, dus weer 1-2 weken wachten voor een nieuwe afspraak dat BGC zou langskomen om de lijn te activeren. Eindelijk in orde, kregen we ENKEL maar een kaartje (bier kaartje in mijn mening) met daarop de IP van de modem, en een tijdelijke netwerk login. Uiteraard krijg ik geen toegang met de geleverde login-gegevens.
Dan begin ik maar als zot te bellen naar E-leven, en ping-pong spelen tussen mijn apartement en hun winkel in de Tiensestraat. Telkens wist Leuven me door te verwijzen naar Brussel voor die gegevens, en in Brussel stond ik niet in hun klanten bestand vermeld...? Na ander halve week bellen en zagen en nogmaals bellen, heb ik een vaste login en passwoord gekregen, vanuit de winkel in Leuven. Ondertussen ken ik de winkel bediende zo goed als bij naam, en kent dat ventje van Brussel met zijn franstalig accent mij ook al genoeg om op te hangen als hij mijn stem aan de lijn herkent (dank u wel zeker?). Technische dienst krijg ik niet aan de lijn, en als ze dan zelf een keertje willen terugbellel, ben ik op mijn werk, en ligt mijn modem niet binnen handbereik, mijn internet-loze pc nog minder. Dan maar een vriend, netwerkbeheerder, laten langskomen, en hij maakt hemzelf er ook kierewiet om.

Sinds 5 october zijn we nu al bijna ander halve maand verder en heb ik nog steeds geen definitieve antwoorden op mijn vragen, en zit ik nog steeds met enkele problemen:


Ik heb een abonnement als particulier genomen, MAAR als ik mijn PC 's morgen aanzet moet ik eerst via KOTNET aan loggen (WTF?). Gelukkig studeert mijn vriendin nog en hebben we iets van toegang to internet. Maar de zaken die ik altijd deed, kunnen nu niet meer. Wie heeft er nu niet msn messenger openstaan thuis? Dit nemen we praktisch als vanzelfsprekend, MAAR ik geraak NIET aangelogd op msn messenger. Skype, vergeet het maar, Teamspeak, vergeet het maar, MMO-games, vergeet het maar. Op sommige van de laatste geraak ik wel aangelogd, maar na 30 sec er terug afgesmeten. Via een browser bestanden downloaden, geen probleem, maar probeer het eens via FTP... "Sorry mister human-man, you've been shafted. Hihi hihi hihi." Machinima downloaden, delen en uploaden, een hobby, gaat ook al niet meer.

Dus in het kort:
° Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, met hetgeen dat hier verder naar boven is gegeven mijn huidige instellingen.
* Als particulier moet ik via KOTNET op internet connecteren.
* Lukt dit, dan kan ik nog altijd niet net-based programma's zoals MMO-games gebruiken.
* Weinig tot geen dienstverlening, als het er wel van komt, leggen ze in je oor af.
* Geen enkele vorm van documentatie i.v.m. configuratie van je modem enz. alhoewel ze via hun klantendienst lijn verwijzen naar hun website voor FAQ's, waarvan niets terug te vinden is op hun website (via vele van hun links kom je plots op het franstalige deel van hun site terecht). Zelfs het woord of afkorting FAQ is helemaal nergens in hun source van hun website terug te vinden.
* Wel moet ik toegeven dat het snel gaat als ik moet browsen.

Mijn brief naar Testaankoop ligt klaar om aan het eind van de maand verstuurd te worden, en mijn aangetekend "Brief van in Gebreke-stelling" ook (spelling kan fout zijn).

Heeft er iemand enig idee wat er bij mij de probleem zou kunnen zijn?

Nog even doorbijten...?

tumingin schreef:Ikzelf zit met een ADSL2+ connectie bij hen, en heb daar tot nu toe nog geen klagen van.

Ik weet niet of jij Frans spreekt, maar in verband met trage connecties en de oorzaken daarvan kan je veel terugvinden op het franstalige broertje van userbase http://www.adsl-bc.org


Tumingin, mijn frans trekt op niets, ben oorspronkelijk van Zui-Afrika, dus zou jij een kort samenvatting kunnen maken van wat er op http://www.adsl-bc.org allemaal staat? Of iemand anders met te veel tijd aan je handen? Dank u wel.

Nvm Tumingin, ik heb al wat zitten trollen op de andere threads en daar vertalingen gevonden. Het rooskleurige aan E-leven is al wat kakkie bruin geworden!


EarVant
Ooli
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2007, 15:33

Kijk even je MTU-instellingen na. Dat kan nogal een invloed hebben op je snelheid. Ik heb de Comtrend-router een tijdje geleden getest en had een gelijkaardig probleem (ik kon zelfs sommige sites totaal niet bereiken, erg bizar).

Kijk even hier: http://www.dslreports.com/faq/6266
EarVant
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2007, 12:36

BTW Ooli, het was inderdaad de MTU instelling. Heb ermee zitten spelen, en het juiste waarde gevonden.
En vrijdag avond een antwoord gekregen van 11, met hetzelfde probleemstelling, de MTU waarde. Iets te laat, maar ik heb tenminste een antwoord gekregen :D
Ooli
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2007, 15:33

... Misschien moeten we maar eens een E-leven Wiki opstarten voor wij arme nederlandstalige gebruikers :-)
EarVant
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2007, 12:36

Sinds 3 december 2007 weeral geen internet. Dagelijks gebeld, MAAR...!
De meeste mensen werken tot ongeveer 17-18u tijdens weekdagen. Dus voor de voorbije 2 weken kom ik om 16u50 thuis, haast ik me naar mijn telefoon, en zet ik me voor mijn PC (zodat ik alles kan uitvoeren dat de techniekers mij opdragen om mijn connectie weer te doen werken) en bel ik naar E-Leven.
Eerlijk gezegd, het gaat nu sneller, ze hebben al wat meer mensen aangenomen voor hun klantendienst, maar ondertussen ken ik ook de nieuwe mensen bijna op naam, omdat ik al 2 weken lang dagelijks belde.

Tot en met vandaag, 13 december, heb ik geen enkel idee gehad wat het probleem was, en heb ik geen antwoord van hen gekregen, dus ook van mening dat ze zelf geen benul hadden van wat er aan de hand was.

Vanmiddag, tijdens mijn middagpauze, heb ik dan maar besloten om even via-via een intern nummer vast te krijgen van hun technische dienst en BINGO... ik had er een aan de lijn. Protesteren dat ik op dat nummer niet mocht bellen had ie niet lang volgehouden, want hij hoorde waarschijnlijk dat ik zonder antwoord EN oplossing niet tevreden zou zijn. DUS...

Eerst kreeg ik te horen dat ik wel geconnecteerd was op internet, en dat kon ie via zijn 'terminal' nakijken. 3 minuten lang probeerde hij mij te overtuigen dat ik onnozel ben, en wel op internet kan. Dus heb ik hem gevraagd op even mijn net-verkeer voor de voorbije 2 weken na te kijken. Het stong op noppes, zero, nul, nada...
'Mijn excuses meneer', met een iets wat gebrekkig nederlands. Dus vroeg ik waar de probleem lag, en hij vroeg mij even geduld terwijl hij het snel zou onderzoeken... nogmaals. Hij dacht me op mute gezet te hebben, maar ik hoorde hem wel aan zijn collega wat ie zou moeten nakijken, waar en hoe... (Heeft ie er dan zelf geen benul van? of nemen ze eendert welk electricien voor hun technische dienst?). Zijn collega antwoorde dat ie geen tijd ervoor had, 'geef hem gewoon een nieuwe login'.

Dus nog altijd geen idee wat de probleem was, hoe het te verhelpen, en nog steeds geen internet. Wel wist hij me te zeggen dat ik binnen enkele minuten een email zou krijgen met mijn nieuwe login en paswoord. dat was om 12u20. Nog steeds niets, reeds 15u15.


Gezien dit HELEMAAL niet meer in orde komt, en ik besloten heb om over te schakelen op dommel, ben ik nu op zoek naar een of ander template voor een brief 'In gebreke stelling' dat ik ga versturen naar zowel test-aankoop als alle nodige diesnten van 11, met mijn ervaringen met hun dienstverlening.

Als er iemand hier dit leest en een dergelijk template weet te vinden, ik zou het heel erg op prijs stellen.


Nu alleen maar hopen dat ik toch nog iets terug krijg van mijn volledig voorop betaalde jaar abonnement.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”