dommel telefoontarieven?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Ik heb ook telefonie via dommel genomen.
Iemand een idee wat de daluren zijn? En ook welke nummer je kan bellen om de laatste beller te weten?

Thx
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Deze tarieven kan je hier terugvinden:
http://www.dommel.be/nl/voice/digitel.php?cust=home
Als je veel belt is telefonie van Dommel heel duur te noemen. Ik heb het voor mezelf eens uitgerekend en ik zou serieus wat meer moeten betalen bij Dommel. Het is denk Dommel nog 1 van de enige telefonie operatoren die alles aanrekent piek en dal. Tamelijk duur geval dus.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

p0esje schreef:Ik heb ook telefonie via dommel genomen.
Niet erg slim.
Wij bellen voor ongeveer EUR 12 ganse wereld rond (Fixed, BTW included)
en dat voor 90 dagen lang. (VOIP,Freedays)
Nadien opnieuw opwaarden met EUR 12 ,was het geld niet op neem je het mee naar de volgende 90 dagen periode.

Zijn er zelfs waar je 120 Freedays krijgt.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

p0esje schreef: En ook welke nummer je kan bellen om de laatste beller te weten?

Thx

De laatste onbeantwoorde oproep? Zoals de 1919 van BGC?
Ook 1919 en als dit niet werkt even een mail sturen of bellen met de helpdesk, dan stellen ze dat voor je in.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Petrikske schreef:
p0esje schreef:Ik heb ook telefonie via dommel genomen.
Niet erg slim.
Wij bellen voor ongeveer EUR 12 ganse wereld rond (Fixed, BTW included)
en dat voor 90 dagen lang. (VOIP,Freedays)
Nadien opnieuw opwaarden met EUR 12 ,was het geld niet op neem je het mee naar de volgende 90 dagen periode.
Zijn er zelfs waar je 120 Freedays krijgt.


Ik heb zo de indruk dat "telenet" vaste lijnen de laatste weken niet meer gebeld kunnen worden met deze voip provider...
en dat het tegenwoordig goedkoper is om fixed lines te bellen met je gsm...
(zie mobistar...simyo...)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

skynetbbs schreef:Ik heb zo de indruk dat "telenet" vaste lijnen de laatste weken niet meer gebeld kunnen worden met deze voip provider...


Hebben de Betamax producten nog altijd het probleem dat er nie kan gebelt worden naar vaste Telenet nummers?

Mvg
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Ik bel niet vaak.. maximum 2u meestal in daluren en amper 10 min naar een gsm per maand...

ik wou gewoon de daluren weten, ondertussen mailtje gestuurd en voor de geïnterreseerden: het is van 19u tot 8u
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

p0esje schreef:Ik bel niet vaak.. maximum 2u meestal in daluren en amper 10 min naar een gsm per maand...

Okay, is inderdaad de moeite niet om elke 3 maanden een inleg op te hoesten.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

p0esje schreef:Ik bel niet vaak.. maximum 2u meestal in daluren en amper 10 min naar een gsm per maand...

ik wou gewoon de daluren weten, ondertussen mailtje gestuurd en voor de geïnterreseerden: het is van 19u tot 8u


die 2,5euro/maand aan betamax services gaan niet "op".... je kunt ze blijven cumeleren tot je eens lang wilt bellen...je kunt het ook voor "sms"jes gebruiken :-)
zelfs smsjes met een "agenda"...kunt al direct nieuwjaar smsjs beginnen ingeven :-)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Koop zo iets http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,be_nl_0_123868_rArNrNrNrN,00.html
En de pc moet dan ook niet steeds aan staan.
p0esje
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2007, 09:44

Tja ketter, bedankt.. maar stel nu:
Ik heb 2 draagbare telefoons, eentje boven en eentje beneden(met ingebouwd antwoordapparaat) Als ik dit dan wil vervangen door jouw telefoon, dan kost me dat +/- 250€ (zonder antwoordapparaat....)

Als ik maar 5€-7 per maand opbel dan zit ik al aan 35 - 50 maanden vooraleer ik het toestel er nog maar uitheb ??

Lijkt me niet echt de moeite. Voor verstokte bellers van avonden lang lijkt me dit wel een oplossing hoor. En misschien zal ik het overwegen als mijn andere telefoons het eens begeven...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

p0esje schreef:Tja ketter, bedankt.. maar stel nu:
Ik heb 2 draagbare telefoons, eentje boven en eentje beneden(met ingebouwd antwoordapparaat) Als ik dit dan wil vervangen door jouw telefoon, dan kost me dat +/- 250€ (zonder antwoordapparaat....)

Als ik maar 5€-7 per maand opbel dan zit ik al aan 35 - 50 maanden vooraleer ik het toestel er nog maar uitheb ??

Lijkt me niet echt de moeite. Voor verstokte bellers van avonden lang lijkt me dit wel een oplossing hoor. En misschien zal ik het overwegen als mijn andere telefoons het eens begeven...


vorig jaar omstreeks october was de C450ip te koop in Mediamarkt voor nog geen 67 euro; enig groot verschil met de S450ip is geen support voor msn toestanden?

er zijn ook al adsl modems te koop met "phone1/2" aansluitingen...zoals die van Philips modems van Belgacom; er zijn daar zelfs al instellingen in voorzien van zodra Belgacom stopt met analoge telefonie in 2012 :-)
tegen dan mag je je fax wegdoen en krijg je het via email attachments :-)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

skynetbbs schreef:die 2,5euro/maand aan betamax services gaan niet "op".... je kunt ze blijven cumeleren tot je eens lang wilt bellen...je kunt het ook voor "sms"jes gebruiken :-)
zelfs smsjes met een "agenda"...kunt al direct nieuwjaar smsjs beginnen ingeven :-)
Sjiiiit..... hoe kon ik dat vergeten, 1ct/SMS :-)
Dat van die agenda wist ik niet.
Zal misschien komen omdat we nog steeds een 8-tal euro hebben uitstaan bij SMSDiscount. :lol:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

morgen komen ze hier digitel aansluiten. paar vraagjes:
welke modem installeren ze? heb niet voor wifi gekozen. hoeveel pc's kan ik hierop aansluiten?
kan ik zelf nadien nog aan de instellingen of zetten ze er een paswoord op? kan ik dit paswoord achterhalen? misschien met keylogger als installateur bezig is? welke keylogger gebruik ik dan best?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

darkzero schreef:morgen komen ze hier digitel aansluiten. paar vraagjes:
welke modem installeren ze? heb niet voor wifi gekozen. hoeveel pc's kan ik hierop aansluiten?
kan ik zelf nadien nog aan de instellingen of zetten ze er een paswoord op? kan ik dit paswoord achterhalen? misschien met keylogger als installateur bezig is? welke keylogger gebruik ik dan best?

Zal een Fritz!Box zijn ,weet niet welk model juist.
En je kan inderdaad totaal niet aan de instellingen van dat ding (password protected).
Is dan ook 1 v.d. redenen dat ik dat niet moest hebben.
Heb daarom op Ebay zelf een Fritz!Box gekocht en stel em in zoals ik dat wil en gebruik de provider(s) die ik wil om te bellen, Dommel telefonie is immers te duur.
En euh ,ik denk niet dat die toestellen pas ter plaatse gelocked worden hoor.
Dat zou immers heel dom zijn van Dommel.
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

Petrikske schreef:
p0esje schreef:Ik bel niet vaak.. maximum 2u meestal in daluren en amper 10 min naar een gsm per maand...

Okay, is inderdaad de moeite niet om elke 3 maanden een inleg op te hoesten.

Bij VoipBuster (Betamax) is er geen vaste maandelijkse kost.
Na gratis registratie kan je 1 uur bellen als test.
Vervolgens moet je 12 € (10€ +BTW) betalen en mag je gedurende 120 dagen "gratis" 5 uur per week bellen naar vaste lijnen. Na deze 120 dagen is er dus nog niets van de 12 € opgebruikt, tenzij je meer gebeld hebt, naar GSM gebeld hebt of SMS verstuurd hebt.
Het resterende bedrag mag je nu opbellen zonder tijdlimiet aan 1,2 cent per minuut. Als alles op is moet je opnieuw 12 € betalen en begint een nieuwe periode van 120 gratis dagen.

Argon schreef:
skynetbbs schreef:Ik heb zo de indruk dat "telenet" vaste lijnen de laatste weken niet meer gebeld kunnen worden met deze voip provider...


Hebben de Betamax producten nog altijd het probleem dat er nie kan gebelt worden naar vaste Telenet nummers?

Mvg

Met VoipBuster naar Telenet nummers bellen blijkt nu weer mogelijk te zijn.

Petrikske schreef:Sjiiiit..... hoe kon ik dat vergeten, 1ct/SMS :-)


Is intussen duurder geworden, namelijk 3,6 cent ( 3 cent + BTW).

Telefonie van Dommel is idd veel te duur naar vaste lijnen, vooral naar Telenet. Indien je niet veel belt is het veel goedkoper met Simyo GSM.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Verschillend tarief voor bellen naar Versatel/Telenet abonees :-S. Jij kan toch niet weten wie abonee is bij welke provider. Lijkt me toch niet correct...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

daar bestaat een nummer voor nl 1299.
www.1299.be

Kunnen die dommel abbonnee's dan niet beter allemaal hun fritzbox instellen naar een goekopere sip ? zoals voipbuster ? Of gaat dat niet?

Ben namelijk ook van plan om scarlet one te verlaten als de problemen blijven aanslepen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Fluppeke schreef:Kunnen die dommel abbonnee's dan niet beter allemaal hun fritzbox instellen naar een goekopere sip ? zoals voipbuster ? Of gaat dat niet?
Als ze telefonie genomen hebben bij Dommel kunnen ze dat inderdaad niet wijzigen omdat er een paswoord op zit.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

hier is installateur donderdag langsgeweest voor de niet-draadloze versie te ininstalleren. had e beetje meegekeken en heb paswoord gezien. dus heb nadien e beetje kunne rondneuzen in fritzbox. telefon werkte toen wel voor inkomende maar nog niet voor uitgaande gesprekken omdat dit nog bij dommel zelf moest geactiveerd worden. ondertusse kan ik wel bellen sinds vrijdagavond maar kan net meer in m'n fritzbox. het paswoord is blijkbaar veranderd? kan dommel dit op afstand doen???
nu heb ik eens rondgekeken op ebay om zelf een fritzbox te kopen. als ik het goed heb zou de wlan 7170 het nieuwste model zijn? hier zou ook al een serie 2 van uitzijn? deze is zwart ipv rood dcht ik. wat betekent dit? en adsl2 zou er ook mee mogelijk zijn? en wat is annex a en b e moet ik hier op letten? kan ik aan dommel de juiste gegevens vragen om ook via mijn modem te bellen via dommel? welke (goedkopere?) alternatieven zijn er voor dommel? is er ergens een site met vergelijkende testen ofzo van alternatieve operatoren voor voip? vele vragen ik weet 't maar als iemand me zou kunnen helpen...? thnx!!!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

darkzero schreef: en wat is annex a en b e moet ik hier op letten? kan ik aan dommel de juiste gegevens vragen om ook via mijn modem te bellen via dommel?
analoge telefoonaansluiting heet Annex A, voor ADSL in combinatie met ISDN geldt Annex B
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

heb ondertussen vergelijkingstabel gevonden van betamax voip op http://www.backsla.sh/betamax
Nonoh is de goedkoopste op alle vlakken:
120 freedays
gratis nr vast toestel, max 300min/week en nadien 1ct/min
8ct/min naar mobiel
12,50€ betalen met visa en je hebt 10€ krediet.

http://www.nonoh.net/en/index.html
Ik heb mij al direct een accountje genomen 8)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

skynetbbs schreef:
p0esje schreef:



er zijn ook al adsl modems te koop met "phone1/2" aansluitingen...zoals die van Philips modems van Belgacom; er zijn daar zelfs al instellingen in voorzien van zodra Belgacom stopt met analoge telefonie in 2012 :-)
tegen dan mag je je fax wegdoen en krijg je het via email attachments :-)


Die van Philips is wel een tering ding hoor! ik krijg xs4all voip er niet op werkend, op mijn inmiddels aangeschafte Fritzbox werkt het wel perfect.
Belgacom voip werkt wel goed met dat Philips geval.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

darkzero schreef:Nonoh is de goedkoopste op alle vlakken:
120 freedays
gratis nr vast toestel, max 300min/week en nadien 1ct/min
8ct/min naar mobiel


Nonoh idd goedkoop maar geen sip toegang lijkt me (voor mijn Fritz box), ik gebruik momenteel voipdiscount, bel geregeld (gratis) naar o.a. Thailand en Cambodia; meestal goeie gesprekskwaliteit, uitstekend naar vaste lijnen in België.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Chinaski schreef:Nonoh idd goedkoop maar geen sip toegang lijkt me (voor mijn Fritz box)

geen idee wat sip betekent maar ik bel in ieder geval met nonoh met m'n vast toestel via m'n fritzbox
en je kan trouwens ook gratis smssen met nonoh 8)
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Session initiation protocol
hierdoor kan ik ook via de Fritz box bellen als de pc afstaat

Software configuration (voor voipdiscount)
General

SIP port : 5060
Registrar : sip.voipdiscount.com
Proxy server : sip.voipdiscount.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your VoipDiscount username
Password : your VoipDiscount password
Display name/number : your VoipDiscount username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.voipdiscount.com


Ik kon over deze instellingen niets terugvinden bij Nonoh, wat geef je dan in voor je Fritz ?


http://www.voipdiscount.com/en/sipp.html
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

dat is dus niet bij nonoh. pc moet aanstaan (staat hier trouwens altijd aan dus maakt mij niet uit) want je moet telefoonnummer van bestemmeling via hun website ingeven. foon hier rinkelt dan. als ik die dan opneem wordt er connectie gemaakt met ingegeven foonnummer. smssen is ook via de website. in fritzbox heb ik niks veranderd. staat nog ingesteld op dommel digitel maar dat gebruik ik dus niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”