windows mail

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Eddy
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 nov 2004, 19:48

Ik heb mij zojuist een laptop aangeschaft en er staat vista basic op nu heb ik mijn account aangemaakt om tee mailen maar ik kan enkel versturen en niet ontvangen telkens ik windows mail open vraagt hij om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te geven wat ik dan doen en dan krijg ik een scherm met error 0800xenz.
Zou ik misschien iets verkeerd gedaan hebben of moet ik een of andere instelling veranderen
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Wat voor account was het? IMAP/POP3/Hotmail?
Als dat scherm tevoorschijn komt is je login of paswoord zeer waarschijnlijk fout :).

Zoek die foutmelding eens precies op, dat zal je al heel wat vooruit helpen. Die codes staan allemaal ergens wel uitgelegd.
Eddy
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 nov 2004, 19:48

het is pop 3 en ik heb mijn account al enkele malen heringebracht en er speciaal op gelet dat ik niets verkeerd intik en toch werkt het niet
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Eddy schreef:het is pop 3 en ik heb mijn account al enkele malen heringebracht en er speciaal op gelet dat ik niets verkeerd intik en toch werkt het niet

Eddy plaats hier even het foutbericht 0800..........

hier ook nog iets te lezen:
http://www.microsoft.com/netherlands/on ... ail.aspx#1

of dit kan van pas komen:

Ik kan wel e‑mailberichten ontvangen maar niet verzenden:
Als u wel e‑mailberichten kunt ontvangen maar niet kunt verzenden, heeft Windows Mail problemen met het maken van verbinding met de server voor uitgaande e‑mail, die wordt gebruikt om berichten te verzenden. Dit kan de volgende oorzaken hebben:

• Als u nooit e‑mail hebt kunnen verzenden met Windows Mail, is uw e‑mailaccount waarschijnlijk niet juist ingesteld. Voer eerst de stappen om uw e‑mailaccountgegevens te controleren uit in de sectie 'Ik kan geen e‑mail ontvangen' van dit Help-onderwerp. Als u controleert of uw e‑mailaccountgegevens juist zijn ingevoerd, moet u mogelijk uw verificatie-instellingen zodanig wijzigen dat u zich bij het verzenden van e-mail aanmeldt met uw e‑mailgebruikersnaam en -wachtwoord. Vraag aan uw e‑mailprovider of verificatie vereist is voor het verzenden van e‑mail.

Verificatie gebruiken bij het verzenden van e‑mail
1. U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.

2. Klik op Accounts in het menu Extra.

3. Klik onder E-mail uw e‑mailaccount en klik vervolgens op Eigenschappen.

4. Klik op de tab Servers en schakel vervolgens onder Server voor uitgaande e-mail het selectievakje Voor deze server is verificatie vereist in.

5. Als de accountgegevens die u gebruikt om e‑mail te verzenden niet overeenkomen met de gegevens die u gebruikt om berichten te ontvangen, klikt u op Instellingen, klikt u op Aanmelden met en geeft u vervolgens de gebruikersnaam en het wachtwoord voor het verzenden van e‑mail op.

• Voor veel internetproviders is vereist dat u rechtstreeks verbonden bent met hun netwerk als u hun servers voor uitgaande e‑mail wilt gebruiken. Als u een mobiele pc gebruikt en verbinding maakt met internet via een andere internetprovider (bijvoorbeeld wanneer u een draadloze verbinding gebruikt in een hotel), kunt u mogelijk wel e‑mail ontvangen maar niet verzenden. Bij sommige internetproviders kunt u wel e‑mail verzenden wanneer u verbonden bent met een andere provider, als u gebruikmaakt van verificatie bij het verzenden. Voer de voorgaande stappen uit om verificatie te gebruiken bij het verzenden van e‑mail. Als dit bij uw internetprovider niet mogelijk is, moet u de naam zien te achterhalen van de server voor uitgaande e-mail van de internetprovider die u op dat moment gebruikt. Vervolgens wijzigt u de instellingen in Windows Mail om deze server te kunnen gebruiken.

De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail wijzigen
1. U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.

2. Klik op Accounts in het menu Extra.

3. Klik onder E-mail uw e‑mailaccount en klik vervolgens op Eigenschappen.

4. Klik op de tab Servers en geef vervolgens de nieuwe e-mailserver op in het vak Uitgaande e-mail (SMTP).

5. Als voor de nieuwe server voor uitgaande e-mail verificatie vereist is, schakelt u onder Server voor uitgaande e-mail het selectievakje Voor deze server is verificatie vereist in.

6. Klik op Instellingen, klik op Aanmelden met en geef vervolgens de gebruikersnaam en het wachtwoord van de server voor uitgaande e-mail op.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”