Eerste keer op EDPnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

OK,

Wij hebben vorige week een EDPnet light abonnement genomen.

Onze ADSL modem is een D-Link DSL-924.

Toch geraak ik niet op het net. Blijkbaar doe ik iets verkeerd maar ik weet niet goed wat.

Ik krijg de volgende vragen te zien als ik de connectie via de modem een verbinding wil maken:

Country: hier vul ik Belgium in; ik neem aan dat dit juist is :wink:

ISP provider: EDPnet staat niet in het lijstje, dus ik kies 'Other'

Protocol: PPPOE? PPPOA? Dynamic IP? Ik denk dat ik PPPOE moet invullen, maar zeker ben ik niet ...

Encapsulation: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.

VPI: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.

VCI: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.

MCU: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.


Dan krijg ik een nieuw schermpje te zien, waar ik username en passwoord moet invullen.

Ik neem aan dat dit diegene zijn die ik van EDPnet gekregen heb:

username: achternaamvoornaam1.postcode.x1@EDPNET
Is dit EDPnet of EDPnet.be???

wachtwoord: hetgeen ik van EDPnet gekregen heb.

Wat doe ik verkeerd? Er is zeker een DSL signaal te zien (zie ik aan de modem), maar ik geraak niet op het net...

Iemand een idee?

Bedankt
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Mijn modem staat ingesteld op PPPOA, maar PPPOE zou normaal ook moeten werken denk ik. Voor de juiste instellingen bel je misschien best eens naar de EDPnet helpdesk.

Op deze link vind je misschien ook wat nuttige informatie.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

# Name: EDPnet
# Encapsulation: PPPoA (vast ip-adres) of PPPoE (dynamisch ip-adres)
# User Name: uwgebruikersnaam@EDPNET
# Password: uwwachtwoord
# Multiplexing: LLC
# VPI: 8
# VCI: 35
# Obtain an IP address automatically: Deze optie moet u aanvinken
Afbeelding
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

Alvast bedankt voor de info, maar toch lijkt het niet te lukken...

Ik heb wel gemerkt dat het ADSL-ledje niet continu knippert, maar dan even wel en dan weer niet.

Ik heb trouwens op mijn telefoonlijn (discovery line) geen continue kiestoon, maar deze is ook pulserend (3 sec kiestoon - 0.5 sec niets - 3 sec kiestoon - 0.5 sec niets - ...). Kan het hier niet aan liggen???

En bij wie moet ik dan aankloppen? Belgacom - EDPnet?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Is je binnenbekabeling OK trouwens ?

Dat met die kiestoon kan je gewoon aan Belgacom rapporteren bij de dienst storingen dacht ik.
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Geen sync is geen internet (mijne is continu geel bij sync en knipperend of rood bij problemen) Op de helpdesk van EDP kan men snel zien of je ADSL opgeleverd is, als dit het geval is ligt het probleem bij BGC.
Afbeelding
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Probeer eens jezelf te bellen, lukt dit niet zou ik eens belgacom contacteren :)
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

Belgacom gebeld, zij zeggen dat de discontinue kiestoon normaal is (heeft te maken met de automatische doorschakeling naar een antwoordapparaat).

Volgens mij ligt het niet aan de binnenbekabeling; ik heb hetzelfde probleem als ik dit probeer in de garage (hier komt onze kabel binnen).

Bij EDPNET hebben ze me gezegd om het eens te testen met een andere modem; als ik hetzelfde probleem blijf hebben gingen ze een lijntest bij Belgacom aanvragen.

Ik hoop dat mijne buurman zijn modem even kan missen...
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Als het in de buurt van het Gentse is, ge moogt gerust mijn oude usb-adslmodem hebben, zo oud als't straat (een jaar of 5 geleden gekregen bij zo'n adsl go pakket) maar voor zover ik weet werkt hij nog en anders blijft dat hier toch maar liggen, dus kom hem anders maar eens ophalen, al wie hem wil moet mij maar een pm sturen :)

PS: ik ben geen pedofiel :wink:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Zitten je ADSL splitters wel goed? Geraak je gesynct zonder dat er een telefoon in een stopcontact zit?
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

zippie666 schreef:Als het in de buurt van het Gentse is, ge moogt gerust mijn oude usb-adslmodem hebben, zo oud als't straat (een jaar of 5 geleden gekregen bij zo'n adsl go pakket) maar voor zover ik weet werkt hij nog en anders blijft dat hier toch maar liggen, dus kom hem anders maar eens ophalen, al wie hem wil moet mij maar een pm sturen :)

PS: ik ben geen pedofiel :wink:
Hahaha, dat zeggen die kinderlokkertjes met gratis usb modems allemaal!!!
:lol:

Als raad zou ik je meegeven niet die automatische installfuncties van je modem te gebruiken.

Ga gewoon naar je config menu van je modem (192.168.1.1 gewoonlijk).
Hier vul je de informatie in over je verbinding:

# Encapsulation: PPPoE (dynamisch ip-adres)
# User Name: uwgebruikersnaam@EDPNET
# Password: uwwachtwoord
# Multiplexing: LLC
# VPI: 8
# VCI: 35

Normaal gezien zou dit toch echt moeten lukken hoor. Die halve bezettoon die je hoort is idd normaal. Wss hebben ze bij BGC er een phonemail (voicemail) op gezet. (maak hier trouwens geen gebruik van want je zal er anders voor betalen (kost gesprek nationaal + 0,15 € per minuut voor discolijn.))
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Insom schreef:
zippie666 schreef:PS: ik ben geen pedofiel :wink:
Hahaha, dat zeggen die kinderlokkertjes met gratis usb modems allemaal!!!
:lol:
Mijn kamer is geschilderd en er is een nieuwe vloer ingelegd, zodoende is het tijd voor een grote kuis en gaat al mn oude "brol" weg :-) Als niemand hem moet hebben zal ik hem wel in de vuilbak ofzo kletsen (of moet ik dat binnensteken in een winkel voor die recupelstuff?)
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

Ik heb hetzelfde probleem met een andere modem.

Nu hebben ze bij BGC een lijntest gedaan. Volgens BGC "moet het probleem zich duidelijk in de LEX manifesteren". Iemand enig idee wat dat betekent?

Wat betekent onderstaand rapport?

Zit het probleem bij mij of niet?

MVG

-- quote --

ADSL-linenumber: xxxxxxxx TYPE:PSTN- CID:100758211749 DSLAM:03OOS0000-3

Disturbing adjacent signals on the cable :
REAL length of the line:
Complies with the deployment curve (according to the MEASURED length of 3040 m):
!!! NO !!!
Maximum guaranteed PSTN-speed = 2400 Kbps
Highest allowed minimum bitrate for PSTN = 480 Kbps


PHYSICAL CHARACTERISTICS OF THE LINE: OK ====================================
Rae 10 MOHMS Rbe 10 MOHMS
Rab 5 MOHMS Rba 5 MOHMS
Rac 10 MOHMS Rbc 10 MOHMS
Cae 245 nF Cbe 245 nF
Cab 243 nF Cba 246 nF
Cmut YES LengthCable 3040 m




SYNCVALUES:
===========
DSLAM-port Locked/Unlocked: UNLOCKED
Date of last status change: 9/10 - 12:24:31 (GMT +01:00)
The line has been OUT OF SYNC for 17 minutes with the following values:

( Measurement of: 09/10/2007 12:41:13)


Line profile: adsl_3328_384_416_192 (LP532)

Download Upload
Bitrate 3328 384
Noise margin 27.0 dB 22.0 dB
Attenuation 0.0 dB 0.0 dB


ATM-profiles:
==============
8/35
Network VP/VC-values: 156/703 Access line: 003360083
ATM-down: UBR_63_0 ATM-up: UBR_63_0 (ATM507)
VP-switched.
OAM F5-test to your BAS =
OAM F5-test to the CPE = No SYNC

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

-- unquote --
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Eens raad vragen aan,:

http://www.google.be/search?hl=nl&q=OAM ... eken&meta= :eek: :-D

heeft 2 jaar geleden ook zoiets voorgehad,:
http://flashblue.be/kris/junk/ticket_adsl_2006.pdf

8)
Met wat geluk,is dit uw man(zonder garantie),:

http://forum.loveno.be/search.php?s=e87 ... hid=328601
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

OK bedankt voor de info.

Voorlopig nog geen info van EDPNET/BELGACOM.

Ik heb hetzelfde probleem als ik de modem rechtstreeks aankoppel in de garage (hier komt onze telefoonlijn binnen). Ik mag dan toch aannemen dat het probleem niet aan mijn binnenbekabeling ligt?

De laatste link werkt niet bij mij (krijg de Loveno I.T. zoekpagina te zien met de melding dat er geen berichten gevonden zijn). Kan je nog eens nakijken?

Bedankt
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

op http://forum.loveno.be/member.php?u=2201 staat het profiel van flashblue en de link naar zijn website.

die website word ook vermeld in de 2é link van m'n vorige post,dus veronderstel ik ,dat het over de persoon van de klacht gaat.



Meer oplossing heb ik momenteel niet :?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

OK het probleem is opgelost.

Belgacom heeft er een halve dag werk aan gehad (vervangen DSLAM poort).

Probleem lag dus bij BGC. Ik ben wel tevreden op de manier waarop men het probleem bij EDPNET heeft behandeld (steeds snelle reactie gehad). Toch heb ik gemerkt dat zowel BGC als EDPNET continu naar elkaar wezen als schuldige. Het zou makkelijker zijn als er maar 1 speler tussen zou zitten...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Alee,ze hebben het op 30 dagen opgelost.
Hoeveel compensatie zou U voor 30 dagen miserie billijk vinden,zodat je niet zou klagen ? ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ceurrrix schreef:op http://forum.loveno.be/member.php?u=2201 staat het profiel van flashblue en de link naar zijn website.

die website word ook vermeld in de 2é link van m'n vorige post,dus veronderstel ik ,dat het over de persoon van de klacht gaat.



Meer oplossing heb ik momenteel niet :?
*steekt hand op*

Je kan ook gewoon op userbase zelf kijken ;)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

FlashBlue schreef:
*steekt hand op*
beter laat dan nooit :lol:
FlashBlue schreef:Je kan ook gewoon op userbase zelf kijken ;)
weten we wa laat want :?
superman schreef:OK het probleem is opgelost.

Belgacom heeft er een halve dag werk aan gehad (vervangen DSLAM poort).

Probleem lag dus bij BGC. Ik ben wel tevreden op de manier waarop men het probleem bij EDPNET heeft behandeld (steeds snelle reactie gehad). Toch heb ik gemerkt dat zowel BGC als EDPNET continu naar elkaar wezen als schuldige. Het zou makkelijker zijn als er maar 1 speler tussen zou zitten...
comment,:
ceurrrix schreef:Alee,ze hebben het op 30 dagen opgelost.
Hoeveel compensatie zou U voor 30 dagen miserie billijk vinden,zodat je niet zou klagen ? ?
Hallo met (bij)wie ? 8)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ik lees nu ook niet allè topics ... vandaar :)

Soit, kben van edpnet altijd tevrede geweest, bgc ietske minder ...
Kvind het nogal arrogant dat ze zomaar aan u lijn zitte klooien zonder iets te melden, en zelfs hun eigen dienst daar niks van terugvind etc ...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”