Ik zit momenteel bij telenet, en ben daar al jaren klant. Ik zit al sinds het begin met die limieten in de knoei, en dat verergert natuurlijk alleen maar over tijd omdat alles meer bandbreedte begint te gebruiken.
Nu ben ik aan het denken over te schakelen naar dommel, maar ik zie wel heel wat gemixte reacties. Zo rond januari 2007 zijn er precies enkel positieve posts, maar de laatste tijd krijgt hij ook veel kritiek. Vooral de helpdesk lijkt niet goed te werken. Ook vraag ik mij af wat de uptime is?
Het minimumcontract is 1 jaar als ik mij niet vergis? Hebben zij (telenet heeft dat tegewoordig dacht ik) een aanbod waar je het voor 1 of 2 maanden kan testen of iets dergelijk? Want stel dat het zwaar tegenvalt, dan zou ik anders nog lang verplicht zijn bij dommel te blijven.
Ik heb dit forum al eens wat doorgeworsteld, maar vroeg mij af of ik nog wat reacties zou kunnen krijgen van dommel-klanten, vooral over de laatste paar maanden, sinds het service (voor welke reden ook) lijkt te verslechteren.
EDIT: nog een klein vraagje: hoe kan ik de afstand tot de dichtsbijzijnde centrale te weten komen? dit zou toch een kritisch punt kunnen zijn in mijn beslissing.
Mogelijk overschakelen naar Dommel
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik ben content over dommel, werkt gewoon zoals het moet. Enkel heel af en toe valt de verbinding eens weg, maar dat komt doordat ik ver van centrale zit.
Voor de rest zou ik nooit nimmer weer willen naar skynet, zeker nen aanrader!
Voor de rest zou ik nooit nimmer weer willen naar skynet, zeker nen aanrader!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De afstand kun je alleen weten door Dommel zelf te contacteren via e-mail ofzo.
Wat je veel leest is dat als je surft, er bijna tot geen verschil is met Telenet, alleen bij het downloaden zal alles wat trager gaan. Maar dat compenseert alles ruim met de 75 GB limiet natuurlijk. Alleen hun helpdesk mag wat sneller denk ik.
Hoeveel wil je zo downloaden ? Je kan ook eens kijken naar het aanbod van E-Leven en EDPnet
Dommel is goed voor de zware downloaders die gebruik maken van de nieuwsservers. Edpnet heeft ook een nieuwsserver, maar die is gelimiteerd tot 10 GB per maand. E-Leven heeft geen nieuwsserver.
Dan heeft E-Leven weer een FUP (100-150 GB) en EDPnet een limiet van 20 GB standaard, daarna automatisch bijbetalen tot aan 60 GB, daarna smalband.
Daarnaast is het dan weer het gebrekkig nederlands van de E-Leven helpdesk.
Zo zie je maar, elke provider heeft zijn plus en minus kanten
Bezint eer ge begint (met dank aan nogChoco )
Wat je veel leest is dat als je surft, er bijna tot geen verschil is met Telenet, alleen bij het downloaden zal alles wat trager gaan. Maar dat compenseert alles ruim met de 75 GB limiet natuurlijk. Alleen hun helpdesk mag wat sneller denk ik.
Hoeveel wil je zo downloaden ? Je kan ook eens kijken naar het aanbod van E-Leven en EDPnet
Dommel is goed voor de zware downloaders die gebruik maken van de nieuwsservers. Edpnet heeft ook een nieuwsserver, maar die is gelimiteerd tot 10 GB per maand. E-Leven heeft geen nieuwsserver.
Dan heeft E-Leven weer een FUP (100-150 GB) en EDPnet een limiet van 20 GB standaard, daarna automatisch bijbetalen tot aan 60 GB, daarna smalband.
Daarnaast is het dan weer het gebrekkig nederlands van de E-Leven helpdesk.
Zo zie je maar, elke provider heeft zijn plus en minus kanten
Bezint eer ge begint (met dank aan nogChoco )
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Heb je ook telefonie bij Telenet?
Zoja dan moet je overschakelen naar Belgacom of een 2de lijn nemen bij Belgacom van 5 EUR per maand (Discovery lijn).
Zoniet dan dien je gewoon eens naar Belgacom zelf te bellen en je nummer door te geven en je lijn laten uitmeten en alles navragen. Dit kan ook bij Dommel natuurlijk maar met dat ze teveel werk hebben is het best dat je eens bij Belgacom rechtstreeks navraag doet.
Zoja dan moet je overschakelen naar Belgacom of een 2de lijn nemen bij Belgacom van 5 EUR per maand (Discovery lijn).
Zoniet dan dien je gewoon eens naar Belgacom zelf te bellen en je nummer door te geven en je lijn laten uitmeten en alles navragen. Dit kan ook bij Dommel natuurlijk maar met dat ze teveel werk hebben is het best dat je eens bij Belgacom rechtstreeks navraag doet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ikzelf ben heel tevreden met dommel - in het begin een paar problemen gehad met m'n modem, maar dat was niet hun fout.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je zal waarschijnlijk wel sneller geholpen zijn door te bellen naar belgacom of te mailen naar e-leven (zonder verplichtingen). verder wel content van dommel, alleen iets te duur na de opslag en helpdesk zou beter moeten. maar voor de rest, stabiele verbinding, mooie limiet, degelijk snelheid zelfs op meer dan 5K van de centrale.Lord Utopia schreef:De afstand kun je alleen weten door Dommel zelf te contacteren via e-mail ofzo.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Zit nu enkele maanden bij Dommel en heb nog geen downtime mogen ervaren.
Bij Telenet had ik regelmatig prijs tijdens de late uurtjes, 15 tot 30 minuten zonder connectie.
Vind het spijtig dat ik niet veel eerder ben overgeschakeld.
Bij Telenet had ik regelmatig prijs tijdens de late uurtjes, 15 tot 30 minuten zonder connectie.
Vind het spijtig dat ik niet veel eerder ben overgeschakeld.
alvast bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat er nog wat ervaringen bijkomen.
morgen alvast eens naar belgacom bellen
het enige da mij echt tegenhoudt is die minimum contractduur, want als het dan misloopt... ik kan amper 1 dag zonder internet, laat staan 1 jaar bij een slechte provider
PS: heb telefonie bij belgacom, hoeveel zou het mij kosten (adsl modem + splitter + ...?) om over te schakelen? Ook heb ik momenteel een router hierthuis, kan ik die gewoon overnemen?
morgen alvast eens naar belgacom bellen
het enige da mij echt tegenhoudt is die minimum contractduur, want als het dan misloopt... ik kan amper 1 dag zonder internet, laat staan 1 jaar bij een slechte provider
PS: heb telefonie bij belgacom, hoeveel zou het mij kosten (adsl modem + splitter + ...?) om over te schakelen? Ook heb ik momenteel een router hierthuis, kan ik die gewoon overnemen?
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
hier sinds enkele maanden dommel en kom ook van telenet.
alles loopt hier vlot. geen downtime maar wel wt facturatieproblemen en problemen rond aansluiting die na lang wachten 2-4 weken opgelost werden. dus alles loopt vlot tot je de helpdesk nodig hebt...
alles loopt hier vlot. geen downtime maar wel wt facturatieproblemen en problemen rond aansluiting die na lang wachten 2-4 weken opgelost werden. dus alles loopt vlot tot je de helpdesk nodig hebt...
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
cityconnect is alleen voor in't stad misschien ook enkele randgemeenten, maar op dit ogenblik gaat/kan dommel daar niet op antwoordendudeeh schreef:Ook: ze gaan ADSL2 aanbieden in 2008 in antwerpen e.d., ik zit dus in Edegem en vroeg mij af of dat ook hier beschikbaar zou zijn?
splitter kost een 5tal euro's. router kan je blijven gebruiken ja. of je koopt een modem met ingebouwde router bv de WAG200G, die heb ik zelf en kost 80euro.hoeveel zou het mij kosten (adsl modem + splitter + ...?) om over te schakelen? Ook heb ik momenteel een router hierthuis, kan ik die gewoon overnemen?
voor je begint te zweven moet je eerst afstand tot de centrale wetenmorgen alvast eens naar belgacom bellen
dommel is geen slechte provider, maar er kan altijd wel iets schelen met de lijn, in zo'n geval begint de miserie want dan gaat de paraplu open van belgacom/dommel. interventies van belgacom moet ook betaald worden. ik dacht dat er nog een belgacom abo was dat je zonder verplichtingen 3 maanden kon proberen, als je dat doet ben je meteen zeker dat adsl deftig werkt voor jou en kan je daarna naar een interessante adsl provider overstappen.het enige da mij echt tegenhoudt is die minimum contractduur, want als het dan misloopt... ik kan amper 1 dag zonder internet, laat staan 1 jaar bij een slechte provider
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- Petrikske
- Elite Poster
Doe dan zoals ik en wacht met opzeggen van Telenet tot je daadwerkelijk kan surfen via Dommel.dudeeh schreef:ik kan amper 1 dag zonder internet, laat staan 1 jaar bij een slechte provider
Okay het kost je wat maar je zit dan ook gegarandeerd geen dag zonder inet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Buiten de steden krijg je VDSL2, normaal gezien toch .
Zit bij mijn ouders als 6 maand op dommel, nog geen enkele problemen gehad. Bij mijn vriendin zitten ze nu enkele dagen op dommel.
Zit bij mijn ouders als 6 maand op dommel, nog geen enkele problemen gehad. Bij mijn vriendin zitten ze nu enkele dagen op dommel.
Heb juist op de edpnet site het aanvraagformulier ingevuld, waarna ze checken welke verbindingen mogelijk zijn, en toen ik de 24mbps lijn aanvinkte, kreeg ik dit:
Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 14336 kbps en een uploadsnelheid tot 1024 kbps halen.
Afgaande op dit overzicht:
0 tot 1,5 km: 24 - 15 Mbps
1,5 tot 2,5 km: 15 - 10 Mbps
2,5 tot 3 km: 10 Mbps - minder
zou ik dus op iets meer dan 1.5 km zitten.
Zou het mogelijk interessanter zijn voor mij om dan edpnet te pakken ipv dommel? (moet ik dit bericht herposten in edpnet forum voor reacties?)
Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 14336 kbps en een uploadsnelheid tot 1024 kbps halen.
Afgaande op dit overzicht:
0 tot 1,5 km: 24 - 15 Mbps
1,5 tot 2,5 km: 15 - 10 Mbps
2,5 tot 3 km: 10 Mbps - minder
zou ik dus op iets meer dan 1.5 km zitten.
Zou het mogelijk interessanter zijn voor mij om dan edpnet te pakken ipv dommel? (moet ik dit bericht herposten in edpnet forum voor reacties?)
- Petrikske
- Elite Poster
Waarom?dudeeh schreef: Zou het mogelijk interessanter zijn voor mij om dan edpnet te pakken ipv dommel?
Ik zit bij Dommel op 4,2km v.d. centrale en haal bij downloads toch 420kB/s.
Als snelheid heel belangrijk is voor jou kan je best EdpNet nemen.
Ik zit nu ook al een paar maanden bij Dommel.
Zeer tevreden.
In het begin had ik wat last met de 36u disconnects. Ik heb een aparte router en modem en da kreng wilde niet automatisch herverbinden, nog steeds niet trouwens. Ik heb gewoon de verbinding laten verbreken als er een uur geen inet wordt gebruikt, dan heb ik meestal geen last, of de pC moet langer dan 36u op staan.
De newsgroups zijn niet altijd even snel (soms gewoon niet toegangkelijk) maar met een retentie van 200 dagen is dat ook geen groot probleem.
Kortom heel tevreden dat ik van TN naar Dommel ben gegaan.
Zeer tevreden.
In het begin had ik wat last met de 36u disconnects. Ik heb een aparte router en modem en da kreng wilde niet automatisch herverbinden, nog steeds niet trouwens. Ik heb gewoon de verbinding laten verbreken als er een uur geen inet wordt gebruikt, dan heb ik meestal geen last, of de pC moet langer dan 36u op staan.
De newsgroups zijn niet altijd even snel (soms gewoon niet toegangkelijk) maar met een retentie van 200 dagen is dat ook geen groot probleem.
Kortom heel tevreden dat ik van TN naar Dommel ben gegaan.
- Petrikske
- Elite Poster
Heb daar totaal geen last van.TL@ schreef:De newsgroups zijn niet altijd even snel (soms gewoon niet toegangkelijk)
Soms wel probleem om onmiddelijk binnen te geraken, maar NewsLeecher staat hier zo ingesteld dat em onmiddelijk opnieuw moet proberen.
En zo geraak ik tot op heden toch altijd binnen.
@ dudeeh:
Als je EDPnet Max24 ADSL2+ kan krijgen, zou ik niet twijfelen en er voor gaan. 't Is wel 40€/maand ipv Dommel's 36€, maar je krijgt er toch ook standaard 60GB bij en de extra snelheid zal je weldegelijk appreciëren (zelfs van 4 naar 6Mbit is merkbaar aangenamer bij 't surfen).
Als je EDPnet Max24 ADSL2+ kan krijgen, zou ik niet twijfelen en er voor gaan. 't Is wel 40€/maand ipv Dommel's 36€, maar je krijgt er toch ook standaard 60GB bij en de extra snelheid zal je weldegelijk appreciëren (zelfs van 4 naar 6Mbit is merkbaar aangenamer bij 't surfen).
Ik lees hier dat je de afstand tot je centrale blijkbaar kan laten berekenen op de edpnet?
Maar als je deze pagina's doorlopen hebt, ben je dan niet automatisch ingeschreven voor een abonnement bij de provider?
Anders zou dit wel geweldig zijn te weten hoever de centrale van je afligt.
Ik kijk dus ook uit om van Scarlet te veranderen, maar 'ts verdorie wel moelijk om juite informatie te verkrijgen van Dommel.
Per email niks, ticket, en per telefoon, ..zullen terugbellen? Maar wanneer?
Maar als je deze pagina's doorlopen hebt, ben je dan niet automatisch ingeschreven voor een abonnement bij de provider?
Anders zou dit wel geweldig zijn te weten hoever de centrale van je afligt.
Ik kijk dus ook uit om van Scarlet te veranderen, maar 'ts verdorie wel moelijk om juite informatie te verkrijgen van Dommel.
Per email niks, ticket, en per telefoon, ..zullen terugbellen? Maar wanneer?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nee, een e-mail sturen naar hun helpdesk.Shaolin schreef:Ik lees hier dat je de afstand tot je centrale blijkbaar kan laten berekenen op de edpnet?
Waar staat deze pagina eigenlijk, kan er iemand mij helpen?