Hoe een Belgacom-technieker verkrijgen?
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik heb al enkele weken last van onderbrekingen. Ik heb een signaal ruisverhouding van slechts 9db.
Na telefonisch contact met de technische dienst kwam een technieker de Speedtouch 706 vervangen. Uiteraard werd het probleem daarmee niet opgelost.
Nu ben ik opnieuw aan het bellen met de technische dienst, de persoon die ik aan de lijn krijg moet steeds overleggen met een collega, stelt tal van domme vragen en verwijst me uiteindelijk naar de klantendienst om een ticket voor Belgacom te laten maken. Dus, ik bel naar de klantendienst. Zij zeggen onmiddelijk dat het aanmaken van tickets altijd voor de technische dienst is.
Nu hang ik ondertussen al 15 minuten aan de lijn met een andere medewerker. Die zegt me nu dat ze nog een en ander moeten uitzoeken en dat ze mij maandag zullen opbellen. Als ik vraag wat er nog uit te zoeken valt aan een slechte lijn krijg ik als antwoord dat dat mijn zaken niet zijn. Wie is hier de klant, wie betaalt de facturen? Als ik een vraag stel wil ik daar een duidelijk antwoord op.
Hopelijk helpt dit forum opnieuw om mijn probleem op te lossen, net als 320i deed voor mijn installatie.
Net nog contact gehad met de helpdesk. Deze keer had ik wel een zeer vriendelijke en meewerkende persoon aan de lijn. Bedankt daarvoor.
Blijkbaar heeft de technische dienst nu de MTU verlaagt naar 512.
Nu ken ik niet zoooveel van netwerken. Wat is de invloed daarvan? Kan daardoor het onderbreken gestopt worden?
Na telefonisch contact met de technische dienst kwam een technieker de Speedtouch 706 vervangen. Uiteraard werd het probleem daarmee niet opgelost.
Nu ben ik opnieuw aan het bellen met de technische dienst, de persoon die ik aan de lijn krijg moet steeds overleggen met een collega, stelt tal van domme vragen en verwijst me uiteindelijk naar de klantendienst om een ticket voor Belgacom te laten maken. Dus, ik bel naar de klantendienst. Zij zeggen onmiddelijk dat het aanmaken van tickets altijd voor de technische dienst is.
Nu hang ik ondertussen al 15 minuten aan de lijn met een andere medewerker. Die zegt me nu dat ze nog een en ander moeten uitzoeken en dat ze mij maandag zullen opbellen. Als ik vraag wat er nog uit te zoeken valt aan een slechte lijn krijg ik als antwoord dat dat mijn zaken niet zijn. Wie is hier de klant, wie betaalt de facturen? Als ik een vraag stel wil ik daar een duidelijk antwoord op.
Hopelijk helpt dit forum opnieuw om mijn probleem op te lossen, net als 320i deed voor mijn installatie.
Net nog contact gehad met de helpdesk. Deze keer had ik wel een zeer vriendelijke en meewerkende persoon aan de lijn. Bedankt daarvoor.
Blijkbaar heeft de technische dienst nu de MTU verlaagt naar 512.
Nu ken ik niet zoooveel van netwerken. Wat is de invloed daarvan? Kan daardoor het onderbreken gestopt worden?
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
De technische dienst van Tele2 neem ik aan?
Dit lijkt me echt een lapmiddel - wat ze gedaan hebben is de maximum transmission unit (het grootste verzendbare IP packet) naar beneden gebracht. Normaal staat dat bij DSL op 1492 (dacht ik).
MTU uitleg op Wikipedia
Dit lijkt me echt een lapmiddel - wat ze gedaan hebben is de maximum transmission unit (het grootste verzendbare IP packet) naar beneden gebracht. Normaal staat dat bij DSL op 1492 (dacht ik).
MTU uitleg op Wikipedia
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
doe eens een speedtest.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon je profiel verlaagd.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon je profiel verlaagd.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
De speedtest is niet zo goed:
Test 1:
Your DOWNLOAD Speed:
2073 kbps or 259 KB/sec
an efficiency of ~52%
up
Your UPLOAD Speed:
257 kbps or 32 KB/sec
Test 2:
Your DOWNLOAD Speed:
2517 kbps or 315 KB/sec
an efficiency of ~63%
up
Your UPLOAD Speed:
282 kbps or 35 KB/sec
Als ik download haal ik snelheden van ca 320KB/s terwijl dit vroeger dikwijls tot 430KB/s ging.
Ze hadden er zaterdag al mee gedreigd om mijn profiel te verlagen, waarop ik meteen reageerde dat ik daar niet mee akkoord ga. De lijn heeft immers anderhalf jaar perfekt gewerkt.
's Morgens is het gelukkig iets beter:
Your DOWNLOAD Speed:
3123 kbps or 390 KB/sec
an efficiency of ~78%
up
Your UPLOAD Speed:
258 kbps or 32 KB/sec
Test 1:
Your DOWNLOAD Speed:
2073 kbps or 259 KB/sec
an efficiency of ~52%
up
Your UPLOAD Speed:
257 kbps or 32 KB/sec
Test 2:
Your DOWNLOAD Speed:
2517 kbps or 315 KB/sec
an efficiency of ~63%
up
Your UPLOAD Speed:
282 kbps or 35 KB/sec
Als ik download haal ik snelheden van ca 320KB/s terwijl dit vroeger dikwijls tot 430KB/s ging.
Ze hadden er zaterdag al mee gedreigd om mijn profiel te verlagen, waarop ik meteen reageerde dat ik daar niet mee akkoord ga. De lijn heeft immers anderhalf jaar perfekt gewerkt.
's Morgens is het gelukkig iets beter:
Your DOWNLOAD Speed:
3123 kbps or 390 KB/sec
an efficiency of ~78%
up
Your UPLOAD Speed:
258 kbps or 32 KB/sec
Zo slecht is die laatste snelheid niet. Je profiel staat wat lager maar als het helpt om de disconnects te stoppen is het niet zo slecht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Doe een linespecs test via http://www.skyuser.co.uk/tools/RouterStats/
en post die. Ik twijfel er erg aan dat zijn lineprofiel is aangepast : lijken me nog steeds de typische meetwaarden te zijn voor een "niet ideale kwaliteit op een 4096/384"-profiel. Dit is Scarlet niet hé.
En moest het je een troost zijn, dat zijn waardes waar ik het nu al quasi 2 jaar mee doe, dus best wel uithoudbaar. Maar ik snap het wel, als het daarvoor sneller heeft gelopen .... dan doet dat pijn.
en post die. Ik twijfel er erg aan dat zijn lineprofiel is aangepast : lijken me nog steeds de typische meetwaarden te zijn voor een "niet ideale kwaliteit op een 4096/384"-profiel. Dit is Scarlet niet hé.
En moest het je een troost zijn, dat zijn waardes waar ik het nu al quasi 2 jaar mee doe, dus best wel uithoudbaar. Maar ik snap het wel, als het daarvoor sneller heeft gelopen .... dan doet dat pijn.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Het zal niet u mtu zijn maar uw lijn profiel, trouwens ik dacht me te herinneren dat de laagst mogelijke mtu 1280 is, daarom dat bij die bij ipv6 gebruikt wordt.The Conquer schreef:Net nog contact gehad met de helpdesk. Deze keer had ik wel een zeer vriendelijke en meewerkende persoon aan de lijn. Bedankt daarvoor.
Blijkbaar heeft de technische dienst nu de MTU verlaagt naar 512.
Nu ken ik niet zoooveel van netwerken. Wat is de invloed daarvan? Kan daardoor het onderbreken gestopt worden?
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
met andere woorden : no way dat ze je lineprofiel hebben aangepast. Past als een "tang op een varken" in het licht van je metingen en je resultaten. Check je syncwaardes maar eens.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
.... zie mijn post over de routertats zo ongveer 4 opmerkingen gelden ....
OP een 706 werkt dat zelfs met je "beperkte" tele2/tele2 login, maar NIET vanuit IE7. Moet je IE6 of Firefox voor gebruiken. Getest en geverifieerd op de 706 van mijn vader.
OP een 706 werkt dat zelfs met je "beperkte" tele2/tele2 login, maar NIET vanuit IE7. Moet je IE6 of Firefox voor gebruiken. Getest en geverifieerd op de 706 van mijn vader.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Waw, blijkbaar had ik dat bericht iets te vlug gelezen. Dit is inderdaad interessante informatie.
Anyway, hier de specs:
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 11:46:42
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,11 / 4,95
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 4 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 117.914 / 0
FEC Errors (Up/Down): 4 / 0
CRC Errors (Up/Down): 2 / 11.939
HEC Errors (Up/Down): 6 / 10.933
Anyway, hier de specs:
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 11:46:42
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,11 / 4,95
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 4 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 117.914 / 0
FEC Errors (Up/Down): 4 / 0
CRC Errors (Up/Down): 2 / 11.939
HEC Errors (Up/Down): 6 / 10.933
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... zoals je dus zelf kan zien : sync op 4096/384, net zoals ik al voorspeld had.
Die attentuation (lijn verzwakking) is vrij hoog, maar zou je nog steeds een stabiele 4mbps moeten garanderen. Zware package loss, da's niet goed.
Die S/N is ook echt wel kantje boordje. 7db is net net net genoeg om die lijn stabiel te houden, maar je hebt dus echt niks over.
Vandaar ook de grote hoeveelheid package errors, en dat strookt inderdaad met de verklaring van MTU aanpassing : kleinere packages met meer checks erop. Een betere oplossing als de nogal standaard "i whack you to 1,1", en wanneer het lukt, altijd de minst slecht oplossing. Maar FEITELIJK is je lijn op dit moment niet echt goed te noemen, eerder _slecht_ en het is een knap dat de Thomson daar nog in staat is stabiel mee te werken.
Als je de indruk hebt dat je condities slechter zijn geworden, kan je kijken wat er gebeurd met die waarde bij bijvoorbeeld het ertussen uit flikkeren van je splitter (als je die nog hebt steken) want als all-in heb je daar in wezen niks aan. Desnoods eens een ander kabeltje proberen, kijken of die waardes veranderen. Indien niet, is het inderdaad mogelijk dat je lijn beschadigd is geraakt of zo, maar zonder "eerste waardes voor je problemen" is dat moeilijk beoordeelbaar.
Die attentuation (lijn verzwakking) is vrij hoog, maar zou je nog steeds een stabiele 4mbps moeten garanderen. Zware package loss, da's niet goed.
Die S/N is ook echt wel kantje boordje. 7db is net net net genoeg om die lijn stabiel te houden, maar je hebt dus echt niks over.
Vandaar ook de grote hoeveelheid package errors, en dat strookt inderdaad met de verklaring van MTU aanpassing : kleinere packages met meer checks erop. Een betere oplossing als de nogal standaard "i whack you to 1,1", en wanneer het lukt, altijd de minst slecht oplossing. Maar FEITELIJK is je lijn op dit moment niet echt goed te noemen, eerder _slecht_ en het is een knap dat de Thomson daar nog in staat is stabiel mee te werken.
Als je de indruk hebt dat je condities slechter zijn geworden, kan je kijken wat er gebeurd met die waarde bij bijvoorbeeld het ertussen uit flikkeren van je splitter (als je die nog hebt steken) want als all-in heb je daar in wezen niks aan. Desnoods eens een ander kabeltje proberen, kijken of die waardes veranderen. Indien niet, is het inderdaad mogelijk dat je lijn beschadigd is geraakt of zo, maar zonder "eerste waardes voor je problemen" is dat moeilijk beoordeelbaar.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Aan mijn binnenbekabeling kan ik alleszins niet veel verbeteren: Een RJ11 snoertje van 30cm rechtstreeks verbonden op de Belgacom invoer middels 3M Scotch Lock klemmen. Misschien hebben ze ergens een kabel doorgehaald en een slechte las op gezet. Ik hoop alleen maar dat ze uiteindelijk toch een Belgacom techieker sturen om de lijn te controleren.
Het wijzigen van de MTU is blijkbaar geen oplossing, 'k heb weeral een tiental disconnecties gehad.
Zonet nogmaals gebeld naar de klantendienst.
Na veel aandringen zouden ze nu toch Belgacom aansturen. Dit na lang te proberen om mijn profiel te verlagen. Mocht dit een verlaging zijn naar bv 3,5 Mbps zou ik daar nog mee kunnen leven. Helaas zijn er maar 2 mogelijkheden: 1 Mbps of 4 Mbps.
Nu maar hopen dat een gemotiveerde Belgacomtechnieker dit ticket krijgt en toch eens de moeite doet om een en ander te controleren. Hopelijk zegt die niet meteen dat ik te ver van de centrale zit (4,8km).
Het wijzigen van de MTU is blijkbaar geen oplossing, 'k heb weeral een tiental disconnecties gehad.
Zonet nogmaals gebeld naar de klantendienst.
Na veel aandringen zouden ze nu toch Belgacom aansturen. Dit na lang te proberen om mijn profiel te verlagen. Mocht dit een verlaging zijn naar bv 3,5 Mbps zou ik daar nog mee kunnen leven. Helaas zijn er maar 2 mogelijkheden: 1 Mbps of 4 Mbps.
Nu maar hopen dat een gemotiveerde Belgacomtechnieker dit ticket krijgt en toch eens de moeite doet om een en ander te controleren. Hopelijk zegt die niet meteen dat ik te ver van de centrale zit (4,8km).
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Bij Belgacom hebben ze profielen tussenin, waaronder een 3.3Mbps en 2.2MbpsThe Conquer schreef:Het wijzigen van de MTU is blijkbaar geen oplossing, 'k heb weeral een tiental disconnecties gehad.
Zonet nogmaals gebeld naar de klantendienst.
Na veel aandringen zouden ze nu toch Belgacom aansturen. Dit na lang te proberen om mijn profiel te verlagen. Mocht dit een verlaging zijn naar bv 3,5 Mbps zou ik daar nog mee kunnen leven. Helaas zijn er maar 2 mogelijkheden: 1 Mbps of 4 Mbps.
Nu maar hopen dat een gemotiveerde Belgacomtechnieker dit ticket krijgt en toch eens de moeite doet om een en ander te controleren. Hopelijk zegt die niet meteen dat ik te ver van de centrale zit (4,8km).
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... zal helaas wel correct zijn. Bij andere Olo's zie je dat ook : een veel kleinere vrijheid op gebied van beschikbare syncprofielen. De technische reden hiervoor is me onbekend, het zou me niet verbazen dat de exacte natuur van de overeenkomst van het BGC-Broba systeem hiermee te maken heeft, maar da's pure speculatie van mijn kant. Misschien best eens aan de jongens van Tele2 vragen die hier rondlopen.The Conquer schreef:Dat dacht ik ook, echter Tele2 beweert dat dit niet mogelijk is. Ofwel kies je voor Allin 4Mbps, ofwel voor Allin Light 1Mbps.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Gisteren nogmaals telefoon gekregen van Tele2. Ze willen mij niet verder helpen omdat ik weiger om op 1Mbps gezet te worden. Ze willen dus Belgacom niet aansturen. Een belachelijke reden volgens mij.
Anyway, dan blijf ik liever op 4Mbps met af en toe een disconnectie dan naar Allin Light te moeten voor slechts 5€ minder per maand.
Misschien kan ik even experimenteren met een andere router. Misschien dat die een betere foutcorrectie heeft en zo het signaal beter zal vasthouden. Dan zal het wel moeilijker configureren zijn om de telefonie werkende te krijgen, vermoed ik. Maar daar vind ik hier dan wel een oplossing voor.
Anyway, dan blijf ik liever op 4Mbps met af en toe een disconnectie dan naar Allin Light te moeten voor slechts 5€ minder per maand.
Misschien kan ik even experimenteren met een andere router. Misschien dat die een betere foutcorrectie heeft en zo het signaal beter zal vasthouden. Dan zal het wel moeilijker configureren zijn om de telefonie werkende te krijgen, vermoed ik. Maar daar vind ik hier dan wel een oplossing voor.
Ik ben geen Versatel / TELE2 klant, maar sync verlies kan vele oorzaken hebben.
Gebeurde soms wel eens hier, sync verlies.
'n 5 tal dagen geleden, werden de bovengrondse electrische leidingen vervangen door dikkere draaden.
Sindsdien geen sync uitval meer, kwam vooral voor als de buurman zijn elektrische accumulatie verwarming inschakelt.
(steeds zelfde uur, schakelklok)
Dus, spanning iets te laag op je modem kan ook n' reden zijn.
'k Had zelfs de vraag gesteld, aan de mannen welke de werken uitvoerden of men wel op de zelfde fase als voordien zou aangeslpoten zijn.
(was dus het geval, dit met het oog op het sync verlies)
Niet enkel grotere diameter van de draden, ook de leiding waar deze op aangesloten is werd grondig blank gemaakt
En 'n nieuwe soort klem zal tot de verbetering bijgedragen hebben. (lagere doorlaat weerstand)
Happy dat dit nu verleden tijd is...
<center> ==================== </center>
En Mumetaal Plaat Duitstalig... (bekijk de grafiek met en zonder afscherming)
Gebeurde soms wel eens hier, sync verlies.
'n 5 tal dagen geleden, werden de bovengrondse electrische leidingen vervangen door dikkere draaden.
Sindsdien geen sync uitval meer, kwam vooral voor als de buurman zijn elektrische accumulatie verwarming inschakelt.
(steeds zelfde uur, schakelklok)
Dus, spanning iets te laag op je modem kan ook n' reden zijn.
'k Had zelfs de vraag gesteld, aan de mannen welke de werken uitvoerden of men wel op de zelfde fase als voordien zou aangeslpoten zijn.
(was dus het geval, dit met het oog op het sync verlies)
Niet enkel grotere diameter van de draden, ook de leiding waar deze op aangesloten is werd grondig blank gemaakt
En 'n nieuwe soort klem zal tot de verbetering bijgedragen hebben. (lagere doorlaat weerstand)
Happy dat dit nu verleden tijd is...
<center> ==================== </center>
Dat zou kunnen, (misschien kan 'n mu metaal afscherming, met een verbetering brengen), Wikipedia linkjenogChoco schreef:Weet iemand of het plaatsen van een gsm of ander apparaat dichtbij de router, ook een merkbare invloed heeft?
En Mumetaal Plaat Duitstalig... (bekijk de grafiek met en zonder afscherming)
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik vind het vooral eigenaardig dat het zo wisselvallig is. Zo heb ik regelmatig ook goeie sessies:
Link Information
Uptime: 0 days, 23:09:38
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 828,39 / 17,25
Terwijl ik dan soms meerdere disconnecties per uur heb.
Link Information
Uptime: 0 days, 23:09:38
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 828,39 / 17,25
Terwijl ik dan soms meerdere disconnecties per uur heb.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
en hoe ziet het DAN uit met je S/N en attenuation (als het wel werkt ?).
Als deze NIET veranderen (of nauwelijks) tov van "werkende" en "niet werkende" toestand, zit je gewoon op het grensgeval.
Je down gaf (als ik me niet vergis) een S/N van 7db. Vanaf 6db is het _gedaan_ met zingen. Spreekwoordelijk hoeft er maar een aardworm een luchtje te laten om je lijn onder de kritische waarde te doen duiken. Overspraak, interferentie op de lijnen door andere signalen (die niet altijd aanwezig of actief zijn... ) en je hebt het ook zitten denk ik.
... heb je niets aan, en je situatie is best _niet_ komisch, maar ik bedoel maar, je waardes die je daarvoor hebt gepost waren echt niet lekker.
Enige wat ik momenteel zie dat een oplosisng kan bieden : alternatieve paar proberen door de technici van BGC.
@nogchoco : tenzij je een frevent aanhanger van de chaostheorie bent, zie ik geen onmiddelijk verband tussen dingen als slechte sync en de aanwezigheid van gsm masten. Interferentie op je Wifi .... zou nog kunnen, maar daar blijft het dan ook bij.
Als deze NIET veranderen (of nauwelijks) tov van "werkende" en "niet werkende" toestand, zit je gewoon op het grensgeval.
Je down gaf (als ik me niet vergis) een S/N van 7db. Vanaf 6db is het _gedaan_ met zingen. Spreekwoordelijk hoeft er maar een aardworm een luchtje te laten om je lijn onder de kritische waarde te doen duiken. Overspraak, interferentie op de lijnen door andere signalen (die niet altijd aanwezig of actief zijn... ) en je hebt het ook zitten denk ik.
... heb je niets aan, en je situatie is best _niet_ komisch, maar ik bedoel maar, je waardes die je daarvoor hebt gepost waren echt niet lekker.
Enige wat ik momenteel zie dat een oplosisng kan bieden : alternatieve paar proberen door de technici van BGC.
@nogchoco : tenzij je een frevent aanhanger van de chaostheorie bent, zie ik geen onmiddelijk verband tussen dingen als slechte sync en de aanwezigheid van gsm masten. Interferentie op je Wifi .... zou nog kunnen, maar daar blijft het dan ook bij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... ga ik niet nee of ja op antwoorden. Wireless is altijd een beetje iffy, en interferencies veroorzaakt door harmonische distortie is nooit uitsluitbaar, hoewel Wifi op 2,4 GHz loopt en GSM' afhankelijk van band 900, 1800 en 1900 Mhz draaien. (er zijn nog wel wat andere frequenties voor GSM's maar die zijn hier in Europa niet gangbaar).nogChoco schreef:Ik doelde meer op storingen door GSM op router te leggen, of 'm te dicht bij een monitor te zetten, en dergelijke
Wat _wel_ kan problemen geven is andere toestellen die op de 2,4 Ghz lopen, of toestellen wiens strooiingsveld zo ver van het normale frequentiegebied afligt dat het je Wifi parten gaat spelen. Zo is er wel wat te doen over sommige DECT toestellen (hoewel op band 1,8...1,9), babyphones, draadloze huis-automatisatie systemen, sommige draadloze audio systemen maar ook dingen als microgolfovens. Zonder enige twijfel is de lijst van potentiele storingsbronnen nog _veel_ langer als dat.
Kort gezegd, als iemand problemen heeft met wireless heeft ervaring me geleerd dat ik nog mag veronderstellen dat dit of dat _er zeker niks mee te maken heeft_, ben daarvoor al teveel keren met mijn hoofd tegen de muur gelopen als het ware.
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 okt 2007, 10:52
als je die onderbrekingen en zo te lastig vind..dan zou ik die snelheidsverlaging proberen. Duurt normaal niet lang eer die doorgevoerd is en ik denk dat je ook terug naar je *geweldige* 4096 mag gaan als het geen oplossing geeft. Tis alleen omdat ze pas een technieker sturen als je die verlaging hebt geprobeerd. Dus nu zit je vast.
Als het probleem aan je lijn ligt dan is een tehcnieker de oplossing wrs. Of tenminste een aanzet naar verder onderzoek..
Als het probleem aan de lange afstand ligt (>4km is niet zo goed voor een snelle lijn) dan is die vermindering naar 1mbps de oplossing.
Of je behoudt je 4096 en leeft met de wisselende waardes, onderbrekingen en snelheidswisselingen die zowiezo onder de 4mbps liggen..
Als het probleem aan je lijn ligt dan is een tehcnieker de oplossing wrs. Of tenminste een aanzet naar verder onderzoek..
Als het probleem aan de lange afstand ligt (>4km is niet zo goed voor een snelle lijn) dan is die vermindering naar 1mbps de oplossing.
Of je behoudt je 4096 en leeft met de wisselende waardes, onderbrekingen en snelheidswisselingen die zowiezo onder de 4mbps liggen..
Be a model or just look like one
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik hou het voorlopig op mijn 4Mbps profiel. Ik heb vooral schrik, dat wanneer ze mij naar light en nadien terug naar 4Mbps plaatsen, mijn huidige contractvoorwaarden niet meer zullen tellen. Ik geniet nu immers van ongelimiteerd internet voor slechts 5€ meer.
Ondertussen heb ik een ADSL-splitter geplaatst, dewelke ik dacht enkel nuttig te zijn indien je ook telefonie op de lijn hebt, waardoor mijn waardes een klein beetje verbeterd zijn. Momenteel heb ik een S/N verhouding van ca 9.
Ondertussen heb ik een ADSL-splitter geplaatst, dewelke ik dacht enkel nuttig te zijn indien je ook telefonie op de lijn hebt, waardoor mijn waardes een klein beetje verbeterd zijn. Momenteel heb ik een S/N verhouding van ca 9.
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
We zijn ondertussen bijna 2 jaar verder, in die tijd was mijn lijn behoorlijk stabiel.
Doch de laatste weken heb ik weer enorm veel disconnecties.
Het al dan niet aanwezig zijn van de ADSL splitter maakt deze keer geen verschil uit.
Daarnaast zie ik ook deze info:
Iemand een idee?
Bellen naar de helpdesk kan niet gezien de lijn telkens uitvalt.
We zullen dan maar even een mailtje sturen...
Doch de laatste weken heb ik weer enorm veel disconnecties.
Het al dan niet aanwezig zijn van de ADSL splitter maakt deze keer geen verschil uit.
Code: Selecteer alles
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 0:06:25
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 354,00 / 1,31
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,0 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 147 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 3
HEC Errors (Up/Down): 0 / 2
Code: Selecteer alles
Connection Information
Link Status: Disconnected
Last Error Message: Disconnected because idle timeout reached
Bellen naar de helpdesk kan niet gezien de lijn telkens uitvalt.
We zullen dan maar even een mailtje sturen...
Uw sn margin is way too low:
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 7,5
Die down zou ca gelijk moeten zijn met de up, en hoe dichter bij 30 hoeveel te beter.
Lijkt dat er een zwakke schakel zit in je installatie. Heb je het contact dat je op je "wandcontactdoos" steekt (richting DSL) al eens vervangen met een ander?
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 7,5
Die down zou ca gelijk moeten zijn met de up, en hoe dichter bij 30 hoeveel te beter.
Lijkt dat er een zwakke schakel zit in je installatie. Heb je het contact dat je op je "wandcontactdoos" steekt (richting DSL) al eens vervangen met een ander?
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
hmms.. daarstraks (20h20 en 20h23) ook twee afgebroken telefoongesprekken. Mijn lijnwaardes zijn daarentegen betrekkelijk goed.
Code: Selecteer alles
DSL Connection
Link Information
Uptime: 3 days, 5:22:23
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 101,37 / 188,44
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 15,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 23,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 2 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 9 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb toch nog geen enkele waarde gezien waar de download bijna even goed is als up...320i schreef:...Die down zou ca gelijk moeten zijn met de up...
De down margin zou minstens 9 moeten zijn om een onafgebroken verbinding te hebben normaalgezien.
Mijn waardes zijn ook goed genoeg:Dfrog schreef:hmms.. daarstraks ook twee afgebroken telefoongesprekken. Mijn lijnwaardes zijn daarentegen betrekkelijk goed.
Code: Selecteer alles
Bearer Generic Info Downstream Upstream
Margin (dB) : 16.5 27.0
Attenuation (dB) : 38.0 18.0
OutputPower (dBm) : 19.5 11.5
Dit probleem is al langer dan dat ik 2 lines heb.
Niet bij andere mensen met abo's van telenet of belgacom, de waardes van de laatste zijn lager dan de mijne...
I agree dat een SNR van 9 (zal zelfs zeggen bgc geeft aan dat 6 ok zou moeten zijn) voldoende is om een synchro te behouden, maar een grote ruimte (lees: meer als 10 à 15 db) tussen de up en down noisemargin ga je merken aan snelheid bvb.SplinterByte schreef:Ik heb toch nog geen enkele waarde gezien waar de download bijna even goed is als up...320i schreef:...Die down zou ca gelijk moeten zijn met de up...
De down margin zou minstens 9 moeten zijn om een onafgebroken verbinding te hebben normaalgezien.
Mijn waardes zijn ook goed genoeg:Dfrog schreef:hmms.. daarstraks ook twee afgebroken telefoongesprekken. Mijn lijnwaardes zijn daarentegen betrekkelijk goed.en toch krijg ik dikwijls disconnects met bv. ssh-connecties waarbij de connectie open moet blijven naar een externe server.Code: Selecteer alles
Bearer Generic Info Downstream Upstream Margin (dB) : 16.5 27.0 Attenuation (dB) : 38.0 18.0 OutputPower (dBm) : 19.5 11.5
Dit probleem is al langer dan dat ik 2 lines heb.
Niet bij andere mensen met abo's van telenet of belgacom, de waardes van de laatste zijn lager dan de mijne...
Hoe hoger dan het profiel is, hoe lager je de down gaat zien komen, omdat in de meeste gevallen tot 512k up de up voldoende kan houden en hoe meer je gaat merken dat het traag gaat bvb, disconnects, packetloss,...
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ja hoor, met filter, zonder filter, ander RJ11 kabeltje... probleem blijft...320i schreef:Uw sn margin is way too low:
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 7,5
Die down zou ca gelijk moeten zijn met de up, en hoe dichter bij 30 hoeveel te beter.
Lijkt dat er een zwakke schakel zit in je installatie. Heb je het contact dat je op je "wandcontactdoos" steekt (richting DSL) al eens vervangen met een ander?
edit: 21:04, 't is weer van dat, disconnected...
edit: 21:09 disconnected
edit: 21:10 disconnected
edit: 21:11 disconnected
edit: 21:12 disconnected
edit: 21:13 disconnected
edit: 21:14 disconnected
edit: 21:15 disconnected
edit: 21:17 disconnected
edit: 21:18 disconnected
edit: 21:20 disconnected
edit: 21:21 disconnected
edit: 21:22 disconnected
om gek van te worden
beu voor vanavond, dan maar overschakelen op mobiel internet, wel jammer om dan ook te betalen voor adsl..
edit: 21:35 disconnected
edit: 21:37 disconnected
edit: 21:38 disconnected
Crazy one misschien, maar heb je toevallig nog een andere modem dat je kan testen?The Conquer schreef:Ja hoor, met filter, zonder filter, ander RJ11 kabeltje... probleem blijft...320i schreef:Uw sn margin is way too low:
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 7,5
Die down zou ca gelijk moeten zijn met de up, en hoe dichter bij 30 hoeveel te beter.
Lijkt dat er een zwakke schakel zit in je installatie. Heb je het contact dat je op je "wandcontactdoos" steekt (richting DSL) al eens vervangen met een ander?
edit: 21:04, 't is weer van dat, disconnected...
edit: 21:09 disconnected
edit: 21:10 disconnected
edit: 21:11 disconnected
edit: 21:12 disconnected
edit: 21:13 disconnected
edit: 21:14 disconnected
edit: 21:15 disconnected
edit: 21:17 disconnected
edit: 21:18 disconnected
edit: 21:20 disconnected
edit: 21:21 disconnected
edit: 21:22 disconnected
om gek van te worden
beu voor vanavond, dan maar overschakelen op mobiel internet, wel jammer om dan ook te betalen voor adsl..
edit: 21:35 disconnected
edit: 21:37 disconnected
edit: 21:38 disconnected
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
lijkt me eerder en probleem op je koperpaar mss eens en technieker laten kand ie even en test doen als effectief je koper paartje is kan die jou reseverpaar als dat er nog is gebruiken anders zullen ze je tuin mogen opspitten
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
- Locatie: Roeselare
- Contacteer: