runtime error 429

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters,

als ik het programma "nickpopups" start dan toont het een foutmelding met de text

RunTime error 429 active x component can't create object


eerst was het dat "comdlg32.ocx" niet aanwezig was maar dat kan je downloaden van het net en registeren in windows met de server hiervoor
commando is

Regsvr32 c:\winnt\system32\comdlg32.ocx


op het net staan verschillende oplossingen maar geen enkele werkt !! :(

iemand idee ?

ik werk mee windows 2000 pro


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm als je zelf al zitten zoeken hebt op inet weet ik et ook niet, ik ben de oplossingen tegen gekomen die je reeds opnoemde maar als ze niet werken ja ..., minder goed eh :-)

paar ideën:

- eens compleet uninstallen en reinstallen in new dir ... ??
- Runnen onder ADMIN account ... ??
I love it when a plan comes together!
filter
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:24
Contacteer:

Gewoon een bedenking nav je pad, zou denken dat uitvoeren altijd vanaf system32 start. 'k moet in elk geval dat pad niet ingeven maar die comdlg32.ocx is wel degelijk geinstalleerd bij win2k, versie is 6.00.8418
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

filter,

je hebt gelijk je moet in principe dat pad niet ingeven, want het uitvoeren start automatisch in c:\system32\, maar soit dat kan geen kwaad, het zal geen fouten opleveren.

Die comdlg32.ocx is bij mij nu ook wel ondertss op schijf aanwezig, maar deze file kan gerust met een andere programma zijn meegekomen die die file nodig heeft, en Erik dat programma niet heeft of niet gebruikt. Of het standaard in Win2000 aanwezig is, ga ik ni direct nee of ja opzeggen, want zou het moeten opzoeken, zal straks maybe eens doen.

Juist een bedenking bij je versie 6.00.8418 ???
Veronderstel dat dit je Internet Explorer versie is, want win2000 = win nt 5.0 enne win nt 6.00.*** bestaat nog niet, dus ik weet niet goed wat ge er wilt mee aangeven. Als je de build wilt aangeven, dan kan dat ook ni echt want build is maar 4digits met alphanumerieke txt achter eventueel (SP1, SP2, SP3, ...)
I love it when a plan comes together!
filter
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:24
Contacteer:

Dat nummer is de productversie van die ocx. Onder eigenschappen, versie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Aha ok, was ni echt helemaal duidelijk :-)
dat verklaart véél. Ik ga straks wat meer info opzoeken over die *.ocx file. Ik ben nog aan iets aant denken. Zal wel posten als ik zeker ben.
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Bij deze dus zekerheid gevonden :-)

ik weet waarom Erik die file niet standaard had staan op zijn Win2000 cfg. Die file wordt niet standaard meegeïnstalleerd met de normale installatie van Windows2000.
Die *.ocx file maakt deel uit van de "support tools" van Windows 2000. Deze staan idd op de windows 2000 cd-rom, maar moeten afzonderlijk vanop de cd worden geinstalleerd. Veel mensen weten trouwens niet dat die support pak daar zit. Het is te vergelijken met de powertools (ms batch) die verscholen stonden op de Windows 98 cd-rom.

voila, Erik zal dus die support tools niet geinstalleerd hebben. Ik wel, en waarschijnlijk filter jij wel. Want de versie die je aanhaalt is idd die vanuit de support tools.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”