Waarom enkel nog 1 mbps te behalen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaolin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 okt 2007, 17:27

Hallo,
Sedert dat Scarlet mij ook gedowngrade heeft naar 1 mbps, zoals zovelen de laatste tijd, ben ik natuurlijk op zoek naar een andere provider.
Hier en daar even rondgesurfd en bij 3 providers inlichtingen genomen over mijn eventuele te behalen surfsnelheid.
Deze mail, volgens mij, met een eerlijk antwoord, kreeg ik van de provider Full adsl :
"U zal bij ons eveneens 1Mbps halen, dit omdat u een grote afstand heeft tot de belgacom centrale, namelijk 4905m."

Deze mail kreeg ik van Evonet :
"wat betreft de haalbare snelheden zou er een mogelijkheid zijn om u rechtstreeks op de tussencentrale aan te sluiten en dan zouden de snelheden toch in de buurt van de 3 of 4 Mbit/s moeten komen."

Dus waarschijnlijk allebei geloofwaardig, maar wat ik niet begrijp is dat ik al 8 jaar bij Scarlet ( tiscali ) zit en steeds snelheden heb gehaald van minstens 3.4mbps.
Ik ben niet verhuist in die tijd en volgens mijn inlichtingen die ik heb genomen, de centrale ook niet.
Waarom kan ik maar hoogstens 1 mbps meer halen?
Wie kan mij een deskundige uitleg geven aub?

Bedankt.

Van dommel kreeg ik het volgend antwoord :
"Onze kantoren zijn elke werkdag geopend tussen 09.00 en 18.00 uur. Op dat moment zal er een ticket worden opgemaakt voor uw vraag of zal uw update op een bestaand ticket worden toegevoegd.
Indien u een dringende vraag of probleem hebt kan u ons steeds 24/7 bereiken via +32 903 42 714."
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kan ik hieruit afleiden dat Evonet het klantvriendelijkst is ?

Hoeveel verbruik je en hoeveel wil je maximum uitgeven aan een internetverbinding ? 4.9 km is toch redelijk ver. Als Evonet kan waarmaken wat ze zeggen...
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

Mooie gezegde, hopelijk "kunnen" ze het waar maken, maar als je vroeger die 3.4 mbps haalde, waar zit dan het probleem als er niets verandert is aan de ligging?
Al even gedacht aan Telenet?
Evetueel wat zekerder van de resultaten.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, op zo'n afstand moet je idd aan Telenet denken, de enige niet adsl provider. al zit ik nog een paar honderden meter van de centrale en haal ik toch nog een redelijk deftige snelheid. probleem is dat als je evonet zou proberen en ze maken hun belofte niet waar je weer voor een jaar vast zit. waarom het vroeger kon en nu niet meer, daar kan ik geen antwoord op geven.

succes
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Een van de redenen waarom het vroeger misschien wel kon is omdat er minder overspraak was van andere lijnen.
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

lithion schreef:Een van de redenen waarom het vroeger misschien wel kon is omdat er minder overspraak was van andere lijnen.

idd en ook gewoon ouderdom, kabels slijten door de jaren heen, kan je nu eenmaal niets aandoen.
Flipken
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 okt 2007, 17:47

Ziezo, ik heb het ook zitten.
Snelheid bij Scarlet 789 kbps ( download )
Nog een erbij.
Zijn die kabels nu overal plots versleten?
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Ik heb eerlijk gezegd zo mijn twijfels bij het standaard antwoord "te ver van de centrale". Ik heb al bijna 1,5 jaar Scarlet One en tot hiertoe altijd een werkend 3.3 Mbits profiel gehad.
Na alle reclame ivm surfen aan 6 Mbits kon je enkele weken terug (misschien nu ook nog?) online checken of je in aanmerking kwam als bestaande klant voor de snelheid-upgrade. Ik spijtig genoeg niet.
Toch maar eens gebeld om te vragen waarom eigenlijk niet : het standaard antwoord : 'te ver van de centrale'. Als ik dan vroeg hoe ver eigenlijk, mocht hij me niet de exacte afstand zeggen (vraag me niet waarom? Alsof dit "top-secret" is??!), maar hij wist me wel te vertellen dat het meer dan 6 km was.

Ik woon ik Antwerpen, dus ik laat me niet wijsmaken dat die afstand klopt! En in't geval dat dat wel zo zou zijn, dan mag ik verdraaid niet klagen met mijn snelheden van 3.3 in vergelijking tot anderen hier!

Om maar te zeggen...'te ver van de centrale' is waarschijnlijk een nogal goedkoop excuus als ge't mij vraagt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

williamjr007 schreef:Ik heb eerlijk gezegd zo mijn twijfels bij het standaard antwoord "te ver van de centrale". Ik heb al bijna 1,5 jaar Scarlet One en tot hiertoe altijd een werkend 3.3 Mbits profiel gehad.
Na alle reclame ivm surfen aan 6 Mbits kon je enkele weken terug (misschien nu ook nog?) online checken of je in aanmerking kwam als bestaande klant voor de snelheid-upgrade. Ik spijtig genoeg niet.
Toch maar eens gebeld om te vragen waarom eigenlijk niet : het standaard antwoord : 'te ver van de centrale'. Als ik dan vroeg hoe ver eigenlijk, mocht hij me niet de exacte afstand zeggen (vraag me niet waarom? Alsof dit "top-secret" is??!), maar hij wist me wel te vertellen dat het meer dan 6 km was.

Ik woon ik Antwerpen, dus ik laat me niet wijsmaken dat die afstand klopt! En in't geval dat dat wel zo zou zijn, dan mag ik verdraaid niet klagen met mijn snelheden van 3.3 in vergelijking tot anderen hier!

Om maar te zeggen...'te ver van de centrale' is waarschijnlijk een nogal goedkoop excuus als ge't mij vraagt.
Stuur eens een e-mail naar Dommel, als ze überhaupt nog antwoorden :P
Als ze antwoorden, delen ze je de juiste afstand mee :)
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Lord Utopia schreef:Stuur eens een e-mail naar Dommel, als ze überhaupt nog antwoorden :P
Als ze antwoorden, delen ze je de juiste afstand mee :)


Dat ga ik zeker eens doen! Merci voor den tip! :-D

Nog twee weken trouwens en ik ben geen klant meer van Scarlet, dus ik ben zowieso op zoek naar een nieuwe (en betere?) provider.

Wat ik vergat te melden is dat ik altijd wel betaald heb voor de "Optie: extra snelheid ADSL". Misschien dat je dan standaard wel een gegarandeerd 3.3 profiel krijgt? Ik weet dat eind vorig jaar/begin dit jaar een hele heisa rond geweest is. Misschien?
jjvk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 sep 2007, 21:37

De kans dat je een degelijk antwoord krijg van Dommel is zeer klein, enfin uit eigen ervaring gesproken.
Ik mailde 2x, steeds een reply met dat soort aangemaakt ticket die voorlopig tot niets dient, daarna gebeld, vriendelijk onthaal, maar zullen het nakijken... tot op heden geen enkel resultaat gekregen qua afstand, eventuele te behalen snelheid...

Maar indien Dommel en Evonet moesten iets verder zien of dat hun neus lang is,... zij weten nu toch ook dat Scarlet de snelheid terugschroeft en dat er zo vele misnoegde klanten zijn..


( MIJN )Your DOWNLOAD Speed: Scarlet
637 kbps or 80 KB/sec
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”