ROUTER PHILIPHS SNV6520 (wireless)
Hallo allemaal .
Als iemand mij kan helpen ben ik diegene erg dankbaar.
Ik heb namelijk een probleem met mijn router (denk ik ) .
het probleem is dat mn internet om de ... uitvalt
(verbinding valt weg) .
Dit probleem heb ik pas sinds ik edpnet als leverancier van mijn adsl lijn heb.
Voor edpnet had ik namelijk Belgacom , nooit problemen mee gehad , internet viel nooit uit .
maar nu gebruik ik nog steeds dezelde router misschien is deze router niet goed genoeg voor edpnet?
Ofwel heeft het met de firewall van de router te maken ofzo (of met poorten die open of dicht zijn, (zover ik weet zijn alle poorten dicht bij mij dit vormt ook een probleempje bij programma's zoals bijv soulseek of azureus)
HEt probleem doet zich ook voor wanneer meerdere internet pagina's aaan het laden zijn of als msn aan staat .
Wannneer is alleen 1 internet venster open vormt dit geen probleem voor een tijdje maar laterkan hij de pagina niet weergeven ,
ik heb ook eens naar het lampje op de router gekeken maar daar stond het lampje van online uit voor even...
Ook had ik eerder bij mijn klokje op de taakbalk (rechtsonder)
een internet verbinding staan van precies 6Mb/ps
(zoals het moet zijn van edpnet )
Na mijn herinstallatie van mijn computer heb ik dit ook niet meer
wat voor raar ding er ook nog is bijgeomen is dat ik een gateway heb ?
wat dit wil zeggen daar heb ik geen idee van ...
Mijn probleem is uiterst irritant , ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven op dit late tijdstip ...
Met vriendelijke groeten Amir
ten slotte heb ik ook nog iets opgemerkt , Als het lampje online op de router uitgaat / knippert, dan is het lampje xdsl ook uit...
misschien dat dit helpt...
Ik heb overlaatst ook nog edpnet gebeld , zij zeiden dat de router een pakketje stuurde ofzoiets en dat ik beter een nieuwe router zou kopen maarja . dit is al een nieuwe van belgacom ,
INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 1
Runtime Code Version:
0.80i1 (Feb 21 2007 18:05:59)
log :
10/15/2007 18:17:00 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
10/15/2007 18:16:58 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:16:56 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:16:54 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:16:52 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
... herhaling van hetzelfde maal zoveel keren ...
10/15/2007 18:06:45 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
10/15/2007 18:06:43 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:41 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:39 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:37 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:24 If(PPPoE1) PPP connection ok !
10/15/2007 18:06:23 PPPoE1 get IP:213.219.175.20
10/15/2007 18:06:23 PPPoE1 start PPP
10/15/2007 18:06:23 PPPoE receive PADS
10/15/2007 18:06:23 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:06:23 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:06:23 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:06:18 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:06:17 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
10/15/2007 18:06:16 Can't find NTP time.
10/15/2007 18:06:15 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:13 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:13 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:06:13 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:06:13 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:06:13 Dial On Demand(PPPoE1)
10/15/2007 18:06:11 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:09 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:06:07 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:06:07 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:06:07 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:06:02 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:06:02 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:06:02 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:05:57 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:05:57 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:05:57 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:05:52 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:05:52 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:05:52 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:05:49 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
10/15/2007 18:05:47 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:05:47 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:05:47 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:05:47 PPPoE send PADI
10/15/2007 18:05:45 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:05:43 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
10/15/2007 18:05:42 PPPoE send PADR
10/15/2007 18:05:42 PPPoE receive PADO
10/15/2007 18:05:42 PPPoE send PADI
Vriendelijke groeten Amir
PROBLEEM ROUTER VALT UIT PHILIPHS BELGACOM---> EDPNET
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je in de router kan kijken, dan moet DHCP server aanstaan en schakel best de firewall uit van de router want die kan bepaalde site's blokkeren.
PS: ook hier es navragen of voor Edpnet PPPOE is of PPPOA
PS: ook hier es navragen of voor Edpnet PPPOE is of PPPOA
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
DhCP SERVER ,??
waar vind ik dat ?
en moet ik EDP eens bellen voor de PPPOE of PPPOA ?
Wat houd dit in ?
En de firewall heb ik al een uitgezet , maar de verbinding valt nog steeds stil . . .
En ik wil je eraan helpen denken dat het bij belgacom feilloos werkte met deze instellingen
bedankt
waar vind ik dat ?
en moet ik EDP eens bellen voor de PPPOE of PPPOA ?
Wat houd dit in ?
En de firewall heb ik al een uitgezet , maar de verbinding valt nog steeds stil . . .
En ik wil je eraan helpen denken dat het bij belgacom feilloos werkte met deze instellingen
bedankt
HELP PLEASE!
Post je synchrogegevens eens. Het kan goed zijn dat met de verhoging naar 6Mbit uw lijn onstabiel is geworden (met bvb een te lage noisemarge). Je vindt deze onder "status" op de hoofdpagina (getallen met "dB" achter).
EDPnet werkt met PPPOE, althans werkt hier zo perfect.
EDPnet werkt met PPPOE, althans werkt hier zo perfect.
die man van EDP zei al dat het db heel hoog lag , wat heel goed is ,Joris84 schreef:Post je synchrogegevens eens. Het kan goed zijn dat met de verhoging naar 6Mbit uw lijn onstabiel is geworden (met bvb een te lage noisemarge). Je vindt deze onder "status" op de hoofdpagina (getallen met "dB" achter).
EDPnet werkt met PPPOE, althans werkt hier zo perfect.
log
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
16 dB
17 dB
Attenuation
14 dB
16 dB
miscchien dat hier iets niet goed is ? ik weet het niet zeker
ADSL Parameter
This page allows you to specify the ADSL standards to operate with. You may explicitly set a specific standard, or choose "Automatic" to automatically negotiate with remote DSLAM.
Operation Mode: AutomaticT1.413 Issue 2G.992.1 (G.DMT)G.992.2 (G.Lite)G.992.3 (ADSL2)G.992.5 (ADSL2+)
Maximum INP Support : Enable Disable
Belgacom AEQ setting : Enable Disable
HELP PLEASE!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
DHCP server vind je bij Network settings, die moet enabled staanxamirx schreef:DhCP SERVER ,??
waar vind ik dat ?
en moet ik EDP eens bellen voor de PPPOE of PPPOA ?
Wat houd dit in ?
En de firewall heb ik al een uitgezet , maar de verbinding valt nog steeds stil . . .
En ik wil je eraan helpen denken dat het bij belgacom feilloos werkte met deze instellingen
bedankt
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Een tijdje geleden werden ook veel problemen gemeld met de philips router. Het probleem werd veroorzaakt door de firmware. Bij bepaalde firmwareversies viel de verbinding uit wanneer ADSL werd gebruikt ipv ADSL2+.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
waar je uw log ziet die je al geplaatst hebt, menu aan uw linkerkant, moet normaal staan home network setting of zoiets -> in het submenu kan je dan network settings zien (tenzij dit veel veranderd is)xamirx schreef:Euhm sorry maar ik vind het echt niet . Ik zal er een screenshot bijzetten
Het zit wel in een Word document.
ik vermoed dat de snv6520 deze is met een rode kapje op, ik heb de philips met blauw kapje.
deze is een nieuw model router en heeft al de laatste nieuwe firmware die beschikbaar is...lithion schreef:Een tijdje geleden werden ook veel problemen gemeld met de philips router. Het probleem werd veroorzaakt door de firmware. Bij bepaalde firmwareversies viel de verbinding uit wanneer ADSL werd gebruikt ipv ADSL2+.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Jep goed geraden , die met dat rood kapke
En ik heb de settings gevonden , heb screenshots weer in word gezet
maar misschien moeten we beginnen te denken waarom die met dat blauw kapke wel werkt bij u en die bij mij niet ? @ our friend Patje

En ik heb de settings gevonden , heb screenshots weer in word gezet
maar misschien moeten we beginnen te denken waarom die met dat blauw kapke wel werkt bij u en die bij mij niet ? @ our friend Patje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HELP PLEASE!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Hoe bedoel je ? wel werkt bij mij ......xamirx schreef:Jep goed geraden , die met dat rood kapke![]()
En ik heb de settings gevonden , heb screenshots weer in word gezet
maar misschien moeten we beginnen te denken waarom die met dat blauw kapke wel werkt bij u en die bij mij niet ? @ our friend Patje
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Je kan anders ook altijd je printscreens via mspaint als een afbeelding uploaden (attachement) toevoegen.
Start > Uitvoeren > Openen : mspaint > ctrl V > naam + opslaan als *.jpg
Heb je ook al is in de handleiding van je Philips toestel gekeken ?
Of die handleiding online opgezocht ?
Start > Uitvoeren > Openen : mspaint > ctrl V > naam + opslaan als *.jpg
Heb je ook al is in de handleiding van je Philips toestel gekeken ?
Of die handleiding online opgezocht ?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Robbe schreef:Je kan anders ook altijd je printscreens via mspaint als een afbeelding uploaden (attachement) toevoegen.
Start > Uitvoeren > Openen : mspaint > ctrl V > naam + opslaan als *.jpg
Heb je ook al is in de handleiding van je Philips toestel gekeken ?
Of die handleiding online opgezocht ?
jep ik heb de handleiding in pdf,
maar het legt niet uit hoe ik alles moet installeren enzo..
Maarja het internet deed het goed en zou normaal niet moeten uitvallen ..
HELP PLEASE!
Dat de philiphs belgaom router met wel werkt bij u met EDPNETPatje schreef:Hoe bedoel je ? wel werkt bij mij ......xamirx schreef:Jep goed geraden , die met dat rood kapke![]()
En ik heb de settings gevonden , heb screenshots weer in word gezet
maar misschien moeten we beginnen te denken waarom die met dat blauw kapke wel werkt bij u en die bij mij niet ? @ our friend Patje
en bij mij die met het rood kapje niet .
HELP PLEASE!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ter verduidelijking, staat trouwens in mijn handtekening onderaan mijn post ... ben klant bij Belgacom en niet Edpnetxamirx schreef:Dat de philiphs belgaom router met wel werkt bij u met EDPNETPatje schreef:Hoe bedoel je ? wel werkt bij mij ......xamirx schreef:Jep goed geraden , die met dat rood kapke![]()
En ik heb de settings gevonden , heb screenshots weer in word gezet
maar misschien moeten we beginnen te denken waarom die met dat blauw kapke wel werkt bij u en die bij mij niet ? @ our friend Patje
en bij mij die met het rood kapje niet .

Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ow sorryTer verduidelijking, staat trouwens in mijn handtekening onderaan mijn post ... ben klant bij Belgacom en niet Edpnet

ik zat in de war met joris in het begin van de post.
Maar heb je geen ander idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Pff ik zou degene die het probleem kan verhelpen zo dankbaar zijn ...
groetjes amir
HELP PLEASE!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
kijk nog eens in je router bij isp settings -> Connect Type : Always Connected.xamirx schreef:Ow sorryTer verduidelijking, staat trouwens in mijn handtekening onderaan mijn post ... ben klant bij Belgacom en niet Edpnet![]()
ik zat in de war met joris in het begin van de post.
Maar heb je geen ander idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Pff ik zou degene die het probleem kan verhelpen zo dankbaar zijn ...
groetjes amir
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sorry waar staat dat preciesPatje schreef:kijk nog eens in je router bij isp settings -> Connect Type : Always Connected.xamirx schreef:Ow sorryTer verduidelijking, staat trouwens in mijn handtekening onderaan mijn post ... ben klant bij Belgacom en niet Edpnet![]()
ik zat in de war met joris in het begin van de post.
Maar heb je geen ander idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Pff ik zou degene die het probleem kan verhelpen zo dankbaar zijn ...
groetjes amir

HELP PLEASE!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Normaal onder Adsl settings, maar uw menu lijkt iets anders dan van mij ... is ook ander firmware dan de mijne, denk wel dat het erbij zou staan.xamirx schreef:Sorry waar staat dat preciesPatje schreef:kijk nog eens in je router bij isp settings -> Connect Type : Always Connected.xamirx schreef:Ow sorryTer verduidelijking, staat trouwens in mijn handtekening onderaan mijn post ... ben klant bij Belgacom en niet Edpnet![]()
ik zat in de war met joris in het begin van de post.
Maar heb je geen ander idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Pff ik zou degene die het probleem kan verhelpen zo dankbaar zijn ...
groetjes amir
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727