problemen pc internet voor iedereen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
zippie666
Pro Member
Pro Member

Vandaag even bij mijn nicht langsgeweest, probleempje met de pc zei ze. Ze heeft iets minder dan een jaar geleden (oktober) een pc gekocht in zo'n internet voor iedereen pakket, 't was een dell (niet mijn nicht nee :wink: ) en ze kreeg niet anders dan bluescreens meer zei ze. Na herhaaldelijke pogingen tot installeren van win xp kreeg ik steeds errors tijdens de install, ook bij gebruik van verschillende win xp cd's en na verschillende formats e.d. Nu wou ze die pc binnendoen aangezien hij toch nog onder garantie is voor moest het een hardwarefout zijn (hdisk, ram, je weet maar nooit, baat het niet dan schaadt het niet) maar nu komen de problemen.

Gebeld naar de 0800/666.11, de telenet helpdesk waar ik een vriendelijke Geert aan de lijn kreeg die me wist te vertellen dat telenet enkel instond voor de internetverbinding en dat we rechtstreeks bij dell moesten zijn. Hij gaf me een 0900 nummer mee maar na enig opzoekingswerk bleek een 015-nummer ook mogelijk te zijn, massa's goedkoper dus. Daar zaten we met een klein ander probleem, de pc stond helemaal niet op naam van mijn nicht (of haar toenmalige vriend, ze zijn uit elkaar ondertss) maar van één of andere Bruno, een verkoper van telenet waar ze dat pakket gekocht hebben. Nu konden ze haar bij Dell niet helpen zolang die pc niet op naam stond van haar, dus moest ze terug naar de telenet helpdesk bellen om daar uiteindelijk de naam te wijzigen en erna terug te bellen naar de helpdesk van dell... Ik was ondertss naar huis en ze ging het wel verder afhandelen zei ze.

Ik heb ze niet meer gehoord sindsdien maar euh, is er echt geen makkelijkere manier want van de ene helpdesk naar de andere gestuurd worden is toch maar "lullig", neen?

Iemand van jullie toevallig ervaring met 'defecte' internet voor iedereen-pc's?
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Bluescreens kunnen ook veroorzaakt worden door slechte BIOS instellingen (voornamelijk overclocking). Als je wat van computers kent, kan je de BIOS settings eens resetten als dat tenminste aan te raden is bij Dells -- misschien toch beter gewoon binnendoen als er nog garantie op zit.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zippie666 schreef: Daar zaten we met een klein ander probleem, de pc stond helemaal niet op naam van mijn nicht (of haar toenmalige vriend, ze zijn uit elkaar ondertss) maar van één of andere Bruno, een verkoper van telenet waar ze dat pakket gekocht hebben.
:eek: :???: laat me de afloop weten aub
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

nogChoco schreef:Bluescreens kunnen ook veroorzaakt worden door slechte BIOS instellingen (voornamelijk overclocking). Als je wat van computers kent, kan je de BIOS settings eens resetten als dat tenminste aan te raden is bij Dells -- misschien toch beter gewoon binnendoen als er nog garantie op zit.
dell en een instelbare bios ?
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Ik ken geen enkele Dell dus 'k zou het niet weten, maar bij 'echte' computers zou dat een mogelijke oplossing bieden :-)
zippie666
Pro Member
Pro Member

Ik zie mijn nicht zondag nmgz, hopen dat ik het niet vergeet te vragen hoe't afgelopen is!
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Als je bluescreens tijdens de install krijgt is meestal ofwel de HD (bijna)dood ofwel je geheugen.
HD kan je testen met bijv. Seatools (seagate.com)
Memory met memtest86 (www.memtest86.org)

Check ook eens in de PC op het moederbord of de condensatoren gezwollen zijn. Normaal moet de bovenkant volledig vlak zijn , als dat ding wat bol begint te staan krijg je crashes en onverklaarbare uitvallen.
(typisch probleem voor bijv. Optiplex GX270/280 o.a.)

Dell dienst-na-verkoop kan je normaal gewoon bellen op 02/481.92.88 en dan in het menuutje je systeemtype kiezen.

Ik heb massa's Dell op m'n werk dus heb er wel wat ervaring mee :-)
Klantendienst is redelijk te doen lately , een paar jaar geleden was het echt enorm slecht.

Het enige is dat ze bijna altijd op voorhand al een aantal vragen stellen.
Hoe beter je zelf weet waar het probleem zit , hoe sneller je geholpen bent.
Floris Bakker for president!
zippie666
Pro Member
Pro Member

Wel, alleszins bedankt voor de uitleg :!: , check ik zeker en vast eens, denk ook dat het het geheugen zal zijn, maar de hd kan't idd ook zijn :|

Ze heeft dus heel wat gebeld naar die helpdesk en ging vandaag horen of de naamsverandering nu eindelijk door is kunnen gaan om de pc op haar naam te krijgen (werd blijkbaar erna op naam van haar ex gezet ipv op haar naam) en vanaf dat dat in orde was konden ze de pc komen oppikken om te inspecteren :roll: Wel bleef de helpdesker volhouden dat ze steeds opnieuw en opnieuw de bijhorende recoverycd moest gebruiken (waar er fouten opstaan, maar waar ge maar gewoon op "skip" moest duwen bij de herinstallatie van win xp (bestanden die niet gevonden werden op de cd)), waarna ze bij een verse install nog steeds bluescreens krijgt en dus nog maar eens moest herdoen, en nog maar eens, en nog maar eens...

Maar 'k heb er vertrouwen in, die naamsverandering zal wel in orde komen (haar ex moest passport inscannen en doormailen) maar aangezien het weekend net begon moest ze dus wachten...

To be continued :-)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ja de dell customer service is goed nu. Bij mij op het werk maken we ook gebruik van dells.

Normaal branden er wel ergens hardware lampjes op je pc. Meestal achteraan de nummers 1 2 3 4 en als er eentje niet groen is, dan zit je met een probleem :-D . Bij dell weten ze wel wat een oranje lampje betekent bij een getal of getallen.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Nadat dat in orde was zijn ze de pc komen afhalen bij haar thuis. Ondertss is de pc al terug, bleek dat het aan de slot waar een ramlatje inzat lag (niet aan de rams zelf) dus hebben ze het moederbord vervangen en nu werkt hij weer perfect!

Case closed :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”