ik heb een pc met een dubbele ethernetkaart in, de ene is aangesloten op een router en de andere rechtstreeks op de modem, nu is mijn vraag heeft dit enige invloed op het binnenhalen van gegevens?
of kiest windows gewoon een van de twee kaarten om mee te werken??
dubbele ethernetkaart in pc
Dit zal geen invloed geven op je connectie, je kan indien gewenst wel een van de twee uitschakelen dit doe je als volgt : Ga naar start : Vebinging maken : Alle verbindingen weergeven , daar zie je verscheidene iconen in uw geval twee druk op een van deze welke je wenst uit te schakelen , dan zal je zien staan uitschakelen. Terug inschakelen doe je op dezelfde wijze.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Invloed op het binnenhalen van gegevens?
Wat is het nut van de ene NIC op een router te hangen en de andere op de modem? Normaal gezien sluit je alle pc's binnen een LAN aan op een router met integrated switch of hub en hang je de modem rechtstreeks aan de router.
Indien je met twee NIC's in een pc zit, dan staat die meestal als server/router en heb je geen extra router meer nodig.
Nu, ik weet niet wat je bedoeling is.. maar best wat meer uitleg...
Wat is het nut van de ene NIC op een router te hangen en de andere op de modem? Normaal gezien sluit je alle pc's binnen een LAN aan op een router met integrated switch of hub en hang je de modem rechtstreeks aan de router.
Indien je met twee NIC's in een pc zit, dan staat die meestal als server/router en heb je geen extra router meer nodig.
Nu, ik weet niet wat je bedoeling is.. maar best wat meer uitleg...
I love it when a plan comes together!
- skate_are_die
- Starter
ja we staan met 4 pc's op het netwerk, onderandere via een hub en via de router, toen ik deze pc kreeg zaten er twee kaarten in, dus ik heb ze maar alle twee aangesloten, maar vroeg me gewoon af of dit effect heeft op het binnenhalen van gegevens dus blijkbaar niet want windows kiest gewoon een kaart eruit
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Lol, zie niet echt het nut en de efficientie van zo'n opstelling.
Indien je met vierpc's zit, sluit je gewoon beter als volgt aan:
iedere pc verbinden met de hub via straight utp
hub verbinden met de router
modem verbinden met de router
modem verbinden met splitter.
Tweede NIC uit de pc halen desnoods (niet noodzakelijk)
Het geeft geen gevolg voor je data.. maar efficient is anders volgens mij . Je maakt nu gewoon dat je router overbodig is, want die ene pc moet steeds aanliggen als nen andere op het net wilt.. maw: die pc met modem eraan.. neemt de functie van de router over, wat ervoor zorgt dat zo'n duur apparaat niet gebruikt wordt.. (tenminste als ik uw opstelling goed verstaan heb).
Indien je met vierpc's zit, sluit je gewoon beter als volgt aan:
iedere pc verbinden met de hub via straight utp
hub verbinden met de router
modem verbinden met de router
modem verbinden met splitter.
Tweede NIC uit de pc halen desnoods (niet noodzakelijk)
Het geeft geen gevolg voor je data.. maar efficient is anders volgens mij . Je maakt nu gewoon dat je router overbodig is, want die ene pc moet steeds aanliggen als nen andere op het net wilt.. maw: die pc met modem eraan.. neemt de functie van de router over, wat ervoor zorgt dat zo'n duur apparaat niet gebruikt wordt.. (tenminste als ik uw opstelling goed verstaan heb).
Hangt wel vanaf natuurlijk of die router al dan niet met ingebouwde modem al zit of niet hé.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heatryn,
lees mijn post eens goed....
Indien je een router met ingebouwde modem hebt dan hoef je geen adsl modem niet meer te hebben, indien die router geen ingebouwde adsl modem heeft, dan hang je die modem gewoon aan die router en het is opgelost.
Dus ik zie niet direct het probleem....
lees mijn post eens goed....
Indien je een router met ingebouwde modem hebt dan hoef je geen adsl modem niet meer te hebben, indien die router geen ingebouwde adsl modem heeft, dan hang je die modem gewoon aan die router en het is opgelost.
Dus ik zie niet direct het probleem....