Vrouwen verkiezen gamen boven seks

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Veel mensen denken dat gamen vooral een mannenzaak is, maar volgens de Nederlandse online gaming website Zylom klopt dat niet helemaal. Uit onderzoek blijkt dat 86% van de vrouwen in Nederland wel eens spelletjes spelen via internet. Het gaat zelfs nog verder: de Nederlandse vrouwen verkiezen gamen boven seks.

Derde plaats
Aan de vrouwen werd gevraagd om uit dertien activiteiten te kiezen wat hun meest favoriete bezigheid is. Het vaakst is gekozen voor lezen (18%) en daarna televisie kijken (14%). Online gaming komt op de derde plaats met 12%. Opvallend is dat de activiteit seks met 6% pas op de achtste plaats komt. Niet alleen lijkt online gamen tegenwoordig populairder dan het bedrijven van de liefde, het wordt ook nog eens behoorlijk lang gedaan. Ruim 28% van de vrouwelijke gamers speelt 1 tot 3 uur per week online en maar liefst 38% gaat met gemak over drie uur per week heen.

Drie types
Volgens het onderzoek van Zylom zijn er drie types van vrouwelijke gamers.
1) Lara Switch-Offs: vergeet de overactieve en agressieve Lara Croft, het grootste gedeelte van de vrouwelijke gamers zegt regelmatig online casual games te spelen om te ontspannen. Bijna 73% houdt om die reden van gamen. Lara Switch-offs loggen dan in om te genieten van een momentje voor zichzelf.
2)Davina Codes: de Davina Codes houden ervan puzzels op te lossen en codes te kraken. Dan Brown’s DaVinci Code zou een eenvoudige opgave zijn voor deze vrouwen, die alles op alles zetten om hun eigen beste score te verbeteren en vaak eerlijk toegeven de online puzzels verslavend te vinden. Voor de helft van de Nederlandse vrouwelijke gamers kan dat een reden zijn om te online te gamen.
3) Brain Fonda: deze Vrouwelijke gamers willen op momenten hun hersenen trainen en geloven dat spelletjes en puzzels daarbij helpen. Eén derde van de respondenten geeft aan te gamen om de hersenen actief en gezond te houden. (kh)

Bron : HLN 10-10-07
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
verdickt
Premium Member
Premium Member

Ik vraag me wel af hoe oud deze vrouwen zijn en ik vraag me ook af of het eens geen tijd wordt dat die vrouwen op zoek gaan naar een andere man.

Die doen wellicht iets verkeerd :lol: :lol:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Hangt er maar af hoe de vragen gesteld zijn.

Wat ga je doen op een dood moment? Daar zullen er niet veel seks op antwoorden...

Wat verkies je te doen op een dood moment (seks, games, lezen, sport, ...)? Hiermee zal het percentage wellicht mee omhoog gaan.
Please help, looking for a way to get rich and fast
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

"Vrouwen verkiezen gamen boven seks"
Is dat nu een goeie zaak of een slechte zaak :p
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

meon schreef:"Vrouwen verkiezen gamen boven seks"
Misschien spelen ze wel strippoker :wink:
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dedju, heb je dan een babe mee op je kamer, wil ze dan gewoon gamen met je pc, xbox360, PS3, Wii, ... :P
Just enjoy life and don't whine about it.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ikkejonge schreef:
Dedju, heb je dan een babe mee op je kamer, wil ze dan gewoon gamen met je pc, xbox360, PS3, Wii, ... :P
Voorspel eh..
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Zorgen dat ze niet bij je joystick kan, hé! :P
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

De vrouwen die gamen boven sex kiezen zullen in een 'uitgebluste' relatie zitten. Er zijn er dus toch redelijk veel aan een nieuwe partner toe.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Daarmee is eindelijk eens verklaart waardoor ze altijd hoofdpijn krijgen als het op seks aankomt.

Vanavond niet schat ... ik heb veel te lang voor 't scherm gezeten.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Wel een kromme vergelijking vind ik ...

Als je de vraag omdraait en vraagt aan die vrouwen wat ze verkiezen: een spelletje Xylom of een potje sex zal je waarschijnlijk wel andere resultaten zien.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Das wel stevig de verkeerde conclusies trekken uit die enquete. Die enquete zegt hoe mensen hun vrije tijd opvullen, natuurlijk liggen die niet hele dagen, weekenden te seksen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
zippie666
Pro Member
Pro Member

Jah, ik bekijk sex nu ook niet als iets waar ik mij ganse weekends mee bezig houd (of dat nu goed of slecht is weet ik niet :wink: ), vind het ook wel een verkeerde conclusie dat ze eruit getrokken hebben.

Daarbij, 't zijn zo geen games à la Half Life 2 e.d. maar meestal doodgewone simpele flashspellekes (in de meeste gevallen)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Het 'onderzoek' is dan ook verricht door Zylom zelf...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”