Richtingaanwijzer op rotonde weinig gebruikt

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
HyperQuantum
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Richtingaanwijzer op rotonde weinig gebruikt

do 11/10/07 - Zeven op de tien automobilisten gebruiken hun richtingaanwijzers niet wanneer ze een rotonde verlaten. Dat blijkt uit een rondvraag van de mobiliteitsorganisatie Touring.

"Wanneer bestuurders hun richtingaanwijzer niet gebruiken op een rotonde, kan dat opstoppingen en soms ongevallen veroorzaken", zegt een woordvoerder van Touring.

Automobilisten geven drie redenen aan waarom ze hun richtingaanwijzer niet gebruiken op een rotonde: ze kennen het verkeersreglement niet, ze zijn te gehaast of nonchalant of ze vinden de rotonde zo klein dat er te weinig tijd is om de richtingaanwijzer op te zetten.
bron: vrtnieuws.net

De derde reden die ze geven, daar zit wel waarheid in. Maar langs de andere kant, de eerste reden ("kennen het verkeersreglement niet") daar mag wel iets aan gedaan worden vind ik.

Waarom zouden ze mensen die al heel lang hun rijbewijs hebben niet opnieuw een theoretisch rijexamen laten doen, zodat ze verplicht zijn om hun kennis van het verkeersreglement op te frissen? En er rijden trouwens nog mensen rond die hun rijbewijs hebben uit de tijd dat er nog geen examens waren :eek:
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie het nut niet van je bericht, wat heeft dit te maken met userbase.
Als je een flik bent die hier wat de les komt spellen ben je op het verkeerde forum.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

ja, de link met Internet Connectivity is hééééél ver te zoeken ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Iemand vertelde me onlangs dat hij toen hij in het Verenigd Koninkrijk rotondes nam, er telkens zwaar op hem werd gefoeterd door de andere automobilisten. Navraag leerde hem dat dit was omdat hij telkens aan de buitenkant van de rotonde bleef rijden, terwijl de afspraak was dat je pas naar buiten begint te schuiven eens jouw 'afslag' er aan kwam.

Blijkbaar leidt zo'n manier van rijden tot veel vlotter verkeer. Het is alleszins een afspraak die hier niet bekend is (of toch tenminste niet wordt toegepast).
Blue-Sky
Erelid
Erelid

brooklyn schreef:Ik zie het nut niet van je bericht, wat heeft dit te maken met userbase.
Als je een flik bent die hier wat de les komt spellen ben je op het verkeerde forum.
Ik zie niet in waarom die inbreng niet zou kunnen :???:
Vrije mening uiten moet men nog kunnen, zolang deze geen illegale zaken of aanvallende houding aanneemt.
Moet het kunnen. :wink:
Afbeelding
HyperQuantum
Starter
Starter
Contacteer:

selder schreef:ja, de link met Internet Connectivity is hééééél ver te zoeken ...
Het is niet echt duidelijk waar een thread zoals deze moet komen, in "Algemeen" of "Duiventil". Er staan in "Algemeen" toch nog andere threads die niks met internet te maken hebben, bvb. "Nieuwe Aarde in de maak" en "Spanje stuurt lading nucleair afval naar België".
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:Ik zie het nut niet van je bericht, wat heeft dit te maken met userbase.
dit kan perfect. het moet niet alleen over telefonie, internet en data gaan.
er zijn ook de rubrieken 'algemeen' en 'duiventil'. dus uw opmerking is hier totaal niet op ziin plaats en dat laatste is zelfs ongepast.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Naar 't duiventil verplaatst, die algemeen moet misschien ook es opgekuist worden.

Los daarvan: ik ga dit bericht naar een aantal mensen sturen waarvan ik weet dat ze zich hier aan bezondigen :twisted:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Wat staat te lezen onder >>->-
Algemeen
Alles wat niet thuishoort op de andere fora.
Moderators Moderators, Userbase Crew

Dus laat dit best aan de Crew en/of moderators over.
:wink:
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt idd "Algemeen" of "Duiventil" maar als de mensen gaan berichten posten over de paus, brantano, dieet cola, baarmoeder hals ontsteking bij kippen....... dan gaat er een stuk ziel verloren.
De kernwoorden zijn nog steeds computer,internet,communicatie,hard/software.... maar ook uitvindingen en technische toepassingen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:Je hebt idd "Algemeen" of "Duiventil" maar als de mensen gaan berichten posten over de paus, brantano, dieet cola, baarmoeder hals ontsteking bij kippen....... dan gaat er een stuk ziel verloren.
De kernwoorden zijn nog steeds computer,internet,communicatie,hard/software.... maar ook uitvindingen en technische toepassingen.
niet akkoord. het moet niet enkel over computers en internet gaan.
als iemand een leuk bericht tegenkomt dat niet over computers ed gaat of een grappig bericht, daarvoor is er algemeen en duiventil. en dat mag zeker gepost worden.
trouwens minstens 90% van de berichten gaan wel over computers ed. dus ik zie hier geen enkel probleem.

trouwens ge hebt al eerder berichten gepost in deze rubrieken of je hebt ook al eerder gereageerd. toen had je er blijkbaar geen problemen mee.
:-)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Inderdaad, laat ons in duiventil gewoon toch lekker discussiëren en/of zeveren over wat dan ook! Er is ook nog een leven buiten internet en computers :-)

ontopic:
er zijn zelfs nog gekkere mensen die bij het oprijden van de rotonde hun richtingsaanwijzer aanzetten, wat nog gevaarlijker is!
HyperQuantum
Starter
Starter
Contacteer:

NickG schreef:er zijn zelfs nog gekkere mensen die bij het oprijden van de rotonde hun richtingsaanwijzer aanzetten, wat nog gevaarlijker is!
Niet verwonderlijk, vroeger was dat verplicht. Bij het oprijden van de rotonde veranderde je van richting :? Uiteindelijk hebben ze daar een uitzondering voor gemaakt of zoiets, dus nu moet het niet meer.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

HyperQuantum schreef:
NickG schreef:er zijn zelfs nog gekkere mensen die bij het oprijden van de rotonde hun richtingsaanwijzer aanzetten, wat nog gevaarlijker is!
Niet verwonderlijk, vroeger was dat verplicht. Bij het oprijden van de rotonde veranderde je van richting :? Uiteindelijk hebben ze daar een uitzondering voor gemaakt of zoiets, dus nu moet het niet meer.
ik vind het zeer vervelend dat men de pinker niet gebruikt bij het verlaten van de rotonde. een beetje verkeersvriendelijkheid is teveel gevraagd waarschijnlijk.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Ik zie idd massa's mensen die het verkeersreglement niet toepassen, zo moeilijk is het toch niet, er zo op rijden zonder pinken en beginnen pinken na de afslag voorgaande op de afslag die jij moet nemen... *veralgemening* nogal wat dure auto's hebben ook vaak de pretentie om je de pas af te snijden op ronde punten met 2 baanvakken... Daar kan ik me nog veel harder aan ergeren dan mensen die naar links beginnen pinken als ze het rondpunt oprijden :?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier antwoorden op vele vragen?
Landen waar men links rijd... waaronder ook Ierland.
http://auto-en-vervoer.kwero.nl/transpo ... ijden.html

Zoekwerk... en daar is het pas opletten geblazen bij bezoek aan 'n land waar men links rijdt :-)
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:...Er is ook nog een leven buiten internet en computers ...
Das nie waar... Ge zijt gemeen! Al wat ge op internet vindt over het leven is verzonnen :cry:
Please help, looking for a way to get rich and fast
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ge weet toch wat de duurste optie op ne BMW is? De richtingaanwijzers!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Wicky
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Dat doe ik ook indien ik de eerstvolgende afslag van de rotonde ga nemen. Dus terwijl ik wacht om de rotonde op te rijden, heb ik m'n knipperlicht al aan om aan te duiden dat ik er weer onmiddellijk af wil. Da's toch heel goed op tijd of niet ???

-Eric-
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Wicky schreef:
Dat doe ik ook indien ik de eerstvolgende afslag van de rotonde ga nemen. Dus terwijl ik wacht om de rotonde op te rijden, heb ik m'n knipperlicht al aan om aan te duiden dat ik er weer onmiddellijk af wil. Da's toch heel goed op tijd of niet ???

-Eric-
Wel, dat is wat ik dan ook verwacht, dat je de volgende afrit gaat nemen. Maar als je hem opzet om gewoon op te rijden en dus niet de volgende afrit neemt is het wel gevaarlijk dus, aangezien ik dan de rotonde op begin te rijden :-)
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

zippie666 schreef:Daar kan ik me nog veel harder aan ergeren dan mensen die naar links beginnen pinken als ze het rondpunt oprijden :?
In de rijschool leerden ze me nochtans (wel een tijd geleden) dat je bij het oprijden van de rotonde het best je linkerpinklicht aanzet, totdat je je afslag bereikt (waarvoor je dan natuurlijk je rechterpinklicht aanzet).
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Je dient ALLEEN je richtingaanwijzer te gebruiken bij het VERLATEN van de rotonde! Knipperen bij het oprijden is totaal nutteloos en kan alleen tot verwarring leiden, al zijn er veel mensen die zich hier aan bezondigen. Het feit dat een rijschool iets dergelijks aanmoedigt is echt schrijnend te noemen, rijopleidingen zijn nochtans duur genoeg en van professionele instructeurs verwacht je toch meer.
Nog iets anders (en nog gevaarlijker) is dat sommige mensen denken dat ze ook voorrang krijgen door hun "pinkers" op te zetten (bv. op de autosnelweg)!
zippie666
Pro Member
Pro Member

LaundroMat schreef:In de rijschool leerden ze me nochtans (wel een tijd geleden) dat je bij het oprijden van de rotonde het best je linkerpinklicht aanzet, totdat je je afslag bereikt (waarvoor je dan natuurlijk je rechterpinklicht aanzet).
Bij mij zeiden ze van niet te pinken bij het oprijden maar wel bij't afrijden :wink:
Chewie
Member
Member

Aha dan ben bij de goeie chaufeurs dan, ik gebruik altijd mijn richtingsaanwijzers bij het verlaten van de rotonde :banana: :mrgreen:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ach ja de Belgen kunnen gewoon niet rijden en met het nieuwe rijopleidingsmodel van Landuyt zijn we weer voorzien van een nieuwe generatie zondagsrijders die van het verschillende zondagsbegeleiders doorkrijgen :).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

De rijopleiding in belgie trekt op niks. In duitsland ben je verplicht om 40 uur ofzo met de rijschool te doen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ook het fietspad wat er rond ligt niet vergeten. Voor hun is het zeker belangrijk om te zien als een auto inslaat of niet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”