Getuigenis E-leven?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Mr. Proper
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:32

Hallo iedereen,

Ik heb een internetprovider nodig aangezien ik verhuisd ben naar Brussel, maar ben niet van plan bij skynet te blijven. Is er iemand die ervaringen heeft met adsl2+ van e-leven (goede of slechte), of adsl van e-leven?

Hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding, snelheid, service,...

Alvast bedankt voor de antwoorden.
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

Mr. Proper schreef:Hallo iedereen,

Ik heb een internetprovider nodig aangezien ik verhuisd ben naar Brussel, maar ben niet van plan bij skynet te blijven. Is er iemand die ervaringen heeft met adsl2+ van e-leven (goede of slechte), of adsl van e-leven?

Hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding, snelheid, service,...

Alvast bedankt voor de antwoorden.


Ik zit in Elsene en heb ADSL2+ van e-leven en tot nu toe geen klagen van de snelheid en stabiliteit.
Op 1,5 km van de lex en tot 2,3 MB/s downloadsnelheid.
Heeft wat geduurd voor ik aangesloten was (dank u wel Belgacon) maar vanaf dan alles in orde.
phalkone
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2007, 21:41

Ik ben ook wel geïnteresseerd in e-leven. Niet zozeer in ADSL2+, maar wel in ervaringen met hun ongelimiteerde abonnementen. Volgens hun site kan je ongelimiteerd surfen aan 6 Mbps voor € 40. Klinkt toch wel goed volgens mij. Wat zijn jullie ervaringen?

http://www.e-leven.be/content.php?image=2&menu_id=70&lvl3_id=70
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

denk dat E-leven één van de interessante aanbiedingen heeft op dit moment, unlimited abo's. adsl zonder belgacom lijn etc. ik vind het dus tijd voor een apart onderdeeltje voor deze ISP
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Een collega van mij heeft sinds een maand E-Leven in Leuven centrum ... snelle oplevering & uitstekende snelheden.

Ziet er goed uit dus ... ik moet binnenkort ook overschakelen en E-Leven is een grote kanshebber.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

zuiver op technische info zou ik E-leven ook zeker bekijken _indien_ ik in een unbundled zone zou zitten. Wat me helemaal niet aanstaat bij E-Leven is dat ik ze inmiddels al 4 (!!) mails met vraag om technische info heb gestuurd, en nada-niks-noppes als antwoord heb gekregen.

Ze hebben duidelijk geen nood aan potentieel nieuwe klanten. :evil:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaween schreef:zuiver op technische info zou ik E-leven ook zeker bekijken _indien_ ik in een unbundled zone zou zitten. Wat me helemaal niet aanstaat bij E-Leven is dat ik ze inmiddels al 4 (!!) mails met vraag om technische info heb gestuurd, en nada-niks-noppes als antwoord heb gekregen.

Ze hebben duidelijk geen nood aan potentieel nieuwe klanten. :evil:

ik heb net de omgekeerde ervaring, kreeg reactie in minder dan een half uur. :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

xenne schreef:denk dat E-leven één van de interessante aanbiedingen heeft op dit moment, unlimited abo's


FUP van 100Gig is het dus en geen unlimited abo's.

Indien U zich in de gedegroepeerde zone bevindt, kan u van de volgende aanbiedingen genieten:
Snelheid 20 Mbps
Volume 30 GB/maand
Geen Belgacomkosten meer


Djeez.... wat is die site pokketraag.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Petrikske schreef:
xenne schreef:denk dat E-leven één van de interessante aanbiedingen heeft op dit moment, unlimited abo's


FUP van 100Gig is het dus en geen unlimited abo's.

Indien U zich in de gedegroepeerde zone bevindt, kan u van de volgende aanbiedingen genieten:
Snelheid 20 Mbps
Volume 30 GB/maand
Geen Belgacomkosten meer


Djeez.... wat is die site pokketraag.


Het 'ongelimiteerd' abonnement is dan ook een optie men beste, die je nog €10 extra per maand kost.

De site is hier trouwens niet traag, misschien ligt het aan je huidige provider ? ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waarom denkt iedereen ineens bij FUP aan ongelimiteerd :roll:
Daarvoor zijn de FUP he, Fair Use, eerlijk gebruik en niet overmatig tot rampzalig voor het netwerk :roll:
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

Petrikske schreef:
FUP van 100Gig is het dus en geen unlimited abo's.


Waar haal jij die 100 Gig vandaan? Op andere forums wordt er melding gemaakt van 150 Gig en schijnbaar kwam die info van iemand van E-leven zelf.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

caswallawn schreef:
Petrikske schreef:
FUP van 100Gig is het dus en geen unlimited abo's.


Waar haal jij die 100 Gig vandaan? Op andere forums wordt er melding gemaakt van 150 Gig en schijnbaar kwam die info van iemand van E-leven zelf.
van hier waarschijnlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Hoe zit het bij e-leven qua poorten blokkeren, is het zoals bij telenet of zoals bij EDPnet?
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

xenne schreef:
caswallawn schreef:
Petrikske schreef:
FUP van 100Gig is het dus en geen unlimited abo's.


Waar haal jij die 100 Gig vandaan? Op andere forums wordt er melding gemaakt van 150 Gig en schijnbaar kwam die info van iemand van E-leven zelf.
van hier waarschijnlijk


Even van het franstalige broertje van userbase geplukt, poster is de productmanager bij e-leven

Infos complémentaires

Bonjour à tous, je suis reponsable produit chez e-leven. J'aimerai savoir deux choses:
- Qui a dit une limite à 80- 100 Giga ? Ce n'est pas la réalité. Nous n'avons pour l'instant déconnecté personne et nous avons des téléchargeurs aux alentours de 150 G. La question du fair used est une protection contre un abus éventuel et localisé. Nous souhaitons avant tout une utilisation en bon père de famille de l'ADSL.

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... c&start=80
Pagina 5, ongeveer in het midden kan je dit terugvinden.
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

|T-J| schreef:Hoe zit het bij e-leven qua poorten blokkeren, is het zoals bij telenet of zoals bij EDPnet?


Info ook terug te vinden op het franstalige broertje van userbase.
Er worden geen poorten geblokkeerd.

en +

Oui désolé pour l'oubli,
- il n'y a pas de port bloqué
- Nous réutilisons pour l'ADSL en partie le réseau Scarlet, dans les batiment nous sommes soit sur notre propre réseau en Bruo nous investissons dans de la ligne louée ou de la fibre

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... c&start=20
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de info caswallawn, maar is het mogelijk dat te vertalen in het nederlands, of ga je er vanuit dat iedereen hier frans verstaat?

wie zegt er nu de waarheid :roll:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 maa 2007, 16:19
Locatie: Elsene
Contacteer:

xenne schreef:bedankt voor de info caswallawn, maar is het mogelijk dat te vertalen in het nederlands, of ga je er vanuit dat iedereen hier frans verstaat?

wie zegt er nu de waarheid :roll:


In het kort: Wie vertelt er dat de limiet op 80-100 Gig ligt, wij hebben nog niemand geblokkeerd en er zijn er die rond de 150 Gig downloaden.
Voor de klassieke ADSL gebruiken ze het Scarlet netwerk, voor ADSL2+ het eigen netwerk. Voor de aansluitingen in studentenkoten en residenties is het ofwel het eigen netwerk ofwel geleasde lijnen.

Hierbij dien ik aan te vullen dat er afgelopen maand mensen op smalband gezet zijn, stuk voor stuk hadden die meer dan 200 Gig gedownload, met uitschieters tot 500 Gig. (deze info is ook terug te vinden op het franstalige broertje van userbase)

Voor het overige blokkeert E-leven geen poorten, bijkomend wordt er voor geen enkel protocol de snelheid gecapt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de vertaling :-D
caswallawn schreef:In het kort: Wie vertelt er dat de limiet op 80-100 Gig ligt, wij hebben nog niemand geblokkeerd en er zijn er die rond de 150 Gig downloaden.
zeg hem eens dat het blijkbaar gezegd werd door de support van e-leven op een mail van iemand die vroeg wat de FUP juist inhoud :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

xenne schreef:zeg hem eens dat het blijkbaar gezegd werd door de support van e-leven op een mail van iemand die vroeg wat de FUP juist inhoud :wink:
Inderdaad!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 61&start=9

Wie moeten we nu geloven?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Men zet er volgens mij eerder een getal op uit voorzichtigheid.
Ze zullen niemand afsluiten of op smallband zetten als de mensen in de omgeving er geen last van ondervinden, indien het netwerk in uw buurt vaak hindering ondervind omdat je als enige contant download zal jij daar de gevolgen van dragen. Indien er meerdere grootverbruikers zijn zal men diegenen die het meest verbruiken op smallband zetten.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Okay, heb daarnet enkele berichtjes uitgewisseld met een e-leven medewerker.

Deze wist me het volgende te vertellen.

Voor 3M en 6M ligt de limiet tussen 150 en 200 Gig op dit ogenblik, maar geven we de klanten de raad mee 150 Gig aan te houden als limiet.
Voor ADSL2+ tussen 250 en 300 Gig, en daar ligt de tendens dat we het op 300 gaan houden.

Voor het overige, als je zekerheid wil, kan je ofwel bellen (lange wachttijd op dit ogenblik) of een mail sturen naar [email protected], je zal merken dat je daar hetzelfde antwoord krijgt dan ik je nu in dit privé bericht geef.


Dit zijn voor mij toch al betere en meer duidelijke voorwaarden.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”