ik ben verhuisd naar een nieuwbouw appartement. De huurbaas was heel enthousiast: TV, telefonie en internet allemaal via Telenet. Natuurlijk vind ik dat minder. Heb ik alternatieven? Er ligt geen koper, dus ik kan geen ADSL nemen van een ISP naar keuze.
Wat me het minst aanstaat aan (particulier) Telenet zijn de verbruikslimieten en de onmogelijkheid om services te draaien op poort < 1024.
Verhuisd naar nieuwbouw: enkel Telenet?
Je zal vast zitten aan Telenet tenzij je koper laat leggen.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er doet een roddel de ronde dat Telenet de limieten gaat afschaffen hoop doet leven
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dan moet de verhuurder nog akkoord zijn om nieuwe telefoon leiding te leggen in een nieuwbouw.hellsnake schreef:Je zal vast zitten aan Telenet tenzij je koper laat leggen.
Te lange leiding geeft sowieso al veel verzwakking van adsl signaal, problemen zijn dan zeker te verwachten.
Ofwel gaat dit op een bestaande tel leiding, een appartement zonder telefoon kan ik me moeilijk voorstellen.
Zou kunnen dat men dan af te rekenen heeft met overdracht van andere tel gesprekken in het appartementsgebouw.
Informeer eens bij andere huurders of er iemand adsl in gebruik heeft.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben via een Telenet-verdeler te weten gekomen dat de buren sowieso voor Telenet gekozen hebben. Ik zal waarschijnlijk de enige zijn die belang hecht aan een internetverbinding waar ik kies wat ik ermee doe en niet de ISP. Bovendien is het een huurwoning. Ik zie er niet veel in om zelf de hele koperaansluiting te bekostigen als ik er toch maar een paar jaar zal wonen.
Vette pech voor mij dus, waarschijnlijk.
Vette pech voor mij dus, waarschijnlijk.
- brooklyn
- Elite Poster
is er dan een truc???Telenet leech-truc
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Je abonnement veranderen en binnen dezelfde dag terug zetten.brooklyn schreef:is er dan een truc???Telenet leech-truc
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7403
-
- Plus Member
Misschien is er toch nog hoop: Belgacom heeft deze maand een promotie. Ze doen de aansluiting voor niets. Ik heb al Telenet aangevraagd, maar dat kan ik nog ongedaan maken natuurlijk.
Nu is het wachten op het akkoord van de huisbaas.
-
- Elite Poster
maar bekabeling is niet inbegrepen hoor.FUBAR schreef:Misschien is er toch nog hoop: Belgacom heeft deze maand een promotie. Ze doen de aansluiting voor niets. Ik heb al Telenet aangevraagd, maar dat kan ik nog ongedaan maken natuurlijk.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Plus Member
En wat kost dat?hollebollegijs schreef:maar bekabeling is niet inbegrepen hoor.FUBAR schreef:Misschien is er toch nog hoop: Belgacom heeft deze maand een promotie. Ze doen de aansluiting voor niets. Ik heb al Telenet aangevraagd, maar dat kan ik nog ongedaan maken natuurlijk.
-
- Elite Poster
2,5 € per meter.FUBAR schreef:En wat kost dat?hollebollegijs schreef:maar bekabeling is niet inbegrepen hoor.FUBAR schreef:Misschien is er toch nog hoop: Belgacom heeft deze maand een promotie. Ze doen de aansluiting voor niets. Ik heb al Telenet aangevraagd, maar dat kan ik nog ongedaan maken natuurlijk.
16,66 € per kwartier werk.
prijzen zonder btw.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Helemaal niet. Gebeurt enorm veel tegenwoordig in nieuwbouws. Toen ik eerder dit jaar naar een appartement op zoek was, waren bijna alle nieuwbouws uitsluitend Telenet. Mensen staan dan raar te kijken als je daar niet tevreden mee bent.toettoet schreef:feitelijk zou dat nie mogen vind ik.
Je zou op z'n minst de keuze mogen hebben, discriminatie zou'k et noemen
klinkt alsof diene mens al nen deal had met telenet.
sounds fishy
veel sterkte
"Maar allez, bij Telenet heb je alles in één: tv, telefoon en internet!!!"
Dat is dus de ingesteldheid van de modale Belg. Telenet heeft zijn broodjes goed gebakken.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
het grats is gewoon de kabel vanwaar te telefoon binnenkomt tot aan uw telefoon computer !
Het mag dan ook nie tever zijn of het is ook betalend.
Je moet dan ook rekening houden dat je tenminste 1 jaar aan belgacomtelefonie vast zit.
Minstens 6.85€ per maand.
Ik weet nu wel niet of je belgacom ads zou nemen , indien ja moet je er wel rekening mee houden dat ge nog een adsl modem moet kopen.
Als je wilt dat er een technieker langs komt ben je nog eens 129€ armer.
En inderdaad meer en meer eigenaars en bouwpromotoren kiezen voor telenet omdat ze dat gratis doen.
Het mag dan ook nie tever zijn of het is ook betalend.
Je moet dan ook rekening houden dat je tenminste 1 jaar aan belgacomtelefonie vast zit.
Minstens 6.85€ per maand.
Ik weet nu wel niet of je belgacom ads zou nemen , indien ja moet je er wel rekening mee houden dat ge nog een adsl modem moet kopen.
Als je wilt dat er een technieker langs komt ben je nog eens 129€ armer.
En inderdaad meer en meer eigenaars en bouwpromotoren kiezen voor telenet omdat ze dat gratis doen.
Uiteindelijk is dit een win-win situatie voor Telenet en de bouwpromotor.proxiboyke schreef:En inderdaad meer en meer eigenaars en bouwpromotoren kiezen voor telenet omdat ze dat gratis doen.
De promotor krijgt de leiding wellicht aan een gunstprijs, en Telenet krijgt een nieuw klantenpotentieel. En aangezien de kosten voor een alternatief toch steeds op de huurder terugvallen is die uiteindelijk toch tevreden met Telenet.
De promoter en Telenet zijn gelukkig, en de ongelukkige huurder draait bij ... iedereen te vreden dus
-
- Plus Member
Blijkbaar heb ik een domme huisbaas: er hing een mooi blauw Belgacom-kastje in de kelder. Zelfs de aansluiting van de straat naar de kelder, en van de kelder naar alle appartementen was al in orde.
Het enige dat de installateur moest doen, was de juiste kabel kiezen en dan zo'n typische telefoonstekker aansluiten waar de kabel het appartement binnenkwam. Er was namelijk helemaal geen telefoonstekker in het hele appartement, wat het "Telenet only!"-idee alleen maar versterkte.
Maar goed, nu ligt er dus werkende koper! Binnenkort Dommel eens een lief briefje schrijven.
Het enige dat de installateur moest doen, was de juiste kabel kiezen en dan zo'n typische telefoonstekker aansluiten waar de kabel het appartement binnenkwam. Er was namelijk helemaal geen telefoonstekker in het hele appartement, wat het "Telenet only!"-idee alleen maar versterkte.
Maar goed, nu ligt er dus werkende koper! Binnenkort Dommel eens een lief briefje schrijven.