snelheid scarlet one 6 unlimited in Peer
Hallo,
ik zou willen overgaan van Tele2AllIn naar Scarlet One 6 Unlimited.
Je leest overal dat de snelheid afhangt van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale. De customers service van Scarlet kan mij niet vertellen wat die afstand is. Belgacom zegt dat de afstand max 4 km is (een exacte afstand kunnen of willen ze niet zeggen).
Zijn hier mensen met Scarlet One 6 unlimited woonachtig in 3990 Peer?
Graag uw bevindingen.
Alvast bedankt.
ik zou willen overgaan van Tele2AllIn naar Scarlet One 6 Unlimited.
Je leest overal dat de snelheid afhangt van de afstand tussen het aansluitingspunt en de telefooncentrale. De customers service van Scarlet kan mij niet vertellen wat die afstand is. Belgacom zegt dat de afstand max 4 km is (een exacte afstand kunnen of willen ze niet zeggen).
Zijn hier mensen met Scarlet One 6 unlimited woonachtig in 3990 Peer?
Graag uw bevindingen.
Alvast bedankt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De snelheid hangt niet af van waar je woont, maar van hoe ver je woont van de centrale en je bekabeling. Doe nu een speedtest, zie hoeveel je behaalt. Als dat bijvoorbeeld 3Mbps is, kun je wel verwachten dat dat ongeveer hetzelfde gaat zijn als bij Scarlet. Hangt dan ook weer af op welk lijnprofiel je gezet wordt bij hen.
de resultatan hangen wel af van de test, welke zijn nu betrouwbaar?
www.speedtest.nl - upload 2993 kb/s - download 175 kb/s
www.speedtest.net - 3083 111
www.alken.nl/audit 2525 289
Nuria - 2558 181
Nuria - 2558 181
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
ronnya schreef:de resultatan hangen wel af van de test, welke zijn nu betrouwbaar?
Nuria - 2558 181
Geen van deze, wegens buitenlands. Probeer die van ons eens ( http://www.userbase.be/speedtest/ ). Ook geen 100% zekerheid, maar d'er zijn te veel factoren om te kunnen zeggen of welke test dan ook zekerheid geeft.
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2784 kbit/s or 348 kbyte/s
- Upload speed : 273 kbit/s or 34 kbyte/s
Tue Oct 9 2007 at 17:38:29 UTC+0200
Ziet er redelijk uit of niet?
- Download speed : 2784 kbit/s or 348 kbyte/s
- Upload speed : 273 kbit/s or 34 kbyte/s
Tue Oct 9 2007 at 17:38:29 UTC+0200
Ziet er redelijk uit of niet?
Tele2Allin 4Mbps upload, 256 Kbps download.
Nogmaals de test gedaan
- Download speed : 3075 kbit/s or 384 kbyte/s
- Upload speed : 252 kbit/s or 32 kbyte/s
Tue Oct 9 2007 at 18:22:52 UTC+0200
Nogmaals de test gedaan
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
ronnya schreef:Tele2Allin 4Mbps upload, 256 Kbps download.
Nogmaals de test gedaan
Zal wel net omgekeerd zijn 4Mbps download en 256 Kbps upload
aan uw resultaten te zien lijkt dat meer op een 3.3Mbps profiel
kan je zien in uw modem welke sync en waarden je hebt?
dan zou je meer zekerheid hebben over je actief profiel
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ik zit op 4.1 km van de centrale en heb altijd 3.3mbit gehad bij Belgacom adsl, ben onlangs overgeschakeld naar scarlet one en nu is mijn verbinding slechts 1mbit , heb al is gebeld naar de technische lijn en daar hebbe ze mij gezegd dat het niet sneller kan.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Kunnen of willenJp schreef:Ik zit op 4.1 km van de centrale en heb altijd 3.3mbit gehad bij Belgacom adsl, ben onlangs overgeschakeld naar scarlet one en nu is mijn verbinding slechts 1mbit , heb al is gebeld naar de technische lijn en daar hebbe ze mij gezegd dat het niet sneller kan.
Neem eens contact op met PUB (Tik), zie wat zij daar aan kunnen doen.
http://www.tik.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
ronnya schreef:De waardes waren natuurlijk omgedraaid.
Maar uw vraag "kan je zien in uw modem welke sync en waarden je hebt"
Ik zou niet weten hoe ik dit moet doen?
Kan je niet zomaar bij Tele2, tenzij je een mogelijkheid hebt om als supervisor in je Allin modem in te loggen (iets wat Tele2 niet toelaat, ze zijn nogal paranoia op hun Box, nog niet zo erg als bij Dommel met zijn Fritz maar toch .... de houding van Tele2 is daar echt niet mooi)
Hoewel principieel juist met de opmerking dat de waardes meer weg hebben van een 3.3mb profiel, zijn deze wel degelijk vrij typisch voor Tele2Allin abo's die op Broba zitten. Syncwaardes liggen dan effectief op 4096/384. Tele2 heeft geen 3.3 profiel voor all-in.
Mensen die bij Tele2Allin op Bruo zitten, krijgen een 5192/512 profiel tegen dezelfde prijs, en halen inderdaad snellere waarden. Heeft te maken (zegt Tele2, is niet mijn mening) dat je een "stukje bandbreedte prijsgeeft aan je Telefoon/Voip". [insert random StarTrek Technobabbel here to avoid giving correct answers to customers ]
Nu, gras en groener aan de andere kant en weet ik veel, en Tele2 is inderdaad soms een schop onder zijn g*t waard, maar bezint voor je begint met Scarlet. Is namelijk zowat de enige ISP waar ik ooit persoonlijk maar exact *1* persoon ben van tegengekomen ben die *wel* tevreden was. De situaties die je krijgen kan wanneer het fout loopt bij Scarlet zijn zonder meer Kafkaïaans te noemen, en dat heb ik uit eigen ervaring binnen mijn eigen familiekring van heel dichtbij mogen meemaken : mensen die weglopen bij Scarlet en naar Telenet gaan, omdat het bij Scarlet gewoon rampzalig is. Helpdesk : onbestaande. Probleem met je inlog ? Maandag gemerkt ? Vrijdag avond nog steeds niemand aan de lijn gekregen om het probleem opgelost te krijgen. Mails worden _niet_ beantwoord. Voorbeeld uit mijn eigen familie.
En, Scarlet heeft zowat een "ofwel 1.1 ofwel 6 meg" profiel houding voor zover ik het weet : als die 6 mbps hun teveel klachten geeft aan jouw kant, gooien ze je gewoon op een 1.1 mb profiel. Als dat gebeurd, ben je nog verder van huis. Is dus een redelijke gok om op deze manier naar Scarlet over te gaan.
Het spijt me erg om op een forum zitten te kankeren op een ISP die ik niet gebruik, en dat doe ik normaal *nooit*, en God-Knows dat ik geen Tele2 fanboy ben (haat/liefde weet je wel), maar Scarlet .... niet eens aan mijn ergste vijand zou ik dat kunnen aanraden. Via mijn werk kom ik wel regelmatig in aanraking met Scarlet's producten bij klanten, en bijna iedere keer worden mijn negatieve sentimenten bevestigd door de situaties die ik daar dan tegenkom.
-
- Elite Poster
Kunnen ze ook niet. BGC kan een schatting geven, da's alles. Maar zelfs afstand zegt niet alles : als je op een rotte lijn zit, kan je zelfs dichtbij de centrale in problemen komen bij een snelheid die anders probleemloos is.
Wat je WEL kan doen is dit :
Aan de hand van die linestats kan wel meer worden verteld.
En op de topic "Scarlet zeer taag namelijk 1 mbps" thread in dit forum staat zowat alles woordelijk herhaald van wat mijn bevindingen zijn geweest met Scarlet, maar dan bij monde van ex-Scarlet klanten. Een gewaarschuwd man/vrouw ....
Wat je WEL kan doen is dit :
Om een diagnoseprogramma te draaien op een Speedtouch 706 van tele2 kan je de volgende site gebruiken"http://www.skyuser.co.uk/tools/RouterStats/". Selecteer je modem en model; indien een paswoord gevraagd wordt gewoon je tele2/tele2 paswoord ingeven. Normaal lukt dit probleemloos.
Aan de hand van die linestats kan wel meer worden verteld.
En op de topic "Scarlet zeer taag namelijk 1 mbps" thread in dit forum staat zowat alles woordelijk herhaald van wat mijn bevindingen zijn geweest met Scarlet, maar dan bij monde van ex-Scarlet klanten. Een gewaarschuwd man/vrouw ....
to kaween
Elite Poster
Bedankt voor de tip. Ik heb dit gedaan met een adsl modem sagem 800.
Hoe kan ik nu uitmaken of ik een goede konnektie heb?
Ik heb deze mail van Scarlet ontvangen en zou graag eens weten of ik hetzelfde zou voorhebben met een andere provider
Mail
Geachte,
Uw lijn is spijtig genoeg wegens technische redenen naar een 1mbit profiel gewijzigd. Met redenen dat de stabiliteit niet gegarandeerd kan worden op een hoger lijnprofiel kan deze niet verhoofd worden.
Met vriendelijke groeten,
De Scarlet Helpdesk
Dank
Elite Poster
Bedankt voor de tip. Ik heb dit gedaan met een adsl modem sagem 800.
Ik heb deze mail van Scarlet ontvangen en zou graag eens weten of ik hetzelfde zou voorhebben met een andere provider
Geachte,
Uw lijn is spijtig genoeg wegens technische redenen naar een 1mbit profiel gewijzigd. Met redenen dat de stabiliteit niet gegarandeerd kan worden op een hoger lijnprofiel kan deze niet verhoofd worden.
De Scarlet Helpdesk
Dank
-
- Elite Poster
jjvk schreef:Bedankt voor de tip. Ik heb dit gadaan met een adsl modem sagem 800.
Ik heb deze mail ven Scarlet ontvangen en zou graag eens weten of ik hetzelfde zou voorhebben met een andere provider
Geachte,
De Scarlet Helpdesk
Raadpleeg http://support.scarlet.be, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!
Tja, ja en nee, daar zit het hem nu net.
Scarlet 6mbs "All in unlimited" of hoe dat ding ook heet kent blijkbaar maar 2 situaties : full speed profiel (6 mpbs) of no-speed op 1.1 mpbs profiel. Andere providers als BGC kunnen daar nog tussenin kiezen : een 4.6 of een 3.3 aanbieden als het niet anders gaat (voor zover mijn ervaring gaat).
Post je waardes, of je kan desnoods zelfs via deze graph http://www.internode.on.net/adsl2/graph/ zelf even uitmaken wat technisch mogelijk is op jouw lijn, graph is geldig voor zowel ADSL als ADSL2. Let op, zijn theoretische waardes, nietwaar.
Ok en wat kan je zien aan onderstaande info
Uptime: 5 days, 20:01:45
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 2,70 / 9,05
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,0 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 21,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 24 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 24
HEC Errors (Up/Down): 0 / 12
Uptime: 5 days, 20:01:45
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 2,70 / 9,05
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,0 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 21,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 24 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 24
HEC Errors (Up/Down): 0 / 12
-
- Elite Poster
alles, tenminste onder voorbehoud.
Een attenuation van 24db Down legt jouw op duidelijk minder als 2 km van een locale centrale, en in de veilige zone voor een 6mbps profiel.
Groetjes,
Kaween.
Een attenuation van 24db Down legt jouw op duidelijk minder als 2 km van een locale centrale, en in de veilige zone voor een 6mbps profiel.
Groetjes,
Kaween.
Ok, dat is toch positief. Kan ik dan stellen dat het voor mij "veilig" zou zijn om over te stappen? Uit speedtest blijkt dat mijn download rond de 3000 mbps zit, dus normaal zou ik toch ten minste deze snelheid moeten behouden als ik overstap naar Scarlet?
-
- Elite Poster
Nee. Dat is het nu net. Je gaat OFWEL erop vooruit omdat je toestand stabiel zal zijn onder een 6mbps profiel (wat gebaseerd op de huidige data een goede mogelijkheid heeft), of je gaat heel hard ACHTERUIT als er iets _fout_ loopt bij de overzetting en je plots veel slechtere linespecs krijgt omdat een lijn wordt beschadigd/resultaat na werken... blablabla (komt vaker voor als je zou denken). Maar een "nou ik ga toch _zeker niet minder krijgen zekerheid_" is er niet. Het zal ofwel +/- 1.7x beter, ofwel 3x slechter zijn. En (ik hoop van niet, maar) als Scarlet jouw een brief stuurt van "wegens line specificaties hebben wij uw profiel van 6mpbs naar 1.1 gezet", heb je daar als gebruiker maar mee te leven : éénmaal getekend zal je niet onder je contract uitraken na zo'n omzetting.
Geen tussenin bij Scarlet. En da's de reden waarom ik zeg, risico, zelf beslissen, weet waar je aan begint.
Geen tussenin bij Scarlet. En da's de reden waarom ik zeg, risico, zelf beslissen, weet waar je aan begint.
Ok, bedankt voor deze info. Ik zal nog maar eens twee keer nadenken voordat ik iets beslis. Het nadeel bij Tele2Allin is te weinig download volume en elke maand 10-15€ extra betalen is ook maar niks.Het top pack van Telenet met freephone 24 kost dan ook weer 70€, een duur alternatief en voor de rest blijft er niet veel over zeker, ofwel moet ik weer een lijn bij Belgacom nemen, ook weer een extra kost.
Kwaliteit en voldoende download volume zal dan wel wat meer moeten kosten zeker.
Kwaliteit en voldoende download volume zal dan wel wat meer moeten kosten zeker.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Er is wel een tussenin hoor bij Scarlet, ik zit bvb op een 3 Mbt profiel.
Probleem met de snelheid is dat de telefoonlijn op via dezelfde bekabeling gaat en wat voor internet voldoende is, is dat daarom niet om een stabiele telefoonlijn te geven. Daarom kiezen ze voor de snelheid die zeker een stabiele lijn geeft zowel voor telefoon als voor internet.
Probleem met de snelheid is dat de telefoonlijn op via dezelfde bekabeling gaat en wat voor internet voldoende is, is dat daarom niet om een stabiele telefoonlijn te geven. Daarom kiezen ze voor de snelheid die zeker een stabiele lijn geeft zowel voor telefoon als voor internet.
-
- Elite Poster
Op een Scarlet One 6 Unlimited box ? Dacht het niet.
Ik heb allersinds nog van niemand gehoord dat hij een 3.3 mb profiel kan draaien op zo'n abo. Op hun gewone ADSL's, ja, maar niet op die all-in 6, en daar gaat het nu over.
En dan is de sprong van 6 naar 1.1 schandalig groot, en steen des aanstoods bij aardig wat verbolgen Scarlet'ers als ik dit forum zowat diagonaal lees.
Ik heb allersinds nog van niemand gehoord dat hij een 3.3 mb profiel kan draaien op zo'n abo. Op hun gewone ADSL's, ja, maar niet op die all-in 6, en daar gaat het nu over.
En dan is de sprong van 6 naar 1.1 schandalig groot, en steen des aanstoods bij aardig wat verbolgen Scarlet'ers als ik dit forum zowat diagonaal lees.
Laatst gewijzigd door kaween 10 okt 2007, 09:01, in totaal 4 gewijzigd.
-
- Elite Poster
ronnya schreef:Ok, bedankt voor deze info. Ik zal nog maar eens twee keer nadenken voordat ik iets beslis. Het nadeel bij Tele2Allin is te weinig download volume en elke maand 10-15€ extra betalen is ook maar niks.Het top pack van Telenet met freephone 24 kost dan ook weer 70€, een duur alternatief en voor de rest blijft er niet veel over zeker, ofwel moet ik weer een lijn bij Belgacom nemen, ook weer een extra kost.
Begrijp ik maar al te best. En wanneer je ADSL+Telefoon gebundeld wil houden ter kostenbesparing en je er tegen opziet om via een discovery+zelf te handhaven VOIP systeem te draaien, is de keuze nogal beperkt : Tele2 Allin, Scarlet of Dommel+FritzBox. Alle 3 hebben ze hun nadelen (Tele2 : beperkt datavolume voor klanten na 01/06, Scarlet .... risico, of Dommel met zijn hoge aanschafkost). Vroeger had je daar nog United Telecom naast staan als Tele2 reseller en met quasi unlimited abo's, maar dit zit er niet meer in, waarschijnlijk ter ziele gegaan na de overname van KPN bij Tele2.
Voor de lichtjes avontuurlijke medemens die niet vies is van zelf wat te experimenteren : overweeg een Dommel of EDP, hack je Tele2 modem empty zodat die terug een gewone VOIP wordt, en gebruik dan via een Discovery + EDP/Dommel of dergelijke + je Thomson VOIP modem met een VOIP server. Gaat het meeste moeite kosten, maar aan de eindstreep de allergoedkoopste wijze van werken zijn denk ik.
Op basis van je meetresultaten kan je -mijn irrelevante persoonlijke mening terzijde- een berekend risico nemen en _toch_ Scarlet nemen. Zolang je maar weet dat er een risico aan verbonden is en je niet laat zot draaien door eventuele Scarlet "groepies" (als die al bestaan). Vergeet niet dat ik effectief *1* persoon ken die wel supertevreden is over zijn Scarlet; het kan dus wel degelijk.
Hoe dan ook, veel succes met je beslissing, welke deze ook zou zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
kaween schreef:Op een Scarlet One 6 Unlimited box ? Dacht het niet.
Zoals ik al zei, ik heb Scarlet One 6 Unlimited en draai op een 3.3 mb profiel. Dat dit niet zou kunnen is dus flauwekul.
Mijn snelheden : download : 2834 kbit/s - upload : 316 kbit/s.
Wellicht ben ik dan die tweede die geen problemen heeft met Scarlet. Ik wil hier niet als de onvoorwaardelijke verdediger van Scarlet optreden, maar er moeten ook geen onwaarheden verkondigd worden.
-
- Member
kaween schreef:Op een Scarlet One 6 Unlimited box ? Dacht het niet.
Ik heb allersinds nog van niemand gehoord dat hij een 3.3 mb profiel kan draaien op zo'n abo.
Ik 'draai' anders ook een 3.3 mb profiel op mijn Scarlet Box met mijn Scarlet One abonnement. Ik zit zelfs op meer dan 5 kilometer van een centrale volgens Scarlet (ik heb dit eens nagevraagd omdat een 6mb profiel er niet inzit voor mij).
In ieder geval, ofwel een 1.1mb profiel of een 6mb profiel en niks er tussenin is eerder een fabeltje als je't mij vraagt. Ik zie dat er hier trouwens nog zijn die "er tussenin" zitten.
Ik ga mij ook niet opwerpen als de promo-boy voor Scarlet (integendeel), maar 't moet wel kloppen wat er hier beweerd wordt.
Ik heb eens geïnformeerd bij Mobistar voor de ADSL voice 4 Mbps.
De technische dienst kon mij perfect zeggen op welke afstand van de centrale ik gelegen ben. Volgens hun kan iedere provider een tool van Belgacom raadplegen voor de afstand te bepalen, raar dat ze dit bij Belgacom zelf dan niet kunnen (of willen).
De dichtsbijzijnde central zou 950m zijn en de verst gelegen 1.950m. Dan zou ik toch een goede connectie moeten kunnen krijgen, veronderstel ik. Bij Mobistar zou ik minstens 3.5Mbps moeten kunnen halen, volgens hun.
De technische dienst kon mij perfect zeggen op welke afstand van de centrale ik gelegen ben. Volgens hun kan iedere provider een tool van Belgacom raadplegen voor de afstand te bepalen, raar dat ze dit bij Belgacom zelf dan niet kunnen (of willen).
De dichtsbijzijnde central zou 950m zijn en de verst gelegen 1.950m. Dan zou ik toch een goede connectie moeten kunnen krijgen, veronderstel ik. Bij Mobistar zou ik minstens 3.5Mbps moeten kunnen halen, volgens hun.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
rolandvc schreef:Er is wel een tussenin hoor bij Scarlet, ik zit bvb op een 3 Mbt profiel.
Inderdaad.
En als ze het moeten proberen bijvoorbeeld van 6 naar 4 naar 3,3 naar ... moeten ze voor elke wijziging betalen aan BGC en daarom dat ze inderdaad direct de veiligste nemen voor internet en telefoon.
-
- Elite Poster
Goed om te weten dat het wel kan, and I stand corrected, en mijn welgemeende excuses indien iemand vind dat ik mijn boekje te buiten ben gegaan.
Maar geef toe : grasduin eens als gewone gebruiker door dit forum, en dan kom je toch wel vrij veel klachten over dit onderwerp tegen, en niet enkel van "altijd dezelfde namen". En het feit dat ik op dit forum nog _geen enkele_ reaktie heb gezien van een "mislukte 6 en terug naar 3.3" operatie, laat me weinig andere conclusie over, nee ?
Het relatief grote aantal klachten (op dit eigen forum) over exact _deze problematiek_ en het feit dat volgens de reakties van de betroffenen Scarlet helemaal niet zo happig lijkt te zijn om een mislukte 3->6->1 operatie terug ongedaan te maken en terug naar een 3.3 te brengen, getuigd wel degelijk van een _risico_ voor de orginele topic starter. Maakt mij als gebruiker dan echt niet uit wie voor die kosten moet opdraaien; ik snap best wel dat BGC voor iedere interventie een rekening stuurt naar de uiteindelijke ISP, maar tot nu toe heb nog niet (nergens ?) gelezen dat een mislukte 6 upgrade naar iets anders werd teruggedraaid als naar een 1.1 .
Ik bedoel maar, zelfs een ISP die soms een stamp tegen zijn ****** waard is zoals de mijne (Tele2) heeft mij ooit eens "per ongeluk" van mijn 4 naar een 1.1 omgezet. Ook onder het mom van "lijn niet goed genoeg". Zwaar van mijn oren gemaakt en met mijn linespecs gezwaaid om aan te tonen dat dit totale BS was, en dat is terug gecorrigeerd binnen de 2 dagen zelfs. Kostprijs ? Niets. Ik had niet om een omzetting naar 1.1 gevraagd, dus werd ik daar ook niet op gefactueerd, noch voor het terug juist zetten naar het orginele 4096/384 profiel.
In dat licht vind ik de toch wel frequente "3.3 moet naar 6 maar wordt 1.1" boodschappen op dit forum _verontrustend_.
Als Scarlet het echt zo moeilijk doet om een mislukte 6 terug naar een 3 te laten gaan, mag de topic starter als potentiële ISP-Switcher dat gerust weten, zeker omdat hij/zij dus effectief riskeert om van een huidige 3.3 naar een 1.1 te vallen als het zou tegenzitten.
Hoe dan ook, bedankt voor de rechtzetting.
Maar geef toe : grasduin eens als gewone gebruiker door dit forum, en dan kom je toch wel vrij veel klachten over dit onderwerp tegen, en niet enkel van "altijd dezelfde namen". En het feit dat ik op dit forum nog _geen enkele_ reaktie heb gezien van een "mislukte 6 en terug naar 3.3" operatie, laat me weinig andere conclusie over, nee ?
Het relatief grote aantal klachten (op dit eigen forum) over exact _deze problematiek_ en het feit dat volgens de reakties van de betroffenen Scarlet helemaal niet zo happig lijkt te zijn om een mislukte 3->6->1 operatie terug ongedaan te maken en terug naar een 3.3 te brengen, getuigd wel degelijk van een _risico_ voor de orginele topic starter. Maakt mij als gebruiker dan echt niet uit wie voor die kosten moet opdraaien; ik snap best wel dat BGC voor iedere interventie een rekening stuurt naar de uiteindelijke ISP, maar tot nu toe heb nog niet (nergens ?) gelezen dat een mislukte 6 upgrade naar iets anders werd teruggedraaid als naar een 1.1 .
Ik bedoel maar, zelfs een ISP die soms een stamp tegen zijn ****** waard is zoals de mijne (Tele2) heeft mij ooit eens "per ongeluk" van mijn 4 naar een 1.1 omgezet. Ook onder het mom van "lijn niet goed genoeg". Zwaar van mijn oren gemaakt en met mijn linespecs gezwaaid om aan te tonen dat dit totale BS was, en dat is terug gecorrigeerd binnen de 2 dagen zelfs. Kostprijs ? Niets. Ik had niet om een omzetting naar 1.1 gevraagd, dus werd ik daar ook niet op gefactueerd, noch voor het terug juist zetten naar het orginele 4096/384 profiel.
In dat licht vind ik de toch wel frequente "3.3 moet naar 6 maar wordt 1.1" boodschappen op dit forum _verontrustend_.
Als Scarlet het echt zo moeilijk doet om een mislukte 6 terug naar een 3 te laten gaan, mag de topic starter als potentiële ISP-Switcher dat gerust weten, zeker omdat hij/zij dus effectief riskeert om van een huidige 3.3 naar een 1.1 te vallen als het zou tegenzitten.
Hoe dan ook, bedankt voor de rechtzetting.
-
- Starter Plus
ronnya schreef:En wie kan er nu vertellen hoe ver ik van de centrale ben gelegen.
Bij scarlet zeggen ze dat ze het niet kunnen en bij Belgacom zeggen ze max 4 km, een exacte afstand kunnen ze niet geven?
Ben hier ook bezig met uit te zoeken hoe ver ik van de centrale zit.
Belgacom wist het niet, stuurden mij door naar diensrt storingen, maar daar is het nog steeds druk, geraak dus niet binnen.
edpnet moet ik het aanvragen via mail, aan het wachten op antwoord dus nu.
Scarlet stuurt me ook door naar een andere dienst, waar ik nu al 15 min aan de telefoon wacht.
Dommel, awel profiat, effe adres opzoeken en konden meteen zeggen dat het hier 2,5 km is tot hun centrale.
Dus misschien kan je ook eens daar proberen,
Dommel = zelfde centrale BGC