welke gps receiver?

Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

op kapaza staan er honderden,welke is erg goed,voor/nadelen?
waar moet ik op letten?
16/32 kanalen? (beter voor mtb?)
Is een sirf3 het best?

vb.

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Na ... 0_uur.html

http://www.kapaza.be/Computers/PDAs_han ... h_GPS.html
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Voorzover ik weet is sirf 3 het beste wat er voor het moment, aan een redelijke prijs, op de markt is.

ps als er geen programma opstaat voor flitspalen en andere POI's zoek op het net achter navifriends; hun freeware programma is op bijna elk systeem te installeren en werkt perfect ( mijn ervaring).
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik heb deze via de cheap chinese connection op eBay :)

http://www.globalsat.com.tw/eng/product ... 000075.htm

Mooi design vind ik en heeft razendsnelle fix. Trekt een beetje op 1 van de officiële TomTom receivers ...

De receiver heeft onderaan een rubberen strook langs de hele rand waardoor hij nooit schuift op het dashboard.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Ik heb een officiele tomtom bluetooth receiver. Is wel al 4 jaar geleden dat ik hem gekocht heb. Dus mijn kennis is niet meer zo up to date bij gps.

Maar zoals iemand al zei , zijn die Versie3 dingen wel veel beter.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

het is mij totaal onduidelijk de welke nu ideaal is voor mij? (ook voor het gebruik voor mountenbike)

deze fabrikant alleen al heeft een 20tal modellen:

http://www.haicom.com.tw/hi_405bt.shtml#

is er een ventilator op gps receivers?

kun je zo'n receiver ook in het dashboardkastje steken tijdens het nagiveren? of in je broekzak(mtb)?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ventilator? Hoe warm denkt ge dat zoiets wordt :)
En Sirf III zou ook vanuit een broekzak moeten kunnen werken, maar logisch dat het ontvangst daar een pak minder zal zijn.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Ventilator? Hoe warm denkt ge dat zoiets wordt :)
En Sirf III zou ook vanuit een broekzak moeten kunnen werken, maar logisch dat het ontvangst daar een pak minder zal zijn.
ok,dat wordt dus een sirf 3,maar de welke zouden jullie nemen?
De goedkoopste? of zit er nog verschil tussen de toestellen?
jvd1971
Member
Member

Ik zou de Globasat BT-338 nemen. Lees alle reviews maar, dit is de allerbeste. Accu met een gebruiksduur van 20-25 uur.
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik heb onlangs een Adapt AD800 gekocht via pdashop.be. Heel tevreden van, 1e keer heeft hij wel een beetje tijd nodig gehad voor zijn fix te vinden (kan ook zijn omdat ik in Gent tussen een paar hoge gebouwen zat).

Kost momenteel 85EUR en zijn opvolger is ook al uit en staat aan 80EUR.

flamenca
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

jvd1971 schreef:Ik zou de Globasat BT-338 nemen. Lees alle reviews maar, dit is de allerbeste. Accu met een gebruiksduur van 20-25 uur.
wel een erg dure;

ik kwam per toeval deze tegen(zo groot als een sleutel):

http://www.pocketinfo.nl/reviews/hardwa ... n-gps.html

Waarom zou ik deze niet nemen?

btw TMC ontbreekt op beiden.

In combinatie met mn p990i met wss tomtom6.02 of latere versie,zal toch geen probleem geven?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

zijn alle gps receivers gewoon compatibel of niet?
verdickt
Premium Member
Premium Member

ik heb voor de tomtom van een vriend de volgende receiver aangeschaft:

Oasis Stein Bluetooth GPS Receiver: slechts 60€ en hij is er alvast tevreden over
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Globalsat duur? Ik heb voor de mijne 40€ betaald incl shipping vanuit Hong Kong ...

Ik heb de opvolger van de 338 ... die is iets nauwkeuriger, iets eleganter ook (het oog wil ook wat) maar gaat niet zo lang mee op een batterij, althans de mijne toch niet.

Mag ik trouwens vragen met welk toestel je deze receiver gaat gebruiken? Want een PDA lijkt me niet bepaald geschikt om mee te gaan mountainbiken ... zowel qua schokbestendigheid als water- en stofdichtheid.

Ik zou eerder voor een TomTom rider gaan in jouw geval, of 1 van de talloze Garmin toestelletjes die daar speciaal voor gemaakt zijn.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Sven.VdS schreef:Globalsat duur? Ik heb voor de mijne 40€ betaald incl shipping vanuit Hong Kong ...

Ik heb de opvolger van de 338 ... die is iets nauwkeuriger, iets eleganter ook (het oog wil ook wat) maar gaat niet zo lang mee op een batterij, althans de mijne toch niet.

Mag ik trouwens vragen met welk toestel je deze receiver gaat gebruiken? Want een PDA lijkt me niet bepaald geschikt om mee te gaan mountainbiken ... zowel qua schokbestendigheid als water- en stofdichtheid.

Ik zou eerder voor een TomTom rider gaan in jouw geval, of 1 van de talloze Garmin toestelletjes die daar speciaal voor gemaakt zijn.
waar heb je deze besteld als ik vragen mag?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”