Overstap naar andere ADSL provider met behoud e-mail adres?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Peter Denis
Starter
Starter

Als stevige downloader betaal ik mij momenteel blauw aan Volumepacks bij Belgacom ADSL en zou willen overstappen naar Dommel Netconnect.

Er is slechts 1 vraag die mij nog tegenhoudt om direct over te stappen.
Zou het mogelijk zijn om mijn huidige e-mail adres < ~~~@skynet.be > te behouden?
Dat hoeft overigens niet perse via ADSL, een gewone 64k-verbinding met Belgacom enkel voor het ophalen van mijn mail is voldoende.

Ik stel mij voor dat het bij het inloggen mogelijk zou moeten zijn, als ik mijn skynet.be mail wil raadplegen te connecten met de 64k-verbinding met Belgacom. En als ik van de breedband internet verbinding gebruik wil maken te connecten met Dommel Netconnect.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Alvast mijn dank!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Zolang je e-mail adres bij Belgacom actief is, kan je zelfs je mail opvragen via je Dommel aansluiting. Je hoeft dus zelfs niet te connecteren via je 56k modem.

Het enige probleem gaat zijn om Belgacom je email adres te laten koppelen aan een (gratis) inbelabonnement.
Peter Denis
Starter
Starter

Dank voor de respons!
Dan houdt niets mij nog tegen en stap ik stap morgen al over.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Als dit lukt dan ken ik nog wel een 30-tal geïnteresseerden om over te stappen van Skynet. Het is vaak het enige wat de mensen nog daar houdt.
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

die mail-adressen van belgacom.net gaan idd lang mee. Zelf heb ik er nog twee actief van compaqnet.be die onder dezelfde server draaien. Geen miserie met overschakelen gehad, zelfs naar edpnet sedert meer dan een jaar.
Just enjoy life and don't whine about it.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Steven7 schreef:Als dit lukt dan ken ik nog wel een 30-tal geïnteresseerden om over te stappen van Skynet. Het is vaak het enige wat de mensen nog daar houdt.
En ik dacht dat iedereen bij Belgacom bleef voor de gratis muziek, foto's en games :lol: :lol:
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Deze vraag geeft aan dat de kleinere ISPs hun overstap-informatie toch wat zouden mogen uitbreiden. Zowel belangrijke tips als het behoud van email adressen, als details inzake de overstapprocedure ontbreken toch nog.

Ofwel moeten wij eens tot actie overgaan, en zelf zo'n wiki/faq opstellen? :wink:
Peter Denis
Starter
Starter

Dank voor alle info > SUPER
Als het gelukt is zal ik een How To schrijven en deze posten op het Forum.
Ciao!
Jippe
Plus Member
Plus Member

Het beste dat je kan doen is vanaf het moment dat je bij dommel bent, de mail aan te passen, dwz dat al wat je nu binnen krijgt via je huidige skynet mailadres om moet zetten naar je dommel mailadres. Dus je familie, vrienden, kennissen, collega's enz... op de hoogte brengen dat je een nieuw emailadres hebt. Ook je mails waarop je geabonneerd bent, zoals nieuwsbrieven, dien je aan te passen.
Je huidige skynetabonnement zal verdwijnen, nadat Belgacom op de hoogte is.
Je mail binnenhalen via een modem, is niet meer van deze tijd: de langzaam en dus ook de oplopende kosten (zeker met eventuele zware mails)

Wat je ook kan doen is een 'gratis' mailadres maken.
Vb: http://settings.emails.be/newaccount.wsql
Die kan je dan voor altijd hebben, en dus gebruiken bij elke provider.
Typ 'gratis emailadressen' in google en je kan dus opzoek gaan naar wat je het beste voor jezelf kan gebruiken.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Jippe schreef:Het beste dat je kan doen is vanaf het moment dat je bij dommel bent, de mail aan te passen, dwz dat al wat je nu binnen krijgt via je huidige skynet mailadres om moet zetten naar je dommel mailadres. Dus je familie, vrienden, kennissen, collega's enz... op de hoogte brengen dat je een nieuw emailadres hebt. Ook je mails waarop je geabonneerd bent, zoals nieuwsbrieven, dien je aan te passen.
Je huidige skynetabonnement zal verdwijnen, nadat Belgacom op de hoogte is.
Je mail binnenhalen via een modem, is niet meer van deze tijd: de langzaam en dus ook de oplopende kosten (zeker met eventuele zware mails)
mee eens! beter de korte pijn, dan een lange miserie. kzou wel oppassen met die gratis diensten, die kunnen opeens betalend worden, misschien beter om gewoon een adres te nemen van gmail of iets dergelijk
Laatst gewijzigd door xenne 06 okt 2007, 10:32, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zoals reeds gezegd: je mailadres zal vroeg of laat toch inactief worden. Het meest betrouwbare alternatief is volgens mij toch gmail.com. Dan maakt het ook niet uit bij welke provider je bent.

Je kan er vanuit gaan dat je oude mailadres wel nog gedurende een zekere tijd zal actief zijn, dus er is een "overgangsprocedure" mogelijk.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:Je kan er vanuit gaan dat je oude mailadres wel nog gedurende een zekere tijd zal actief zijn, dus er is een "overgangsprocedure" mogelijk.
bij telenet is dat niet zo, dag van contractbreuk kaatsen je mails en verdwijnt je homepage
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

xenne schreef:
Goztow schreef:Je kan er vanuit gaan dat je oude mailadres wel nog gedurende een zekere tijd zal actief zijn, dus er is een "overgangsprocedure" mogelijk.
bij telenet is dat niet zo, dag van contractbreuk kaatsen je mails en verdwijnt je homepage
En zo zou het overal moeten zijn.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef: Je kan er vanuit gaan dat je oude mailadres wel nog gedurende een zekere tijd zal actief zijn, dus er is een "overgangsprocedure" mogelijk.
Mijn Easynet adres werkt na 1.5 jaar nog altijd. De mailbox zit echter alleen maar vol met spam :-)

Let wel: ik kan alleen mail ophalen (maar dat doe ik niet), niet versturen via hen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ik ben ook al enkele keren van provider veranderd, en telkens was ik mijn email adres kwijt.
Ik heb na de laatst verandering een gmail adres aangemaakt.
Bij een volgende overstap geen problemen meer.
Steven7
Premium Member
Premium Member

Er is een verschil tussen belgacom.net-adressen en skynet.be-adressen. Als die laatste eventueel kunnen omgezet worden naar abonnement zonder vaste maandelijkse bijdragen, dat zou pas nieuws zijn voor mij.
Steven7
Premium Member
Premium Member

on4bam schreef:
Goztow schreef: Je kan er vanuit gaan dat je oude mailadres wel nog gedurende een zekere tijd zal actief zijn, dus er is een "overgangsprocedure" mogelijk.
Mijn Easynet adres werkt na 1.5 jaar nog altijd. De mailbox zit echter alleen maar vol met spam :-)

Let wel: ik kan alleen mail ophalen (maar dat doe ik niet), niet versturen via hen.
ook niet via de smtp-server van je huidige internet-verdeler?
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

neem een gmail! voordelen:
-bijna 3gb opslag
-binnenhalen web-based of via outlookµ
-spam wordt gefilterd
-blijf je altijd behouden, ook bij providerwissel
-...
Xi
Pro Member
Pro Member

Of gewoon jou @skynet bij een vriend of familie lid onderbrengen die niet van plan zijn te switchen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Steven7 schreef:
on4bam schreef: Mijn Easynet adres werkt na 1.5 jaar nog altijd. De mailbox zit echter alleen maar vol met spam :-)

ook niet via de smtp-server van je huidige internet-verdeler?
Ik heb mijn eigen domein, het probleem stelt zich dus niet :-)
Ik kan dus van overal mailen via mijn eigen mailserver (ttz die bij mijn domein hoort).
Als backup heb ik ook nog 3 gmails, een yahoo.com en een hotmail... ;-)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”