Wat vind jij van de prijsverhoging van je dommel abo?
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Wat doen we er aan, zou het geen zin meer hebben om een online actie te starten,maar dan in het algemeen over de isp's?
Net als vorig jaar.
Tis maar een idee,dr moet gewoon iets gaan gebeuren,vrienden van me uit Nederland lachen mij uit dat ik zo veel betaal en dan ook nog een limiet op mn internet heb.
Net als vorig jaar.
Tis maar een idee,dr moet gewoon iets gaan gebeuren,vrienden van me uit Nederland lachen mij uit dat ik zo veel betaal en dan ook nog een limiet op mn internet heb.
Live life to the Max
ketter schreef:regeri spreek enkel voor jezelf want 95% is NIET tevreden over die prijsverhoging maar je weet dat in een land zoals Belgie ALLES kan en mag. Ik zou eventueel kunnen leven met de prijsverhoging MAAR als ze eerst met grote trom hun adsl2+ aankondigen met belachelijke lage prijzen en dan plots de andere abbos die al duurder zijn nog is omhoog trekken dan zeg ik ook van dit kan niet. 2€ klinkt belachelijk maar het is wel bijna 81 oude Bfr.regeri schreef: Maar ja wij accepteren maar alles totdat de volgende prijsverhoging word gemeld.
Sorry hoor, maar 74% geeft in de peiling hierboven aan dat men er "nu" geen probleem mee heeft dat de prijzen hier stijgen en daarmee de omgekeerde tendens volgt binnen Europa.
Indien men er niet mee akkoord zou zijn moest men de eerste optie aanvinken. Want nu kan het er nog mee door maar de volgende keer niet is in mijn ogen gewoon akkoord gaan met die prijsstijging van bijna 10% nota bene.
Hmmm, zijn al die mensen dan ook zo blij als het totaal van de inkopen in de suppermarkt met 10% stijgt of dat de brandstoffen zomaar in 1 keer met 10% stijgen of dat de belastingen plots met 10% stijgen .... want dat is op zich hetzelfde principe hé. Het gaat soms ook maar met enkele eurotjes ... maar tel ze eens allemaal samen ... of hebben jullie allemaal van die monsterweddes???
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
nee, men zegt ofwel geen tweede keer ofwel het blijft goedkoop voor wat het is. Vanaf dat dommel duurder wordt dan bvb edpnet voor een bepaald volume (hangt af van persoon tot persoon) zuller er wel meer mensen dit niet aanvaarden (en bijgevolg weggaan: niet aanvaarden is in mijn ogen vertrekken). Dommel zit een beetje onder de BELGISCHE marktprijs dus ze kunnen eigenlijk verhogen want het is niet van dat het elders beter is: soms blijf je beter waar je bentZambo schreef:Sorry hoor, maar 74% geeft in de peiling hierboven aan dat men er "nu" geen probleem mee heeft dat de prijzen hier stijgen en daarmee de omgekeerde tendens volgt binnen Europa.
Moest het niemand echt schelen was de optie: ik geef dommel met plezier mijn geld veel populairder
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
"sorry hoor", maar 75 % geeft idd aan dat er voor de moment geen beter alternatief is. Moeten alle Dommelklanten terug naar Skynet dan? Is dat beter op deze moment?Zambo schreef: Sorry hoor, maar 74% geeft in de peiling hierboven aan dat men er "nu" geen probleem mee heeft dat de prijzen hier stijgen en daarmee de omgekeerde tendens volgt binnen Europa.
Dat heb ik je al 3x uitgelegd nu, maar toch blijf je er halsstarrig op terugkomen. Zien wat je wil zien?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik vind zoiets ongehoord. Direct prijzen laten stijgen met 10 % ? Dan hadden ze beter hun 50 GB behouden. Dat de Netconnect klanten het avontuur in de stad moet betalen, vind ik ongehoord.
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Het blijft natuurlijk niet leuk geef ik toe maar is nog steeds goedkoper voor mij en meer limiet wat mij om te doen is en prijs natuurlijk ookZambo schreef:ketter schreef:regeri spreek enkel voor jezelf want 95% is NIET tevreden over die prijsverhoging maar je weet dat in een land zoals Belgie ALLES kan en mag. Ik zou eventueel kunnen leven met de prijsverhoging MAAR als ze eerst met grote trom hun adsl2+ aankondigen met belachelijke lage prijzen en dan plots de andere abbos die al duurder zijn nog is omhoog trekken dan zeg ik ook van dit kan niet. 2€ klinkt belachelijk maar het is wel bijna 81 oude Bfr.regeri schreef: Maar ja wij accepteren maar alles totdat de volgende prijsverhoging word gemeld.
Sorry hoor, maar 74% geeft in de peiling hierboven aan dat men er "nu" geen probleem mee heeft dat de prijzen hier stijgen en daarmee de omgekeerde tendens volgt binnen Europa.
Indien men er niet mee akkoord zou zijn moest men de eerste optie aanvinken. Want nu kan het er nog mee door maar de volgende keer niet is in mijn ogen gewoon akkoord gaan met die prijsstijging van bijna 10% nota bene.
Hmmm, zijn al die mensen dan ook zo blij als het totaal van de inkopen in de suppermarkt met 10% stijgt of dat de brandstoffen zomaar in 1 keer met 10% stijgen of dat de belastingen plots met 10% stijgen .... want dat is op zich hetzelfde principe hé. Het gaat soms ook maar met enkele eurotjes ... maar tel ze eens allemaal samen ... of hebben jullie allemaal van die monsterweddes???
Anders zat ik nog bij telenet met turbo en 20 extrablokken iedere maand
en ja heb daar ook prijstijgingen meegemaakt en jammer genoeg blijven hopen op beter maar enige wat steeg ook daar was prijs.
En voor wat je daarvoor trg kreeg beduidens minder .
Dus als je niet akkoord bent ga naar ander isp of blijf waar je zit .
Want blijven zagen erover zal je geen meter vooruithelpen.
Nu zou dommel in korte tijd nog eens prijs doen stijgen doe ik rustig mn jaartje uit en verander ik weer zo simpel als dat .
.Dus als je niet akkoord bent ga naar ander isp of blijf waar je zit .
Want blijven zagen erover zal je geen meter vooruithelpen.
Nu zou dommel in korte tijd nog eens prijs doen stijgen doe ik rustig mn jaartje uit en verander ik weer zo simpel als dat
volkomen mee eens
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Damn zambo maar gij kunt zagen man ..woont ge aleen ? zoniet heb echt spijt met de mensen rond om u !!! jeeeesusSorry hoor, maar 74% geeft in de peiling hierboven aan dat men er "nu" geen probleem mee heeft dat de prijzen hier stijgen en daarmee de omgekeerde tendens volgt binnen Europa.
en wat ... tel die euro's alemaal op ....
ik durf te wedden dat je meer geld uitgeeft aan zakens die niet nodig zijn , dan die 2€ die je nu meer moet betalen .. tel die maar eens op ..
MUGGENZIFTER kon het ff niet laten
Hier stop ik nu want deze topic begint op niks te trekken
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Als je je hierover zorgen maakt is het beter om constructief je mening te geven over het onderwerp en geen persoonlijke aanvallen te richten tegen een bepaalde persoon die een andere mening heeft.elldiablo schreef: Hier stop ik nu want deze topic begint op niks te trekken
Just my 2cents.
Iedereen heeft in dit topic gelijk.
Ja Dommel is de beste op de Belgische markt qua prijs/kwaliteit.
Nee, de prijsverhoging zal mij niet doen vertrekken bij Dommel.
Zijn prijsverhogingen leuk? Nee
Misschien is er een belangrijkere vraag.
Is de prijsstijging ethisch correct van Dommel???
Allerhande upgrades om nieuwe klanten te winnen en nadat ze een goeie basis hebben, de prijs met 10% optrekken.
Volgens mij zal het ermee te maken hebben met:
-Een halt toe te roepen aan de (te?) snelle groei van hun netwerk.
-Puur winstbejag.
-Grotere kosten/opbrengsten (wat ik niet zomaar geloof).
-Om hun andere projecten te financieren (cityconnect)
Ik vind het gewoon vervelend dat Dommel de prijsstijging zou doorduwen omwille van een héél clichématig verhaal dat hun producenten duurder zouden worden. Waarom zien we dan geen prijsstijging bij andere ISP's?
Als Dommel dit kan doen, waarom zou EDPNET de prijsverhoging ook niet doorvoeren? Er zitten namelijk evenveel tevreden klanten bij deze ISP die met hun snelheid meer zijn dan met het volume van Dommel.
Als EDPNET de doorvoer zou doen, waarom dan niet Scarlet, waarom niet E-leven, en anderen... Waarom zelfs niet Telenet en Belgacom???
Uiteindelijk zitten we in dezelfde situatie als nu met even grote prijsverschil tussen de operatoren waar de consument weer de pineut is.
Ik weet het, het is vergezocht, maar als niemand reageert en iedereen blijft schotelvod gewijs alles braaf betalen,,, waarom niet dan?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik denk dat alles ondertussen wel gezegd is, iedereen valt zo'n beetje in herhaling... het enige wat mij nu nog bezig houdt is of de prijsverhoging effectief gaat doorgevoerd worden. ik heb ondertussen mijn factuur van 21/10 tot 21/11 al betaald aan het oude tarief
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Insom ik denk niet dat dit om puur winstbejag gaat hoor. Ik denk eerder dat het om (hun andere projecten te financieren (cityconnect) ) draaid.Insom schreef:Volgens mij zal het ermee te maken hebben met:
-Een halt toe te roepen aan de (te?) snelle groei van hun netwerk.
-Puur winstbejag.
-Grotere kosten/opbrengsten (wat ik niet zomaar geloof).
-Om hun andere projecten te financieren (cityconnect)
Maar denk eraan dat dommel ook veel weggegeven heeft de laatste tijd wat niet wil zeggen dat je zomaar tevreden moet zijn met een prijsverhoging.
Maar we krijgen nog steeds veel voor een schappelijke prijs ondanks de forse verhoging.
Dan zou ik ook wreed content moeten geweest zijn met Belgacom Skynet toen ze ZONDER prijsaanpassing (behalve dan de obligate jaarlijkse indexering) 10 foto's per maand gratis ter beschikking stelden, gratis Itunes nummers, gratis games en nog van die zever.ketter schreef: Maar denk eraan dat dommel ook veel weggegeven heeft de laatste tijd wat niet wil zeggen dat je zomaar tevreden moet zijn met een prijsverhoging.
Maar we krijgen nog steeds veel voor een schappelijke prijs ondanks de forse verhoging.
Het is toch niet dat een bedrijf zich op het ene moment profileert als de beste om een paar maanden nadien tot de conclusie te komen dat ze toch maar de prijs gaan opvoeren voor al die !gratis! bijkomstige content (GB's)?
Afin, dit is echt een straatje zonder einde he.
Dommel heeft nog steeds de beste inhoud/prijs verhouding.
Ik zal ook niet bij Dommel weggaan hoor.
Maar ik erger me zoals andere ook aan de manier waarop de Belgen makke lammetjes blijven.
Waarom zijn er zulke prijsverschillen tussen Nederland en België???
Ligt dit aan de ISP's of eerder aan de Belg zelf die alles maar blijft slikken?
Stimuleren wij hiermee de concurrentie of de prijsdalingen???
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ter info:
Downgrade is niet mogelijk. Indien het je eerste 'jaarcontract' is zit je voor een jaar vast. Daarna mag je kosteloos opzeggen of downgraden.
Ombudsdienst werd ingeschakeld. De wet staat nog steeds boven een contract. Zelf al zegt Dommel dat ze hun prijs verhogen, dan heb ik nog steeds het recht om op te zeggen of te downgraden naar een ander product.
De ombudsdienst zal dit voor mij alleen maar bevestigen.
Downgrade is niet mogelijk. Indien het je eerste 'jaarcontract' is zit je voor een jaar vast. Daarna mag je kosteloos opzeggen of downgraden.
Ombudsdienst werd ingeschakeld. De wet staat nog steeds boven een contract. Zelf al zegt Dommel dat ze hun prijs verhogen, dan heb ik nog steeds het recht om op te zeggen of te downgraden naar een ander product.
De ombudsdienst zal dit voor mij alleen maar bevestigen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ik vind het belachelijk, altijd maar fixeren op die 10%. Toen Skynet 10% meer volume aanbood gaf iedereen negatieve commentaar dat het maar 2Gb was. En nu stijgen de prijzen bij Dommel ocharme 3€ en dan zagen dat het wel 10% is
Dat de zagers maar snel overstappen, heb ik meer threads op de usenet server
Dat de zagers maar snel overstappen, heb ik meer threads op de usenet server
Upload die niet meer meetelt in de volumemeter (om slechts één voorbeeld te geven van de verbeteringen die in de abonnementen zijn aangebracht tijdens het afgelopen jaar) is allesbehalve "zever". Bij mij maakte dat onmiddelijk 30 gigabyte per maand verschil.Insom schreef: Dan zou ik ook wreed content moeten geweest zijn met Belgacom Skynet toen ze ZONDER prijsaanpassing (behalve dan de obligate jaarlijkse indexering) 10 foto's per maand gratis ter beschikking stelden, gratis Itunes nummers, gratis games en nog van die zever.
Maar ik ga akkoord dat die vernoemde extras van Belgacom inderdaad iets zijn als gratis stylos krijgen bij de aankoop van een nieuwe wagen. Dat zijn (zeer beperkte) "content" samenwerkingen van Belgacom met andere bedrijven, waarvoor ze zelf een niemendalletje betalen.
En als Dommel een grote speler was, dan zouden ze ongetwijfeld met dezelfde zever-cadeaus afkomen. Maar dat is gelukkig niet het geval.
-
- Erelid
Dommel zet de prijsstijging door, zie hun website. De prijzen zijn daar nu juist aangegeven. Dus op het einde van uw facturatiemaand, zul je wel degelijk een hogere prijs zien staan.
- xenne
- Elite Poster
prijzen zijn idd aangepast... heb wel al betaald t/m 21/11 aan de oude prijs... kvind het wel raar, heb voor eerste keer betaald via domi, 't is gestort op 3/10 en m'n betaling staat nog altijd open, 't moet betaald zijn tegen de 14e. is dat normaal? vroeger als ik manueel betaalde werd m'n status meestal dag zelf nog geupdateLord Utopia schreef:Dommel zet de prijsstijging door, zie hun website. De prijzen zijn daar nu juist aangegeven. Dus op het einde van uw facturatiemaand, zul je wel degelijk een hogere prijs zien staan.
Dus wie aan de nieuwe prijs intekent, kan er tijdens het jaar tot 3.5€ zien bijkomen (39.5€/maand). Voor dat bedrag geraak je bij EDPnet tot aan 58GB, wat toch ook al wat moeite zal kosten om op te souperen.
Dommel gaat hiermee enkel nog de echte superleechers aanspreken, denk ik. EDPnet zou eventueel z'n volumes wat kunnen aanpassen (25GB basis en tot 75GB, bijvoorbeeld), en dan rapen ze meteen al die mensen op die enkel wat ademruimte qua volume wilden - ik neem aan dat die niet het risico willen lopen om maandenlang vast te zitten aan 39.5€.
Dommel gaat hiermee enkel nog de echte superleechers aanspreken, denk ik. EDPnet zou eventueel z'n volumes wat kunnen aanpassen (25GB basis en tot 75GB, bijvoorbeeld), en dan rapen ze meteen al die mensen op die enkel wat ademruimte qua volume wilden - ik neem aan dat die niet het risico willen lopen om maandenlang vast te zitten aan 39.5€.
-
- Elite Poster
Burny schreef: Jullie laten het overkomen alsof we kost wat kost bij Dommel willen blijven, dit is echter totaal niet waar, we blijven er nu omdat nog steeds de goedkoopste is voor hetgeen je krijgt. Bekijk ook eens aandachtig de poll en de resultaten, die vatten het mooi samen.
bf62 schreef: Blijven zagen zamboman, ondertussen blijf ik verder genieten van de beste isp van het land. De dag dat dommel niet meer de beste is schakel ik over naar een andere isp, maar voorlopig is die dag nog niet aangebroken.
Bij e-leven hebt ge meer volume voor 29,95€ (dat is 6€/maand minder dan Dommel en kom niet af dat het niet overal beschikbaar is, want overal waar je dommel beschikbaar is, is e-leven beschikbaar).Insom schreef:Dommel tot de conclusie gekomen zijn dat ze veel te goed zijn voor de Belgische markt (in vergelijking met andere ISP's).
-
- Erelid
En ik had nog iets gehoord van het gebrekkig nederlands.ljd schreef:Het probleem is dat E-leven zijn pluimen nog moet verdienen op basis van betrouwbaarheid enzo .
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
oui est vooral leur site est een beeke pover pour de nederlands op e-vieLord Utopia schreef:En ik had nog iets gehoord van het gebrekkig nederlands.ljd schreef:Het probleem is dat E-leven zijn pluimen nog moet verdienen op basis van betrouwbaarheid enzo .
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Misschien een goed idee voor de moderators : een apart hoofdstuk in de ISP's invoegen over e-leven.
Weten we direct of ze de moeite waard zijn, en of dat de helpdesk iets voorstelt (tis kik ni goe verstaan de vlaams )
Weten we direct of ze de moeite waard zijn, en of dat de helpdesk iets voorstelt (tis kik ni goe verstaan de vlaams )
- xenne
- Elite Poster
vandaag factuur gekregen.... effectief, 't is aangepast... te betalen €34.94
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Niet als je een domiciliering hebt.Silence schreef:Is het geen 35.95€ ?xenne schreef:vandaag factuur gekregen.... effectief, 't is aangepast... te betalen €34.94
-
- Erelid
Nee, alleen als ze je 1 EUR bijrekenen als je niet met domiciliëring betaalt. Kortingen geven is legaal hecloink schreef:Was dat niet onwettig?ljd schreef:Niet als je een domiciliering hebt.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Een apenland I tell you...Lord Utopia schreef:Nee, alleen als ze je 1 EUR bijrekenen als je niet met domiciliëring betaalt. Kortingen geven is legaal he
-
- Elite Poster
Die politiekers die die wet die het verbied om meer te vragen indien geen domiciliëring staan echt wel voor aap. Soms vraag ik mij af waarom die zo'n hoge lonen hebben. Moest iedereen die de aap uit hangt en wa kan zagen en zeveren zoveel verdienen, dan had ik mij ook al een ferrari kunnen kopen.cloink schreef:Een apenland I tell you...Lord Utopia schreef:Nee, alleen als ze je 1 EUR bijrekenen als je niet met domiciliëring betaalt. Kortingen geven is legaal he