TeleAllin router 706

Plaats reactie
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40
Provider

Hoi,

vraagje

ik heb tele2allin met de speedtouch 706 router/modem

als ik de firmware wil updaten lukt dit niet ? Wanneer hij vraagt achter login en paswoord van de modem/router neemt hij ze niet aan...
als ik mijn login/paswoord (internetgegevens) wil zien kan ik dit nergens terugvinden in de modem???

is dit normaal ???
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

KL schreef:Hoi,

vraagje

ik heb tele2allin met de speedtouch 706 router/modem

als ik de firmware wil updaten lukt dit niet ? Wanneer hij vraagt achter login en paswoord van de modem/router neemt hij ze niet aan...
als ik mijn login/paswoord (internetgegevens) wil zien kan ik dit nergens terugvinden in de modem???

is dit normaal ???
... yup. Allé, volgens de regels van Tele2 toch. Indien je je modem wil gebruiken voor alternatieve doeleinden (na beëindigen van contract met Tele2 bijvoorbeeld) zijn daar oplossingen voor. Indien niet, raad ik je af teveel te klooien met de firmware van de Tele2 boxen. No gain, potentially a lot of pain. :twisted:
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40
Provider

bedankt kaween

maw kan ik dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord nooit te weten komen ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

... nou. Nja. Jnee.

Userbase heeft hierover al een serieuze aanvaring met Tele2 achter de rug voor gehad als ik het goed begrijp. Ik ga hier dus geen problemen veroorzaken.

But then again, what gets on the net, stays on the net. :twisted:

Maar hoe dan ook : nieuwe firmware in de box duwen heeft meestal nogal onverwachte gevolgen. Dialplans die niet meer werken, gevolgen als "ik kan niet meer gebeld worden maar zelf wel bellen" of omgekeerd, modems die geen connect meer maken na een hardreset. Allemaal nogal vervelend als het foutloopt : *jij* kan het dan waarschijnlijk wel nog ok krijgen, maar je mag je huisgenoten eens uitleggen hoe je een retro-grade doet om VOIP terug aan de praat te krijgen na een ISP probleem .... :twisted:

Ik heb geen ervaring met 706-tweaking, maar het tweaken van mijn 716 met nieuwere fimware heeft -nooit- voor verbetering gezorgd, ongeacht de soms indrukwekkende changelogs (als die er al zijn).
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14
Provider

maw kan ik dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord nooit te weten komen ?
Inderdaad. Het heeft geen zin om erachter te zoeken.
Als je wat zoekt in dit forum, zal je zien dat heel wat Tele2 klanten dezelfde frustratie delen. Er is al heel wat inkt gevloeid over het wel wettig zijn van dergelijke praktijken. Ook het inschakelen van de ombudsdienst Telecom had geen zin.

Wanneer je de firmware probeert de upgraden, zal er heel wat van je telefonie niet meer werken. De methodes, gevolgen en reacties werden hier al uitvoerig besproken.

Welkom bij Tele2 :twisted:
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40
Provider

ok bedankt voor jullie reacties :-D
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10
Provider

vroeger kon je via telnet een speedtouch ombouwen tot een hoger model.
Wellicht dat hier ook de sleutel voor dat wachtwoord licht, je hoeft het wachtwoord niet te weten enkel te verwijderen.
Vroeger was er een generiek root username en wachtwoord hier zou je dus even google voor moeten raadplegen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Heb me al vaak afgevraagd wat je kan doen met de "modem access code" die op de onderkant van de speedtouch 706 staat.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”