Hoi,
vraagje
ik heb tele2allin met de speedtouch 706 router/modem
als ik de firmware wil updaten lukt dit niet ? Wanneer hij vraagt achter login en paswoord van de modem/router neemt hij ze niet aan...
als ik mijn login/paswoord (internetgegevens) wil zien kan ik dit nergens terugvinden in de modem???
is dit normaal ???
TeleAllin router 706
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... yup. Allé, volgens de regels van Tele2 toch. Indien je je modem wil gebruiken voor alternatieve doeleinden (na beëindigen van contract met Tele2 bijvoorbeeld) zijn daar oplossingen voor. Indien niet, raad ik je af teveel te klooien met de firmware van de Tele2 boxen. No gain, potentially a lot of pain.KL schreef:Hoi,
vraagje
ik heb tele2allin met de speedtouch 706 router/modem
als ik de firmware wil updaten lukt dit niet ? Wanneer hij vraagt achter login en paswoord van de modem/router neemt hij ze niet aan...
als ik mijn login/paswoord (internetgegevens) wil zien kan ik dit nergens terugvinden in de modem???
is dit normaal ???

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... nou. Nja. Jnee.
Userbase heeft hierover al een serieuze aanvaring met Tele2 achter de rug voor gehad als ik het goed begrijp. Ik ga hier dus geen problemen veroorzaken.
But then again, what gets on the net, stays on the net.
Maar hoe dan ook : nieuwe firmware in de box duwen heeft meestal nogal onverwachte gevolgen. Dialplans die niet meer werken, gevolgen als "ik kan niet meer gebeld worden maar zelf wel bellen" of omgekeerd, modems die geen connect meer maken na een hardreset. Allemaal nogal vervelend als het foutloopt : *jij* kan het dan waarschijnlijk wel nog ok krijgen, maar je mag je huisgenoten eens uitleggen hoe je een retro-grade doet om VOIP terug aan de praat te krijgen na een ISP probleem ....
Ik heb geen ervaring met 706-tweaking, maar het tweaken van mijn 716 met nieuwere fimware heeft -nooit- voor verbetering gezorgd, ongeacht de soms indrukwekkende changelogs (als die er al zijn).
Userbase heeft hierover al een serieuze aanvaring met Tele2 achter de rug voor gehad als ik het goed begrijp. Ik ga hier dus geen problemen veroorzaken.
But then again, what gets on the net, stays on the net.

Maar hoe dan ook : nieuwe firmware in de box duwen heeft meestal nogal onverwachte gevolgen. Dialplans die niet meer werken, gevolgen als "ik kan niet meer gebeld worden maar zelf wel bellen" of omgekeerd, modems die geen connect meer maken na een hardreset. Allemaal nogal vervelend als het foutloopt : *jij* kan het dan waarschijnlijk wel nog ok krijgen, maar je mag je huisgenoten eens uitleggen hoe je een retro-grade doet om VOIP terug aan de praat te krijgen na een ISP probleem ....

Ik heb geen ervaring met 706-tweaking, maar het tweaken van mijn 716 met nieuwere fimware heeft -nooit- voor verbetering gezorgd, ongeacht de soms indrukwekkende changelogs (als die er al zijn).
Inderdaad. Het heeft geen zin om erachter te zoeken.maw kan ik dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord nooit te weten komen ?
Als je wat zoekt in dit forum, zal je zien dat heel wat Tele2 klanten dezelfde frustratie delen. Er is al heel wat inkt gevloeid over het wel wettig zijn van dergelijke praktijken. Ook het inschakelen van de ombudsdienst Telecom had geen zin.
Wanneer je de firmware probeert de upgraden, zal er heel wat van je telefonie niet meer werken. De methodes, gevolgen en reacties werden hier al uitvoerig besproken.
Welkom bij Tele2

vroeger kon je via telnet een speedtouch ombouwen tot een hoger model.
Wellicht dat hier ook de sleutel voor dat wachtwoord licht, je hoeft het wachtwoord niet te weten enkel te verwijderen.
Vroeger was er een generiek root username en wachtwoord hier zou je dus even google voor moeten raadplegen.
Wellicht dat hier ook de sleutel voor dat wachtwoord licht, je hoeft het wachtwoord niet te weten enkel te verwijderen.
Vroeger was er een generiek root username en wachtwoord hier zou je dus even google voor moeten raadplegen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Heb me al vaak afgevraagd wat je kan doen met de "modem access code" die op de onderkant van de speedtouch 706 staat.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing