Internetformules

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

hallo,

Ik ben gestart met een website over internetformules. http://www.consumentenwijzer.be . Later wil verdergaan met digitale TV, vaste telefonie, intrestvoeten en veel meer. Maar alvorens daar te komen moet deze pagina op punt staan.

Daarom vraag ik hier wat jullie ervan vinden, en vooral, wat er beter kan. Ik besef dat ik zeker niet de enige ben. Maar ik probeer veel tijd te steken in de volledige en correcte informatie van de gegevens. Ik werk ook aan een meldsysteem voor fouten. Dit allemaal zodat de database niet te snel verouderd.

Elke vorm van feedback is welkom :)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider

Leuk dat je nog maar eens een nieuwe website opzet, maar ik zou liever zien dat al die verschillende websites samenwerken zodat de informatie op maar één plaats geactualiseerd moet worden.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat zijn de objectieve criteria die gehanteerd worden om tot "onze keuze" te komen?

Wordt er ook rekening gehouden met de combinatie van telefonie en internet? Later ook digitale tv? Wat is dan "onze keuze" bij combinatie internet en telefonie?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

localhost schreef:Leuk dat je nog maar eens een nieuwe website opzet, maar ik zou liever zien dat al die verschillende websites samenwerken zodat de informatie op maar één plaats geactualiseerd moet worden.
Kan dit enkel maar beamen, hopelijk wordt er ook in de toekomst gekeken en wordt het ganse concept verder aangepast naargelang het aanbod van nieuwe of gewijzigde producten en leveranciers.
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

"onze keuze" is de oplossing van de formule (Download-snelheid x datalimiet )/ prijs . Ik Besef dat het nog grote gebreken heeft :
1. Het houdt geen rekening met andere criteria
2. datalimiet kan oneindig zijn, waardoor de som ongeldig wordt ( voorlopig neem ik 333GB als datalimiet indien deze oneindig is)
3. ADSL2 connecties zijn heel beperkt verkrijgbaar maar domineren de lijst

Ik denk dan ook de "onze keuze" lijst weg te halen.

Combinatiepakketten staan niet in de lijst.
Laatst gewijzigd door Tstruyf 03 okt 2007, 15:58, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vind het nog te ingewikkeld voor mensen die er niks van kennen. Bijvoorbeeld: downloadsnelheid, uploadsnelheid, ...

Het zou aangenaam zijn om te verdelen in categorieën die je dan ook een beschrijving geeft. Op die manier zien bezoekers ook onmiddellijk wat mogelijke alternatieven zijn voor hun gebruik.

Voorbeeld:
* light gebruik: voor surfen, mails, af en toe muziek downloaden, ... (dit is een slechte omschrijving op zich, maar goed)
* familiaal gebruik: voor de ganse familie indien er geen zware downloaders zijn
* speedhaste: voor fanse van extreme snelheid
* volume: voor echt zware downloaders
* budget: voor de gebruikers met een laag budget

Maak dan ook een "onze keuze" per categorie. Dat is tenminste objectief vergelijkbaar.

Last but not least: get rid of the google ads of beperk ze tenminste. Ik haat persoonlijk sites die mij moeten helpen geld te besparen door een goeie keuze te maken maar dan zelf vol met adds staan.

Overall: moet nog n00b vriendelijker.

Ik zou persoonlijk ook aan userbase vragen of je naar hun forum mag linken. Dat gaat het boeltje al veel bruikbaarder maken en dan zie je er ook niet zo nieuw uit (1 post).
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Ik heb alles willen onderverdelen in categorieën zoals jij zegt, maar ik heb dat niet gedaan. Ik vind het persoonlijk handiger om 1 lijst te hebben die je kan sorteren naar wens. Als ik een hoge download snelheid wil, sorteer ik op download snelheid en kijk dan naar de prijs of andere criteria. Als je categorieën maakt bemoeilijkt het het vergelijken. Daarbij komt dat sommige formules zowat in elke categorie kunnen voorkomen, wat alles zou herleiden tot een soepje.

Een beetje duidelijkheid omtrent begrippen kan ik mss wel overwegen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Let op dt-fouten (ben ik zwaar allergisch aan ;-) )
Waar moet je op letten:
1. In België bepalen providers een limiet op het versturen van gegevens. Indien u deze data-limiet overschreidt zal uw surfsnelheid drastisch worden gereduceerd. Hou hier rekening mee als u een nieuwe internetformule kiest. Vooral als u zware bestanden downloadt, waaronder vooral films en muziek, kan deze limiet overschreden worden.

2. ADSL-connecties werken via de telefoonkabel en vereisen een connectie van Belgacom. Dit wil echter niet zeggen dat u uw internetabbonement moet nemen bij Belgacom. Dit is vrij te kiezen. Telenet (en Coditel?) is de enige aanbieder van internet via de kabel.
Daarnaast misschien opteren voor een soort 'gebruikersevaluatie' waarbij aangetoond kan worden hoe (on)tevreden klanten zijn over hun provider. Dit kan natuurlijk altijd een vertekend beeld geven, aangezien je vaak enkel de klagers hoort. Ikzelf zou immers nooit van mijn leven iemand Coditel als provider aanraden, hoewel deze op basis van de andere criteria wel mooi twee maal in de 'Onze keuze' lijst staat.
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Maglor schreef:Let op dt-fouten (ben ik zwaar allergisch aan ;-) )
Waar moet je op letten:
1. In België bepalen providers een limiet op het versturen van gegevens. Indien u deze data-limiet overschreidt zal uw surfsnelheid drastisch worden gereduceerd. Hou hier rekening mee als u een nieuwe internetformule kiest. Vooral als u zware bestanden downloadt, waaronder vooral films en muziek, kan deze limiet overschreden worden.

2. ADSL-connecties werken via de telefoonkabel en vereisen een connectie van Belgacom. Dit wil echter niet zeggen dat u uw internetabbonement moet nemen bij Belgacom. Dit is vrij te kiezen. Telenet (en Coditel?) is de enige aanbieder van internet via de kabel.
Daarnaast misschien opteren voor een soort 'gebruikersevaluatie' waarbij aangetoond kan worden hoe (on)tevreden klanten zijn over hun provider. Dit kan natuurlijk altijd een vertekend beeld geven, aangezien je vaak enkel de klagers hoort. Ikzelf zou immers nooit van mijn leven iemand Coditel als provider aanraden, hoewel deze op basis van de andere criteria wel mooi twee maal in de 'Onze keuze' lijst staat.
thx, snel even aangepast.

De lijst ga ik dus maar verwijderen. Ik wou deze zeer graag omdat dit als gebruiksvriendelijkheid wel kan tellen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Tstruyf schreef:Ik heb alles willen onderverdelen in categorieën zoals jij zegt, maar ik heb dat niet gedaan. Ik vind het persoonlijk handiger om 1 lijst te hebben die je kan sorteren naar wens. Als ik een hoge download snelheid wil, sorteer ik op download snelheid en kijk dan naar de prijs of andere criteria. Als je categorieën maakt bemoeilijkt het het vergelijken. Daarbij komt dat sommige formules zowat in elke categorie kunnen voorkomen, wat alles zou herleiden tot een soepje.

Een beetje duidelijkheid omtrent begrippen kan ik mss wel overwegen.
Maak er dan een "ideaal voor" van waarop je ook kan sorteren. Binnen die "ideaal voor" zou je dan moeten kunnen sorteren op prijs, downloadsnelheid, ...

Bij categorieën: het is toch geen probleem dat een abo in meerdere kan terechtkomen? Dat toont enkel aan hoe polyvalent een abo is.

Gebruikersevaluatie: dan op verschillende kenmerken zoals helpdesk, facturatie, downtime, ... en niet op technische kenmerken want die zijn objectief :P.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Iets in die trend waren we met userbase dus ook van plan.

Maar ja tijd tijd tijd...

greetz,

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 03 okt 2007, 22:59, in totaal 1 gewijzigd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

Mss ook onderscheid maken tussen vlaanderen, brussel en wallonie want Cotidel is niet echt beschikbaar in Vlaanderen.

Je houd bij Scarlet geen rekening dat er momenteel een bandbreedte probleem is. En daardoor hebben veel mensen van epdnet, scarlet veel mindere snelheden 's avonds.

Dommel wordt binnenkort duurder.

En je zou ook moeten vergelijken tussen light, normal and heavy abos zoals iemand al zei. Want het light van edpnet en dommel heeft bijna dezelfde eigenschappen als een normaal bgc/tn abo.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Zoek het verschil met overstappen.be
Tstruyf schreef:2. datalimiet kan oneindig zijn, waardoor de som ongeldig wordt ( voorlopig neem ik 333GB als datalimiet indien deze oneindig is)
∞ is bij Telenet gelijk aan 600 GiB.
Dat is namelijk het maximum bij de business abo's.
Nob schreef:Iets in die trend waren we met userbase dus ook van plan.

Maar ja tijd tijd tijd...

geetz,

Nob
Je zou Tstruyf z'n site bijvoorbeeld kunnen hosten op de UB-server? Maak hem een member van de UB-crew?
Anders gaan wij hem claimen... :wink:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

localhost schreef:Leuk dat je nog maar eens een nieuwe website opzet, maar ik zou liever zien dat al die verschillende websites samenwerken zodat de informatie op maar één plaats geactualiseerd moet worden.
Eigenlijk is er niks verkeerd met meer sites maar misschien moeten die sites wat meer samen werken, .. en met elkander aan tafel gaan zitten en elkander betrekken, wanneer er acties worden ondernomen, .. zoals vakbonden nu reeds doen, bij kleinere gevallen werkend deze afhankelijk, maar ze kunnen ook perfect samen werken, als dit nodig is, zonder dat deze onder 1 naam valt.

Niet dat ik ertegen ben, maar ergens vragen zulke sites concurrentie, en als het dan aankomt op consumenten zaken moet je wel 1 front zijn qua ingesteldheid naar de ISP toe, maar mag men onderling toch ook wat concurrentie hebben, ..

Eigenlijk is dit een spam topic, .. vind ik toch.
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Ofloo schreef: Eigenlijk is dit een spam topic, .. vind ik toch.
Ik probeer een beetje constructieve feedback te krijgen over mijn site. Wat is daar spam aan?

Het volgende probeer ik de komende week in orde te krijgen.

- Onze keuze verdwijnt
- Een waarderingssysteem per formule (van 1 tot 5) . Later kan hieruit eventueel een top5 van gemaakt worden( t.v.v ' onze keuze '), maar zolang er geen voldoende aantal stemmers zijn heeft dit geen zin.
- lezers kunnen fouten melden, 1 simpele klik naast de formule zou moeten volstaan. Later zouden ik dan fouten kunnen laten rechtzetten door bezoekers, waarna ik die rechtzetting enkel nog moet goedkeuren. (maar ik weet niet dat bezoekers er zich mee willen bezighouden)

(-) Je gaat naar een aparte pagina indien je op details klikt, want nu vallen de nieuwgeladen gegevens onder de pagefold op schermen met 800*600 of 1024*768 waardoor men soms niet merkt dat er iets nieuw geladen is.

Op nog langere termijn:
- waardering van providers. Dit vraagt echter een fair en uitgebreider systeem waarin veel tijd kruipt.
- een soort (ik weet zelf niet hoe) systeem dat kan aanduiden welke providers waar hun diensten aanbieden

Formules onderverdelen in categorieën heb ik terug in beraad genomen :-)

veel dank al voor de commentaar hier.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

E-Leven bied trouwens ook limietloos aan met een meerkost van €10 voor adsl2+ en limietloos op een gewoon 3.3 Mbit dsl abonnement. Vind dit nergens terug ?
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Zo zie je maar dat iedereen dingen over het hoofd ziet, daarom zou ik bijvoorbeeld bezoekers (zoals u in dit geval ) een mogelijkheid willen geven om dit op de pagina van die formule zelf te laten weten, waardoor de database goed onderhouden blijft.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Als ik die reclame van google zie is het net alsof je sponsering krijgt van sommige providers.
ADSL of Kabel?
Bekijk Telenet Internet en je bent overtuigd!
www.telenet.be
Adsl
Bellen, surfen of beide? Ontdek de supervoordelige Tele2 tarieven hier
www.Tele2.be
Dit kan bij sommige mensen negatief overkomen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Tja, da's hoe Google Adsense werkt: die kijkt naar welke termen op uw site staan en levert bijgevolg 'relevante' reclame.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

ditCh schreef:E-Leven bied trouwens ook limietloos aan met een meerkost van €10 voor adsl2+ en limietloos op een gewoon 3.3 Mbit dsl abonnement. Vind dit nergens terug ?
Heb dit kunnen openen via de provider tabel,
Brengt dit iets meer info? http://www.e-leven.be/index.php?page=enter

Als niet klant, komt men niet verder, zonder in te loggen.

:wink:
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Provider

AnD schreef:Als ik die reclame van google zie is het net alsof je sponsering krijgt van sommige providers.
ADSL of Kabel?
Bekijk Telenet Internet en je bent overtuigd!
www.telenet.be
Adsl
Bellen, surfen of beide? Ontdek de supervoordelige Tele2 tarieven hier
www.Tele2.be
Dit kan bij sommige mensen negatief overkomen.
Ik zou zeggen, klik gewoon eens op die links.
Zo krijgt die jongen tenminste nog een beetje geld van Google en dus onrechtstreeks ook van die adverteerders. En zo is er tenminste toch al iemand die van de woekerwinsten van telenet kan profiteren.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Tstruyf schreef:
Ik probeer een beetje constructieve feedback te krijgen over mijn site. Wat is daar spam aan?

Het volgende probeer ik de komende week in orde te krijgen.

- Onze keuze verdwijnt
- Een waarderingssysteem per formule (van 1 tot 5) . Later kan hieruit eventueel een top5 van gemaakt worden( t.v.v ' onze keuze '), maar zolang er geen voldoende aantal stemmers zijn heeft dit geen zin.
- lezers kunnen fouten melden, 1 simpele klik naast de formule zou moeten volstaan. Later zouden ik dan fouten kunnen laten rechtzetten door bezoekers, waarna ik die rechtzetting enkel nog moet goedkeuren. (maar ik weet niet dat bezoekers er zich mee willen bezighouden)

(-) Je gaat naar een aparte pagina indien je op details klikt, want nu vallen de nieuwgeladen gegevens onder de pagefold op schermen met 800*600 of 1024*768 waardoor men soms niet merkt dat er iets nieuw geladen is.

Op nog langere termijn:
- waardering van providers. Dit vraagt echter een fair en uitgebreider systeem waarin veel tijd kruipt.
- een soort (ik weet zelf niet hoe) systeem dat kan aanduiden welke providers waar hun diensten aanbieden

Formules onderverdelen in categorieën heb ik terug in beraad genomen :-)

veel dank al voor de commentaar hier.
Ik heb je zonet een email gestuurd omtrent een aanbod voor samenwerking met Tik.
(tja, als UserBase niet reageert...)
Tstruyf schreef:
Ik vermoed dat sommige mensen denken dat je een zelfstandig webdesigner bent (met hotmail emailadres!) die z'n portfolio probeert uit te bouwen met een project waarvan je de omvang niet goed ingeschat hebt, zeker wat betreft het actueel houden.

Voor mij niet gelaten: als je je boterham verdient met websites (of als bijverdienste) dan is dat niet noodzakelijk slecht. Integendeel zelfs. Zo lang je maar iets nuttigs maakt.
Ofloo schreef:Eigenlijk is er niks verkeerd met meer sites maar misschien moeten die sites wat meer samen werken, .. en met elkander aan tafel gaan zitten en elkander betrekken, wanneer er acties worden ondernomen, .. zoals vakbonden nu reeds doen, bij kleinere gevallen werkend deze afhankelijk, maar ze kunnen ook perfect samen werken, als dit nodig is, zonder dat deze onder 1 naam valt.
Het mag niet blijven bij rond de tafel zitten in de Monk in Brussel...
Laatst gewijzigd door localhost 05 okt 2007, 12:44, in totaal 2 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Local,n met een beetje copy-paste kan je dergelijke triple posts makkelijk vermijden, hoor ;).
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

localhost schreef: Ik vermoed dat sommige mensen denken dat je een zelfstandig webdesigner bent (met hotmail emailadres!) die z'n portfolio probeert uit te bouwen met een project waarvan je de omvang niet goed ingeschat hebt, zeker wat betreft het actueel houden.

Voor mij niet gelaten: als je je boterham verdient met websites (of als bijverdienste) dan is dat niet noodzakelijk slecht. Integendeel zelfs. Zo lang je maar iets nuttigs maakt.
Ik ben student met een zelfstandig statuut, wat het voor mij gewoon makkelijk maakt als ik iets doe voor een bedrijf. (factuur maken)
Ik ben verplicht een bedrijfsnaam te hebben en de portfolio is logisch natuurlijk. Door dit alles lijkt natuurlijk dat ik een professioneel webdesign bedrijf ben, en dat ben ik niet. (Die gedachte vind ik zeker niet erg , zo komt men makkelijker naar mij)

Deze website is niet gemaakt om mijn portfolio te vullen , dan had ik beter een bedrijf gezocht zonder website en voor een spotprijs hun website gemaakt. Mijn bedoeling was om diensten te vergelijken, ik ben begonnen met breedband internet omdat het mij het meeste interesseerde. Dat deze markt iets ingewikkelder is dan ik oorspronkelijk had gedacht is wel een waar :-D . dat maakt het juist eens zo interessant om de website iets te laten worden.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Iets wat ik niet direct terugvond: wat gebeurt er als je je datalimiet overschrijdt. Voorbeeld: edpnet -> > 20 gieg dan kan je nog bijbetalen tot 60 gieg aan xx € en daarna ga je op smallband.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Goztow schreef:Local,n met een beetje copy-paste kan je dergelijke triple posts makkelijk vermijden, hoor ;).
Eigenlijk heb je gelijk.
Maar ja, theorie en praktijk he... :wink:
Tstruyf
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Ik heb nu een prijs/kwaliteit stem-systeem voor elke aparte formule. Hopelijk loopt dit binnenkort goed zodat bezoekers formules kunnen rangschikken op waardering volgens andere bezoekers.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”