mail in netwerk

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

ben op zoek naar een systeem om mijn mails te centraliseren.

bedoeling zou zijn om in mijn thuis/werk-netwerk op elke pc (6-tal voornamelijk nog XP , 2 met Vista) dezelfde mail te kunnen lezen.
wel niet op elke pc lokaal bewaren maar bvb. op een steeds toegankelijke map op een nas-hd.
wanneer ik dan op één pc een mail ontvang of verstuur dat ik die dan op de andere pc's kan lezen zonder dat ik die opnieuw moet downloaden.
heb dit uitgeprobeerd gewoon met Outlook en dat werkt gedeeltelijk , ttz. wanneer Outlook op één enkele pc tegelijkertijd wordt geopend werkt het.
wanneer Outlook op de éne pc nog open staat kan men hem niet openen op een andere pc.

kan men zoiets bekomen zonder dat men echt moet overstappen naar een daadwerkelijke server-opstelling met bijhorende hardware en software ??

dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik vrees dat datgene wat jij opnoemt anders wel typisch iets is waarvoor een server dient. Gelukkig zijn er tegenwoordig alles-in-een-oplossingen zoals dit: http://www.freecom.com/ecproduct_detail ... ID=1146617
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

hoe werkt dit dan precies , die e-mail server ??
gebruik je dan nog Outlook of gebruik je dan software bijgeleverd bij die alles-in-een die je dan op elke client moet installeren?
op die site staat er daar verder geen uitleg over buiten de vermelding e-mailserver

en vooral,moet ik dan mijn bestaande router vervangen ??? (heb onlangs een gigabit-router gekocht)
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

nog niet gewerkt met deze freecom maar denk wel dat jeje outlook nog gaat kunnen gebruiken en ook wel webmail
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

pwr schreef:hoe werkt dit dan precies , die e-mail server ??
gebruik je dan nog Outlook of gebruik je dan software bijgeleverd bij die alles-in-een die je dan op elke client moet installeren?
op die site staat er daar verder geen uitleg over buiten de vermelding e-mailserver

en vooral,moet ik dan mijn bestaande router vervangen ??? (heb onlangs een gigabit-router gekocht)


Ik heb dit eens snel bekeken en een echte e-mail server zit er wel niet ingebakken.

Je kan wel een soort van e-mail webserver installeren vermoed ik maar als je met verschillende pc's tegelijk een verbinding gaat maken en indien veel mails is dit toch niet de oplossing.

En de hele opzet lijkt me trouwens niet aangeraden als mailserver

Dat ding is namelijk pokke traag
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Kijk anders eens naar oplossingen als clarck connect en consoorten.

Lijkt me veel handiger en het is ook gratis
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

verdickt schreef:Kijk anders eens naar oplossingen als clarck connect en consoorten.


overstappen op Linux dan?
betekent dan ook dat ik een aparte pc ga moeten opzetten waarop die Linux en die mail-server dan draait ??
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

pwr schreef:
verdickt schreef:Kijk anders eens naar oplossingen als clarck connect en consoorten.


overstappen op Linux dan?
betekent dan ook dat ik een aparte pc ga moeten opzetten waarop die Linux en die mail-server dan draait ??


dat heb je goed begrepen
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zie bijvoorbeeld ook http://www.zimbra.com/

en Postpath http://www.postpath.com/

:-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

"Gewoon" een IMAP server gebruiken. Anders dan bij POP3 blijft de mail op de server staan zodat je er vanop meerdere clients (tegelijk) op kunt connecteren.

Linux biedt hier veel verschillende oplossingen voor, alleen zijn die niet zo simpel op te zetten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je neemt een webhostingaccountje met IMAP erbij...en je neemt thunderbird als mailclient...zo simpel is het...

Kosten : een euro of 3 per maand gemiddeld...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”