Naar aanleiding van de wijzigingen betreffende het nachtsurfen met ingang van 01/02/2007 had ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst.
Enkele dagen geleden heb ik eindelijk het oordeel van de ombudsdienst mogen ontvangen. De wijziging van het nachtsurfen viel wel degelijk onder artikel 10.3 van de algemene voorwaarden waardoor elke gebruiker het recht had om kosteloos op te zeggen.
Wijzigen nachtsurfen : Edpnet veroordeeld door ombudsdienst
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
proficiat Uzzi
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Toendertijd had het wel zin, omdat ik nog maar enkele maanden bij Edpnet zat. Vandaag heeft het uiteraard geen zin meer, aangezien ik reeds meer dan 1 jaar klant ben. Ik ben trouwens momenteel niet van plan van om op te zeggen, want er zijn in mijn ogen op dit moment voor mij geen betere alternatievenLoSeR schreef:heh 7 maanden heeft da geduurd?
heeft voor U nu natuurlijk geen zin om "kosteloos" op te zeggen want je zit al langer bij edpnet?
Het ging mij meer om het principe : ik vond dat zij hun algemene voorwaarden geschonden hebben en wou hen daarop aanspreken. Dat is nu dus gelukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik zou dit geen veroordeling noemen hoor. De ombudsman heeft enkel een bemiddelende functie en kan enkel een advies uitbrengen omtrent een probleem tussen de ISP en de klant. In dit geval geeft de ombudsman dus de klant gelijk, maar zijn advies is niet bindend voor de ISP. De ISP kan dus nog altijd doen wat ze wilt.
-
- Elite Poster
Je hebt 100% gelijk. Deze uitspraak is enkel bindend voor mijn geval. Geen enkele andere gebruiker kan zich beroepen op deze uitspraak om zijn contract kostenloos te verbreken.lithion schreef:Ik zou dit geen veroordeling noemen hoor. De ombudsman heeft enkel een bemiddelende functie en kan enkel een advies uitbrengen omtrent een probleem tussen de ISP en de klant. In dit geval geeft de ombudsman dus de klant gelijk, maar zijn advies is niet bindend voor de ISP. De ISP kan dus nog altijd doen wat ze wilt.
Ik wou het toch op het forum zetten om aan te tonen dat je niet alles van je ISP (of andere bedrijven) zomaar blindelings moet accepteren. Als gebruiker heb je ook rechten. Het duurt som wat lang om ze te laten gelden
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Maar het kan wel als een soort van drukkingsmiddel gebruikt worden naar andere providers die besluiten om de haverklap volumes, prijzen of andere dingen te wijzigen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik denk niet dat je je contract kan opzeggen als je ineens 40gig krijgt ipv 20gigdeej schreef:Maar het kan wel als een soort van drukkingsmiddel gebruikt worden naar andere providers die besluiten om de haverklap volumes, prijzen of andere dingen te wijzigen.
-
- Elite Poster
De ombudsman zegt letterlijk in zijn antwoord :ljd schreef:Ik denk niet dat je je contract kan opzeggen als je ineens 40gig krijgt ipv 20gig
..."Bovendien stipuleren deze artikels dat de klant recht heeft op een kosteloze opzeg indien de voorwaarden WIJZIGEN of AANGEVULD WORDEN. Dit impliceert niet dat de voorwaarden de facto vanuit het standpunt van de klant nadelig moeten wijzigen opdat men dit artikel kan inroepen" ...
Dus in principe zou je bij Edpnet kosteloos kunnen opzeggen bij een limietverhoging
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Weet je meteen waarom belgacom en telenet dit niet doen.Uzzi schreef:
Dus in principe zou je bij Edpnet kosteloos kunnen opzeggen bij een limietverhoging
Kon het niet laten, is wel ni bedoeling om die twee nu weer te bashen. Ze hebben andere kwaliteiten.
Just enjoy life and don't whine about it.