jZip gratis alternatief voor winzip

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Windows only: Freeware application jZip, based on 7-Zip technology, creates and extracts archives with a click of a button. jZip supports RAR, TAR, ZIP, G-Zip, and other archive formats. Additionally, files can be encrypted with a passphrase for added security, and heavy archivers might find the shell integration feature handy.

Archiving and extracting is a breeze with jZip, and I was able to create a 360MB ZIP file in less than a minute. jZip also sports an interesting feature: the ability to view any file within an open archive with a desired application, such as WordPad for TXT files, for example. jZip is a free download for Windows only.

Bron : LifeHacker van 26 september 2007

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
toettoet
Plus Member
Plus Member

hmm in het begin dachtek he dat kan 7zip gewoon ook doen
maar die laatste feature is wel nice
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat kan dit programma meer/beter dan http://www.filzip.com/ ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wat kan dit programma meer/beter dan Winrar ?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

selder schreef:Wat kan dit programma meer/beter dan Winrar ?
Gratis zijn?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:
Gratis zijn?
winrar ook.
Mijn trial versie blijft gewoon werken. Bij het opstarten zegt hij gewoon dat het verlopen is en verder werkt het gewoon.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

hellsnake schreef:
meon schreef:
Gratis zijn?
winrar ook.
Mijn trial versie blijft gewoon werken. Bij het opstarten zegt hij gewoon dat het verlopen is en verder werkt het gewoon.
Uw windows XP is ook "gratis" dan?
Winrar is NIET gratis. Dat gij er een nag-screen voor lief bij neemt maakt niet dat ge 't programma nu legaal gebruikt eh!
verdickt
Premium Member
Premium Member

geef mij toch maar winrar en die nag screen is snel weggeklikt.

Bij winzip duurt dit toch wel een tijdje en vind ik trouwens minder goed
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als ge dan toch nag-screens leuk vind, vind ik www.powerarchiver.com de beste 'zipper'.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als een applicatie een 'nag-screen' gebruikt. En je bent daar tevrede mee dan is het perfect `legaal´. Als je de policy van winrar erbij neemt dan mag het perfect.

Als alle applicaties die 'nag-screens' gebruiken niet-legaal zouden zijn dan mocht je smart-ftp ook niet gebruiken. Terwijl ze overal duidelijk maken dat het 'free for personal use' is.

Ik wil hier niet mee flamen of iets dergelijks. Maar lijkt me toch leuk dat er geen misverstanden ontstaan.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

L-army schreef:Als een applicatie een 'nag-screen' gebruikt. En je bent daar tevrede mee dan is het perfect `legaal´. Als je de policy van winrar erbij neemt dan mag het perfect.

Als alle applicaties die 'nag-screens' gebruiken niet-legaal zouden zijn dan mocht je smart-ftp ook niet gebruiken. Terwijl ze overal duidelijk maken dat het 'free for personal use' is.

Ik wil hier niet mee flamen of iets dergelijks. Maar lijkt me toch leuk dat er geen misverstanden ontstaan.
Ik wil ook nit flamen maar uit de licence van winrar:
2. Anyone may use this software during a test period of 40 days. Following this test period of 40 days or less, if you wish to continue to use WinRAR, you must purchase a license.
Dus ja :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

L-army schreef:Als een applicatie een 'nag-screen' gebruikt. En je bent daar tevrede mee dan is het perfect `legaal´. Als je de policy van winrar erbij neemt dan mag het perfect.

Het misverstand zit dan ook geheel aan jouw kant ;). Winrar moet je betalen, SmartFTP niet. Winrar niet-betalend blijven gebruiken is illegaal, SmartFTP is legaal.
selder
Moderator
Moderator

Dzju, just, Ge zou Winrar na 40 dagen van uw systeem moeten verwijderen.

Maar! Dat wil niet zeggen dat er al genoeg compressieprogrammas zijn, en to be honest, k heb nog nooit iets gecompresseerd van m'n leven, alleen "uitgepakt" :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
toettoet
Plus Member
Plus Member

wij moesten int school destijds ons werkjes uploaden in zipfiles
en af en toe dcc ik wel iets gerard
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Nog eentje in het rijtje: ZipGenius ?

flamenca
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Yoko
Member
Member

ik gebruik gewoon Gecomprimeerde Mappen in de Verkenner, werkt supersnel en doet voor mij wat het moet doen.
selder
Moderator
Moderator

Zorg maar dat Neelie Kroes (of hoe schrijft ge die haar naam) dat niet te weten komt, of ze vraagt aan MS om het er uit te slopen :)

Een woord werd verwijderd, gelieve geen onbeschoft woord te gebruiken
door Blue-Sky
Reden waarom, te lezen in de
Regels De moderators/administrators behouden het recht bestanden te verwijderen, indien deze in strijd zijn met rules en/of disclaimer, zonder voorafgaande waarschuwing.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

In gnuwin32 zitten alle nodige tools : tar, gzip, bzip2
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

selder schreef:Dzju, just, Ge zou Winrar na 40 dagen van uw systeem moeten verwijderen.

Maar! Dat wil niet zeggen dat er al genoeg compressieprogrammas zijn, en to be honest, k heb nog nooit iets gecompresseerd van m'n leven, alleen "uitgepakt" :p
Hangt er wat vanaf. ik bzip2 al men backups van vmware images. Als je bv op voorhand plaats voorziet maar als deze nog niet in gebruik is kan je plaats winnen door deze te compressen. Ook sql backups compressen zeer goed.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”