Ik verhuis binnenkort, en waar ik ga wonen is al een internetaansluiting (adsl).
Maar aangezien ik geen opzegvergoeding wil betalen (telefoonlijn Belgacom, adsl edpnet) wil ik deze dus mee verhuizen.
Ik heb al gebeld naar Belgacom en die vertelden me dat het geen probleem is om mijn telefoonlijn te verhuizen naar een plaats waar al een andere telefoonlijn in gebruik is.
Maar kan ik nu ook gewoon mijn internet verhuizen? Ik heb nog niet kunnen bellen naar edpnet, maar aangezien ik het tegen maandag moet weten, vraag ik het dus aan jullie.
Alvast bedankt!
2x adsl op 1 telefoonlijn
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
als er niemand in dat huis woont, kan er toch geen adsl zijn?
als er nog een adsl signaal opstaat van de vorige bewoner, zullen ze dit afsluiten en een nieuw adsl signaal activeren
op jou naam.
u laat gewoon weten aan edpnet dat je verhuist naar het nieuwe adres.
U kan uw telefoonnummer gratis behouden als u reeds een telefoonlijn heeft en binnen dezelfde telefoonzone verhuist (bv. van 02 naar 02). Het is zeer belangrijk dat u aan Belgacom duidelijk maakt dat u ALLE diensten en bovendien uw EDPnet adsl-verbinding op uw telefoonlijn wenst te behouden. Houd bovendien uw laatste telefoonfactuur bij de hand als u uw aanvraag indient. Er zal immers gevraagd worden naar uw huidig telefoonnummer en klantennummer.
http://www.edpnet.be/default.aspx?UCP=1&CC=be&LC=nl
als er nog een adsl signaal opstaat van de vorige bewoner, zullen ze dit afsluiten en een nieuw adsl signaal activeren
op jou naam.
u laat gewoon weten aan edpnet dat je verhuist naar het nieuwe adres.
U kan uw telefoonnummer gratis behouden als u reeds een telefoonlijn heeft en binnen dezelfde telefoonzone verhuist (bv. van 02 naar 02). Het is zeer belangrijk dat u aan Belgacom duidelijk maakt dat u ALLE diensten en bovendien uw EDPnet adsl-verbinding op uw telefoonlijn wenst te behouden. Houd bovendien uw laatste telefoonfactuur bij de hand als u uw aanvraag indient. Er zal immers gevraagd worden naar uw huidig telefoonnummer en klantennummer.
http://www.edpnet.be/default.aspx?UCP=1&CC=be&LC=nl
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
dan zullen jullie moeten verder doen met de nu bestaande adsl, tot men einde contract is.siom schreef:euhm, ik was dat misschien vergeten te zeggen: Ik ga samenwonen, er woont dus al iemand in het huis en die heeft al adsl.
dan pas kan er veranderd worden van provider. tenzij het dezelfde provider is.....
Laatst gewijzigd door Patje 29 sep 2007, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
maar je kan toch 2 telefoonnummers op 1 telefoonlijn gebruiken? Dus waarom zou je dan ook niet 2 providers op 1 telefoonlijn kunnen gebruiken?
Als dat niet zo is, dan zou ik een opzegvergoeding van 150 euro moeten betalen, omdat ik verhuis naar een woning waar al een andere provider aanwezig is?
Als dat niet zo is, dan zou ik een opzegvergoeding van 150 euro moeten betalen, omdat ik verhuis naar een woning waar al een andere provider aanwezig is?
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Je kan vragen of ze dat op het tweede koperpaar kunnen activeren. Maar die installatie zal ook niet gratis zijn (tenzij er een actie loopt op dat moment)siom schreef:maar je kan toch 2 telefoonnummers op 1 telefoonlijn gebruiken? Dus waarom zou je dan ook niet 2 providers op 1 telefoonlijn kunnen gebruiken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Als dat een analoge lijn is niet neen. Je zal dus over 2 analoge lijnen beschikken dan en op iedere analoge lijn kan je ADSL activeren.siom schreef:maar je kan toch 2 telefoonnummers op 1 telefoonlijn gebruiken? Dus waarom zou je dan ook niet 2 providers op 1 telefoonlijn kunnen gebruiken?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Voor een 2é nummer op een analoog lijn zal je ook belgcom moeten laten komen om het 2é koperpaar aan te sluiten op een mooi nieuw telefoon stopcontact.
Als het adsl signaal wat er reeds aanwezig is op je nieuwe adres ook van edpnet(scarlet) is dan kan je zonder problemen met jou edpnet account surfen zonder veranderingen in de infrastructuur te doen, da heb je geen 2é nummer en Lijn nodig.
Als het adsl signaal wat er reeds aanwezig is op je nieuwe adres Geen van edpnet(scarlet) is dan zal het noodzakelijk zijn om het 2é koperpaar te laten aansluiten voor een 2é tel nummer enzo ook het edpent ADSL singaal.
Ik dacht dat het nog gratis aansluiten was van belgacom deze en volgende maand.
Xedion
Als het adsl signaal wat er reeds aanwezig is op je nieuwe adres ook van edpnet(scarlet) is dan kan je zonder problemen met jou edpnet account surfen zonder veranderingen in de infrastructuur te doen, da heb je geen 2é nummer en Lijn nodig.
Als het adsl signaal wat er reeds aanwezig is op je nieuwe adres Geen van edpnet(scarlet) is dan zal het noodzakelijk zijn om het 2é koperpaar te laten aansluiten voor een 2é tel nummer enzo ook het edpent ADSL singaal.
Ik dacht dat het nog gratis aansluiten was van belgacom deze en volgende maand.
Xedion