mail probleem zondag 30/09

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

er is blijkbaar een serieus probleem met dommel mail op dit moment

ben momenteel niet bereikbaar, mensen die me willen bereiken krijgen volgende foutmelding:

Sent: Sunday, September 30, 2007 9:16 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"

:?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb met ander adres naar een dommel adres gemaild - voorlopig na half uur nog niets ontvangen (ook geen foutmelding)

update: na ongeveer 40min werd het bericht correct afgeleverd

dommel technische dienst is al via email verwittigd (via de site, high priority)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

xenne schreef: update: na ongeveer 40min werd het bericht correct afgeleverd
Dat gebeurt wel vaker. Lost altijd zichzelf op en dan komen de mails terug in seconden aan. "High priority" kun je dat dus niet echt noemen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Drewvt schreef:
xenne schreef: update: na ongeveer 40min werd het bericht correct afgeleverd
Dat gebeurt wel vaker. Lost altijd zichzelf op en dan komen de mails terug in seconden aan. "High priority" kun je dat dus niet echt noemen.
vertraagt afleveren Oké; maar het feit dat vanmorgen iedereen foutmelding kreeg vind ik wel ernstig, en het is daarvoor dat ik ze ook met high priority gecontacteerd heb

update: ik krijg mijn mails ook moeilijk weg momenteel en komen niet aan bij bestemmeling
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Nog steeds foutmelding hier bij het versturen, krijg niets buiten.
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Ik kan ook nog steeds geen mail versturen via Dommel.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

idd, nu lukt het helemaal niet meer om mails te versturen. en degene die ik om 10uur met moeite verstuurd kreeg is tot nu toe nog niet bij z'n bestemmeling geraakt. we kunnen dus stellen dat dommel mail al de hele dag plat ligt. blijkbaar werken ze niet vandaag en zal het wachten zijn tot morgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

idem hier blijkbaar

gelukkig is het zondag dus geen ramp voor mij :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

klooooon schreef:idem hier blijkbaar

gelukkig is het zondag dus geen ramp voor mij :wink:
een ramp is het niet, maar kvond het toch wel vervelend dat mensen die me stuurden een foutbericht kregen. dat had ik nog nergens meegemaakt.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Ik merk net dat ik geen toegang meer krijg tot de ftp server om m'n website te updaten. Wanneer ik naar m'n domein probeer te surfen lukt dat ook niet...zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de mail-issues?

Grtz
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

osieke schreef:Ik merk net dat ik geen toegang meer krijg tot de ftp server om m'n website te updaten. Wanneer ik naar m'n domein probeer te surfen lukt dat ook niet...zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de mail-issues?

Grtz
nu je het zegt, ik geraak hier ook niet op mijn site / ftp :| er is precies het één en het andere uitgevallen bij dommel vandaag ... of het één met het ander te maken heeft? dunno, misschien is er een plon gesprongen ten huize dommel ;)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

den relay van dommel werkt al gans de dag niet...
Afbeelding
magic007
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:30

das ook ni echt ne service ....
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Yep der is precies een probleem
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de relay marcheert weer precies, maar er moeten nog een 20 tal mails binnen lopen...... ftp is ook in orde

krijg nu ook op dit moment een reactie op mijn mail naar de support van deze morgen:

Code: Selecteer alles

Geachte,

We hebben uw email goed ontvangen.
Onze kantoren zijn elke werkdag geopend tussen 09.00 en 18.00 uur. Op dat moment zal er een ticket worden opgemaakt voor uw vraag of zal uw update op een bestaand ticket worden toegevoegd.
Indien u een dringende vraag of probleem hebt kan u ons steeds 24/7 bereiken via +32 903 42 714.

uw dommel.com support afdeling
update: mailkes zijn aan het binnen lopen, nu om 00H25 ééntje van Sunday, September 30, 2007 2:24 PM
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de achterstallige mailkes zijn in de loop van de nacht geleverd geworden. alles lijkt nu terug normaal te functioneren. er is nu ook een ticket geopend, ben eens benieuwd of ik daar nog reactie zal op krijgen. blijkbaar is mijn mail om het probleem te melden ook pas bij dommel geraakt als het probleem opgelost was, had het nochtans gestuurd via de website

update.... snelle reactie gekregen:
Geachte,

Ondervindt u dit nog steeds?

Zo ja, gelieve telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Dit kan tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.

Alvast bedankt!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

magic007 schreef:das ook ni echt ne service ....
't Heeft misschien te maken met de prijsaanpassing (verhoging) die ingaat per 01/10/2007 :???: :???:
magic007
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:30

als ze de prijs verhogen kunnen ze beter zien dat het werkt :twisted:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vandaag werd mij weer gemeld dat mijn mails kaatsten :

Sent: Sunday, October 21, 2007 9:22 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)" :|

mailproblemen komen precies vooral de zondag voor, is 3e keer op korte tijd
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

daarom gebruik je een gmail adres ofzo :-D
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Hier alvast geen problemen
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo :-D
Een dienst moet werken, daar betaal je voor.
Is het dommel, telenet, belgacom, ... maakt ni uit het moet werken.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo :-D
ik dacht dat dommel mail betrouwbaar zou zijn. ondertussen werkt mail blijkbaar wel weer normaal, 't is niet zoals vorige keer dat mail de hele dag plat lag. maar 't is natuurlijk wel vreemd/raar dat mails niet kunnen afgeleverd worden op zondagmorgen :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo :-D
Mail hoort nu wel bij een van de basisdingen van een ISP, dus dit mogen ze wel es rechttrekken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

xenne schreef:
ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo :-D
ik dacht dat dommel mail betrouwbaar zou zijn. ondertussen werkt mail blijkbaar wel weer normaal, 't is niet zoals vorige keer dat mail de hele dag plat lag. maar 't is natuurlijk wel vreemd/raar dat mails niet kunnen afgeleverd worden op zondagmorgen :???:
mss loopt de backup ofzo op zondagmorgen
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

alles ok hier
mails komen direct aan
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

't is weer eens zondag... krijg hier net weer bericht van iemand die mij vanmorgen een 5 tal mails stuurde, zijn allemaal terug gekaatst. ondertussen werkt het blijkbaar terug :roll: denk dat ik hier toch eens een ticket ga voor aanmaken. mijn kennissen beginnen het probleem te kennen btw :

Code: Selecteer alles

mailkes zijn allemaal teruggekomen, ik stuurde ze misschien weer te vroeg, voor een zondagmorgen ?
hier de foutmeldingen:

Sent: Sunday, September 30, 2007 9:16 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"

==========================================

Sent: Sunday, October 21, 2007 9:22 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"

===============================================


Sent: Sunday, October 28, 2007 9:01 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)

The following message to <[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"

het is dus altijd rond 9uur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
idd. maar de mails zouden toch niet mogen kaatsen hé :roll: ik heb nu naar iedereen gemaild om te zeggen dat ze op zondagmorgen niet meer mogen mailen ts 9 en 9h30 (ik wist niet dat er toen al mensen op waren :wink: )
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Zou toch niet mogen? Waarom lukt dat bij de andere ISP's zonder problemen en heeft Dommel er blijkbaar wel problemen mee???

Het is gewoon een vraag om uitleg!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik vraag me ondertussen wel af of ik de enige ben met dit probleem? niet iedereen wordt op zondagmorgen zo vroeg gemaild natuurlijk :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zambo schreef:
ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Zou toch niet mogen? Waarom lukt dat bij de andere ISP's zonder problemen en heeft Dommel er blijkbaar wel problemen mee???

Het is gewoon een vraag om uitleg!
Dat is waar dat ze het mogen uitleggen :-D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:
Zambo schreef:
ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Zou toch niet mogen? Waarom lukt dat bij de andere ISP's zonder problemen en heeft Dommel er blijkbaar wel problemen mee???

Het is gewoon een vraag om uitleg!
Dat is waar dat ze het mogen uitleggen :-D
heb de vraag gesteld aan dommel, ticket geopend.... maar ik verwacht er niet veel van. ik hou jullie IIG op de hoogte
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Dit is me ook al meerdere zondagen opgevallen. Nooit een groot probleem natuurlijk omdat het een uurtje later wel werkt, maar tis natuurlijk irritant en zou niet mogen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vandaag weer mailproblemen.... inkomende mail laat uren op zich wachten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:vandaag weer mailproblemen.... inkomende mail laat uren op zich wachten
had eerder moeten klagen, 't mailke waar ik op aan't wachten was loopt net binnen (20H32), 't was verzonden om 17H59 :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”