Voip met 2 binnenkomende lijnen.

Plaats reactie
Sandman
Pro Member
Pro Member

Welke ata of router kan 2 verschillende lijnen aan? 1 privé en & zakelijke lijn op 1 adres...

Kan er dan met meerdere toestellen tgl gebeld worden eventueel?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sandman schreef:Welke ata of router kan 2 verschillende lijnen aan? 1 privé en & zakelijke lijn op 1 adres...

De meeste.
Ja.
Wanneer je bovendien je Belgacom lijn als inkomend gebruikt (kan discovery zijn) heb je zelfs 3 lijnen die tegelijk gebruikt kunnen worden.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Sandman schreef:Welke ata of router kan 2 verschillende lijnen aan? 1 privé en & zakelijke lijn op 1 adres...

Een Fritz!box kan 10 VOIP nummers registreren + 1 vaste. En kan drie gesprekken tegelijk verwerken.
Sandman
Pro Member
Pro Member

en kan de fritzbox ook 2 analoge binnenkomende lijnen aan?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Sandman schreef:en kan de fritzbox ook 2 analoge binnenkomende lijnen aan?
Een Fritz!box heeft slechts één ingang voor een analoge telefoonlijn, dus neen. Als je de comfortdiensten van Belgacom neemt kan je natuurlijk wel switchen tussen twee inkomende oproepen.

Eventueel kan je één nummer porteren naar VOIP. Ofwel een telefooncentrale plaatsen met twee buitenlijnen.

Maar in de titel van deze thread schreef je toch dat je twee inkomende VOIP lijnen wou gebruiken? Dat kan namelijk wél met een Fritz!box.
Sandman
Pro Member
Pro Member

ik bedoelde 2 binnenkomende analoge lijnen. ik wil niet van nummer veranderen transfer doen van nummer.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Sandman schreef:ik bedoelde 2 binnenkomende analoge lijnen. ik wil niet van nummer veranderen transfer doen van nummer.
Dan denk ik dat je deze vraag best elders stelt, want dit forum gaat over "Mobiel internet, GSM, VoIP en navigatie" en dus niet over vaste telefonie.

Maar zoals ik al zei, kan je best op zoek gaan naar een telefooncentrale met twee buitenlijnen.

Je kan ook je twee analoge lijnen laten omzetten naar een ISDN lijn. Als je dan een Fritz!box met ISDN ingang hebt, kan je wel twee gesprekken tegelijk voeren.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”