buitenkabel splitten?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

heb nogal een ingewikkelde vraag denk ik :)
momenteel hebben we een gewoon kabel abonnement bij MIXT-ICS (Telenet dus) en ben al een tijdje van plan om Telenet Digitaal te nemen. Maar aangezien de (hoofd)kabel die van buiten beneden binnenkomt en ik op mijn kamer, boven dus, naar tv kijk, zou ik ofwel een nieuwe kabel leggen binnenshuis (omdat huidige kabel geen mooi beeld meer geeft, versleten) of en nu komt mijn vraag; zou het mogelijk zijn om de buitenkabel die op dezelfde hoogte loopt over heel de straat te splitten en laten binnenkomen op mijn kamer aangezien die er net naast ligt? Ik bedoel wel met splitten dat Telenet dit doet natl en dat de buitenkabel ook blijft beneden binnenkomen. Ik heb zo een vermoeden dat ze daar een nieuw abonnement voor gaan aanrekenen (zogezegd net als bij een appartement). Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ben je wel zeker dat de kabel het probleem van je slechte beeldkwaliteit is en niet de TV/Radio contactdoos waar de kabel op toekomt.
Die dingen durven nogal eens serieus de mist ingaan.
Er is naar mij weten maar 1 merk die er maakt van een goede kwaliteit en dat zijn die van Niko,.... ben ik te weten gekomen van een kabeldistributie-technieker die hier ooit eens aan het werk geweest is omwille van eenzelfde probleem.

... en een coax kabel verslijten ...... als er nergens geen uitwendige beschadigingen aan zijn dat is dat imo onmogelijk.

Wat betreft de kabel splitten die op je voorgevel passeerd .... :eek: ,.. ik zou het mij niet riskeren. Beter een ander kabel binnenshuis leggen en U niet te veel zorgen maken over de kwaliteit ..... digitaal heeft daar toch geen last van.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

jonas_dg schreef:Ik bedoel wel met splitten dat Telenet dit doet natl en dat de buitenkabel ook blijft beneden binnenkomen. Ik heb zo een vermoeden dat ze daar een nieuw abonnement voor gaan aanrekenen (zogezegd net als bij een appartement). Iemand een idee?
In ieder geval dit laten uitvoeren door je provider Telenet, veronderstel dat jij dit zelf zou doen en je buren zonder signaal zet, ... kan je ook nog schadevergoeding betalen.

Telefoontje naar je provider en daar je vraag stellen, dan weet je perfect wat de beste oplossing is en of men een nieuw abonnement zal aanrekenen.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Idd ... niet zelf aan prutsen,.. toch zeker niet aan de hoofdkabel,.... of ge aan de dunne moogt komen die naar je huiskamer loopt,.. dat weet ik niet,... in ieder geval raad ik je aan van ook daar af te blijven.

Beter eens alle verbinding, contactdozen checken,... aan de kabels zal er wel niet véél mankeren tenzij de eerder vernoemde mogelijke fysische gebreken.
Vocht in de kabel,.. dat zou ook nog kunnen uiteraard,... dat zie je niet altijd :roll:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Xplod schreef:Er is naar mij weten maar 1 merk die er maakt van een goede kwaliteit en dat zijn die van Niko,.... ben ik te weten gekomen van een kabeldistributie-technieker die hier ooit eens aan het werk geweest is omwille van eenzelfde probleem.
Ik gebruik die van Niko nooit meer omdat die juist storingen veroorzaken, op degene die ik gebruik (ik kan nu niet op het merk komen) staat erop dat ze gekeurd zijn voor telenet. Ik heb dit probleem eens vermeld aan een vertegenwoordiger van Niko en hij zei dat ze dit wisten, maar ik heb de nieuwe tv aansluitingen nog niet gebruikt van Niko.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dan zou ik wel eens graag willen weten welke merken er dan wel goed bevonden worden door telenet want bij mij heeft hij hier 2 Niko's geinstalleerd .... niet dat ik ze nu nog hard nodig heb want ik kijk al een geruime tijd Belgacom TV.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Xplod schreef:Dan zou ik wel eens graag willen weten welke merken er dan wel goed bevonden worden door telenet want bij mij heeft hij hier 2 Niko's geinstalleerd .... niet dat ik ze nu nog hard nodig heb want ik kijk al een geruime tijd Belgacom TV.
Ik zal morgen eens kijken...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ben vergeten te kijken, maar wat er wel opstond was "Interelectra" en interelectra is vooral in Limburg.
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Kabels
Kabels buiten:
< 40m = TELENET-INTERKABEL PE6
> 40m < 60 = TELENET-INTERKABEL PE11

Kabels binnen:
I don't have a clue... best even navragen bij je lokale dealer (van tv-kabels dan :wink:)

Aftakken
Over de aftakvraag: Telenet zal de modem en de versterker die nodig zijn voor digitale televisie met interactiviteit (de grootste troef van digitale televisie als je 't mij vraagt) plaatsen vóór de kabelaftakking. Dit is voor mij een dogma en daar wijken ze onder geen beding van af.

Tweede kabelabonnement
Langs de andere kant is het zo dat ze voor een tweede televisietoestel geen tweede kabelabonnement aanrekenen (al te gek, toch?).

Raad van de dag
Tak hem niet af... Je kabel komt nu binnen en als ik het goed begrijp kijk je al TV boven? Als dat zo is zou ik de kabels die er nu al liggen gebruiken. De interactiviteit kan je dan tot stand brengen met enerzijds UTP (de beste oplossing) of anders door middel van een Powerline (de plugs in het stopcontact).
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”