bittorrent

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb de indruk dat het downloaden via torrents traag gaat. Heb voor de aardigheid dezelfde download een tijdje laten binnenkomen via mijn Dommel-verbinding, daarna via Telenet, en dit laatste ging toch merkelijk sneller (x5) (van ong. 16 kb/s naar ong. 85kb/sec), met eenzelfde aantal seeders. Vergis ik me hierin ? Lijkt me van niet.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

1) Zoiets kan je niet echt deftig testen, je moet gewoon geluk hebben met welke seeders je verbonden bent, als je met 5 seeders verbonden bent die hun up cappen op 1 kB/s zal't idd niet voouit gaan, als je reconnect met telenet en je hebt 5x 20 kB/s vast is't al iets meer, if you see my point.

2) Zet protocolencryptie aan, baat het niet dan schaadt het niet, als ik op mediumband zit gaan ze rapper met encryptie aan dan zonder, al kan het maar mijn indruk zijn!

3) Wat het ook kan zijn is dat je aan je maximumsnelheid uploadt en daardoor je download een beetje afgeknepen is (het heeft er effectief invloed op!) Zet anders eens bij wijze van test maximumuploadsnelheid op 10 kB/s ofzo, en kijk of het verschil geeft!

4) Je kan natuurlijk eens een speedtest doen hier op de site, dan zie je direct of't je verbinding in't algemeen is of enkel torrents!
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

Lijkt me straf... denk eraan dat de snelheid van een torrent afhangt van een aantal gewone ISP's.. soms als je geluk hebt raak je een 100mbit seedbox, maar meestal is dat niet het geval.

Test eens over een langere periode over verschillende torrents/trackers.

PS: Meestal gaat het sneller over de "private" torrent sites zoals TL ofzo... Je moet maar eens wat zoekwerk doen.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb de ganse maand september nog Dommel én Telenet, heb dit dus meer dan één keer bekeken. Kom met Dommel nooit aan dezelfde snelheden (snelheid is via test hier op de site OK hoor), verschil is opvallend. Upload speed staat zo ingesteld dat mijn download er niet onder lijdt.
Kan een indruk zijn.. en eind deze maand enkel nog Dommel :wink:
Grtz.
Black is the colour of my true love's hair
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Ik haal de maximum snelheid van mijn lijn als ik torrents afhaal.
Afbeelding
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

wat zijn eigenlijk torrents?
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Een manier van P2P sharing, zie BitTorrent...
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Steven7 schreef:wat zijn eigenlijk torrents?

als je op de nieuwsgroepen kunt zie ik niet in waarom je nog gebruik zou maken van torrents... zeker al niet als je illegale zaken wil aankopen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

Bij dommel is er geen nadeel aan torrents upload telt toch niet mee.
Het voordeel van usenet is de snelheid, van wat ik hier mag lezen is dat bij dommel eerder traag als hij werkt.

En dan is het nog het puntje dat er veel meer content te vinden is als torrent
twan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:15
Locatie: Brasschaat

Misschien dat je nog geen poort hebt opengezet voor torrents?
Met utorrent kan je checken of de opgeggeven poort open staat of niet.
ook http://www.portforward.com/ kan handig zijn voor verdere info.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Telenet heeft wel een hogere upload dan Dommel, en daar zijn torrents erg gevoelig voor.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Xi schreef:Het voordeel van usenet is de snelheid, van wat ik hier mag lezen is dat bij dommel eerder traag als hij werkt.


Dan neem je er toch een payservertje bij...
Afbeelding
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

ik heb ook mijn volle snelheid bij bittorrents ... haal wel af bij erkende sites waar je ook moet uppen ....

ik zette mijn proto/ecrpt. on ,en alles was in orde
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Bij mij gaan mijn torrents sneller door:
-De juiste poort open te zetten op mijn router
-Upload staat op de helft van de effectieve upload
-Encryptie (lijkt veel geholpen te hebben)

Gisteren haalde ik nog een bestand van 700MB af op 30-40min. (EDPnet)
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Je kan natuurlijk ook gewoon geen Bittorrent gebruiken en aansluiten op een degelijke SFTP.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

elldiablo schreef:ik heb ook mijn volle snelheid bij bittorrents ... haal wel af bij erkende sites waar je ook moet uppen ....

ik zette mijn proto/ecrpt. on ,en alles was in orde


Idem, op torrentleech haal ik ook altijd aan maximale snelheid af (zijnde 416-420 kB/s)
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Wel, het toeval wil dat ik nu niet meer dan 30 kB/s haal, met protocolencryptie aan, en nogsteeds op een private tracker waar ik 100% zeker weet dat ik sneller kan afhalen, ik download altijd aan max snelheid!
(1 seed geeft me ~30 kB/s, hoe meer seeds erbij komen hoe trager ze elk gaan en ik houd in totaal ~30 kB/s)

Geen idee waaraan het nu nog kan liggen, cappen ze of hoe zou dat zitten :?

Edit: ik zit niet op smallband (nog maar 7 gig gedownload), heb modem al af en aan gezet, al opnieuw verbonden met internet, ...
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

De laatste versie van uTorrent (1.7.5) is behoorlijk crappy -- ik kreeg er alleszins geen degelijke downloadsnelheid mee, en ben dus maar terug naar versie 1.7.4 gegaan.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

zippie666 schreef:Wel, het toeval wil dat ik nu niet meer dan 30 kB/s haal, met protocolencryptie aan, en nogsteeds op een private tracker waar ik 100% zeker weet dat ik sneller kan afhalen, ik download altijd aan max snelheid!
(1 seed geeft me ~30 kB/s, hoe meer seeds erbij komen hoe trager ze elk gaan en ik houd in totaal ~30 kB/s)

Geen idee waaraan het nu nog kan liggen, cappen ze of hoe zou dat zitten :?

Edit: ik zit niet op smallband (nog maar 7 gig gedownload), heb modem al af en aan gezet, al opnieuw verbonden met internet, ...


op hoeveel staat uw upload speed ik heb mijn op 10kBs staan en als echt aleen uploaden is voledig open

maar heb gemerkt dat bij u-torrent ( bij mij toch ) als ik die op 10 zet dan gaat alles vlotjes meer of minder ..dan gata mijn down omlaag
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Akkoord dat minder upload je toelaat om meer requests uit te zenden, maar dat effect is toch maar tijdelijk, denk ik.

Je kan gerust wel wat meer dan 10KB/s geven zonder jezelf daarmee te choken. Zet 'm bijvoorbeeld op 15KB/s en de upload slots op 5, dan kan je misschien wat meer clients overtuigen van data terug te sturen.

Ter vergelijking: mijn EDPnet staat op 50KB/s (max is ongeveer 66KB/s) tijdens downloads en dan haal ik nog 250-300KB/s downspeeds maar 'k heb wel 8 upload slots. Met mijn oude Belgacom Go haalde ik nog makkelijk 130KB/s down als ie op 24KB/s upload stond (met 6 slots) tijdens downloaden.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Zoek naar de evilid patch om het aantal inkomende/uitgaande verbindingen in Windows XP te verhogen van 10 --> 50 (of zelfs 100 ^^), helpt echt gigantisch veel met torrents.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

elldiablo schreef:op hoeveel staat uw upload speed ik heb mijn op 10kBs staan en als echt aleen uploaden is voledig open

maar heb gemerkt dat bij u-torrent ( bij mij toch ) als ik die op 10 zet dan gaat alles vlotjes meer of minder ..dan gata mijn down omlaag


Ik heb mits enig research ontdekt dat het idd aan utorrent lag, m'n upload staat momenteel op 20 kB/s en het gaat weer aan volle snelheid :? Mysterieus, als je je aparte torrents elk op 1 bit/s upload zet gaat alles nog aan maximumsnelheid, maar zet je je globale upsnelheid op 10 geraak je niet hoog meer :eek:
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Ik heb mits enig research ontdekt dat het idd aan utorrent lag, m'n upload staat momenteel op 20 kB/s en het gaat weer aan volle snelheid :? Mysterieus, als je je aparte torrents elk op 1 bit/s upload zet gaat alles nog aan maximumsnelheid, maar zet je je globale upsnelheid op 10 geraak je niet hoog meer :eek:



nice :d
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Forcemaster schreef:Zoek naar de evilid patch om het aantal inkomende/uitgaande verbindingen in Windows XP te verhogen van 10 --> 50 (of zelfs 100 ^^), helpt echt gigantisch veel met torrents.


en surfen gaat dan ook veel vlotter :roll:
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

aan de dommelaars en u torrent gebruikers .
upload max 17 kb/s geeft hoogste download snelheid.
upload max snelheid en download gaat normaal rond de 60 kb/s.
en ja ge moet op prive sites toch seeden , of een film nu op 6 uur binnen is of op 24 uur wat is het verschil.
het verschil is dat uw torrent ratio op 0,8 staat , na 24 uur nog een paar uurkes seeden en torrent is 1 op 1 gedeeld , stel standaard steeds in
op 103 %.
en lees de faq maar eens goed door op de site.
snel downen heeft maar zin , als ge snel kunt delen.
dus is wachten op adsl2 voor sneller.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

@fendtje bedankt voor de info!

fendtje schreef:snel downen heeft maar zin , als ge snel kunt delen.
dus is wachten op adsl2 voor sneller.


Het heeft ook zin als ge vip zijt op de privat tracker en ge even ongeduldig zijt als mij :wink:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

zippie666 schreef:@fendtje bedankt voor de info!


Het heeft ook zin als ge vip zijt op de privat tracker en ge even ongeduldig zijt als mij :wink:


Maar dat kost dan weer extra :-(
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

al bij al seed wat je neemt :d
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”