Kan geen wireless verbinding maken met Linksys router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ik heb een Linksys wireless router (WAG354G) aangeschaft, maar nu blijkt dat ik geen draadloze verbinding kan maken vanaf het moment dat de beveiliging opstaat. Zonder encryptie lukt het zonder problemen, vanaf WEP of WPA aanstaat krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden tijdens het verbinden met de router. Ik werk met een Mac en heb het al op 2 Macs geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Hoe kan ik dit oplossen? De beveiliging af laten is geen optie voor mij...
Argor
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:12

Spink schreef:Ik heb een Linksys wireless router (WAG354G) aangeschaft, maar nu blijkt dat ik geen draadloze verbinding kan maken vanaf het moment dat de beveiliging opstaat. Zonder encryptie lukt het zonder problemen, vanaf WEP of WPA aanstaat krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden tijdens het verbinden met de router. Ik werk met een Mac en heb het al op 2 Macs geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Hoe kan ik dit oplossen? De beveiliging af laten is geen optie voor mij...


firewall configureren misschien, heb dit ook gehad en moest in de configuratie van norton een aantal ip adressen toevoegen aan de vertrouwde ip's 192.168.1.2 ; 192.168.1.3 enz...
<Argor\>
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ik heb op de computer zelf geen firewall die geactiveerd is... :?
Nog vergeten te vermelden dat ik vroeger met mijn vorige linksys wireless router nooit dit probleem had.
Argor
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:12

wireless adapter op de computer, wep of wpa sleutel ingegeven?
<Argor\>
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Kan ik nergens ingeven... normaal krijg ik een venster waar hij naar de WEP of WPA key komt vragen, maar zover geraakt hij nu zelfs niet.

P.S.: ik werk wel met een Mac, maar in principe maakt dat niet veel verschil.
Argor
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:12

sorry, ben niet vertrouwd met mac, maar zolang je de key niet kunt ingeven, zal je geen draadloze verbinding kunnen maken met de router.
<Argor\>
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Spink schreef:Kan ik nergens ingeven... normaal krijg ik een venster waar hij naar de WEP of WPA key komt vragen, maar zover geraakt hij nu zelfs niet.

P.S.: ik werk wel met een Mac, maar in principe maakt dat niet veel verschil.


Je kan best even al je wireless settings van je mac clearen en zodoende terug proberen verbinding te maken.
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

maakt uw wireless-software op uw mac geen profielen aan?

zo ja: deleten en opnieuw configureren
zo neen: verder zoeken :p
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... lijkt een veel voorkomend probleem te zijn. Heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5282205

.... en er zijn duidelijk nog mensen met dit soort problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”