MichaelVH, proficiat met uw moedige kruistocht tegen telenet.
Tot voor kort ben ik ook een (gelukkige) chello professional abonnee geweest, maar al vanaf het moment dat de cable infrastructuur van chello op de telenet backbone gezet is, weet ik pas wat voor een goede backbone UPC had.
Ook het aanbod gekregen om om te schakelen, maar idd soms heb je wel wat meer nodig dan 1 static ip adres (bv veschillende VPN Servers).
Het is enorm teleurstellend om te zien dat een goede provider zoals Chello/UPC (zeker vanaf de migratie naar DOCSIS 2) naar de hel gaat omwille van een bende bureaucraten die alleen maar aan poen denken en misbruik maken van hun positie.
Aangezien ik toch niets kan doen met 1 static ip adres, ben ik dus verplicht 'om mijn plan te trekken' met een DSL verbinding van EDPNET. Nog liever dat, dan EURO 99 aan een firma te geven die mij verplicht om afscheid te nemen van een aanvaardbaar internet abonnement.
Het is ook inderdaad onduidelijk of deze prijs niet later gaat opgetrokken worden, zou mij niet verbazen.
Toen ik aan de (toch wel vriendelijke) contactpersoon van telenet probeerde uit te leggen dat het technisch wel mogelijk zou zijn om meerdere static IP adressen te geven zelfs met de beperkingen van de domme telenet modem (Static route op 'backbone' voor een netwerk range achter het ip adres van de modem), hadden ze daar natuurlijk geen oren naar. Bureaucratie......
Ik zal nu veel minder hebben qua verbinding, maar ik zal tenminste de firma niet sponsoren die het veroorzaakt. En misschien zal dommel cityconnect wel beschikbaar komen in mijn Leuvense buitenwijk, en misschien willen ze zelfs een static route toevoegen op hun infrastructuur om een netwerk RANGE te geven
. Anders is er nog altijd EDPNET ADSL2..... Maar nooit telenet.