**Opgelost**Ellende met een extra tel nummer.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Het doel van de operatie is om een 2é telefoon nummer/lijn dus te krijgen bij Belgacom.
1 September ga ik volle moed naar een belgacom winkel om een extra nummer aan te vragen(de website durft wel eens tilt slaan met een extra nummer).
Een vriendelijk meisje bediend me en alles gaat vlot, daar het zaterdag was zou ik verwittigd worden in de loop van volgende week wanneer men "het" kastje erbij zou komen zetten.
Ik had vermerld dat ik op het huidige nummer een discovery line dus, ADSL had van edpnet maar dit was geen probleem.

Ik met volle moed naar huis, maandag: niets, dinsdag: niets, woensdag: niets, donderdag:ik dacht zal zelf maar bellen, vriedelijke vrouw aan de lijn maar meneer die lijn staat bevrozen(ofzow) want er staat adsl op die niet van ons is, welke is het?
Ik, die is van edpnet, scarlet netwerk dus, aah bedankt het zal nu wel verder gaan er zal bericht volgen.

Ik *zucht*, ach moet kunnen dacht ik misverstandje, missen is menselijk, enz.

Weer een week geduld gehad, dus maar weer contact opgenomen met de belgacom teleboetiek, jaja we volharden.
Hallo, ja meneer er is een probleem met uw aanvraag, u heeft volgens belgacom techniek reeds 2 telefoon lijnen :eek:, huh wa nu.
Mevrouw ik heb maar 1 lijn en 1 nummer verder niets hier niets nada noppes, op die lijn staat adsl van edpnet das alles.

Even stilte, ja meneer dat is nu juist het probleem.
Wat dan?
U heeft adsl van een andere provider.
Jah, so what :???:
Omdat u een andere isp heeft dan belgacom telt dat voor 2 lijnen, de adsl telt voor een andere lijn dus.
Als u nu adsl van belgacom op uw discovery zou hebben dan was er geen probleem dan kreeg u meteen uw 2 nummer maar omdat het een andere adsl/isp is tel dit reeds voor een 2é nummer en moet u een 3é nummer hebben en hiervoor moeten we uw straat open breken, dit zal waarschijnlijk veel ongemakken meebrengen en het zal pas tegen medio november mogelijk zijn.
Volgens de techniekers was er geen andere oplossing.
Wat ze kon doen was elke dag dat ticket openzetten en blijkbaar was er ergens een idioot die het ticket meteen dichtgooide zodat het arm mensje het meteen weer open kon gooien.

**BOINK** is mij vallend van stoel.

Dus als ik nu discovery+skynet had dan was het technisch meteen mogelijk om een 2é nummer toe te kennen.
Omdat ik nu discovery+edpnet heb moet ik een 3é nummer hebben waar ik oerlang moet op wachten en waar ze mijn straat moeten voor openbreken.

Mijn oren vielen van me hoofd.

In totaal zit ik 3 weken te wachten sinds het laatste contact 8 dagen terug niets meer gehoord.

Hier wordt een mens moe van.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft?
Alle hulp is welkom.

Xedion
Laatst gewijzigd door xedion 09 okt 2007, 10:14, in totaal 5 gewijzigd.
StB
Plus Member
Plus Member

Waarschijnlijk komt er bij jou thuis een 2 paar kabel binnen. Dus mogelijkheid om 2 apparte lijnen aan te sluiten.

1 paar is in gebruik voor het reeds bestaande telefoonnummer

Het 2e paar voor uw ADSL van edpnet

Dus om een 3de lijn te kunnen aansluiten moet men een kabel komen leggen met meer dan 2 paren.

Volgens mij zal het zo'n probleem zijn.
xedion
Plus Member
Plus Member

voor zover ik weet staat het adsl toch op hetzelfde pair als waar de discovery opstaat.
Er is maar 1 pair waar singaal opstaat.
Maar waarom zou het dan wel gekunnen hebben als ik skynet had gehad en nu ik edpnet(scarlet netwerk) gaat het niet.
Evenveel kastjes 1 en kabels 1.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

xedion schreef:voor zover ik weet staat het adsl toch op hetzelfde pair als waar de discovery opstaat.
Er is maar 1 pair waar singaal opstaat.
Maar waarom zou het dan wel gekunnen hebben als ik skynet had gehad en nu ik edpnet(scarlet netwerk) gaat het niet.
Evenveel kastjes 1 en kabels 1.
pm u gegevens (klantennummer en huidig telefoonnr) eens, ik zal het dan eens nakijken en je asap feedback geven.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Joris84
Pro Member
Pro Member

Je kan een 2de telefoonnr krijgen met Italk, nieuwe dienst van Belgacom is eigenlijk VOIP telefonie. Maar hiervoor heb je wel Belgacom ADSL nodig (met VOIP modem).
In dit geval loopt alles dus over 1 koperpaar. Je behoudt dan de "gewone" discovery-telefoonlijn en de nieuwe nr komt met Italk (via Belgacom ADSL).

Als je een 2de telefoonnr wilt en je behoudt EDPNET adsl, dan zal dat effectief over een 2de koperpaar moeten, want Italk werkt niet via EDPNET. Hiervoor moeten ze uwe stoep opensmijten omdat dat 2de paar waarschijnlijk nog niet aangesloten is (zoals ik uit uwe uitleg lees).

Een andere mogelijkheid is een ISDN-lijn nemen met 2 nummers. Maar dan moet je ook uw adsl modem vervangen door een ISDNmodel. In dit geval gaat ook alles over 1 paar en wordt er niet gegraven.

En anders ff horen wat hollebollegijs u kan aanbieden ;)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:pm u gegevens (klantennummer en huidig telefoonnr) eens, ik zal het dan eens nakijken en je asap feedback geven.
Heel mooi dat je forumleden helpt met dit soort kafkaiaans toestanden, mijn vriendelijk verzoek is ook wat feedback te geven naar dit forum zodat andere leden er ook wat van kunnen leren :-) .
Vaak horen we niets meer na zo'n ingrijpen.
(ook van Xedion :) )
xedion
Plus Member
Plus Member

@joris84 het zou heel goed mogelijk moeten zijn en dat is het ook om een 2é tel nummer op een 2é pair dat steeds standaard aanwezig is te hebben.
Uit het antwoord van de teleboetiek kan je ook metteen opmaken dat er 2 kopperpair zijn.
Het is enkel wanneer je een 3é nummer wil dat er moet gebroken worden, het gekke van het verhaal is dat het gaat als ik discovery+skynet zou hebben, maar niet gaat als ik discovery+edpnet(of andere op scarlet netwerk) zou hebben.
Ondanks dat het toch op hetzelfde 1 pair staat.
peewee
Plus Member
Plus Member

of je nu een lijn hebt met skynet of edpnet dit gaat over hetzelfde paar , waarom zou je anders die discovery lijn nodig hebben?
Je mag me ook altijd je gegevens doorsturen zodat ik eens kan kijken om het probleem op te lossen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

probleem is opgelost carl,
heb de aanvraag opnieuw laten inleiden door een collega.
heb je een pm verstuurd hieromtrent.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
xedion
Plus Member
Plus Member

hollebollegijs schreef:probleem is opgelost carl,
Bedankt voor de hulp, ze betalen je allesinds niet genoeg bij belgacom.
Maar ik hoopte al dat ik op je kon rekenen :)

@Peewee, bedankt voor je voorstel om hulp.

Ik heb nu een nieuwe nummer en een snelle nieuwe datum, het hoe en waarom weet ik niet.
Persoonlijk boeid me dat niet maar blijkbaar zijn er mensen die weten wat ze doen en hoe ze het moeten doen.
Ik begon te twijfelen.

Xedion
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

xedion schreef:
Bedankt voor de hulp, ze betalen je allesinds niet genoeg bij belgacom.
Maar ik hoopte al dat ik op je kon rekenen :)

@Peewee, bedankt voor je voorstel om hulp.

Ik heb nu een nieuwe nummer en een snelle nieuwe datum, het hoe en waarom weet ik niet.
Persoonlijk boeid me dat niet maar blijkbaar zijn er mensen die weten wat ze doen en hoe ze het moeten doen.
Ik begon te twijfelen.

nu maar hopen dat de technische diensten het goed uitvoeren hé :-D
want daar heb ik geen invloed op :-D
rottekop
Plus Member
Plus Member

Dit is toch wel ranzig. Stel dat Carl niet bekend is met fora dan zat die nog steeds op de sukkel.
Joris84
Pro Member
Pro Member

rottekop schreef:
Dit is toch wel ranzig. Stel dat Carl niet bekend is met fora dan zat die nog steeds op de sukkel.
Ge gaat hierbij wel van de veronderstelling uit dat het al opgelost is ;)
xedion
Plus Member
Plus Member

@rottekop, ja eigenlijk was het forum, Gijs en peewee zowat de laatste hoop.
Als die er niet waren dan had ik natuurlijk een creatievere oplossing moeten zoeken.

@joris84, gelijk heb je, in de teleboetiek van belgacom had men me ook een mooi nieuw nummer gegeven enkel wegens het feit dat het zaterdag was geen instalatiedatum(deze heb ik nu wel).
Maar ik zal toch maar pas echt tevreden zijn(en gerust) als mijn 2é kastje tegen de muur hangt.

Wordt vervolgt......

Xedion
xedion
Plus Member
Plus Member

Vanochtend 8 uur telefoon en 10 minuten later stond er een vriendelijke belgacom techneut voor mijn deur.
Hij begon er meteen aan en na enkele kleine details was alles om 9.20 uur klaar.
Alles functioneerd en alles wat functoneerde voor de ingreep doet het nog steeds :wink: .

Verder ben ik te weten gekomen dat hier in mijn dorp reeds vdsl aanwezig is ondanks de negatieve test die ik laatst gedaan had om het te controleren, maar het wordt blijkbaar enkel gebruikt voor BC digital tv.

Bummer.
Greetz
Xedion
Blue-Sky
Erelid
Erelid

xedion schreef:Hier wordt een mens moe van.
Dus kun je nu rustig uitslapen... (lol)
In elk geval, goed dat het opgelost is :wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

mooi zo.
xedion
Plus Member
Plus Member

hollebollegijs schreef:mooi zo.
Nogmaals thanks :-)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

xedion schreef:
hollebollegijs schreef:mooi zo.
Nogmaals thanks :-)
graag gedaan, als ik kan helpen, doe ik dit graag.
xedion
Plus Member
Plus Member

Dit kan tellen qua opvolging, sinds men het tweede stopcontact voor tel nummer 2 heeft komen plaatsen is mijn adsl zo onstabiel als nitroglycerine op een tropisch strand in de volle zon.

Ik heb een lijntest laten uitvoeren bij edpnet en

4/10/2007 9:20:20
Synchro measurement result for circuit 100060417492

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144 Kbps
UpstreamBitRate 480 Kbps
DownstreamNoiseMargin 12 dB
UpstreamNoiseMargin 6 dB
DownstreamAttenuation 23 dB
UpstreamAttenuation 32 dB

4TEL measurement result for circuit 100060417492

DiagnosticMessage FAULT_STATION
CableLength 630 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 51 nF
BE_Capacitance 54 nF
AB_Capacitance 110 nF
BA_Capacitance 110 nF
CableCapacitance 28 nF
MutualCapacitance 135 nF

4/10/2007 9:27:50

Beste klant

We hebben een kwaliteitstest op uw lijn uitgevoerd en volgens de onderstaande synchronisatiewaarden is er geen signaalverlies op de lijn. Maar we hebben inderdaad gemerkt dat uw modem niet tegen de volledige snelheden van een 6 Mbit-adsl-lijn gesynchroniseerd is. Dit is zo eigenaardig voor dergelijke goede lijnwaarden, dat we u aanraden met een andere modem te testen of de huidige modem op een andere locatie te (laten) controleren.
Dus ik mijn modems vervangen maar niets even onstabiel, ik steek nu een telefoontoestel in die discovery line en wat hoor ik...........NIETS nada noppes, geen biep.

Ik schroef die originele contactdoos uit de muur en *huh* er is maar 1 draadje aangesloten op de contactdoos.

Terug dicht en nu maar naar belgacom enkele uur aan de telefoon hangen.

Op contactdoos 2 zijn er, ja 2 draadjes en ik heb er singaal op de telefoon.

Greetz
Xedion
Laatst gewijzigd door xedion 07 okt 2007, 09:53, in totaal 3 gewijzigd.
xedion
Plus Member
Plus Member

Storingen juist aan de lijn gekregen na 23 minuten op muziek terror te hebben gestaan na test bleek er wat mis te zijn, lol, redding komt dinsdag.

Wordt vervolgt......
zippie666
Pro Member
Pro Member

Toch mooi dat ge dermee kunt blijven lachen :P
xedion
Plus Member
Plus Member

Het is nog te vroeg om me er echt druk over te maken, dus neem ik het met een grimlach.
Ik ga wel bij die technieker van dinsdag niet weg voor hij alles en ik bedoel ALLES heeft getest en ik het gezien/gehoord heb, mijn testlijst ligt klaar.

En ik heb 4 schroefjes klaarliggen zodat hij het kastje tegen binnenkant van de kast kan vast zetten ipv met dubbelklevende tape op de plaasteren muur geplakt, ik wilde de stekker verwijderen en had het kastje en al mee.
xedion
Plus Member
Plus Member

De technieker is net geweest, ik vertelde wat er mis was en dat er een kabeltje miste dus de brave man had het snel hersteld.

Waarschijnlijk was het afgebroken bij het terug monteren van de inbouwdoos, wat vroeger blauw was is nu grijs(kabelkleur) tsja.

Alles werkt nu terug optimaal en /me is een gelukkig mens.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”