Nieuw telefoonnummer: toch oud EDPNet abo behouden?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Op 8-10 oktober komt Belgacom hier een nieuwe telefooncentrale plaatsen en wat lijnen herschikken/schrappen om zo de kosten per maand wat te doen dalen (kijk maar eens wat 2 ISDN lijnen per maand kosten).
Momenteel zit ik op een aparte lijn in huis, type ISDN met ADSL van EDPNet opgeleverd op deze nummer. Deze lijn wordt echter vanaf dan op de centrale gezet en het telefoonnummer geschrapt, dus ik zit op de centrale vanaf dan op een PSTN lijn (nieuwe modem kopen dus).
Nu verander ik gewoon van nummer en van lijntype, en toch is het voor EDPNet niet mogelijk om gewoon alles over te zetten op een nieuw nummer? Ze vragen om mijn lijn op te zeggen (verlies van een maand - zie contract), en dan een nieuwe aansluiting aan te vragen...

Dit KAN toch niet?! Weer aansluitingskosten waar ze te vermijden zijn?
En volgens de helpdesk ook een "moment van overlapping"! Dus ga ik op een moment zelfs voor 3 ADSL's tegelijk moeten betalen? (die beneden is er dan bij)
Zelfs de BGC mens vond het raar dat ze niet gewoon kunnen overzetten, en dat telt toch al voor serieus wat.

Nu begin ik serieus te twijfelen om gewoon Dommel te nemen....
Afbeelding
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Da belgacom mens kan dat raar vinden maar EDPnet moet belgacom wel betalen voor wat jij wil.
En dat rekent EDPnet gewoon door aan u.
Misschien niet leuk maar niet abnormaal.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

belgacom rekent aan zijn klanten slechts 5 euro aan om een adsl te verhuizen van lijn. wat zij doorrekenen aan edpnet weet ik ook niet, zal ook niet veel zijn hoor, maar in principe mag het geen probleem op een adsl te verhuizen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

dus ik zit op de centrale vanaf dan op een PSTN lijn (nieuwe modem kopen dus)
Hier ben ik niet helemaal mee hoor. Bedoel je hiermee dat je huidige lijn van isdn verandert naar een pstn (waarbij je dus je telefoonnummer zou kunnen houden) of dat je vanaf de centrale een analoge lijn zal krijgen? Bij dit laatste heb je dus geen nieuwe modem nodig aangezien de isdn modem op de isdn lijn van de centrale moet geïnstalleerd worden. (twee ISDN ADSL modems gaan wel niet op één ISDN-2 lijn)
ctgilles
Plus Member
Plus Member

De ISDN wordt PSTN met de fax en ADSL. De andere ISDN krijgt ADSL bij.
Nieuwe centrale die het allemaal aankan etc. Dom dat de nummer niet behouden wordt, maar die lijn wordt geschrapt en nummer kiezen zal niet gaan. Ik stop met zagen aan die mens want het is allemaal zo ingewikkeld.

Wat wel simpel is, is die stomme ADSL gewoon op een nieuw nummer zetten. Ze mogen zelfs de kost ervan doorrekenen voor mijn part.
Anders raak ik mijn 100GB limiet kwijt, mijn webmail content, mijn site content, mijn aliases én betaal ik een overlapping (want opzegging duurt een maand extra :roll: )
Hopelijk kunnen ze iets regelen of ik ben naar Dommel.
alfadude schreef:Da belgacom mens kan dat raar vinden maar EDPnet moet belgacom wel betalen voor wat jij wil.
En dat rekent EDPnet gewoon door aan u.
Misschien niet leuk maar niet abnormaal.
Wà? Waar leest gij iets over doorrekenen? Deden ze dat maar! Nee, opzeggen, aansluiten, moeilijk doen...
Afbeelding
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

ctgilles schreef:Wà? Waar leest gij iets over doorrekenen? Deden ze dat maar! Nee, opzeggen, aansluiten, moeilijk doen...
Rustig.
Ge hebt gelijk dat ze het iets klantvriendelijker zouden mogen oplossen en de kost die zij moeten maken doorrekenen en dat daarmee de kous af is.
Wel denk ik dat de basis van het probleem is dat je telefoonnummer ophoud te bestaan. Als dat niet zo zou zijn is dit gewoon te bezien als een verhuis en moet belgacom voor alles zorgen. Ook het overzetten van de ADSL.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
ctgilles
Plus Member
Plus Member

Nja, ik zal ze *nog* maar eens mailen. Ik kan zelfs bepalen wanneer de ISDN op mijn lijn wordt gedeactiveerd en wanneer ik dus op PSTN ga. (dank u Belgacom) Zo kan ik dus nog een beetje zorgen dat ik het einde van mijn abo kan uitdoen.
Als ik mijn 100GB kwijt ben, dan vertrek ik bij EDP. Dat is de reden waarom ik er bleef, want ik zit daar maandelijks op 10% van af. Spijtig dat Dommel geen 6Mbits heeft... Twijfels twijfels...
Afbeelding
ctgilles
Plus Member
Plus Member

Aangetekende zending vandaag verzonden om mijn abo op te zeggen na deze maand. (vanaf 18/10 ingaand)
Straks eens naar Dommel bellen om alles in orde te brengen vanaf 8-10/10.

Spijtig voor EDPnet, maar als ze moeilijk doen waar het makkelijk kan... Als ik toch weer een aansluiting moet betalen stap ik liever over op een betere provider (de happy hours en 75GB limiet deden het hem toch)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”