Heb deze waarden momenteel, toch valt soms de verbinding weg, echter wanneer ze terugkomt heb ik meteen terug internet. Lijkt me eerder dat ik een modem probleem heb maar wou toch even weten wat de experts onder jullie denken van deze waarden. Betreft een linksys WAG200G
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 448 kbps
Downstream Margin: 12 db
Upstream Margin: 22 db
Downstream Line Attenuation: 36 db
Upstream Line Attenuation: 9 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
Moet er wel bijvertellen dat ik nu via dommel op het adsl netwerk ingelogd ben via een belgacom lijn waar een adsl signaal op zit van skynet.
De andere (discovery) lijn waar het dommel adsl signaal op zit ligt er wel maar ik moet de binnenbekabeling nog verder brengen.
Draai nu al een week of 3 zo, nu sinds zondag krijg ik last.
Of zouden ze bij Belgacom moeilijk doen omdat ik met dommel ingelogd ben op hun lijn?
Lijnwaarden dommel
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
kijk eens in de logs van uw modem aub, dan weten we misschien meer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
In de logs is niets te vinden.
Lijkt precies of de linksys het vele verkeer niet aankan? (draai een servrer)
De 2 bovenste lampjes gaan uit en na paar seconden (3 a 4) weer beide aan. Volgens mij is de internetverbinding zelf nooit weg. Het modem doet even een reset precies.
Dit gebeurd een aantal malen na elkaar en dan is het weer tijdje niet.
Lijkt precies of de linksys het vele verkeer niet aankan? (draai een servrer)
De 2 bovenste lampjes gaan uit en na paar seconden (3 a 4) weer beide aan. Volgens mij is de internetverbinding zelf nooit weg. Het modem doet even een reset precies.
Dit gebeurd een aantal malen na elkaar en dan is het weer tijdje niet.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Gebruik je toevallig software die veel connecties maakt? Zoals bittorrent, limewire, ...?
Ik weet niet hoe het zit met de WAG200, maar er zijn genoeg modems die flippen/resetten als je teveel simultane connecties hebt openstaan
Ik weet niet hoe het zit met de WAG200, maar er zijn genoeg modems die flippen/resetten als je teveel simultane connecties hebt openstaan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Daar kan het mss wel aan liggen.
Maar heb het idee dat het vooral gebeurd in de periode rond een 36 uren disconnect.
Is er een isseu dat de linksys niet dadelijk zijn verbinding kan houden?
Welke modem/router heeft hier dan geen last mee? Iemand een tip?
Maar heb het idee dat het vooral gebeurd in de periode rond een 36 uren disconnect.
Is er een isseu dat de linksys niet dadelijk zijn verbinding kan houden?
Welke modem/router heeft hier dan geen last mee? Iemand een tip?