Gemiddelde breedbandsnelheid per land

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
zippie666
Pro Member
Pro Member

België doet het nog zo slecht niet blijkbaar! Japan zwaar op kop maar dat is te verwachten :roll:

Edit: vóór de edit ongetwijfeld één van mijn onoverzichtelijkste posts ooit!

Afbeelding
Bijlagen
broadbandspeedchart.jpg
Gemiddelde breedbandsnelheid per land
(158.52 KiB) 45 keer gedownload
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Nu is de maat vol.. ik verhuis naar japan !!!
Please help, looking for a way to get rich and fast
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nu nog de average download limit (eigenlijk wel moeilijk te bepalen als er limietloos is) en je krijgt een heel ander beeld :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Nu nog de average download limit (eigenlijk wel moeilijk te bepalen als er limietloos is) en je krijgt een heel ander beeld :)
Grr, ik haat alijd maar die limieten aanhalen. Bruikbaarder zou zijn: een gemiddeld verbruik (up/down) per gebruiker. Dan zou me bvb niet verbazen dat de gemiddelde Nederlander 11 GB verstookt en de gemiddelde Belg 6 GB of zo, en limieten an sich daar geen correct beeld van zouden verschaffen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

meon schreef:Grr, ik haat alijd maar die limieten aanhalen. Bruikbaarder zou zijn: een gemiddeld verbruik (up/down) per gebruiker. Dan zou me bvb niet verbazen dat de gemiddelde Nederlander 11 GB verstookt en de gemiddelde Belg 6 GB of zo, en limieten an sich daar geen correct beeld van zouden verschaffen.
Dat zou ook een vertekend beeld geven aangezien er in sommige landen een limiet is en in andere geen. In landen met een limiet zal er natuurlijk minder gedownload worden dan landen zonder limiet.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Op sommige lan netwerken heb je al geluk als je 60Mb/s haalt.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik geloof er nie veel van
Kriep
Plus Member
Plus Member

Wat?! Vertel me wat limieten hier weer komen doen? Serieus, zijn er hier mensen met een neurose of zo? *jeez*

[antwoord op neurose]Redenen waarom limieten hier niets mee te maken hebben:
1. het betreft hier de snelheden (check titel van de graph: Average Broadband Speed by Country)
2. 56k zonder limiet zou dus willen zeggen dat een land als Mali in de top zou kunnen komen (relevantie 0,0)[/antwoord op neurose]

Enfin, terug naar het onderwerp nu. 60 Mbps?! Nice!

België staat nog lang niet slecht met +/- 10 Mbps. Zeker als je ziet dat het gros van de ADSL-producten hier in België nog rond de 4 Mbps hangt (ADSL Go, Tele 2 4M, NetConnect, Yabu Basic, EuSurf 4, GeekDSL, ...).
Als ik zelf even de korf van alle internetproducten neem dan zie ik het volgende:

512 Kbps: 7 producten
1 Mbps: 5 producten
2 Mbps: 1 product
3 Mbps: 8 producten
4 Mbps: 27 producten
6 Mbps: 10 producten

8 Mbps: 1 product
10 Mbps: 2 producten
16 Mbps: 1 product
20 Mbps: 5 producten
24 Mbps: 3 producten

Het gros voor de residentiële markt ligt daar tussen de 3 en de 6 Mbps.

zippie666, is dat professionele en residentiële markt in 1 grafiek? Heb je een grafiek waar deze uitgesplitst zijn toevallig? :P
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:
NuKeM schreef:Nu nog de average download limit (eigenlijk wel moeilijk te bepalen als er limietloos is) en je krijgt een heel ander beeld :)
Grr, ik haat alijd maar die limieten aanhalen. Bruikbaarder zou zijn: een gemiddeld verbruik (up/down) per gebruiker. Dan zou me bvb niet verbazen dat de gemiddelde Nederlander 11 GB verstookt en de gemiddelde Belg 6 GB of zo, en limieten an sich daar geen correct beeld van zouden verschaffen.
Des te meer een reden dat die afgeschaft moeten worden, als het verschil zo klein zou zijn is het zelfs onnodig om quota in te stellen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Aan die grafiek heb je weinig. Het is eigenlijk alleen nuttig voor bedrijven die nieuwe technieken voor breedband verbindingen willen uitrollen.
Kriep
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:
meon schreef:
Des te meer een reden dat die afgeschaft moeten worden, als het verschil zo klein zou zijn is het zelfs onnodig om quota in te stellen.
Het zal vast wel aan mijn beperkte geestelijke capaciteiten liggen maar ik snap de redenering niet...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Kriep schreef:Het zal vast wel aan mijn beperkte geestelijke capaciteiten liggen maar ik snap de redenering niet...
Ik denk dat hij bedoelt als het gemiddelde 6GB is, waarom dan een limiet van 10GB?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Kriep schreef: Het gros voor de residentiële markt ligt daar tussen de 3 en de 6 Mbps.
klopt... en het gemiddelde zou rond de 10Mbps zijn? ik geloof er niet veel van... wat is de bron van die studie :???:
Laatst gewijzigd door xenne 18 sep 2007, 19:59, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Kriep
Plus Member
Plus Member

xenne schreef:
Kriep schreef: Het gros voor de residentiële markt ligt daar tussen de 3 en de 6 Mbps.
klopt... en het gemiddelde zou rond de 10Mbps zijn? ik geloof er niet veel van
Hangt er van af of de bedrijven er bij zijn of niet eh :)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

BungaMan schreef:
Kriep schreef:Het zal vast wel aan mijn beperkte geestelijke capaciteiten liggen maar ik snap de redenering niet...
Ik denk dat hij bedoelt als het gemiddelde 6GB is, waarom dan een limiet van 10GB?
Inderdaad, vervolgens hoor ik steeds het argument innovatie, maar bandbreedte beperkingen zijn ook een innovatie beperking.

Ook vind ik zulke statistieken waardeloos, omdat het incompleet is, als men echt wil innoveren moet men weten wat de piek capaciteit is, mogelijke capaciteit en hoe de spreiding (tijdstippen) en/of constante ervan is.

Volgens mij is dit gewoon een grafiek van wat er leverbaar is.

Nog een innovatie beperking is, dat als je gewoon een site wil starten, neem een community, dat je niet perse inkomsten hebt maar dat je je eigen ook niet kan registreren als bedrijf neem nu userbase, om er een vzw van te maken lijkt me niet evident, eigenlijk moet men iets creëren juist voor zulke organisaties, of personen die het gewoon doen als hobby maar toch iets meer willen bieden, zonder dat er te veel vooraf moet gaan, in Noorwegen kan je jezelf al bedrijf noemen door 30 euro te betalen registratie kosten en dat is het. Het is een innovatie belemmering als je het mij vraagt, maar wel een beetje offtopic, ..
zippie666
Pro Member
Pro Member

Aha, ik had beter wat meer research gedaan, er staat nog veel meer informatie op!

Afbeelding
Ook ééntje van de prijs dus!

http://www.worldpoliticsreview.com/blog ... px?id=1088 is dus de bron, dewelke hun informatie van http://www.itif.org/files/CaseForNation ... Policy.pdf halen, waar echt gigantisch veel staat (ook penetratiegraad e.d.)

Zeker eens rondkijken! :wink:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

@Ofloo

vzw aanmaken is vrij gemakkelijk, statuten op papier zetten en ze publiceren in het staatsblad. Die publicatie is zowat de enigste kost (+ uw transportkosten)
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

BungaMan schreef:@Ofloo

vzw aanmaken is vrij gemakkelijk, statuten op papier zetten en ze publiceren in het staatsblad. Die publicatie is zowat de enigste kost (+ uw transportkosten)
Idd, het is redelijk eenvoudig.
Ik weet alleen niet wat de subtiele verschillen zijn in rijke waaier van mogelijke vzw statuten.
VSDC schreef:1. opmaken van de statuten
2. neerlegging van het dossier bij de griffie van de Rechtbank van Koophandel
3. publicatie in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

laatste grafiek klopt van geen hol..
je betaalt hier makkelijk 40$ voor 1 Mbit, soms zelfs meer (skynet users die te ver van centrale zitten bvb)

trouwens, er is nog altijd een verschil tussen effectieve gemiddelde snelheid en de leugens die telenet verkoopt (torrent en usenet is capped)

enfin, om een lang verhaal samen te vatten, qua prijs/kwaliteit hinken we hopeloos achterop
Kriep
Plus Member
Plus Member

_rEuTeL_ schreef:laatste grafiek klopt van geen hol..
je betaalt hier makkelijk 40$ voor 1 Mbit, soms zelfs meer (skynet users die te ver van centrale zitten bvb)
Uiteraard kloppen grafieken niet! Ze kloppen alleen wanneer ze een algemeen idee onderstrepen! Da's toch de bedoeling van grafieken zeker?!
_rEuTeL_ schreef:trouwens, er is nog altijd een verschil tussen effectieve gemiddelde snelheid en de leugens die telenet verkoopt (torrent en usenet is capped)
In mijn leven nog nooit last van gehad tbfh...
_rEuTeL_ schreef:enfin, om een lang verhaal samen te vatten, qua prijs/kwaliteit hinken we hopeloos achterop
De grafiek spreekt dat tegen maar zoals eerder al gezegd: [zie hierboven].

P.S. & O.T.: waar is de tijd dat ketters gewoon op de brandstapel werden gesmeten?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

laatste grafiek klopt van geen hol..
Eh, dat is dan ook een gegeven waar statistisch geen rekening mee moet gehouden worden voor deze grafiek, aangezien die handelt op basis van abbo's, en niet op basis van effectieve waarden. In het buitenland zullen er ook wel zo van die zaken zijn zoals afstand te groot ed.
enfin, om een lang verhaal samen te vatten, qua prijs/kwaliteit hinken we hopeloos achterop
Volgens wat ik zie zitten we in de middenmoot. Op zich vind ik dat natuurlijk uitermate bevredigend: dat wil namelijk zeggen dat mensen hier vroeg roepen, zonder veel te weten :p Wat ik al jaren zeg :)
trouwens, er is nog altijd een verschil tussen effectieve gemiddelde snelheid en de leugens die telenet verkoopt (torrent en usenet is capped)
Dat zal mss zijn omdat er zo veel legale torrents bestaan, en usenet zo massaal gebruikt wordt voor legale zaken :p
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”