Snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Hallo,

Halen jullie nog steeds de volle snelheid. Ik haal via de usenet nieuwsgroepen (niet via dommel ) maar 120kb max.

En gisteren zelfs maar 30kb
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Overdag valt het wel mee. Maar tijdens happy hours krijg ik meestal maar 3 lijntjes en soms zelf geen. Degene die newsserver gebruiken zouden wat meer gelijkmatig moeten downen en niet proberen alles er uit te persen tot op de laatste MB tijdens happy hours.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hier gaat het op de externe newsserver tegen 400K+
De dommel server gebruik ik enkel nog maar als fillserver
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook zoiets gemerkt idd. Gisteren enkele uren op mediumband gezeten, en ik kwam niet verder dan 1 kb/s. Surfen was onmogelijk. In het verleden was Mediumband wel degelijk 100 kb/s.
Ook nu ik terug op breedband zit, lijkt het niet meer zo vlot te gaan, op de newsserver bv maar 20 kb/s per thread, terwijl dit enkele dagen geleden nog 60 kbs/ was. Forums openen trager etc....
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gebruik 2 servers, de dommel newsserver presteert zeer slecht tijdens de happy hours

moet wel zeggen dat het nu veel beter gaat dan zelfde tijd gisteren
Laatst gewijzigd door xenne op 17 sep 2007, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

alfadude schreef:De dommel server gebruik ik enkel nog maar als fillserver

waar moet je dat ergens instellen om een bepaalde server enkel als fillserver te gebruiken? ik heb newsleecher
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Burny schreef:Ik heb ook zoiets gemerkt idd. Gisteren enkele uren op mediumband gezeten, en ik kwam niet verder dan 1 kb/s. Surfen was onmogelijk. In het verleden was Mediumband wel degelijk 100 kb/s.
Ook nu ik terug op breedband zit, lijkt het niet meer zo vlot te gaan, op de newsserver bv maar 20 kb/s per thread, terwijl dit enkele dagen geleden nog 60 kbs/ was. Forums openen trager etc....
tsja, dit heeft niets te maken met de newsserver he... op mediumband heb je trouwens geen toegang meer tot de dommel newsserver. denk dat je met algemeen probleem zit, test je snelheid eens en neem evt. contact met dommel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

ja tijdens de happy hour krijg ik ook als alles goed ga 3 a 4 lijntjes en max 200kb/s .

Na happy hour 400kb/s en ietsje meer op 7a 8 lijntjes .
Afbeelding
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Nu ff newsleecher gestart 4 lijntjes 1/2 nog happy hour 275kb/s :-) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:waar moet je dat ergens instellen om een bepaalde server enkel als fillserver te gebruiken? ik heb newsleecher

->manager tabblad ->rechtermuisknop op dommel server ->edit server ->priority op 2
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

alfadude schreef:
xenne schreef:waar moet je dat ergens instellen om een bepaalde server enkel als fillserver te gebruiken? ik heb newsleecher

->manager tabblad ->rechtermuisknop op dommel server ->edit server ->priority op 2


ffkes gedaan idd beter thnx voor info this adslnewservernoob dankt u verry much. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

alfadude schreef:
xenne schreef:waar moet je dat ergens instellen om een bepaalde server enkel als fillserver te gebruiken? ik heb newsleecher

->manager tabblad ->rechtermuisknop op dommel server ->edit server ->priority op 2
bedankt voor de info, voor mij werkt het nog het best als ik van beide servers gebruik. om één of andere reden haalt die éne maar 150kB/s. met dommel erbij haal ik mijn max, tot tegen de 380kB/s

wel nog een vraagje, normaal gezien wordt pakje per pakje gedownload, maar heb nu al paar keer gehad dat de dommel server altijd verspringt van pakje en zo staan er op de duur allemaal begonnen pakjes die dan in de queue blijven staan tot de ander server er passeert. beetje rare uitleg, maar misschien snapt iemand wel wat ik bedoel? zo ja, hoe zou dat komen? ik heb dat vooral voor op drukke momenten tijdens de happy hours, dus misschien heeft het daar wel iets mee te maken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:
alfadude schreef:
xenne schreef:waar moet je dat ergens instellen om een bepaalde server enkel als fillserver te gebruiken? ik heb newsleecher

->manager tabblad ->rechtermuisknop op dommel server ->edit server ->priority op 2
bedankt voor de info, voor mij werkt het nog het best als ik van beide servers gebruik. om één of andere reden haalt die éne maar 150kB/s. met dommel erbij haal ik mijn max, tot tegen de 380kB/s

wel nog een vraagje, normaal gezien wordt pakje per pakje gedownload, maar heb nu al paar keer gehad dat de dommel server altijd verspringt van pakje en zo staan er op de duur allemaal begonnen pakjes die dan in de queue blijven staan tot de ander server er passeert. beetje rare uitleg, maar misschien snapt iemand wel wat ik bedoel? zo ja, hoe zou dat komen? ik heb dat vooral voor op drukke momenten tijdens de happy hours, dus misschien heeft het daar wel iets mee te maken


Wel ik heb 8 lijntjes staan en tijden happy hour verspringt het ook dan heb ik bijna altijd 3 lijntjes open maar ik heb wel geen begonnen pakjes die in queue blijven staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

xenne schreef:wel nog een vraagje, normaal gezien wordt pakje per pakje gedownload, maar heb nu al paar keer gehad dat de dommel server altijd verspringt van pakje en zo staan er op de duur allemaal begonnen pakjes die dan in de queue blijven staan tot de ander server er passeert. beetje rare uitleg, maar misschien snapt iemand wel wat ik bedoel? zo ja, hoe zou dat komen? ik heb dat vooral voor op drukke momenten tijdens de happy hours, dus misschien heeft het daar wel iets mee te maken

Heb dat soms ook, geen idee hoe het komt.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:
Burny schreef:Ik heb ook zoiets gemerkt idd. Gisteren enkele uren op mediumband gezeten, en ik kwam niet verder dan 1 kb/s. Surfen was onmogelijk. In het verleden was Mediumband wel degelijk 100 kb/s.
Ook nu ik terug op breedband zit, lijkt het niet meer zo vlot te gaan, op de newsserver bv maar 20 kb/s per thread, terwijl dit enkele dagen geleden nog 60 kbs/ was. Forums openen trager etc....
tsja, dit heeft niets te maken met de newsserver he... op mediumband heb je trouwens geen toegang meer tot de dommel newsserver. denk dat je met algemeen probleem zit, test je snelheid eens en neem evt. contact met dommel


Mijn post beter lezen, je hebt me niet begrepen (maw, het staat los v/d newsserver). Het probleem is er blijkbaar nog steeds min of meer. En dat allemaal sinds ik enkele uurtjes op 'mediumband' heb gezeten.

Edit: na de modem 20 mins gedisconnect te hebben, is de snelheid nu normaal. Hij bleef blijkbaar wat hangen in die smallband.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”