Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met de online backup ? Werkt dit naar behoren ?
Kan je indien je een netconnect plus abbo neemt extra backupspace bijnemen ?
Void
Online Backup
-
- Erelid
- Contacteer:
Voor mij geld nog altijd, voor de beste backup: externe HD en 2e disk in de pc. Ik heb wel geen ervaring met online backup maar heb mijn bedenkingen over de securety en privacy van de bestanden
Greetz
Weetgraag![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Greetz
Weetgraag
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Carpe Diem"
en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.Weetgraag schreef:Voor mij geld nog altijd, voor de beste backup: externe HD en 2e disk in de pc. Ik heb wel geen ervaring met online backup maar heb mijn bedenkingen over de securety en privacy van de bestanden
Greetz
Weetgraag
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaadhellsnake schreef:en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hier heb ik backups staan in USA en Nederland
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Contacteer:
En als mijn tante k**** had was het mijne nonkel,hellsnake schreef:en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.
als die backupserver crasht ben je ook de boel kwijt.
greetz
Weetgraag
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Weetgraag,
De bedrijven die dergelijke online backup diensten aanbieden hebben meestal wel mirrors van je backups in geografisch gespreide datacenters (en ze maken er zelf ook backups van als het goed is
)
Backups op één locatie bewaren is zowieso een serieus risisco. Je moet niet alleen rekening houden met brand maar ook diefstal etc.
Void
De bedrijven die dergelijke online backup diensten aanbieden hebben meestal wel mirrors van je backups in geografisch gespreide datacenters (en ze maken er zelf ook backups van als het goed is
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Backups op één locatie bewaren is zowieso een serieus risisco. Je moet niet alleen rekening houden met brand maar ook diefstal etc.
Void
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Wij hebben dommel backup en we zijn er heel tevreden over. Je krijgt elke keer een mailtje met een samenvatting van wat er gebeurd is, of er problemen zijn en waarom een backup niet doorgegaan zou zijn.
Het is een goed product en we hebben er helemaal geen klagen over!
Het is een goed product en we hebben er helemaal geen klagen over!
- Styno
- Elite Poster
Als mijn huis af aan het branden is zijn mijn bestanden wel het laatste van mjin zorgen...hellsnake schreef:en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Het probleem blijft een trage upload en eventuele beperkte ruimte om te backupen.
Als je enkele giga's belangrijke bestanden hebt, dan is een online backup aan een 512kbit upload niet aan te raden. Anders zal dat wel degelijk werken, vermoed ik.
Als je enkele giga's belangrijke bestanden hebt, dan is een online backup aan een 512kbit upload niet aan te raden. Anders zal dat wel degelijk werken, vermoed ik.
Op die moment zelf wel, tot als je een bedrijf bent die al kun data, klantenbestanden, enz kwijt zijn. Kleine bedrijven, architecten, notarissen enz zijn te klein voor dure backupsystemen aan te schaffen + willen zich niet bezig houden met wekelijks backups te nemen en deze naar andere locatie te nemen. Hier heb je voor slechts 10€ per maand een automatische backup waar je je geen zorgen over hoeft te maken...Styno schreef:Als mijn huis af aan het branden is zijn mijn bestanden wel het laatste van mjin zorgen...hellsnake schreef:en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.
Het is niet omdat jou data niet belangrijk is dat dat voor iedereen geldt, het is een goed product, ik zou niet twijfelen.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
De bestanden die écht nodig zijn passen bij mij zelfs op een USB stick van 32MB. Ik vraag me af wat er dan moet gebackupped worden naar "een 2de schijf" ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Fotografen die hun foto's in raw formaat bewaren ?
incremental ?...Goztow schreef:Het probleem blijft een trage upload en eventuele beperkte ruimte om te backupen.
Vind ik altijd zo een straffe commentaar. Moeten die architecten en notarissen zichzelf eens niet serieus nemen ?Aurora schreef:Op die moment zelf wel, tot als je een bedrijf bent die al kun data, klantenbestanden, enz kwijt zijn. Kleine bedrijven, architecten, notarissen enz zijn te klein voor dure backupsystemen aan te schaffen + willen zich niet bezig houden met wekelijks backups te nemen en deze naar andere locatie te nemen.Styno schreef:Als mijn huis af aan het branden is zijn mijn bestanden wel het laatste van mjin zorgen...hellsnake schreef:en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.
- Styno
- Elite Poster
En net die data ga jij over het internet sturen om bij iemand anders te plaatsen????Aurora schreef:tot als je een bedrijf bent die al kun data, klantenbestanden, enz
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
Nog nooit van ssl verbindingen gehoord... trouwens denk je nu echt dat de architect "van achter de hoek" belangrijk genoeg is hiervoor. Grote bedrijven met geheime data hebben geld genoeg en werkvolk om zelf voor backups te zorgen maar voor de kleine zelfstandige is dit een ideale oplossing, wat stel jij dan voor... En kom niet af met externe schijven en dergelijke, de kans dat dit verloren geraakt is duizend keer groter dan dat een hacker met jou gegevens gaat lopen...Styno schreef:En net die data ga jij over het internet sturen om bij iemand anders te plaatsen????Aurora schreef:tot als je een bedrijf bent die al kun data, klantenbestanden, enz
Begrijp niet dat er zoveel commentaar is op dit systeem van Dommel, dit is dé oplossing en zal in de toekomst meer gebruikt wordne naarmate uploadverbindingen sneller worden. Zoals ik al reageerde op iemand anders zijn comment; De kans dat data op externe dragers verloren gaat in brand, diefstal, enz is veel groter dan het risico op data-diefstal door hackers. Deze service is gericht op kleine zelfstandigen en particulieren, niet op grote bedrijven die zelf backupsystemen hebben.airzimmy schreef:Vind ik altijd zo een straffe commentaar. Moeten die architecten en notarissen zichzelf eens niet serieus nemen ?Aurora schreef:Op die moment zelf wel, tot als je een bedrijf bent die al kun data, klantenbestanden, enz kwijt zijn. Kleine bedrijven, architecten, notarissen enz zijn te klein voor dure backupsystemen aan te schaffen + willen zich niet bezig houden met wekelijks backups te nemen en deze naar andere locatie te nemen.Styno schreef:Als mijn huis af aan het branden is zijn mijn bestanden wel het laatste van mjin zorgen...hellsnake schreef:en dan brandt je huis af en ben je alsnog je bestanden kwijt.
trek die voordeur eens open en hoor eens bij buren, familie, collega's enz Ik kan al tal van situaties herinneren waarbij mensen belangrijke data zijn kwijtgespeeld. Dat gaat van eindwerken tot foto's waar mensen aan gehecht zijn tot databestanden van een kleine zelfstandige. Je kan dan wel roepen dat ze maar zelf backups moeten nemen maar wees realistisch, voor veel mensen is dit te technisch en moet er een drempel overschreden worden of wordt het na verloop van tijd vergeten, dan is dit toch wel ideaal lijkt me. Niet iedereen is een tweaker zoals hier op het forum, dat vergeten sommige hier misschien wel eens. Moest iedereen denken zoals enkele hier dan werkten we nog steeds met commands op onze commodore64...