welke sip provider

Plaats reactie
benneken1407
Starter
Starter

Hallo,

welke voip provider kan ik gebruiken met mijn ata en kan ik gratis mee naar vaste lijnen bellen? (onbeperkt?)
of voor een klein vast bedrag(onbeperkt bellen)?

Via voipcheap had ik me geregistreerd en na 1 uurtje bellen lukt het nu niet meer? zeggen ze dat ik krediet moet aankopen?

Groetjes,
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

benneken1407 schreef: Via voipcheap had ik me geregistreerd en na 1 uurtje bellen lukt het nu niet meer? zeggen ze dat ik krediet moet aankopen?
Ik betaal 1x per 3 maanden 11,9€, zo kan ik constant gratis bellen naar vaste lijnen en zeer goedkoop naar gsm.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

"Ik betaal" ... "bel constant gratis" ...
Klopt niet eh.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

meon schreef:"Ik betaal" ... "bel constant gratis" ...
Klopt niet eh.
klopt wel binne die bepaalde strategie ... elke keer da ge credit koopt, krijgt ge een "free" period van X aantal dagen, waarin ge gratis naar veel landen kunt bellen (fixed lines) , gsm nr's is altijd betalend.

Als ge niet binne de X tijd bijkoopt, vervallenu gratis dage, en worden vaste lijnen ook betalend.

Dat is in hoeverre ik de strategie begrijp :)
benneken1407
Starter
Starter

FlashBlue schreef:
Klopt niet eh.
klopt wel binne die bepaalde strategie ... elke keer da ge credit koopt, krijgt ge een "free" period van X aantal dagen, waarin ge gratis naar veel landen kunt bellen (fixed lines) , gsm nr's is altijd betalend.

Als ge niet binne de X tijd bijkoopt, vervallenu gratis dage, en worden vaste lijnen ook betalend.

Dat is in hoeverre ik de strategie begrijp :)
dus als ik bij voipcheap 10 euro herlaad me visa kan ik gratis bellen?
en hoe lan g kan ik dan naar zonale numemrs bellen,,?
want ik zie dat nergens niet staan op hun site hoor....

en kan ik ook nergens een vast nr krijgen(tegen kleine betaling) zodat ze me ook kunne bellen?

Groetjes,
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

VoipCheap Freedays
Buying credit entitles you to 90 Freedays (unless stated otherwise). This means you can call all countries marked as "Free" in our rates list for a period of 90 days at no costs. When the 90 days are over, the normal rate will be charged for these destinations. You can get more Freedays by topping up your account with credit.

Aangaande nummres, nee, afaik doet voipcheap en consoorten (zoals voipbuster) daar niet aan mee. Daar zijn genoeg andere providers voor te vinden :)
benneken1407
Starter
Starter

FlashBlue schreef:VoipCheap Freedays
Buying credit entitles you to 90 Freedays (unless stated otherwise). This means you can call all countries marked as "Free" in our rates list for a period of 90 days at no costs. When the 90 days are over, the normal rate will be charged for these destinations. You can get more Freedays by topping up your account with credit.

Aangaande nummres, nee, afaik doet voipcheap en consoorten (zoals voipbuster) daar niet aan mee. Daar zijn genoeg andere providers voor te vinden :)
Welke providers kennen wel ene voip oproepnummer toe?
dus als ik het goed begrijp gewoon met visa 10 euro aankopen en dan kan ik 90 dagen gratis bellen naar alle nummers die als free aangegeven staan?
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

.... ofwel, 3.90 € via SMS, via mobiele telefoon te betalen
Periode freedays = 60 dagen, daarna word de 3.90 € als prepaid beschouwd. ( enkel vaste landlijnen !! )

Ik heb deze als test via VOIPCHEAP geactiveerd. Meestal werkt het zeer goed en gratis. Maar is niet altijd betrouwbaar.
Bijvoorbeeld naar mijn werkgever bellen, = vaste lijn ( provider is daar Versatel ) geeft regelmatig foutieve melding : niet bereikbaar.

Vooraleer over te schakelen naar VOIP en een goedkoper belgacom abbonement wil ik echt garanties dat voip een betrouwbare communicatie toelaat
benneken1407
Starter
Starter

dejean schreef:.... ofwel, 3.90 € via SMS, via mobiele telefoon te betalen
Periode freedays = 60 dagen, daarna word de 3.90 € als prepaid beschouwd. ( enkel vaste landlijnen !! )

Ik heb deze als test via VOIPCHEAP geactiveerd. Meestal werkt het zeer goed en gratis. Maar is niet altijd betrouwbaar.
Bijvoorbeeld naar mijn werkgever bellen, = vaste lijn ( provider is daar Versatel ) geeft regelmatig foutieve melding : niet bereikbaar.

Vooraleer over te schakelen naar VOIP en een goedkoper belgacom abbonement wil ik echt garanties dat voip een betrouwbare communicatie toelaat
als ik bij voipcheap wil betalen via telefoon moet ik een 0909 nummer bellen,maar blijkbaar bestaat dit nummer niete ens als ik daar naar bel?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Klopt niet eh.
Ik koop dus per 3 maanden 11,9€ beltegoed waarvoor ik 100min kan bellen naar gsm (binnenland) of zeer voordelig mee naar het buitenland kan bellen, daarboven kan ik ook nog eens GRATIS bellen naar vaste lijnen in België en een groot deel van Europa.
Ik betaal dus enkel de gesprekken naar GSM of eventueel andere landen.
Lion
Pro Member
Pro Member

is er hier iemand die ook gebruikt maakt van voip van packetnet?
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb momenteel geïnformeerd bij zowel

www.packetnet.be als www.ipness.be

Van beiden nog geen antwoord gekregen, telefonisch moeilijk tot niet bereikbaar ... forwards naar Proximus cell phones etc, direct terecht komen op mailbox, dit gedurende de hele dag op alle nummers, zowel administratie als zogenaamde helpdesk ... ... vond ik wel wat raar ...

Ik kan mij echter niet uitspreken over hun diensten want maak er geen gebruik van, ben aan het kijken wat bij deze twee voor mij het meest voordelig uitkomt ...

more news at .. :-d

Greetz,

mr. V.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Kijk ook even naar 3starsnet.
Wel geen gratis minuten maar wel goedkope tarieven en optioneel een inbelnummer.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Lion
Pro Member
Pro Member

Ik krijg sinds een maand geen antwoord op mails van packetnet en zelfs geen afrekening
Was vroeger samen realroot en linugen
Beiden zijn telefonisch niet bereikbaar meer
Nu kan ik niet meer naar nummers buiten netwerk packetnet bellen sinds vandaag wel oproepen ontvangen en bellen naar andere nummers van packetnetwerk
Als dit zo blijft duren ga ik misschien moeten overstappen naar een andere en dacht aan WeePee (www.weepee.org)
Iemand daar ervaring mee?
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

Lion schreef:Ik krijg sinds een maand geen antwoord op mails van packetnet en zelfs geen afrekening
Was vroeger samen realroot en linugen
Nu kan ik niet meer naar nummers buiten netwerk packetnet bellen sinds vandaag wel oproepen ontvangen en bellen naar andere nummers van packetnetwerk
Als dit zo blijft duren ga ik misschien moeten overstappen naar een andere en dacht aan WeePee (www.weepee.org)
Iemand daar ervaring mee?
Oei ? Another one bites the dust ??? Schandalig dat hun website zonder waarschuwing in de lucht blijft dan !
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Lion schreef:Was vroeger samen realroot en linugen
ProviderTabel, deze regelen dat nu i.p.v. RealDSL

Anders bel je maar eens naar FullADSL

:wink:
Afbeelding
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

toch triestig allemaal ze ... maw geen enkele deftige residentiële VOIP provider in België ?

:twisted:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

awel 3starsnet hé, tot hiertoe nog geen klachten over.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

BungaMan schreef:awel 3starsnet hé, tot hiertoe nog geen klachten over.
Ik heb ook al een paar maanden 3starsnet en eigenlijk geen reden tot klagen. Kwaliteit goed tot zeer goed zowel naar Belgische als naar buitenlandse (in mijn geval vnl. US, Italie en Spanje) lijnen.

Niet gratis, maar wel heel goedkoop. Persoonlijk heb ik in het verleden toch vrij vaak problemen gekend met gratis oplossingen. Ik wil een stabiele oplossing waar ik "nooit" meer naar moet omkijken en die door alle huisgenoten transparant (in mijn geval via een ATA box) kan gebruikt worden (*). Daar wil ik dus wel iets voor betalen.

Jan

(*) Het enige dat ik nog in het oog moet houden is dat ik mijn upload niet volledig opgebruik met mijn PCs terwijl ik iemand opbel.
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

Daarstraks met 3stars gebeld, zeer vriendelijke dame met kennis van zaken aan de lijn gehad, aangenaam verrast :P

Maw, mijn VOIP-lijn ga ik daar bestellen :-)

Greetz,

mr. V.
sniper1964
Starter Plus
Starter Plus

3Starsnet wel prijzig naar telenet ???
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
Insom
Pro Member
Pro Member

Vergelijkbare prijzen en kwaliteit vond ik bij Intertel telecom.
Kwaliteit is echt zeer goed en prijs kan ik niet over klagen.

Momenteel geniet ik van een promo van 9,95 €
Hiervoor krijg ik een gratis Fritzbox fon
VoiP account
2 uur bellen naar BGC nummers
1 nomadisch nummer.

Installatie en activatie was gratis.
(wel minimaal jaar contract).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”